AUDI A6 C5 3.0 QUATTRO
Cześć!
Mam pytanie odnośnie spalania Audi A6 C5 3.0. Ile spala gazu? Ja właśnie zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG do swojego 3.0 i nie wiem czy się opłaci. Interesuje mnie spalanie trasa-miasto-średnie ale przy spokojnej jeździe. Czy zmieszczę się w 15 litrach gazu na instalacji Stag 300 Plus? Cyz na lepszej BRC spalanie mniejsze? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Mam pytanie odnośnie spalania Audi A6 C5 3.0. Ile spala gazu? Ja właśnie zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG do swojego 3.0 i nie wiem czy się opłaci. Interesuje mnie spalanie trasa-miasto-średnie ale przy spokojnej jeździe. Czy zmieszczę się w 15 litrach gazu na instalacji Stag 300 Plus? Cyz na lepszej BRC spalanie mniejsze? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Z tego co się zdążyłem dowiedzieć, a właśnie teraz jestem w trakcie poszukiwań A6 ASN i rozglądałem się za LPG do niego to najlepszym zestawem do tego silnika wydaje się być Stag 300 Premium, reduktor KME Golg i wtryski Hana H2000. Rurka koniecznie 8mm. BRC jest bardzo dobre ale zatrzymało się w rozwoju jakiś czas temu. Stag 300 Premium to na chwile obecną "najmądrzejszy" sterownik. Co do spalania to nie mam jeszcze doświadczenia ale mieszane miasto trasa powinno wyjść 13-14 l lpg. Sama trasa pewnie z 12. Oglądałem jedną ASN Q+Tip w ÂŚwidnicy i właściciel tankował przy mnie to wyszło mu 13,5l (kręcąc się po okolicy jak wynikało z zeznań )
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Dał wszystkie zdjęcia i poprzedni właściciel przesłał mi swoje zdjęcia .Wszystko się zgadzało. Uszkodzenia blacharskie faktycznie malutkie, poduchy całe (potwierdził tez poprzedni właściciel, kolega z forum) , ale... no właśnie nie mogłoby być tak różowo - super handlarz "zapomniał" dodać ,że audiczka poleciała dołem po krawężniku. Rozsypała się miska oleju dolna i kawałek górnej.Dolną wymienili , a górną pospawali(oczywiście na silniku bo po co ściągać i ładować się w kolejne 100 czy 200 zł eeech), Pękła też osłona pompy oleju, pokleili już na sztukę jakimś klejem.Gdybym nie był tak zboczony , że chciałem mieć miski oleju nowe, to bym za kilka tygodni pewnie remontował silnik, bo osłona tej pompy nie wytrzymała 10 tysięcy km!!!
Wracając do gazu,teraz pali mi średnio 13,5- 15 litrów. Jazda mieszana.
Zrobiłem mały test.Zalałem do pełna, zrobiłem 120 km wróciłem na tą samą stację (BP) znów zalałem do pełna.Jazda non stop 85 km/h, bez wyprzedania itd,pedał gazu stale w jednej pozycji. Na komputerku trzymałem stale 10,3 l/100.Wynik:poszło 12 litrów gazu. Przy małym błędzie pompy gazu, można uznać , że jak ktoś chce to i 10,5 spali, bo tak w sumie wyszło
Ogólnie nie satysfakcjonuje mnie ta instalacja , bo jest po prostu za słaba na gazie.Przy bucie na 1 biegu przyłączy się na benzynie, wiec co to jest..... Parownik zavoli N czyli do 180 km. wtryski "valteki" najtańsze ((( W tym tygodniu zmieniam instalację. Zakładam dwa parowniki BOR1(podobno ciśnieniowo rewelacyjne) wtryski HANA zielone i wszystkie doloty gazu z miedzi 6mm przynajmniej na faro 8mm.
Wracając do gazu,teraz pali mi średnio 13,5- 15 litrów. Jazda mieszana.
Zrobiłem mały test.Zalałem do pełna, zrobiłem 120 km wróciłem na tą samą stację (BP) znów zalałem do pełna.Jazda non stop 85 km/h, bez wyprzedania itd,pedał gazu stale w jednej pozycji. Na komputerku trzymałem stale 10,3 l/100.Wynik:poszło 12 litrów gazu. Przy małym błędzie pompy gazu, można uznać , że jak ktoś chce to i 10,5 spali, bo tak w sumie wyszło
Ogólnie nie satysfakcjonuje mnie ta instalacja , bo jest po prostu za słaba na gazie.Przy bucie na 1 biegu przyłączy się na benzynie, wiec co to jest..... Parownik zavoli N czyli do 180 km. wtryski "valteki" najtańsze ((( W tym tygodniu zmieniam instalację. Zakładam dwa parowniki BOR1(podobno ciśnieniowo rewelacyjne) wtryski HANA zielone i wszystkie doloty gazu z miedzi 6mm przynajmniej na faro 8mm.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- wachu153
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
dobrze wystrojone, na dobrych komponentach LPG będzie paliło minimum+20% tego co na Pb, na średnich 25%
Jesli jest więcej , to wina komponentów lub strojenia.
Jesli jest mniej to prawdopodobnie podbiera benzynę, gorzej jeśli nie -niszczy silnik.
Też mam 3,0 ASN Q manual i zamierzam zakładać LPG, ale pojade 100km, zeby było dobrze..
Zakup auta z instalacją z reguły kończy się problemami, nerwami i dużymi wydatkami.
Zawsze sam gazowałem auta, ale poprzednie było już po zabiegu Przez 1,5 roku pozyskałem siwe włosy i wydałem praktycznie wartość nowej instalki, żeby auto jeździło.
Przeryłem fora LPG i jestem już teraz mądry przed szkodą. Mojej a6 krzywdy nie dam zrobić
Jesli jest więcej , to wina komponentów lub strojenia.
Jesli jest mniej to prawdopodobnie podbiera benzynę, gorzej jeśli nie -niszczy silnik.
Też mam 3,0 ASN Q manual i zamierzam zakładać LPG, ale pojade 100km, zeby było dobrze..
Zakup auta z instalacją z reguły kończy się problemami, nerwami i dużymi wydatkami.
Zawsze sam gazowałem auta, ale poprzednie było już po zabiegu Przez 1,5 roku pozyskałem siwe włosy i wydałem praktycznie wartość nowej instalki, żeby auto jeździło.
Przeryłem fora LPG i jestem już teraz mądry przed szkodą. Mojej a6 krzywdy nie dam zrobić
- wachu153
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
KANAL pisze:Zeby tylko kazdy tak nie podchodzil do tego tematu jak Ty bo bedziesz mial problem sprzedac swoje zagazowane A6 w przyszlosci - będą sie obawiac ze moga byc problemy z instalacja.
Prawda jest taka, że mamy mnóstwo instalatorów, którzy nawet instrukcji (np. STAGa) nie potrafią przeczytać
Chodzi tylko o to, żeby przy zakupie auta mieć trochę pojęcia o LPG i nie dac się wpuścić w maliny pt.
czerwone Valteki itp.
Ja swoje auta zawsze sprzedawałem bez problemu - chwaląc jakie komponenty LPG są w aucie.
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Panowie nowy gazik śmiga aż buczy Tak jak wcześniej napisałem wskoczyły dwa reduktory Bor1 wtryski hana2000 i faro 8mm. Spalanie skoczyło do 16 litrów LPG, ale jest frajda z jazdy.Być może przy spokojniejszej jeździe spadnie.Wachu jeśli mieszkasz niedaleko Inowrocławia, to możesz podjechać , sprawdzisz jak to śmiga na LPG
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- wachu153
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Byłem w środę po felgi 16" na zimę, a przeczytałem teraz, więc innym razem.
Teraz masz dobrą konfigurację, ale tych reduktorów nie znam...
Ja na wiosnę jadę na Poznań lub Toruń montować podobną konfigurację.
Na razie muszę pojeździć i znaleźć jakieś ukryte wady autka - straszą mnie pierścieniami w tym ASN...
było FWD, było RWD, jest QUATTRO
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
ok,
a co z tymi pierścieniami nie tak?Szybko się zużywają? U mnie jak na razie nie dolewałem oleju, a przejechałem 8 tyś km na pełnym syntetyku mobile1. Fakt mam tylko 125 tyś km(oryginał udokumentowany).Z tego co wiem pierwsze "vki" lubiły olej, ale tylko ta pierwsza generacja z początku lat 90tych, po wprowadzeniu w 96r. 30 zaworowych V, problem poprawiono, wiem bo miałem kiedyś audi100 2,8 2 zaworową i A4 2.8 30 zaworową.Wspólnik ma C5 2.8 z przebiegiem 300tyś, leje syntetyk dolewa około 1 litra na 10 tyś.
a co z tymi pierścieniami nie tak?Szybko się zużywają? U mnie jak na razie nie dolewałem oleju, a przejechałem 8 tyś km na pełnym syntetyku mobile1. Fakt mam tylko 125 tyś km(oryginał udokumentowany).Z tego co wiem pierwsze "vki" lubiły olej, ale tylko ta pierwsza generacja z początku lat 90tych, po wprowadzeniu w 96r. 30 zaworowych V, problem poprawiono, wiem bo miałem kiedyś audi100 2,8 2 zaworową i A4 2.8 30 zaworową.Wspólnik ma C5 2.8 z przebiegiem 300tyś, leje syntetyk dolewa około 1 litra na 10 tyś.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- wachu153
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
no ja troszkę dolałem, bo było trochę powyżej dolnego stanu po 6kkm od zmiany. Teraz będę obserwował, ale nie sądzę żeby podbierał olej jakoś drastycznie - mam 216tys. udokumentowane - wymiana oleju w serwisie Audi przy 210tkm. 18-5-2011
Litr na 10000km to można dolewać, gorzej jak jest litr na 1000km. W BMW w silnikach m54 jest podobnie.
Litr na 10000km to można dolewać, gorzej jak jest litr na 1000km. W BMW w silnikach m54 jest podobnie.
było FWD, było RWD, jest QUATTRO
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Małe mody:
Spoiler na klapę ZENDER , lampy IN PRO , dwie owalne ścięte końcówki ULTER i już zimowe papcie "contiego" 225/50 na 17 calach wzór RS
W przygotowaniu(w styczniu) obszywanie tapicerki czarna alcantarą + boczki foteli skóra
i zdjęcie konsoli RNS-E + odtwarzacz HD EMEC CUBE N200
Spoiler na klapę ZENDER , lampy IN PRO , dwie owalne ścięte końcówki ULTER i już zimowe papcie "contiego" 225/50 na 17 calach wzór RS
W przygotowaniu(w styczniu) obszywanie tapicerki czarna alcantarą + boczki foteli skóra
i zdjęcie konsoli RNS-E + odtwarzacz HD EMEC CUBE N200
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga