Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 31 paź 2011, 07:30

nie a co???

[ Dodano: 2011-10-31, 07:32 ]
DPF-a programowo wywalał mi Rogal

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 02 lis 2011, 20:16

Peter22 pisze:nie a co???
W moich screenach widać jak wyglądają "logi" po wykonaniu poprawnej modyfikacji...pytałem czy u Ciebie jest tak samo - czy masz moda wykonanego poprawnie :>
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 20:22 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 02 lis 2011, 20:21

mysle ze Rogall zna sie na tym co robi , przed wyłaczeniem programem pytał czy została sonda czy nie . ja mam zostawione wszystko , tylko wywalono wszystko z puszki DPF-a <lol>

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 02 lis 2011, 22:06

Ja też mam wywalony DPF ale w grupie 104 jedynie w drugim polu mam 0 a w pozostałych mam jakieś wartości które w polu trzecim po odpaleniu silnika bardzo szybko rosą do wartości bodaj 68 lub coś koło tego.
Co o tym sadzisz TuneFORCE
I w ogóle. co oznaczają wartości w poszczególnych okienkach grupy 104?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 03 lis 2011, 08:47

Jak będę miał chwilkę to opiszę te wszystkie grupy.
W 104 są informacje związane z regeneracją, czasem kiedy była przeprowadzana, dystansem przejechanym od ostatniego wypalania itp. nie mam tego wszystkiego w głowi ponieważ w VAS wybieram sobie interesujące mnie pozycje bez zwracania uwagi na to w jakiej grupie się znajdują.
W grupie 102 pole 1,2 - temp. spalin przed i za DPFem, pola 3,4 - różnica/ofset róż./ciśnień.

Robiąc VASem wymianę DPFa też wiele "okienek" się zeruje z tą różnicą że w polach, w których wartości sa obliczane a nie mierzone będą one znowu się zwiększały.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 03 lis 2011, 11:49

TuneFORCE dzięki i z niecierpliwością czekam ąż znajdziesz chwilę.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 07 lis 2011, 16:06

Bloki pomiarowe dotyczące DPFa 2.7TDI/3.0TDI - opis:

Blok:100
1 - obroty silnika
2 - temp. spalin przed DPF
3 - regeneracja awaryjna aktualny czas
4 - regeneracja awaryjna rozpoznano przerwanie

Blok:101
1 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 1
2 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 2
3 - reg. awaryjna, warunki przerwania
4 - reg. awaryjna, faza

Blok:102
1 - temp. spalin przed kat. wstępnym
2 - temp. spalin przed DPF
3 - różnica ciśnień
4 - wzajemna różnica ciśnień(offset)

Blok:103
1 - tryb regeneracji
2 - polecenie regeneracji
2 - czas pracy silnika od regeneracji
4 - blokada regeneracji

Blok:104
1 - zabrudzenie oleju
2 - obliczona masa zanieczyszczeń
3 - zmierzona masa zanieczyszczeń
4 - przebieg od ostatniej regeneracji

Blok:107
1 - granica załadowania 3
3 - granica załadowania 1
4 - prąd objętości spalin DPF

W zależności od kodu silnika mogą występować niewielkie rozbieżności.
Opis dotyczy EDC16(mniej więcej do czerwca 2008).
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 07 lis 2011, 22:57

Dziękuje Tuneforce.
Jak zwykle można na Ciebie liczyć.

U nie po wywaleniu DPF w bloku 104 jest tak

1. 0,32
2.0 na stałe
3. tutaj raz wartości dość szybko rosną do bodaj 65 czy 70, a innym razem spadają od 65 w dół.
4. Przebieg różny

czujnik różnicy ciśnień jest wypięty.
Nie mam błędów dotyczących DPF, inne się pojawiają więć tablica błędów nie jest wyłączona.


Czy przy takim układzie jest możliwe mimo braku DPF okresowe uruchamianie wypalania DPF.
Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 07 lis 2011, 23:22

kochinur pisze:...Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok....
Program jaki masz zrobiony działa na zasadzie emulatora...sterownik wie że DPF jest tyle że "myśli" że jest on czysty i sprawny...algorytm nadal działa i widocznie są jeszcze jakieś parametry które analizuje i na ich podstawie próbuje zainicjować wypalanie...które od razu zostaje zatrzymane ponieważ ECU wie że DPF jest w stanie perfekcyjnym...i nie musi się wypalać....

Jeśli chodzi o tabele błędów to nie jest niestety tak jak piszesz(nie pokazują się niektóre błędy jeśli jakiś z czujników wykryje wartość za niską lub za wysoką)...żeby wyłączyć poszczególne bajty odpowiedzialne tylko za błędy DPFa czy czujników temp./róż. ciśnień trzeba trochę posiedzieć przy sofcie i testować, testować i testować...wierz mi mało jest takich ludzi, którzy siedzą do północy w firmie i po 50razy programują jedno auto ;)
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 08 lis 2011, 08:39

TuneFORCE pisze:
kochinur pisze:...Jak pisałem od czasu do czadu moje auto dymi przez jakieś 15 min, a potem kilkaset,a czasami kilka tysięcy jest ok....
.

Jeśli chodzi o tabele błędów to nie jest niestety tak jak piszesz(nie pokazują się niektóre błędy jeśli jakiś z czujników wykryje wartość za niską lub za wysoką)...żeby wyłączyć poszczególne bajty odpowiedzialne tylko za błędy DPFa czy czujników temp./róż. ciśnień trzeba trochę posiedzieć przy sofcie i testować, testować i testować...wierz mi mało jest takich ludzi, którzy siedzą do północy w firmie i po 50razy programują jedno auto ;)
Co do tablicy błędów to słyszałem, że niektórzy usuwają ją w całości aby uniknąć błędów pomimo ich istnienia, co oczywiście jest bez sensu. Miałem na myśli to, że u mnie nie została ona usunięta skoro pojawiają się inne błędy.

A teraz doradź co robić Czy można tak jeździć, jakie są zagrożenia. Widzałem jak wygląda grupa 104 po Twojej modyfikacji i też tak chciałbym, ale do Poznania dosyć daleko, a w mojej okolicy raczej ciężko o kogoś kto to potrafi zrobić

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

lukas27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2011, 22:18
Lokalizacja: warszawa

Wymiana wtrysków

Post autor: lukas27 » 15 lis 2011, 15:39

Witam wszystkich,posiadam A6 C6 3.0,04 rok, mam taki mały problem,mianowicie chodzi o odczyt pomiaru wtryskiwaczy i mój mechanik twierdzi ze dwa z nich są kategorycznie do wymiany.Mam prośbę czy ktoś by mógł na to zerknąć i wypowiedzieć się czy te wyniki faktycznie wskazują ze dwa z nich są do bani.


grupy:013) -014 0.19 0.33
014) -0.47 0.05 0.00



grupy:072) 0.0 0.0 0.0
073)-12.0 0.0 0.0
074) 6.0 0.0 0.0
075)-16.0 -10.0 -16.0
076)-16.0 -14.0 -10.0
077) 0.0 -4.0 -8.0

Awatar użytkownika
brauzinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 lis 2011, 09:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brauzinho » 07 gru 2011, 09:08

Ja z kolei mam taki problem - wymieniłem wtryski na nowe (ustawione na odpowiednim sprzęcie) i wczoraj przy odbiorze auta wszystko było ok, ale dzisiaj po przyjechaniu do pracy okazało się, że na wolnych obrotach trzęsie autem, a wskazówka obrotomierza wariuje... ma ktoś jakiś pomysł na to?

lukas27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2011, 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lukas27 » 07 gru 2011, 21:45

Witaj, brauzinho ja wymieniłem dwa wtryski, odebrałem auto od mechanika i oczywiście wszystko było ok.Tego dnia wieczorem wyjąłem akumulator do doładowania,rano gdy wsadziłem akumulator i odpaliłem fure przez jakieś 3 minuty było ok, a później zaczęły się szopki tego typu jak drgania silnika, nie równe wolne obroty i gaśniecie auta pod czas jazdy.Już myślałem ze coś się rozkodowało po przez wyjęcie akumulatora, pojechałem do mechanika żeby wszystko sprawdzić głównie wtryski i wszystko było ok.Mechanior powiedział żebym troche pojeździł bo może auto musi od nowa sczytać nowe parametry no i po dwóch dniach wszystko zrobiło się ok.Dodam ze przez te dwa dni myślałem ze szlag mnie trafi.

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 31 gru 2011, 18:21

TuneFORCE pisze:Bloki pomiarowe dotyczące DPFa 2.7TDI/3.0TDI - opis:

Blok:100
1 - obroty silnika
2 - temp. spalin przed DPF
3 - regeneracja awaryjna aktualny czas
4 - regeneracja awaryjna rozpoznano przerwanie

Blok:101
1 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 1
2 - reg. awaryjna, warunki elektr. odblokowania 2
3 - reg. awaryjna, warunki przerwania
4 - reg. awaryjna, faza

Blok:102
1 - temp. spalin przed kat. wstępnym
2 - temp. spalin przed DPF
3 - różnica ciśnień
4 - wzajemna różnica ciśnień(offset)

Blok:103
1 - tryb regeneracji
2 - polecenie regeneracji
2 - czas pracy silnika od regeneracji
4 - blokada regeneracji

Blok:104
1 - zabrudzenie oleju
2 - obliczona masa zanieczyszczeń
3 - zmierzona masa zanieczyszczeń
4 - przebieg od ostatniej regeneracji

Blok:107
1 - granica załadowania 3
3 - granica załadowania 1
4 - prąd objętości spalin DPF

W zależności od kodu silnika mogą występować niewielkie rozbieżności.
Opis dotyczy EDC16(mniej więcej do czerwca 2008).
Kolego możesz podać takie informacje dotyczące silnika BTR 4.2 TDI

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 01 sty 2012, 19:23

slavi16 pisze:Pablo200, Proszę uzupełnić profil!
Jeżeli nie posiadasz Audi A6, wypełnij pole "Jeżdżę" wpisując swoje auto!
Q7 brak...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga