Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 19 paź 2011, 15:20

czy miales cos podobnego jak u mnie ???
ÂŁańcuch przetarł pokrywę klawiatury i olej lał się ściekał na dół po silniku. ÂŁańcuch na szczęście nie pękł. Przestawiło to wałki rozrządu. Więc trzeba było ściągać przód aby wszystko ustawić. w każdym bądź razie koszt był znacznie wyższy.

Kiedyś myślałem że silniki benzynowe V6 Audi, to stabilne jednostki. Ale po przeczytaniu licznych postów w US, GB i DE no i w końcu na własnych bardzo kosztownych doświadczeniach (> 8000 zł) mam odczucie, że niezawodne to było V5 2.3 i 2.2 Turbo...

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 20 paź 2011, 15:12

Bo widzicie są to elementy wymienne ,nie wieczne, niby po 200000 powinno sie je wymieniać.Jakby nie było to element rozrządu ,mówię o2.8,2.4.18.t itp :)
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Skiponl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Breda/Holandia

Post autor: Skiponl » 12 lis 2011, 22:38

U mnie objawilo sie to strasznym chrobotaniem, takisz szuraniem. Tez nie bylem pewen co to jest, ale jak wymienialem sobie rozrzad zdjalem pokrywe zaworow i krecac kolem zobaczylem ze napinacz nie odbija, a lancuch wisi sobie luzno. Lewa strona byla dobra. Wolalem sprawdzic bo kumpel ma A6 C6 2.4 FSI i jemu przy orginalnym przebiegu poszed wariator i przeskoczyl lancuch. <uoee>
Zawsze Bylo BMW, Tylko dlatego ze nie audi AUDI Quattro !!! Teraz juz wiem co jest Najlepsze !

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lis 2011, 08:02

Skiponl, nie ma silnika 2.4 FSI...

xkrzychux
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 12 lis 2009, 08:55
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: xkrzychux » 13 lis 2011, 09:38

witam

Panowie ja u siebie wymieniałem miesiąc temu napinacz tylko w 1.8T przy przebiegu 230000.
Rano zawsze zaraz po odpaleniu miałem objaw podobny do głośno klepiących zaworów przez około 2sec. Teraz cisza zobaczcie jak wyglądał napinacz przy takim przebjegu - dolnego ślizgu to już wogóle nie było. Nie ignorujcie dziwnych odgłosów silnika.



Obrazek

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 15 lis 2011, 06:58

no i własnie o to chodzi
dobrze ze silnik nie walnał.w samą porę <okok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
kobraudia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 2010, 08:30
Lokalizacja: Kevelaer niemcy

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: kobraudia6 » 23 lis 2011, 09:36

witam wszystkich
mozei ja opisze swoja historie z napinaczami,wiec posiadam audi a6 kombi z roku 1999,oznaczenie silnika APZ;motor 2,4,powymianie kompletnego rozrzadu nagle zaczelo cos terkotac wokolicach polozenia lancucha od stronypasazera,po przejechaniu okolo 20 tys motor zaczal nierowno pracowac na wolnych obrotach,po dodaniu gazu wszystko bylo ok,pojechalem do mechanikow i po podlaczeniu waga okazalo sie ze do wymiany czujnik halla,czujnik wymieniony na nowy,lecz nic nie pomoglo,znow domechanika stwierdzil ze moze byc hall do wymianyz drugiej strony,wymienilem drugiczujnik,swiece,kable,cewke,i dalej to samo,pewnego dnia jakis tydzien po pierwszej wizycie u miechanikow nagle auto przestalo palic,kiedy krecilem rozrusznikiem nagle cos glosno zazgrzytalo i motor sie zblokowal,wiec nastepnegodnia laweta i do warsztatu,po rozebraniu okazalo sie ze slizgi na napinaczu lancucha sie polamaly,i lancuch zablokowal sie na metalu ,koszt nowego napinacza serwis audi krefeld to 451,38 euro,poniewaz mieszkam wde podaje koszt w euro,ebay podrobka 280 euro,zakupilem wiec nowy,i czekam co dalej dzis podobno ma byc zlozony,czy odpali nie wiem,czy nie poszlo cosdodatkowo nie wiem,okarze sie wieczorem,wiec mili panowie jesli cos terkocze wymieniajcie na nowe,bo nigdy nie wiadomoczy auto nie stanie tak jak mi,a to przykra niespodzianka,pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lis 2011, 11:22

kobraudia6, to czy się coś stało to moim zdaniem powinno zostać ocenione przed następnym odpaleniem... Wszystko zależy jak mocno przeskoczył wtedy rozrząd... bo może się okazać, że zawory 'spotkały' się z tłokami i jest masakra w środku...
W naszych autach nie ma się co łudzić, że to sam czujnik się wysypał... szczególnie, gdy auto traci moc... oczywiście tak też może być, że zaczyna nierówno chodzić itp. Ale w większości przypadków to poważne problemy z rozrządem...

Powodzenia życzę i opisz co się udało ustalić...

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 23 lis 2011, 16:41

Ja też mam terkotkę. Jak kupowałem Audi to tego nie było, ale kupowałem w zeszłe lato.
W te lato mimo, że ciepło już terkotało.
Przy wymianie uszczelek pod deklami sprawdziłem i pokrywy, ślizgi napinaczy w stanie idealnym.

Trochę wstyd jak się odpala. ale nie zamierzam tego robić.

Ktoś na forum napisał, że jak zdejmie się kolektor ssący to jakieś łożysko się wymienia czy tunel. nie pamiętam.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 24 lis 2011, 14:20

zawory zwrotne oleju zadne łozysko :[

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 24 lis 2011, 16:04

No właśnie, więc niech ktoś napisze czy pomogło i temat jasny.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
poliwoj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2011, 15:43
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: poliwoj » 30 lis 2011, 13:02

Koledzy. Tak poczytałem troszkę o tym terkotaniu i ja dodam swoje 3 grosze.
Trrr... mam 1-2 sek. po zapaleniu zimnego motorku, olej Castrol Magnatec 10w40 i .
Parę dni temu miałem pewną ciekawostkę a mianowicie, drugi dzień pod rząd ZERO terkotania przy rozruchu - SUPER. Sprawdzam olej średnio 2x w tygodniu, bo mam go od niedawna a i z pod faz rozrządu troszkę wycieka, sprawdzam rano jak teraz nie terkoce a tu minimum na miarce <mysli> Mówię OK wyciekło fazatorami, dolałem ze 100ml ( bo tyle mi zostało z wymiany ) i śmigam.
Jakież było moje zdziwienie jak wczoraj zaglądam na miarkę oleju i widzę MAXA <szok> ( przecież dolałem troszkę ), odpalam a tu trrrrrrrrr.
I tu moja ciekawostka dotycząca tych zwrotnych zaworów oleju choć przyznam, że na silniku znam się jak na kazaniu w kościele <lol> Wiem że były poruszane już wątki u kolegów o tych zaworach, tylko żadnej 100 bądź 90% odpowiedzi potwierdzenia bądź zaprzeczenia że to może być przyczyną terkotania to nie znalazłem.
Pytanie do znawców silnika od podszewki, dlaczego 2 dni na miarce miałem minimum nie terkotało, a potem zaczęło terkotać a oleju na miarce zrobiło się full. ( sprawdzane zawsze w garażu więc nie ma mowy o nierównościach itp, jak również płynu chłodniczego mi nie ubyło ;) ).

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 lis 2011, 13:17

Zaworki pod kolektorem ssacym trzymają olej w glowicach i napięte napinacze. Jak zaworek zawiedzie olej scieka do misy i masz oklapnięte napinacze przez co muszą sie napompować i jest trrrr . Zaworki do wyniany. A tak naprawde ja nie wymieniam i mam to samo . Na wlasne nie przymuszeone ryzyko. Rozbiorę przy okazji wymiany rozrządu. WArto tez moim zdaniem spróbować przeczyszczenia silnika specjalnym srodkiem rpzy wymianie oleju. TE zaworki mogą sięzasyfic po porstu

Awatar użytkownika
poliwoj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2011, 15:43
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: poliwoj » 30 lis 2011, 14:28

Jak dostać się do tych zaworków, gdzie dokładnie są i czy kłopot z ich wymianą ? A co sądzisz o tym stanie oleju, to właśnie takie objawy ? Oczywiście czytałem też o płukaniu silnika i to zrobię <okok>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 lis 2011, 14:46

poliwoj, do płukania silnika ja osobiście używam Motul Engine Clean... wg. mnie warto, choć są i przeciwnicy tej metody...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga