Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Co jest z tymi oponami? (wady)

Koła, felgi i opony
Club RS6

Post autor: Club RS6 » 23 lis 2011, 19:31

A przy okazji zapytam... jakie jest prawidłowe ciśnienie dla avanta 3.0 tdi z pneumatykiem? przód?
Tył?

A nawiązując do tematu to ja juz w tym miesiacu 7 razy wyważałem koła bo ciagle mam jakieś bicia i w koncu znalazlem warsztat ktory w 95% mi dobrze wyważył a mam dunlopy wintersport 3d

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 19:37

poczytaj ten temat dużo opisałem o kółkach i problemach z nimi -a6-c5-wibracje-i-drgania-karoserii-prz ... t40524.htm .Ciśnienia masz na wlewie jestem w domu nie mam tabel
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 23 lis 2011, 19:38

no mam podane 2,2 na tył i 2,6 na przód... ale uważam ze to troche za dużo na przodzie bo zachowuje sie jak taczka a mam pneumatyke

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 19:42

Proszę tu link z tabelką http://www.oponypolska.pl/narzedzia/196 ... road.htmlx Wahania 0,1 atm najlepiej ocenia się prawidłowe ciśnienie pozużyciu opon. ÂŁyse barki za niskie , zjadło środek za wysokie. Wynika z twoich danych że troszku za wysoko na przodku.Do przetestowania.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 20:05 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 19:51

ja mam 2, 6 do 2, 7 i jest ok

ps. ja nie tyle zastanawiam się nad modelem co nad tym jaka jest różnica między opona Xl a normalną w kwestii bicia opony bo do A6 zalecane sa wszystkie Xl

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 23 lis 2011, 19:53

ja u siebie mam XL

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 20:12

ps. ja nie tyle zastanawiam się nad modelem co nad tym jaka jest różnica między opona Xl a normalną w kwestii bicia opony bo do A6 zalecane sa wszystkie Xl[/quote]Różnica polega w nośności opony jej sztywności i możliwości przenoszenia większych obciążeń (opis to EXRTA LOAD)Dla wywazenia nie ma to znaczenia jak umisz prawidłowo ją ustawić na feli (rozpompować)
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 20:19

nie no...nośność to nośność wzmocnienie na to nie wpływa ;)
pytanie brzmi która jest bardziej podatna na wybicie pomijając fachowośc jej założenia

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 20:26

vonito pisze: pytanie brzmi która jest bardziej podatna na wybicie pomijając fachowośc jej założenia
wzmocniona mniej się odkształca więc analogicznie nie powoduje bić.Mój post :Różnica polega w nośności opony jej sztywności i możliwości przenoszenia większych obciążeń.--------Wpływa na to
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 20:59

kolego nie mylmy pojęć nośność to nośność myślisz raczej o przeciążeniach
opona o indeksie nośności 100 XL i opona o nośności 100 bez XL mają tą samą nośność ;)
więc wzmocnienie nie wpływa na ten parametr...

ale właśnie nad tym się zastanawiam czy opona która jest sztywniejsza na bokach
po wjechaniu w dziurę będzie bardziej podatna na odkształcenie niż ta miękka <mysli>
mówisz że odwrotnie tak?

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 21:21

ale teraz to ty mylisz . Na pewno xl jest odporniejsza na dziury itp posiada dodatkowa osnowe tym samym jest sztywniejsza i przeniesie wieksze obciążenia. Zwróc uwagę jesio na taka tabelkę zamieszczaną przez producenta na oponie tam są podane warunki max obciąrzeń i porównaj tę samą oponę ,,zwykłą,, z xl to zauważysz różnicę. Tu lektóra link http://mototechnika.republika.pl/pliki/opony.html i małe objaśnienie co mówi samo przez sie ; Oznaczenie XL - (Extra Load) - oznacza oponę o większej ładowności, wyższym indeksie nośności niż w przypadku modeli standardowych w danym rozmiarze,

Oznaczenie RF - (Reinforced) - opisuje oponę wzmocnioną o podwyższonej ładowności (nośności). Znaczenie jest podobne jak w przypadku opon XL,
Inne oznaczenia - EXL, RFD, REF, REINF. ÂŻródło strony http://www.opony.com.pl/artykul/oznacze ... d=82#82-rf Opony wzmacniane

Każda opona posiada przypisaną do swojego rozmiaru wartość nośności. Indeks ten regulowany jest postanowieniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Felg. Opony wzmacniane mają nośność większą, niż standardowe produkty. Dzięki temu mogą one lepiej spełniać wymagania stawiane przed oponami używanymi w pojazdach, które wymagają wyższej nośności.

Jak rozpoznać opony wzmacniane?

Opony wzmacniane posiadają oznaczenia, które pomagają w identyfikacji tego rodzaju produktów. Każda opona wzmacniana oznakowana jest jednym ze skrótów: Reinforces (Reinf), Extra Load (XL), EXL, RFD lub RF. Obecnie najczęściej spotyka się opony opatrzone znakiem XL, ponieważ jest on rozpoznawalny na rynku i wypiera inne skróty.

Opony wzmacniane i standardowe - różnice

Każda standardowa opona posiada przypisaną do swojego rozmiaru optymalną wartość nośności - takie opony opatruje się znakiem SL. Opony wzmacniane XL umożliwiają zastosowanie w nich wyższego ciśnienia, co przekłada się na wzrost nośności.

Opony wzmacniane mają odmienną budowę od budowy opon standardowych. Aby możliwe było stosowanie w nich wyższego ciśnienia, muszą mieć inną od pozostałych produktów konstrukcję. Efekt większej nośności uzyskuje się np. poprzez zastosowanie dodatkowej warstwy osnowy, wprowadzenie wytrzymalszych lub dodatkowych elementów, czy użycie mocniejszych materiałów.

Wizualnie opony standardowe i wzmacniane nie różnią się niczym - odmienność kryje się bowiem wewnątrz. Dla kierowcy informacją o tym, z jakim produktem ma do czynienia, są oznakowania, znajdujące się na boku opony.

Cechy opon wzmacnianych

Opony wzmacniane, dzięki odpowiedniej konstrukcji oraz użytym materiałom, maja większą nośność. Wiele samochodów przez swoją specyfikę eksploatacji wymaga montowania opon wzmacnianych - informacja taka znajduje się w książce pojazdu. Dzięki temu, że pojazd posiada opony wzmacniane, zwiększa się dopuszczalne maksymalne obciążenie, przypadające na jedno koło, co pozwala w pełni korzystać z możliwości danego samochodu.

Tabela znajdująca się poniżej obrazuje, jaka relacja zachodzi pomiędzy wartością ciśnienia w oponie i obciążeniem, które może na niej spoczywać. ÂŁatwo wytłumaczyć tę zależność przykładem: opona o rozmiarze 205/55 R16 standardowo posiada indeks nośności równy 91, co oznacza, że maksymalne obciążenie na nią przypadające to 615 kg. Gdy w tym samym rozmiarze rozpatruje się oponę wzmacnianą XL, indeks nośności wynosi już 94 a maksymalne obciążenie na kole - do 670 kg.

Większa nośność opony to również wyższa jej wytrzymałość na duże szybkości. Gdy w jednym rozmiarze i modelu dostępne są opony o różnym indeksie prędkości, to produkty wzmacniane XL będą odnosiły się do tych egzemplarzy z najwyższym indeksem.

Atuty opon wzmacnianych

Opony wzmacniane posiadają szereg zalet, które czynią z nich produkty godne uwagi. Atuty te płyną stąd, że opony typu XL posiadają wyższą, niż standardowe, nośność. Jeśli opony standardowe i wzmacniane będą używane w takich samych warunkach, to te z oznaczeniem XL okażą się dużo trwalsze. Tajemnica wytrzymałości opon wzmacnianych kryje się w ich wnętrzu, które jest odporniejsze na uszkodzenia i pozwala na pokonanie większej liczby kilometrów. Warto wiedzieć, że opony typu XL będą odznaczały się większą żywotnością tylko wtedy, gdy ciśnienie w ich wnętrzu będzie zgodne z zaleceniami producenta. Opony typu XL są odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne, które mogą być konsekwencją np. szybkiego najechania na krawężnik. Opony wzmacniane wykazują lepszą przyczepność, niż standardowe produkty. Dzięki temu, że opony te są sztywniejsze, korzystanie wpływają na stabilność prowadzenia oraz kontrolę nad pojazdem w czasie np. pokonywania zakrętów, hamowania, czy dynamicznego przyspieszania.

Wady opony wzmacnianych

Opony typu XL ze względu na swoją konstrukcję mogą być przyczyną emisji hałasu o wyższym, w porównaniu ze standardami, natężeniu. Wzmocnienia w okolicy czoła opony (pod bieżnikiem) mogą być przyczyną wzrostu oporów toczenia i w konsekwencji także poboru paliwa. Opony wzmacniane są cięższe, co również sprawia, że pojazd w nie wyposażony wykazuje większe zapotrzebowanie na paliwo. Opony typu XL mogą w pewien sposób obniżać komfort jazdy, jednak nie powinno to być wyraźnie wyczuwalne przez kierowcę, czy pasażerów.

Czy warto inwestować w opony typu XL?

Książka pojazdu zawiera informacje o m.in. wymaganiach samochodu w kwestii opon. Gdy dany pojazd powinien być wyposażony w opony wzmacniane, uwaga taka znajdzie się z pewnością w instrukcji pojazdu. Często informacja o konieczności lub zaleceniu korzystania z opon XL dotyczyć może np. vanów, dużych sedanów, kombi, aut dostawczych, czy sportowych samochodów o wysokich osiągach. Jeżeli producent danego pojazdu wskazuje na opony wzmacniane, jako dedykowany dla niego produkt, to kierowca nie może tego ignorować. Zaopatrzenie takiego samochodu w tańsze, standardowe opony jest niezgodne z przepisami i zwiększa ryzyko wypadku. Jeśli pojazd z homologacją na opony XL będzie uczestniczył w stłuczce, a zamontowano w nim opony standardowe, to ubezpieczyciel może nie wypłacić odszkodowania. W innych przypadkach także warto zainwestować w opony tego typu. Zastosowanie opon wzmacnianych ma rację bytu, gdy kierowca często podróżuje ze znacznym obciążeniem. Dzięki korzystaniu z opon XL będzie dłużej cieszył się sprawnymi oponami. Opony XL sprawdzą się znakomicie w pojeździe o dużej mocy silnika, ponieważ wspierają kierowcę w stabilnej oraz bezpiecznej jeździe. Gumiarz z zamołowania
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 21:48

kolego wklejasz dużo tekstu ale nie o to mi chodzi
chodzi o dwie opony
CSC 3 o indeksie nośności 97 i
CSC 2 o indeksie nośności 97 ale XL
więc nośność jest ta sama

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

!

Post autor: MaciejTFSI » 23 lis 2011, 22:01

wszystko juz robia w chinach chyba... badziew goni badziew i wszedzie koszty koszty...kupujac opony wysokiej klasy oczekujemy ze bede lepsze i pomagaly w jezdzie itp itd a tutaj takie wpadki ze opony bija jak nalewajk jakies. WSTYD !
Nie wymyślam bo jedna moja reklamacja juz sie powiodla i dowiodlem swojej racji ze to wina opon! tutaj z zimowymi tez to samo a nawet gorzej :[ i teraz juz ślisko na drogach a ja mam sie bujac na lecie 2-3 tyg? zal....

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 23 lis 2011, 22:05

ja ma Dunlopy z produkcji niemieckiej i nie ma różnicy

więc co kupiłeś na zimę?
ja mam już założone Nokiany i jest bardzo dobrze :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 lis 2011, 22:13

vonito pisze:kolego wklejasz dużo tekstu ale nie o to mi chodzi
chodzi o dwie opony
CSC 3 o indeksie nośności 97 i
CSC 2 o indeksie nośności 97 ale XL
więc nośność jest ta sama
wklejam żeby nie było że z sufitu wziołem .A TY porównujesz C2 Z C3 to 10-cio lecie pod względem technologicznym i materiałowym.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 22:23 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl