Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI A6 C5 3.0 QUATTRO

Prezentacja w/w aut.
mustang45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2011, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: mustang45 » 27 paź 2011, 19:25

Cześć!

Mam pytanie odnośnie spalania Audi A6 C5 3.0. Ile spala gazu? Ja właśnie zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG do swojego 3.0 i nie wiem czy się opłaci. Interesuje mnie spalanie trasa-miasto-średnie ale przy spokojnej jeździe. Czy zmieszczę się w 15 litrach gazu na instalacji Stag 300 Plus? Cyz na lepszej BRC spalanie mniejsze? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź. :)

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 27 paź 2011, 19:51

Z tego co się zdążyłem dowiedzieć, a właśnie teraz jestem w trakcie poszukiwań A6 ASN i rozglądałem się za LPG do niego to najlepszym zestawem do tego silnika wydaje się być Stag 300 Premium, reduktor KME Golg i wtryski Hana H2000. Rurka koniecznie 8mm. BRC jest bardzo dobre ale zatrzymało się w rozwoju jakiś czas temu. Stag 300 Premium to na chwile obecną "najmądrzejszy" sterownik. Co do spalania to nie mam jeszcze doświadczenia ale mieszane miasto trasa powinno wyjść 13-14 l lpg. Sama trasa pewnie z 12. Oglądałem jedną ASN Q+Tip w ÂŚwidnicy i właściciel tankował przy mnie to wyszło mu 13,5l (kręcąc się po okolicy jak wynikało z zeznań :) )

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 27 paź 2011, 23:26

To raczej marzenie <lol>
Pamiętaj o tym że na lpg samochód pali ok 20% więcej niż na PB <glupek>
Właściciel tego asn tankował lpg. Z tego co mówił to zawsze tankuje do pełna. Zresztą wiele osób tak robi w tym i ja.

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 01 lis 2011, 19:06

mi auto na trasie pali od 13-15 litrow, po miescie 14-17 , nie mam lekkiej nogi aczkolwiek tez juz sie troszke uspokoilem, auto w Q i na felgach 19"

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 04 lis 2011, 22:27

Ladniutka zobaczcie co potrafia zrobic polscy lakiernicy
Dobrze ze nie wciskał ci samochodu jako bez wypadkowy :) przyjemnosci z jazdy zycze

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 14 lis 2011, 00:31

Dał wszystkie zdjęcia i poprzedni właściciel przesłał mi swoje zdjęcia .Wszystko się zgadzało. Uszkodzenia blacharskie faktycznie malutkie, poduchy całe (potwierdził tez poprzedni właściciel, kolega z forum) , ale... no właśnie nie mogłoby być tak różowo - super handlarz "zapomniał" dodać ,że audiczka poleciała dołem po krawężniku. Rozsypała się miska oleju dolna i kawałek górnej.Dolną wymienili , a górną pospawali(oczywiście na silniku bo po co ściągać i ładować się w kolejne 100 czy 200 zł eeech), Pękła też osłona pompy oleju, pokleili już na sztukę jakimś klejem.Gdybym nie był tak zboczony , że chciałem mieć miski oleju nowe, to bym za kilka tygodni pewnie remontował silnik, bo osłona tej pompy nie wytrzymała 10 tysięcy km!!!
Wracając do gazu,teraz pali mi średnio 13,5- 15 litrów. Jazda mieszana.
Zrobiłem mały test.Zalałem do pełna, zrobiłem 120 km wróciłem na tą samą stację (BP) znów zalałem do pełna.Jazda non stop 85 km/h, bez wyprzedania itd,pedał gazu stale w jednej pozycji. Na komputerku trzymałem stale 10,3 l/100.Wynik:poszło 12 litrów gazu. Przy małym błędzie pompy gazu, można uznać , że jak ktoś chce to i 10,5 spali, bo tak w sumie wyszło :-)))
Ogólnie nie satysfakcjonuje mnie ta instalacja , bo jest po prostu za słaba na gazie.Przy bucie na 1 biegu przyłączy się na benzynie, wiec co to jest..... Parownik zavoli N czyli do 180 km. wtryski "valteki" najtańsze :-(((( W tym tygodniu zmieniam instalację. Zakładam dwa parowniki BOR1(podobno ciśnieniowo rewelacyjne) wtryski HANA zielone i wszystkie doloty gazu z miedzi 6mm przynajmniej na faro 8mm. :>
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 28 lis 2011, 23:01

dobrze wystrojone, na dobrych komponentach LPG będzie paliło minimum+20% tego co na Pb, na średnich 25%
Jesli jest więcej , to wina komponentów lub strojenia.
Jesli jest mniej to prawdopodobnie podbiera benzynę, gorzej jeśli nie -niszczy silnik.

Też mam 3,0 ASN Q manual i zamierzam zakładać LPG, ale pojade 100km, zeby było dobrze..
Zakup auta z instalacją z reguły kończy się problemami, nerwami i dużymi wydatkami.
Zawsze sam gazowałem auta, ale poprzednie było już po zabiegu ;( Przez 1,5 roku pozyskałem siwe włosy i wydałem praktycznie wartość nowej instalki, żeby auto jeździło.
Przeryłem fora LPG i jestem już teraz mądry przed szkodą. Mojej a6 krzywdy nie dam zrobić ;-)

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KANAL » 29 lis 2011, 10:50

Zeby tylko kazdy tak nie podchodzil do tego tematu jak Ty bo bedziesz mial problem sprzedac swoje zagazowane A6 w przyszlosci - będą sie obawiac ze moga byc problemy z instalacja.

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 29 lis 2011, 16:29

KANAL pisze:Zeby tylko kazdy tak nie podchodzil do tego tematu jak Ty bo bedziesz mial problem sprzedac swoje zagazowane A6 w przyszlosci - będą sie obawiac ze moga byc problemy z instalacja.

Prawda jest taka, że mamy mnóstwo instalatorów, którzy nawet instrukcji (np. STAGa) nie potrafią przeczytać
Chodzi tylko o to, żeby przy zakupie auta mieć trochę pojęcia o LPG i nie dac się wpuścić w maliny pt.
czerwone Valteki itp.

Ja swoje auta zawsze sprzedawałem bez problemu - chwaląc jakie komponenty LPG są w aucie.

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 29 lis 2011, 16:37

ja mam zamontowana BRC sq p&d dlugo sam meczylem temat prawidlowego ustawienia tej instalacji, poki co udalo mi sie to w miare ustawic tak ze auto jezdzi bardzo podobnie co do PB

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lis 2011, 21:33

Panowie nowy gazik śmiga aż buczy :-)) Tak jak wcześniej napisałem wskoczyły dwa reduktory Bor1 wtryski hana2000 i faro 8mm. Spalanie skoczyło do 16 litrów LPG, ale jest frajda z jazdy.Być może przy spokojniejszej jeździe spadnie.Wachu jeśli mieszkasz niedaleko Inowrocławia, to możesz podjechać , sprawdzisz jak to śmiga na LPG :) :)
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 02 gru 2011, 22:55

Byłem w środę po felgi 16" na zimę, a przeczytałem teraz, więc innym razem.
Teraz masz dobrą konfigurację, ale tych reduktorów nie znam...
Ja na wiosnę jadę na Poznań lub Toruń montować podobną konfigurację.
Na razie muszę pojeździć i znaleźć jakieś ukryte wady autka - straszą mnie pierścieniami w tym ASN...
było FWD, było RWD, jest QUATTRO ;)

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 07 gru 2011, 00:34

ok,
a co z tymi pierścieniami nie tak?Szybko się zużywają? U mnie jak na razie nie dolewałem oleju, a przejechałem 8 tyś km na pełnym syntetyku mobile1. Fakt mam tylko 125 tyś km(oryginał udokumentowany).Z tego co wiem pierwsze "vki" lubiły olej, ale tylko ta pierwsza generacja z początku lat 90tych, po wprowadzeniu w 96r. 30 zaworowych V, problem poprawiono, wiem bo miałem kiedyś audi100 2,8 2 zaworową i A4 2.8 30 zaworową.Wspólnik ma C5 2.8 z przebiegiem 300tyś, leje syntetyk dolewa około 1 litra na 10 tyś.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 07 gru 2011, 08:51

no ja troszkę dolałem, bo było trochę powyżej dolnego stanu po 6kkm od zmiany. Teraz będę obserwował, ale nie sądzę żeby podbierał olej jakoś drastycznie - mam 216tys. udokumentowane - wymiana oleju w serwisie Audi przy 210tkm. 18-5-2011 ;-)

Litr na 10000km to można dolewać, gorzej jak jest litr na 1000km. W BMW w silnikach m54 jest podobnie.
było FWD, było RWD, jest QUATTRO ;)

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 10 gru 2011, 13:49

Małe mody: :)
Spoiler na klapę ZENDER , lampy IN PRO , dwie owalne ścięte końcówki ULTER i już zimowe papcie "contiego" 225/50 na 17 calach wzór RS :)
W przygotowaniu(w styczniu) obszywanie tapicerki czarna alcantarą + boczki foteli skóra :)

Obrazek

Obrazek


Obrazek


i zdjęcie konsoli RNS-E + odtwarzacz HD EMEC CUBE N200 <lol>

Obrazek
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga