Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 03 lis 2011, 10:37

kochinur pisze:[ Dodano: 2011-11-02, 22:26 ]
te szarpnięcia są delikatne, a jak powoli zmieniam położenie dźwigni to nie ma ich wcale.
To normalne zjawisko u mnie też występuje.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 03 lis 2011, 11:47

No to uspokoiłeś mnie. W jakimś czasopiśmie motoryzacyjnym wyczytałem, że nie powinno być najmniejszych szarpnięć nawet na postoju i dlatego się zaniepokoiłem.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lis 2011, 11:59

kochinur pisze:(...) auto w czasie jazdy dokona adaptacji samoistnie?
Chodzi o adaptację bazową... Ale takie delikatne szarpnięcia przy zmianach to raczej norma... oczywiście bardzo delikatne...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 lis 2011, 20:40

kochinur pisze:U mnie odczuwam delikatne szarpnięcia na postoju gdy zmieniam z P na D lub S albo pomiędzy nimi w innej kolejności.
pamiętać trzeba o ręcznym ZAWSZE
aby na postoju używać ręcznego, to bardzo ważne
podczas jazdy naturalnie nożny hamulec i nie powinno być szarpnięć

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lis 2011, 20:44

goly191, ręczny ok, ale gdy jest nierówny poziom... na równym podłożu moim zdaniem to nie ma sensu...

Endriu2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2011, 21:42
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Endriu2 » 03 lis 2011, 22:17

Pomoże ktoś z tym szarpaniem ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lis 2011, 22:40

Ale Kolego jak Ci mamy pomóc? Sprawdź błędy i jeśli ich nie ma, a te szarpania są tak niewielkie to znaczy, że wszystko jest OK...
Ale dla pewności oczywiście możesz podjechać do jakiegoś 'speca' i porozmawiać... nie daj się naciągnąć na jakieś wymiany/naprawy...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 04 lis 2011, 09:46

goly191 pisze:pamiętać trzeba o ręcznym ZAWSZE
aby na postoju używać ręcznego, to bardzo ważne
a czemu to takie ważne?

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 04 lis 2011, 11:51

Jeśli auto stoi pod górkę lub z górki nie jest na równej drodze ciężko jest wtedy przerzucić z postojowego na "D" czy "R" ,można uszkodzić skrzynie dlatego trzeba pamiętać żeby zaciągać hamulec ręczny tyle w temacie....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 04 lis 2011, 12:38

nie wiem czy treche nie przesadzacie :)
pytam o to bo słyszę że reczny musi być zawsze i to prirytet
jeśli jest spadek to sie zgadzam
na normalnej drodze koniecznośći nie widzę
pozaty nie uszkodzi się skrzyni całej a w ekstremannym przypadku jedynie blokadę i nic więcej ;)
ale to włąśnie musiałby byc ekstremanly przypadek
i ile słayszeliście napraw szkrzyń z tytułu uszkodzenia blokady biegu P ?

endii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 cze 2011, 14:03
Lokalizacja: szczecin

Post autor: endii » 13 lis 2011, 16:35

witam
mam podobny problem od dziś
auto audi c5 2.4 benz+gaz
silnkik ALF
było cały czas okej aż rano zapalam a tu tryb awaryjny
pali się cały pasek PRND432
i szarpie przy zmianie z p na D lub R i startuje zamulona na maxa prawdopodobnie jest na 3 biegu
po podłączeniu vaga wywala błędy 526 -przełącznik świateł hamowania niezrozumiały sygnał oraz drugi 532- napięcie zasilania nie wyłącza, zwarcie z masa .
po skasowaniu wystarczy zapłon i sa znowu.
co to moze być i gdzie ten sterownik szuk
tylko AUDI

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 lis 2011, 18:56

krzysztofput pisze: to jest dyskusyjne bo jak przymarznie ręczny to znowu nie ruszysz i koło się zamyka
ale jak w takich autach może przymarzać ręczny, przecież to nie polonezy
nie słyszałem jeszcze, ani osobiście nie stało mi się to w 3 ostatnich latach, jak zawsze stosuję ręczny na postoju
oczywiście nie naciągam go na maxa na "prawie" prostej, bo niby ma ktoś wiedzieć czy jest idealnie prosto, nie będę wysiadał z poziomicą aby zawsze przy parkowaniu sprawdzać, czy jest równo, aby nie zaciągać ręcznego
zaciągam na prostej na jeden ząbek i gitara
oczywiście to nie przymus, komuś się nie podoba to nie musi tego w żadnym przypadku robić, albo niech wymontuje sobie ręczny, bo na co on, skoro blokada jest i na P się nie cofnie za dużo :]
endii pisze:526 -przełącznik świateł hamowania niezrozumiały sygnał
to prosa sprawa i standardowa usterka w C5, koszt tylko ori ok 50-60zł
czujnik jest nad pedałem hamulca, spokojnie samemu do wymiany
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 19:06 przez goly191, łącznie zmieniany 1 raz.

endii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 cze 2011, 14:03
Lokalizacja: szczecin

Post autor: endii » 13 lis 2011, 19:06

oby tak było jak piszesz
sam tego juz nie ogarne bo jestem po wypadku skazany na automata
dzis koles tam zaglądał i sa dwa czujniki jeden typowo od świateł stopu z grubszymi przewodami i drugi z cienkimi tez z dwoma i do tego z cienszymi wchodzi jeszcze przewód a raczej wężyk tylko po co to
a ten drugi błąd 532 to jak czytałem to szukać po zasilaniu gdzies spadków napięcia na złączach
bo nawet na prostowniku sporym gdzie na vagu było 13,5 Volta na zapłonie też wywala.
masakra.
tylko AUDI

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lis 2011, 19:27

goly191 pisze:oczywiście to nie przymus, komuś się nie podoba to nie musi tego w żadnym przypadku robić, albo niech wymontuje sobie ręczny, bo na co on, skoro blokada jest i na P się nie cofnie za dużo
Kolego... ironizujesz zbytnio. Pamietaj, że u nas w C6 nie mogę sterowac siłą hamulaca. Działa binarnie... albo działa albo nie...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 lis 2011, 19:28

endii pisze:a ten drugi błąd 532
no dobra, jazda
00532 - napięcie zasilania, sygnał zbyt słaby, wyjście nie przełącza się / zwarcie z masą, wyjście nie przełącza się / zwarcie z potencjałem plus

możliwe przyczyny:
- napięcie akumulatora niższe od 9V (sprawdzić alternator lub regulator napięcia )
- uszkodzony bezpiecznik
- zasilanie napięciowe zaworów elektromagnetycznych lub komputera sterującego automatycznej skrzyni J217 - (zacisk 15) mniejsze niż 9V lub większe niż 16V
- także przy wyłączonym zapłonie jest napięcie (zwarcie z potencjałem plus)
- przerwany przewód albo zwarcie styków 52, 53, 54 lub 55 przy komputerze sterującym automatycznej skrzyni biegów - J217

- sprawdzić zasilanie napięciowe komputera sterującego automatycznej skrzyni - J217
- sprawdzić przeprowadzenie przewodów i złącza wtykowe
- przeprowadzić sprawdzenie elektryczne

dodam tylko, że jak nie wiesz gdzie jest sterownik, to leży pod nogami pasażera z przodu
odkręcasz dwie śrubki na krzyżak od tego plastiku od pasażera z prawej przy słupku, pociągasz za tą listwę na zatrzaskach jest, sama odskoczy (3 min roboty)
sterownik jest w puszcze plastykowej pod gąbką,
może woda się tam dostała, bo bywało

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga