[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
W moich screenach widać jak wyglądają "logi" po wykonaniu poprawnej modyfikacji...pytałem czy u Ciebie jest tak samo - czy masz moda wykonanego poprawniePeter22 pisze:nie a co???
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 20:22 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Ja też mam wywalony DPF ale w grupie 104 jedynie w drugim polu mam 0 a w pozostałych mam jakieś wartości które w polu trzecim po odpaleniu silnika bardzo szybko rosą do wartości bodaj 68 lub coś koło tego.
Co o tym sadzisz TuneFORCE
I w ogóle. co oznaczają wartości w poszczególnych okienkach grupy 104?
Co o tym sadzisz TuneFORCE
I w ogóle. co oznaczają wartości w poszczególnych okienkach grupy 104?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Jak będę miał chwilkę to opiszę te wszystkie grupy.
W 104 są informacje związane z regeneracją, czasem kiedy była przeprowadzana, dystansem przejechanym od ostatniego wypalania itp. nie mam tego wszystkiego w głowi ponieważ w VAS wybieram sobie interesujące mnie pozycje bez zwracania uwagi na to w jakiej grupie się znajdują.
W grupie 102 pole 1,2 - temp. spalin przed i za DPFem, pola 3,4 - różnica/ofset róż./ciśnień.
Robiąc VASem wymianę DPFa też wiele "okienek" się zeruje z tą różnicą że w polach, w których wartości sa obliczane a nie mierzone będą one znowu się zwiększały.
W 104 są informacje związane z regeneracją, czasem kiedy była przeprowadzana, dystansem przejechanym od ostatniego wypalania itp. nie mam tego wszystkiego w głowi ponieważ w VAS wybieram sobie interesujące mnie pozycje bez zwracania uwagi na to w jakiej grupie się znajdują.
W grupie 102 pole 1,2 - temp. spalin przed i za DPFem, pola 3,4 - różnica/ofset róż./ciśnień.
Robiąc VASem wymianę DPFa też wiele "okienek" się zeruje z tą różnicą że w polach, w których wartości sa obliczane a nie mierzone będą one znowu się zwiększały.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Bloki pomiarowe dotyczące DPFa 2.7TDI/3.0TDI - opis:
Blok:100
1 - obroty silnika
2 - temp. spalin przed DPF
3 - regeneracja awaryjna aktualny czas
4 - regeneracja awaryjna rozpoznano przerwanie
Blok:101
1 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 1
2 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 2
3 - reg. awaryjna, warunki przerwania
4 - reg. awaryjna, faza
Blok:102
1 - temp. spalin przed kat. wstępnym
2 - temp. spalin przed DPF
3 - różnica ciśnień
4 - wzajemna różnica ciśnień(offset)
Blok:103
1 - tryb regeneracji
2 - polecenie regeneracji
2 - czas pracy silnika od regeneracji
4 - blokada regeneracji
Blok:104
1 - zabrudzenie oleju
2 - obliczona masa zanieczyszczeń
3 - zmierzona masa zanieczyszczeń
4 - przebieg od ostatniej regeneracji
Blok:107
1 - granica załadowania 3
3 - granica załadowania 1
4 - prąd objętości spalin DPF
W zależności od kodu silnika mogą występować niewielkie rozbieżności.
Opis dotyczy EDC16(mniej więcej do czerwca 2008).
Blok:100
1 - obroty silnika
2 - temp. spalin przed DPF
3 - regeneracja awaryjna aktualny czas
4 - regeneracja awaryjna rozpoznano przerwanie
Blok:101
1 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 1
2 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 2
3 - reg. awaryjna, warunki przerwania
4 - reg. awaryjna, faza
Blok:102
1 - temp. spalin przed kat. wstępnym
2 - temp. spalin przed DPF
3 - różnica ciśnień
4 - wzajemna różnica ciśnień(offset)
Blok:103
1 - tryb regeneracji
2 - polecenie regeneracji
2 - czas pracy silnika od regeneracji
4 - blokada regeneracji
Blok:104
1 - zabrudzenie oleju
2 - obliczona masa zanieczyszczeń
3 - zmierzona masa zanieczyszczeń
4 - przebieg od ostatniej regeneracji
Blok:107
1 - granica załadowania 3
3 - granica załadowania 1
4 - prąd objętości spalin DPF
W zależności od kodu silnika mogą występować niewielkie rozbieżności.
Opis dotyczy EDC16(mniej więcej do czerwca 2008).
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Dziękuje Tuneforce.
Jak zwykle można na Ciebie liczyć.
U nie po wywaleniu DPF w bloku 104 jest tak
1. 0,32
2.0 na stałe
3. tutaj raz wartości dość szybko rosną do bodaj 65 czy 70, a innym razem spadają od 65 w dół.
4. Przebieg różny
czujnik różnicy ciśnień jest wypięty.
Nie mam błędów dotyczących DPF, inne się pojawiają więć tablica błędów nie jest wyłączona.
Czy przy takim układzie jest możliwe mimo braku DPF okresowe uruchamianie wypalania DPF.
Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok.
Jak zwykle można na Ciebie liczyć.
U nie po wywaleniu DPF w bloku 104 jest tak
1. 0,32
2.0 na stałe
3. tutaj raz wartości dość szybko rosną do bodaj 65 czy 70, a innym razem spadają od 65 w dół.
4. Przebieg różny
czujnik różnicy ciśnień jest wypięty.
Nie mam błędów dotyczących DPF, inne się pojawiają więć tablica błędów nie jest wyłączona.
Czy przy takim układzie jest możliwe mimo braku DPF okresowe uruchamianie wypalania DPF.
Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Program jaki masz zrobiony działa na zasadzie emulatora...sterownik wie że DPF jest tyle że "myśli" że jest on czysty i sprawny...algorytm nadal działa i widocznie są jeszcze jakieś parametry które analizuje i na ich podstawie próbuje zainicjować wypalanie...które od razu zostaje zatrzymane ponieważ ECU wie że DPF jest w stanie perfekcyjnym...i nie musi się wypalać....kochinur pisze:...Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok....
Jeśli chodzi o tabele błędów to nie jest niestety tak jak piszesz(nie pokazują się niektóre błędy jeśli jakiś z czujników wykryje wartość za niską lub za wysoką)...żeby wyłączyć poszczególne bajty odpowiedzialne tylko za błędy DPFa czy czujników temp./róż. ciśnień trzeba trochę posiedzieć przy sofcie i testować, testować i testować...wierz mi mało jest takich ludzi, którzy siedzą do północy w firmie i po 50razy programują jedno auto
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Co do tablicy błędów to słyszałem, że niektórzy usuwają ją w całości aby uniknąć błędów pomimo ich istnienia, co oczywiście jest bez sensu. Miałem na myśli to, że u mnie nie została ona usunięta skoro pojawiają się inne błędy.TuneFORCE pisze:.kochinur pisze:...Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok....
Jeśli chodzi o tabele błędów to nie jest niestety tak jak piszesz(nie pokazują się niektóre błędy jeśli jakiś z czujników wykryje wartość za niską lub za wysoką)...żeby wyłączyć poszczególne bajty odpowiedzialne tylko za błędy DPFa czy czujników temp./róż. ciśnień trzeba trochę posiedzieć przy sofcie i testować, testować i testować...wierz mi mało jest takich ludzi, którzy siedzą do północy w firmie i po 50razy programują jedno auto
A teraz doradź co robić Czy można tak jeździć, jakie są zagrożenia. Widzałem jak wygląda grupa 104 po Twojej modyfikacji i też tak chciałbym, ale do Poznania dosyć daleko, a w mojej okolicy raczej ciężko o kogoś kto to potrafi zrobić
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
Wymiana wtrysków
Witam wszystkich,posiadam A6 C6 3.0,04 rok, mam taki mały problem,mianowicie chodzi o odczyt pomiaru wtryskiwaczy i mój mechanik twierdzi ze dwa z nich są kategorycznie do wymiany.Mam prośbę czy ktoś by mógł na to zerknąć i wypowiedzieć się czy te wyniki faktycznie wskazują ze dwa z nich są do bani.
grupy:013) -014 0.19 0.33
014) -0.47 0.05 0.00
grupy:072) 0.0 0.0 0.0
073)-12.0 0.0 0.0
074) 6.0 0.0 0.0
075)-16.0 -10.0 -16.0
076)-16.0 -14.0 -10.0
077) 0.0 -4.0 -8.0
grupy:013) -014 0.19 0.33
014) -0.47 0.05 0.00
grupy:072) 0.0 0.0 0.0
073)-12.0 0.0 0.0
074) 6.0 0.0 0.0
075)-16.0 -10.0 -16.0
076)-16.0 -14.0 -10.0
077) 0.0 -4.0 -8.0
Witaj, brauzinho ja wymieniłem dwa wtryski, odebrałem auto od mechanika i oczywiście wszystko było ok.Tego dnia wieczorem wyjąłem akumulator do doładowania,rano gdy wsadziłem akumulator i odpaliłem fure przez jakieś 3 minuty było ok, a później zaczęły się szopki tego typu jak drgania silnika, nie równe wolne obroty i gaśniecie auta pod czas jazdy.Już myślałem ze coś się rozkodowało po przez wyjęcie akumulatora, pojechałem do mechanika żeby wszystko sprawdzić głównie wtryski i wszystko było ok.Mechanior powiedział żebym troche pojeździł bo może auto musi od nowa sczytać nowe parametry no i po dwóch dniach wszystko zrobiło się ok.Dodam ze przez te dwa dni myślałem ze szlag mnie trafi.
Kolego możesz podać takie informacje dotyczące silnika BTR 4.2 TDITuneFORCE pisze:Bloki pomiarowe dotyczące DPFa 2.7TDI/3.0TDI - opis:
Blok:100
1 - obroty silnika
2 - temp. spalin przed DPF
3 - regeneracja awaryjna aktualny czas
4 - regeneracja awaryjna rozpoznano przerwanie
Blok:101
1 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 1
2 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 2
3 - reg. awaryjna, warunki przerwania
4 - reg. awaryjna, faza
Blok:102
1 - temp. spalin przed kat. wstępnym
2 - temp. spalin przed DPF
3 - różnica ciśnień
4 - wzajemna różnica ciśnień(offset)
Blok:103
1 - tryb regeneracji
2 - polecenie regeneracji
2 - czas pracy silnika od regeneracji
4 - blokada regeneracji
Blok:104
1 - zabrudzenie oleju
2 - obliczona masa zanieczyszczeń
3 - zmierzona masa zanieczyszczeń
4 - przebieg od ostatniej regeneracji
Blok:107
1 - granica załadowania 3
3 - granica załadowania 1
4 - prąd objętości spalin DPF
W zależności od kodu silnika mogą występować niewielkie rozbieżności.
Opis dotyczy EDC16(mniej więcej do czerwca 2008).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga