w górnym nie ma klapek do zmiany kierunku przepływu powietrza są tyko w dolnych
z tego muszę się wycofać - górne kolektory przełączane są dwustopniowo zmieniając długość kanałów
ale jeżeli chodzi o klapki kierujące to nie mam zamiaru
Zeszyt do samodzielnego
kształcenia nr 325:
Kanał ssący w głowicy silnika podzielony jest
poziomo na dwie części za pomocą wsuwanej płytki
ze stali szlachetnej.
Za pomocą wstępnie ułożyskowanych klap w kolektorze
ssącym możliwe jest zamknięcie dolnego
kanału ssania. W ten sposób wzmocnione zostaje
natężenie przepływu, a w komorze spalania uzyskiwany
jest efekt cylindrycznego zawirowania strumienia
powietrza (Tumble). W ten sposób
uzyskiwane jest najlepsze z możliwych zawirowanie
mieszanki paliwowo-powietrznej.
W celu zmniejszenia strat przepływu klapy kolektora
ssącego są ułożyskowane mimośrodowo. W ten
sposób przylegają one całkowicie w położeniu
otwarcia do ścianek kanału.
Przestawianie dwupunktowe klap w kolektorze
ssącym następuje za pomocą podciśnienia, a cofnanie
pod działaniem sprężyny.
W położeniu spoczynkowym klapy są zamknięte pod
działaniem siły sprężyny (mały przekrój).
Zgłoszenie zwrotne następuje za pomocą czujników.
[A6 C6] 'Ssanie' szybko się wyłącza...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dla przypomnienia rozmawiamy o kolektorze dolotowym a nie głowicy.
Nadal coś czytasz ale do końca nie wiesz co.
A to tak do poczytania od samego dealera.
Tak po za tym jakkolwiek kolektor jest zbudowany, czy ma 10 klapek, 20 klapek 30 na dole 50 na górze to już jest jego konstrukcja i jest mało ważna, zamysł działania to skracanie kanału dolotowego w wyższych przedziałach obrotów i wydłużanie wraz z odpowiednim uprofilowaniem w niższych przedziałach obrotów.
Ucz się nadal "doładowanie dynamiczne".
Nadal coś czytasz ale do końca nie wiesz co.
A to tak do poczytania od samego dealera.
Tak po za tym jakkolwiek kolektor jest zbudowany, czy ma 10 klapek, 20 klapek 30 na dole 50 na górze to już jest jego konstrukcja i jest mało ważna, zamysł działania to skracanie kanału dolotowego w wyższych przedziałach obrotów i wydłużanie wraz z odpowiednim uprofilowaniem w niższych przedziałach obrotów.
Ucz się nadal "doładowanie dynamiczne".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
jesteś jednak niereformowalny kolego
ja chociaż przyznam się do błędu, a ty na upartego trzymasz się swojego zdania mimo, że daję ci źródła to ty nie chcesz z nich skorzystać
wiem co to zmiana długości kanałów i co je powoduje w moim silniku
jeżeli klapki w dolnym kolektorze służ, twoim zdaniem, do zmiany długości kanałów dolotowych to powinni zabrać ci status super user bo widać służy ci to również do poniżania ludzi nie zgadzających się z twoim zdaniem
widać, że nie masz pojęcia o tym silniku a posługujesz się stereotypami bo ty ściągnąłeś ileś tam kolektorów
nie każdy silnik V FSI ma zmienne długości kanałów więc operowanie banałami w stylu się doucz to raczej powinno iść w twoją stronę bo ty się tym zajmujesz zawodowo (jak sądzę)
wystarczy, że ściągnąłem swoje dolne kolektory i wiem jak działają w moim silniku
ja chociaż przyznam się do błędu, a ty na upartego trzymasz się swojego zdania mimo, że daję ci źródła to ty nie chcesz z nich skorzystać
wiem co to zmiana długości kanałów i co je powoduje w moim silniku
jeżeli klapki w dolnym kolektorze służ, twoim zdaniem, do zmiany długości kanałów dolotowych to powinni zabrać ci status super user bo widać służy ci to również do poniżania ludzi nie zgadzających się z twoim zdaniem
widać, że nie masz pojęcia o tym silniku a posługujesz się stereotypami bo ty ściągnąłeś ileś tam kolektorów
nie każdy silnik V FSI ma zmienne długości kanałów więc operowanie banałami w stylu się doucz to raczej powinno iść w twoją stronę bo ty się tym zajmujesz zawodowo (jak sądzę)
wystarczy, że ściągnąłem swoje dolne kolektory i wiem jak działają w moim silniku
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak dla mnie mozemy sie zamienic, ty mozesz byc superuserem, nie zalezy mi na tym, nie pchalem sie po zmiane na superusera.
Ja caly czas mowie o ogolnej zasadzie dzialania kolektora ssacego ze zmiennymi kanalami i klapkami bez wzgledu na to ile i gdzie te klapki sa. Nazywa sie to doladawaniem dynamicznym o czym juz wczesniej pisalem ale nie chcesz czytac ze zrozumieniem wiec sobie odpuszcze ten temat.
Ja caly czas mowie o ogolnej zasadzie dzialania kolektora ssacego ze zmiennymi kanalami i klapkami bez wzgledu na to ile i gdzie te klapki sa. Nazywa sie to doladawaniem dynamicznym o czym juz wczesniej pisalem ale nie chcesz czytac ze zrozumieniem wiec sobie odpuszcze ten temat.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga