[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?
- ozi_dafit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Lokalizacja: kielce
Vonito, myslisz sie jesli chodzi o przebieg krzywych momentu. W sofcie tak jak ustawisz 'pewne' mapy taki masz przebieg mocy i momentu. Tuner do ktorego ja jezdze nie raz mi pokazywal jak to wyglada w sofcie a jak potem wychodzi na hamowni. Przebieg krzywych pokrywal sie praktycznie w 100% w tym co bylo ustawione w sofcie a tym co pokazala maha. Co do wyniku to jest to wrozenie z fusow jesli chodzi o dokladne wartosci max, ale dobry tuner wie ile i gdzie trzeba dolozyc/zmienic zeby wyszlo mniej wiecej tyle i tyle bezpiecznie. Takze pisanie o uszkodzeniu/przeciazeniu tyczy sie raczej pseudo tunerow ktorzy ustawiaja jakies parametry na chybil trafil wziete z du.y i patrza co z tego wyjdzie, taki bez hamowni moze narobic tylko zlego.
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
no chyba nie rozumiem...
to znaczy jesli ktoś ma hamownie to robi to inaczej a jesli ktoś jej nie ma to też robi to w inny sposób?
myślałem że hamownia to jedynie potwierdzenie efektu modyfikacji i nie wpływa na sposób ich przeprowadzenia....
a dodatkowo może pomóc w ograniczeniu pewnych maksymalnych wartości...
wynika z tego ze jesli kolega pojedzie do ecuproject i chłopaki nie będą mieli wolnej hamowni to zrobią mu madyfikacje zupełnie innys sposobem i on jeszcze na tym zyska...
a jak akurat będzie hamownia wolna to chłopaki zrobią mu lipę...
no nie wiem
dam przykład;
tuner zrobił program, wszystko było pieknie
sprawdziliśmy efekt na hamowni i wyszło 268 km oraz 560 NM
jednak ja nie chciałem przekraczać 550 NM więc kolejna modyfikacja
i po shamowaniu wyszło 262 KM oraz 542 Nm dla mnie idealnie
jak moznaby było wyregulowac to logami ?
to znaczy jesli ktoś ma hamownie to robi to inaczej a jesli ktoś jej nie ma to też robi to w inny sposób?
myślałem że hamownia to jedynie potwierdzenie efektu modyfikacji i nie wpływa na sposób ich przeprowadzenia....
a dodatkowo może pomóc w ograniczeniu pewnych maksymalnych wartości...
wynika z tego ze jesli kolega pojedzie do ecuproject i chłopaki nie będą mieli wolnej hamowni to zrobią mu madyfikacje zupełnie innys sposobem i on jeszcze na tym zyska...
a jak akurat będzie hamownia wolna to chłopaki zrobią mu lipę...
no nie wiem

dam przykład;
tuner zrobił program, wszystko było pieknie
sprawdziliśmy efekt na hamowni i wyszło 268 km oraz 560 NM
jednak ja nie chciałem przekraczać 550 NM więc kolejna modyfikacja
i po shamowaniu wyszło 262 KM oraz 542 Nm dla mnie idealnie
jak moznaby było wyregulowac to logami ?
- ozi_dafit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Lokalizacja: kielce
nie zrozumiales tego co napisalem. Nigdzie nie pisalem o zadnym innym sposobie na chiptuning z hamownia i bez niej. Chodzilo mi o to ze tuner nie potrzebuje hamowni zeby wiedziec jaki przebieg mocy i momentu bedzie mial silnik(mowimy tu o sprawnym aucie). Dobry tuner ktory robi dany rodzaj silnika juz po raz n-ty wie na jakie parametry jak on konkretnie reaguje, czyli np. zeby osiagnac okolice 270km 550nm w 3.0tdi to wiedza co i jak powinno byc ustawione. I miedzy roznymi silnikami wyniki sa bardzo zblizone.vonito pisze: no chyba nie rozumiem...
to znaczy jesli ktoś ma hamownie to robi to inaczej a jesli ktoś jej nie ma to też robi to w inny sposób?
myślałem że hamownia to jedynie potwierdzenie efektu modyfikacji i nie wpływa na sposób ich przeprowadzenia....
a dodatkowo może pomóc w ograniczeniu pewnych maksymalnych wartości...
wynika z tego ze jesli kolega pojedzie do ecuproject i chłopaki nie będą mieli wolnej hamowni to zrobią mu madyfikacje zupełnie innys sposobem i on jeszcze na tym zyska...
a jak akurat będzie hamownia wolna to chłopaki zrobią mu lipę...
no nie wiem
Jezeli chodzi o twoj przyklad, ze np. Ty sobie zazyczysz ze masz miec nie wiecej niz 550nm i moca taka i taka i koniec kropka to wiadomo ze nikt nie wywrozy jak twoj silnik zareaguje.
Zreszta ja nigdzie nie napisalem ze po mapach tuner w 100% okresli parametry koncowe, tylko mowilem o przebiegu krzywych mocy i momentu.
Pozatym wogole nie wspomnialem o logach..wiec niewiem skad to wziales?
W wiekszosci aut jakie mialem robione to zazwyczaj gdy konkretnie sie okreslilem jaki chce miec przebieg momentu itd to obywalo sie bez korekt praktycznie, ewntulane jakies minimalne lizniecia. Mowa tu o typowych silnikach ktore tuner robil dziesiatki razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
ozi ja odpowiadam na twoją wypowiedź i surowego...
nie staram się was przekonać a jedynie zastanawiam się głośno nad waszymi argumentami
hamowania daje więcej możliwości moim zdaniem a przede wszystkim pokazuje efekt pracy tunera
oraz określa użytkownikowi odniesienie jak również może pokazać ile mocy ewentualnie ubyło
więc skoro jest to czemu z niej nie korzystać...
nie staram się was przekonać a jedynie zastanawiam się głośno nad waszymi argumentami

hamowania daje więcej możliwości moim zdaniem a przede wszystkim pokazuje efekt pracy tunera
oraz określa użytkownikowi odniesienie jak również może pokazać ile mocy ewentualnie ubyło
więc skoro jest to czemu z niej nie korzystać...
- ozi_dafit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Lokalizacja: kielce
ok, bo myslalem ze tyczylo sie to tylko mnie.
Jasne jesli hamownia jest to warto z niej korzystac.
Mnie chodzilo glownie o to ze tuner ktory np. zrobil takich 3.0tdi 225KM powiedzmy 50szt lub nawet duzo wiecej z czego wiekszosc byla mierzona na hamowni, nie potrzebuje jej koniecznie przy nastepnym zeby zrobic dobrze soft ktory da bezpieczny wynik powiedzmy na poziomie ok 280km i 550NM(to taki przyklad). Co innego gdy tuner zrobil takich silnikow tylko pare..wtedy takiej wiedzy nie ma bo niby skad.
Dlatego uwazam ze robiac soft u porzadnego doswiadczonego tunera nie potrzebuje on koniecznie hamowni i w wiekszosci przypadkow hamownia ma na celu raczej psychiczny komfort wlasciciela ze widzi on na papierze co i jak.
Inaczej ma sie sprawa w nowych silnikach, ktore byc moze nie sa poznane w tak dobrym stopniu jak np. 3.0tdi 225km.
Jasne jesli hamownia jest to warto z niej korzystac.
Mnie chodzilo glownie o to ze tuner ktory np. zrobil takich 3.0tdi 225KM powiedzmy 50szt lub nawet duzo wiecej z czego wiekszosc byla mierzona na hamowni, nie potrzebuje jej koniecznie przy nastepnym zeby zrobic dobrze soft ktory da bezpieczny wynik powiedzmy na poziomie ok 280km i 550NM(to taki przyklad). Co innego gdy tuner zrobil takich silnikow tylko pare..wtedy takiej wiedzy nie ma bo niby skad.
Dlatego uwazam ze robiac soft u porzadnego doswiadczonego tunera nie potrzebuje on koniecznie hamowni i w wiekszosci przypadkow hamownia ma na celu raczej psychiczny komfort wlasciciela ze widzi on na papierze co i jak.
Inaczej ma sie sprawa w nowych silnikach, ktore byc moze nie sa poznane w tak dobrym stopniu jak np. 3.0tdi 225km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Wiecie jak to jest z ta hamownią?
Ano tak że jak ktoś jej nie ma to pisze że je nie potrzeba...jak już ją kupi to wtedy wszystkim wmawia że chipowanie bez hamowni to "wiocha"...
Hamownia tak naprawdę spełnia dwie funkcje...pierwsza dla tunera - komfort pracy, tuner nie musi szaleć po ulicach żeby auto porządnie zlogować, druga to radość i spokój psychiczny dla klienta, dla którego najważniejsze są kreski...byle jak najbardziej płaskie...nieważne że ładnie oszukane=wygładzone przez soft hamowni...
Dla mnie hamownia do fajny gadżet
uprzyjemnia pracę i napędza klientów...tak się już do niej przyzwyczaiłem że nie wyobrażam sobie wyjazdu na zatłoczone ulice Poznania żeby logować auto...wjeżdżasz, zapinasz i się dobrze bawisz
Byle jaki tuner nawet z hamownią zbudowana w NASA może narobić bałaganu i przyczynić się do powstania usterki, dobry tuner bez hamowni zrobi takiego moda że fura będzie zwijała asfalt i nic złego się nie stanie...
Ano tak że jak ktoś jej nie ma to pisze że je nie potrzeba...jak już ją kupi to wtedy wszystkim wmawia że chipowanie bez hamowni to "wiocha"...
Hamownia tak naprawdę spełnia dwie funkcje...pierwsza dla tunera - komfort pracy, tuner nie musi szaleć po ulicach żeby auto porządnie zlogować, druga to radość i spokój psychiczny dla klienta, dla którego najważniejsze są kreski...byle jak najbardziej płaskie...nieważne że ładnie oszukane=wygładzone przez soft hamowni...
Dla mnie hamownia do fajny gadżet


Byle jaki tuner nawet z hamownią zbudowana w NASA może narobić bałaganu i przyczynić się do powstania usterki, dobry tuner bez hamowni zrobi takiego moda że fura będzie zwijała asfalt i nic złego się nie stanie...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
zgadzam sięTuneFORCE pisze:Wiecie jak to jest z ta hamownią?
Ano tak że jak ktoś jej nie ma to pisze że je nie potrzeba...jak już ją kupi to wtedy wszystkim wmawia że chipowanie bez hamowni to "wiocha"...
duzo prawdyTuneFORCE pisze:Hamownia tak naprawdę spełnia dwie funkcje...pierwsza dla tunera - komfort pracy, tuner nie musi szaleć po ulicach żeby auto porządnie zlogować, druga to radość i spokój psychiczny dla klienta, dla którego najważniejsze są kreski...byle jak najbardziej płaskie...nieważne że ładnie oszukane=wygładzone przez soft hamowni...

no bo sytuacja w której uzytkownik mówi że zrobił chipa... a na pytanie jaką ma moc
mówi... nie wiem... jest ciut dziwna

tak bym się całkowicie zgodziłByle jaki tuner nawet z hamownią zbudowana w NASA może narobić bałaganu i przyczynić się do powstania usterki, dobry tuner bez hamowni zrobi takiego moda że (...) i nic złego się nie stanie...
bo z tym asfaltem to raczej kwestia czasu zeby coś sie posypało

zwłaszcza jeśli to.. Audi

Witam Was wszystkich .
Od środy ( może czwartku , to zależy od sprawności pana od leasingu
) będę Waszym kolegą jeżdżącym A6 C6 3.0 tdi 233KM kombi. 2008.
I teraz choć wiem , że takich postów pewnie jest z tysiąc ale jakoś nie mogę ich konkretnie odnaleźć zapytam o kilka rzeczy :
1- chiptuning ( wiem , że warto ) ale gdzie
( jestem z warszawy) i do jakiej mocy ? na co to wpływa niekorzystnie ?( sprzęgło ? , turbina ? )
Pozdrawiam
Adam
usunięto częśc postu z powodu łamania regulaminu, aby nie tworzyć śmietnika na forum i zbędnego OT
Od środy ( może czwartku , to zależy od sprawności pana od leasingu

I teraz choć wiem , że takich postów pewnie jest z tysiąc ale jakoś nie mogę ich konkretnie odnaleźć zapytam o kilka rzeczy :
1- chiptuning ( wiem , że warto ) ale gdzie

Pozdrawiam
Adam
usunięto częśc postu z powodu łamania regulaminu, aby nie tworzyć śmietnika na forum i zbędnego OT
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, 12:21 przez Kroguś007, łącznie zmieniany 1 raz.