[A6 C5 2,5TDI 98r.] Problem z ciśnieniem i z pompą oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Piotruś pytanie do ciebie bo jesteś guru w tych sprawach bo wyczytałem i dowiadywałem się w ASO to powiedzieli mi że nowy typ odmy pasuje do mojego silnika czy tak jest na pewno
np koleś też tutaj założył nowy a miał stary
http://www.cenzura/vb/showthread ... escription
np koleś też tutaj założył nowy a miał stary
http://www.cenzura/vb/showthread ... escription
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
no ja to rozumiem tylko dlaczego jak dzwoniłem do aso tam też powiedzieli że stosują tylko te nowe modele a nie stare tego nie rozumiem
Jak w ASO też tak robią więc gdzie jest problem
Już sam nie wiem założę tą którą mi według winu przysłali czyli nową wersje i zobaczymy.
Takie zalecenie ASO
Jak w ASO też tak robią więc gdzie jest problem
Już sam nie wiem założę tą którą mi według winu przysłali czyli nową wersje i zobaczymy.
Takie zalecenie ASO
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
Dziś zajechałem na pomiar ciśnienia do zakładowej bazy transportu i pomierzyłem - wyszło mi 1,5 Bara na jałowym około 3,8 w okolicach 2 tys i prawie 5 przy 4 tys . Ale czy pomiar ciśnienia dokonuje sie tylko na dolocie do turbiny ?tx-didi pisze:P@wel,
masz racje - tylko popatrz ze przy obrotach biegu jalowego jest < 1 bara (740 rpm) a przy 2000 rpm 3,8 - 4. czyli obroty wzrosly o 2.7 natomiast cisnienie prawie 4 razy. (wlasciwie mozna sobie wymyslic scenariusz ze tak jest ok, lecz np u mnie rozklada sie to bardziej liniowo)
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Chyba tak, bo tylko tutaj jest miejsce, żeby wpiąć manometr. Ja mam identyczne wyniki jak Ty. Jak u Ciebie ze stukaniem?. Dalej jest?.P@weł pisze:Dziś zajechałem na pomiar ciśnienia do zakładowej bazy transportu i pomierzyłem - wyszło mi 1,5 Bara na jałowym około 3,8 w okolicach 2 tys i prawie 5 przy 4 tys . Ale czy pomiar ciśnienia dokonuje sie tylko na dolocie do turbiny ?tx-didi pisze:P@wel,
masz racje - tylko popatrz ze przy obrotach biegu jalowego jest < 1 bara (740 rpm) a przy 2000 rpm 3,8 - 4. czyli obroty wzrosly o 2.7 natomiast cisnienie prawie 4 razy. (wlasciwie mozna sobie wymyslic scenariusz ze tak jest ok, lecz np u mnie rozklada sie to bardziej liniowo)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Z uwagi na wyciek oleju z rurki odprowadzającej olej z turbo, auto wróciło do poprawki do warsztatu. Może to dziwne ale profilaktycznie wymieniłem całą rurkę na nową wraz z kompletem uszczelek (oringów). Olej już nie leci i co najlepsze zniknął ten dziwny świst turbo o którym pisałem wcześniej, a który pojawił się zaraz po wymianie zaworków zwrotnych.
Uwierzce mi, ale silnik po wymianie tych zaworków pracuje naprawdę aksamitnie (niezależnie od temp) :mrgreen: i jestem naprawdę happy. W tym miejscu jeszcze raz bardzo dziękuje Piotrowi i tx-didi, dla Was zasłużone "pomógł"
Ponieważ wydaje mi się że ten wyciek, ze wspomnianej na początku post-a rurki, mógł wpłynąć fałszywie na mój ostatni wynik, zoobowiązuje się powtórzyć pomiar.
Zacząłem teraz martwić się tym ciśnieniem na biegu jałowym.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co tu jeszcze wymienić? :mrgreen: he
Uwierzce mi, ale silnik po wymianie tych zaworków pracuje naprawdę aksamitnie (niezależnie od temp) :mrgreen: i jestem naprawdę happy. W tym miejscu jeszcze raz bardzo dziękuje Piotrowi i tx-didi, dla Was zasłużone "pomógł"
Ponieważ wydaje mi się że ten wyciek, ze wspomnianej na początku post-a rurki, mógł wpłynąć fałszywie na mój ostatni wynik, zoobowiązuje się powtórzyć pomiar.
Zacząłem teraz martwić się tym ciśnieniem na biegu jałowym.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co tu jeszcze wymienić? :mrgreen: he
[a6 c5] membrana w podstawie filktra oleju
witam czy ktos wymienial wlasnorecznie we wlasnym garazu membrane w obudowie filtra oleju???. jesli tak to prosilbym o jakies zdjecia co krok po kroku zrobic?? aby czegos nie zepsuc. z gory dziekuje. pozdrawiam
Przyłączę się do prośby o zdjęcia. Mam też pytanie jakie elementy trzeba kupić. Wiem, że zaworki zwrotne (059 103 175F) 2szt, odmę (059 103 464). Jaki jest numer części tej membranki? Znalazłem taki 046 198 475B. Czy to to? Czy pod tym numerem kryje się sama membranka, czy jest również sprężynka i inne elementy)? (na googlach znalazłem taką aukcję:http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-A8-Ve ... 0561680905 Czy to ma tak wyglądać?
Co jeszcze trzeba kupić (jakie oringi, uszczelki i nakrętki)?
Co jeszcze trzeba kupić (jakie oringi, uszczelki i nakrętki)?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
photokom
dziwne na aukcji jest to ze (zgodnie z opisem i rysunkiem) jest to faktycznie czesc 47 (zestaw zawiera membranke, plastikowa podkladke oraz sprezynke), lecz zdjecie przedmiotu aukcji przedstawia zupelnie cos innego!
przy wymianie zaworkow nalezy oczywiscie wymienic:
uszczelke pod podstawa filtra,
podkladki pod kruciec magistrali olejowej do turbo
uszczelki pod rure laczaca kolektory ssace (jezeli bedziesz wyjmowal pompe zamiast turbo)
oraz goraco zachecam abys wymienil 'przy pkazji' oringi na wezach wodnych do glowic... - moze niepotrzebnie, lecz jezeli zaczna przeciekac (jezeli nigdy nie byly wymieniane to w koncu zaczna) to robota od nowa....
dziwne na aukcji jest to ze (zgodnie z opisem i rysunkiem) jest to faktycznie czesc 47 (zestaw zawiera membranke, plastikowa podkladke oraz sprezynke), lecz zdjecie przedmiotu aukcji przedstawia zupelnie cos innego!
przy wymianie zaworkow nalezy oczywiscie wymienic:
uszczelke pod podstawa filtra,
podkladki pod kruciec magistrali olejowej do turbo
uszczelki pod rure laczaca kolektory ssace (jezeli bedziesz wyjmowal pompe zamiast turbo)
oraz goraco zachecam abys wymienil 'przy pkazji' oringi na wezach wodnych do glowic... - moze niepotrzebnie, lecz jezeli zaczna przeciekac (jezeli nigdy nie byly wymieniane to w koncu zaczna) to robota od nowa....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak. Nazywa sie to 'regulator cisnienia' czy cos takiego - bylo podawane wczesniej w tym watku. Koszt okolo 100 pln. Osobiscie mam wrazenie ze chyba jeszcze dekielek (+ sruby) wchodzily w jego sklad, ale nie pamietam dokladnie.photokom pisze:Czyli w tym zestawie z ASO jest membranka, podkładka i sprężyna (wszystko pod tym jednym numerem części)?
Też mnie to interesuje. Udało Wam się coś ustalic przy tym piwku? :-Dtx-didi pisze: czy te elementy ukazane na zasilaniu glowic (druckbegrenzungsventil oraz oelruecklaufsperre) to w istocie jeden element zwany 'zaworkiem zwrotnym' - dobrze mysle ? oraz czy 'rozdzielenie' magistral (na wal korbowy i glowice) fizycznie jest wlasnie pod podstawa filtra ?
Czy da się jakoś zmierzyć ciśnienie w głowicach? Czy tylko przy turbinie? Pewnie się nie da, bo nie widzę żadnych otworów, które mogłyby być ewentualnymi pomiarowymi, ale nie zaszkodzi zapytać
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
photokom jak bedziesz w krk to odezwij sie - kwestie zaworkow mozna tylko przy piwku
Zmierzyc sie chyba nie da, lecz jak pokazuje przyklad kolegi Veri - pomiar cisnienia oleju 'przy turbinie' moze pokazac ze 'cos' z nimi jest nie tak. Rozumiem ze to akademickie rozwazania - poniewaz wlasnie jestes po ich wymianie ?
Ja czasem zerkam przez wlew oleju jak sa 'obsmarowane' widoczne dwie krzywki - jaka jest roznica osobiscie miales okazje sie przekonac, prawda?
Zmierzyc sie chyba nie da, lecz jak pokazuje przyklad kolegi Veri - pomiar cisnienia oleju 'przy turbinie' moze pokazac ze 'cos' z nimi jest nie tak. Rozumiem ze to akademickie rozwazania - poniewaz wlasnie jestes po ich wymianie ?
Ja czasem zerkam przez wlew oleju jak sa 'obsmarowane' widoczne dwie krzywki - jaka jest roznica osobiscie miales okazje sie przekonac, prawda?