Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI 98r.] Problem z ciśnieniem i z pompą oleju?

Silniki wysokoprężne
tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 sie 2010, 10:50

P@wel,
masz racje - tylko popatrz ze przy obrotach biegu jalowego jest < 1 bara (740 rpm) a przy 2000 rpm 3,8 - 4. czyli obroty wzrosly o 2.7 natomiast cisnienie prawie 4 razy. (wlasciwie mozna sobie wymyslic scenariusz ze tak jest ok, lecz np u mnie rozklada sie to bardziej liniowo)

DjDr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: DjDr » 10 sie 2010, 12:35

Piotruś pytanie do ciebie bo jesteś guru w tych sprawach bo wyczytałem i dowiadywałem się w ASO to powiedzieli mi że nowy typ odmy pasuje do mojego silnika czy tak jest na pewno ??

np koleś też tutaj założył nowy a miał stary

http://www.cenzura/vb/showthread ... escription
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

DjDr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: DjDr » 10 sie 2010, 14:36

no ja to rozumiem tylko dlaczego jak dzwoniłem do aso tam też powiedzieli że stosują tylko te nowe modele a nie stare tego nie rozumiem

Jak w ASO też tak robią więc gdzie jest problem

Już sam nie wiem założę tą którą mi według winu przysłali czyli nową wersje i zobaczymy.

Takie zalecenie ASO
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 10 sie 2010, 18:39

tx-didi pisze:P@wel,
masz racje - tylko popatrz ze przy obrotach biegu jalowego jest < 1 bara (740 rpm) a przy 2000 rpm 3,8 - 4. czyli obroty wzrosly o 2.7 natomiast cisnienie prawie 4 razy. (wlasciwie mozna sobie wymyslic scenariusz ze tak jest ok, lecz np u mnie rozklada sie to bardziej liniowo)
Dziś zajechałem na pomiar ciśnienia do zakładowej bazy transportu i pomierzyłem - wyszło mi 1,5 Bara na jałowym około 3,8 w okolicach 2 tys i prawie 5 przy 4 tys . Ale czy pomiar ciśnienia dokonuje sie tylko na dolocie do turbiny ?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 10 sie 2010, 20:26

P@weł pisze:
tx-didi pisze:P@wel,
masz racje - tylko popatrz ze przy obrotach biegu jalowego jest < 1 bara (740 rpm) a przy 2000 rpm 3,8 - 4. czyli obroty wzrosly o 2.7 natomiast cisnienie prawie 4 razy. (wlasciwie mozna sobie wymyslic scenariusz ze tak jest ok, lecz np u mnie rozklada sie to bardziej liniowo)
Dziś zajechałem na pomiar ciśnienia do zakładowej bazy transportu i pomierzyłem - wyszło mi 1,5 Bara na jałowym około 3,8 w okolicach 2 tys i prawie 5 przy 4 tys . Ale czy pomiar ciśnienia dokonuje sie tylko na dolocie do turbiny ?
Chyba tak, bo tylko tutaj jest miejsce, żeby wpiąć manometr. Ja mam identyczne wyniki jak Ty. Jak u Ciebie ze stukaniem?. Dalej jest?.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 10 sie 2010, 22:41

Stukanie zaniknęło samoczynnie , teraz jest grzechotanie a samochodem wyjeżdżam w trasy tej długości abym sam z pomocą żony i dzieci zdołał dopchać go w razie czego do domu . Wałki do wymiany - dlatego na wszelki wypadek dla uspokojenia sumienia zmierzyłem ciśnienie .

Veri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2010, 08:01
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Veri » 10 sie 2010, 23:32

Z uwagi na wyciek oleju z rurki odprowadzającej olej z turbo, auto wróciło do poprawki do warsztatu. Może to dziwne ale profilaktycznie wymieniłem całą rurkę na nową wraz z kompletem uszczelek (oringów). Olej już nie leci i co najlepsze zniknął ten dziwny świst turbo o którym pisałem wcześniej, a który pojawił się zaraz po wymianie zaworków zwrotnych.
Uwierzce mi, ale silnik po wymianie tych zaworków pracuje naprawdę aksamitnie (niezależnie od temp) :mrgreen: i jestem naprawdę happy. W tym miejscu jeszcze raz bardzo dziękuje Piotrowi i tx-didi, dla Was zasłużone "pomógł" ;-)

Ponieważ wydaje mi się że ten wyciek, ze wspomnianej na początku post-a rurki, mógł wpłynąć fałszywie na mój ostatni wynik, zoobowiązuje się powtórzyć pomiar.
Zacząłem teraz martwić się tym ciśnieniem na biegu jałowym.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co tu jeszcze wymienić? :mrgreen: he

szuli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2011, 18:22
Lokalizacja: Mazury

[a6 c5] membrana w podstawie filktra oleju

Post autor: szuli » 24 mar 2011, 11:05

witam czy ktos wymienial wlasnorecznie we wlasnym garazu membrane w obudowie filtra oleju???. jesli tak to prosilbym o jakies zdjecia co krok po kroku zrobic?? aby czegos nie zepsuc. z gory dziekuje. pozdrawiam

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 26 paź 2011, 11:09

Przyłączę się do prośby o zdjęcia. Mam też pytanie jakie elementy trzeba kupić. Wiem, że zaworki zwrotne (059 103 175F) 2szt, odmę (059 103 464). Jaki jest numer części tej membranki? Znalazłem taki 046 198 475B. Czy to to? Czy pod tym numerem kryje się sama membranka, czy jest również sprężynka i inne elementy)? (na googlach znalazłem taką aukcję:http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-A8-Ve ... 0561680905 Czy to ma tak wyglądać?
Co jeszcze trzeba kupić (jakie oringi, uszczelki i nakrętki)?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 paź 2011, 12:25

photokom

dziwne na aukcji jest to ze (zgodnie z opisem i rysunkiem) jest to faktycznie czesc 47 (zestaw zawiera membranke, plastikowa podkladke oraz sprezynke), lecz zdjecie przedmiotu aukcji przedstawia zupelnie cos innego!

przy wymianie zaworkow nalezy oczywiscie wymienic:
uszczelke pod podstawa filtra,
podkladki pod kruciec magistrali olejowej do turbo
uszczelki pod rure laczaca kolektory ssace (jezeli bedziesz wyjmowal pompe zamiast turbo)
oraz goraco zachecam abys wymienil 'przy pkazji' oringi na wezach wodnych do glowic... - moze niepotrzebnie, lecz jezeli zaczna przeciekac (jezeli nigdy nie byly wymieniane to w koncu zaczna) to robota od nowa....

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 26 paź 2011, 13:04

Czyli w tym zestawie z ASO jest membranka, podkładka i sprężyna (wszystko pod tym jednym numerem części)?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 paź 2011, 13:30

photokom pisze:Czyli w tym zestawie z ASO jest membranka, podkładka i sprężyna (wszystko pod tym jednym numerem części)?
Tak. Nazywa sie to 'regulator cisnienia' czy cos takiego - bylo podawane wczesniej w tym watku. Koszt okolo 100 pln. Osobiscie mam wrazenie ze chyba jeszcze dekielek (+ sruby) wchodzily w jego sklad, ale nie pamietam dokladnie.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 26 paź 2011, 13:33

OK
W takim razie mniej więcej wiem co mam kupić. Teraz czas na wyprawę do ASO :-)
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 24 lis 2011, 17:45

tx-didi pisze: czy te elementy ukazane na zasilaniu glowic (druckbegrenzungsventil oraz oelruecklaufsperre) to w istocie jeden element zwany 'zaworkiem zwrotnym' - dobrze mysle ? oraz czy 'rozdzielenie' magistral (na wal korbowy i glowice) fizycznie jest wlasnie pod podstawa filtra ?
Też mnie to interesuje. Udało Wam się coś ustalic przy tym piwku? :-D

Czy da się jakoś zmierzyć ciśnienie w głowicach? Czy tylko przy turbinie? Pewnie się nie da, bo nie widzę żadnych otworów, które mogłyby być ewentualnymi pomiarowymi, ale nie zaszkodzi zapytać :-)
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 lis 2011, 21:16

photokom jak bedziesz w krk to odezwij sie - kwestie zaworkow mozna tylko przy piwku :)))

Zmierzyc sie chyba nie da, lecz jak pokazuje przyklad kolegi Veri - pomiar cisnienia oleju 'przy turbinie' moze pokazac ze 'cos' z nimi jest nie tak. Rozumiem ze to akademickie rozwazania - poniewaz wlasnie jestes po ich wymianie :) ?

Ja czasem zerkam przez wlew oleju jak sa 'obsmarowane' widoczne dwie krzywki - jaka jest roznica osobiscie miales okazje sie przekonac, prawda?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl