Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 paź 2011, 07:45

Jak nie tak strasznie skomplikowane to dlaczego pojechałeś do serwisu ASB (...)
Odpowiedź jest bardzo prosta. Nie jestem fachowcem od skrzń biegów, nie kończyłem samochodówki i nie mam w tym temacie praktycznego doświadczenia (do grzebania w niej). Ważne, że potrafię zarobić na to, aby mi ktoś pomógł z taką czynnością i nie muszę tego robić sam. Poza tym... po co się mam tym brudzić? Płacę i po temacie... chcę mieć tyko dobrze i profesjonalnie wykonaną usługę...
Wymiana oleju i filtra skrzyni.[sam wymienilem 1 raz 6 l oleju wg specyfikacji ZF 8]
To by jeszcze raz pokazywało, że mam rację... oczywiście każdy przypadek jest trochę inny... ale czasem bez ryzyka nic nie zrobisz...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 08:45

slaby pisze:Mialem tak samo pomoglo-

Wymiana oleju i filtra skrzyni.[sam wymienilem 1 raz 6 l oleju wg specyfikacji ZF 8]
Nastepnie nowy soft silnik i skrzynia. ASO 250zl
I na koniec adaptacja :) Auto lata bez problemu 20000km
Po nastepnych 20000km wymienie 6 l i wykonam ponowna adaptacje <lol>
pozdrawiam
a powiedz jeszcze w Aso wgrali soft bez marudzenia?

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 28 paź 2011, 16:20

vonito pisze:
slaby pisze:Mialem tak samo pomoglo-

Wymiana oleju i filtra skrzyni.[sam wymienilem 1 raz 6 l oleju wg specyfikacji ZF 8]
Nastepnie nowy soft silnik i skrzynia. ASO 250zl
I na koniec adaptacja :) Auto lata bez problemu 20000km
Po nastepnych 20000km wymienie 6 l i wykonam ponowna adaptacje <lol>
pozdrawiam
a powiedz jeszcze w Aso wgrali soft bez marudzenia?

A co mieli marudzić jak zapłacił :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 16:52

no mi u Lelka powiedzieli że muszą napisać pismo do centrali czy cos takiego i oni muszą się zgodzić <mysli>
ponoć w rocznikach 04-05 jedynie Aso może zrobić update softu

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 28 paź 2011, 16:55

vonito pisze:no mi u Lelka powiedzieli że muszą napisać pismo do centrali czy cos takiego i oni muszą się zgodzić <mysli>
ponoć w rocznikach 04-05 jedynie Aso może zrobić update softu

Powiedz im żeby się w dupę cmoknęli :> (no chyba że też muszą pismo napisać czy mogą ;) ) :>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 28 paź 2011, 21:57

Przypomniało mi się że kolega wojoo jeszcze wspomniał (to też opisywał), że skrzynia pracuje prawidłowo w niskich temp. (poniżej 10') i te efekty ślizgania ustępują. Dodatkowo gdy jest cieplej odczuwa szarpnięcia w okolicznościach toczenia się w korku...
Wg.właściciela poziom oleju prawidłowy. Ciekawe czy to jest powiązane, czy to 2 przypadłości na raz... <mysli>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 22:07

myślisz o chłodnicy?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 28 paź 2011, 22:10

vonito pisze:myślisz o chłodnicy?
Może coś w tym być... np.temp. oleju przekracza 90' (chlodnica nie wyrabia) i skrzynia przestaje dobrze funkcjonować...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 22:14

to miał kolega 0X4b25a
trzeba zrobić próbę glikolową jak dobrze pamiętam

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 28 paź 2011, 22:52

jeżeli macie podejrzenia, że problem jest z układem chłodzenia to sprawdźcie temp oleju
02-Auto Trans --------> Meas. Blocks - 08 -------->004 pozycja 1 - Transmission Fluid Temperature czujnik(G93)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 29 paź 2011, 10:41

sami widzicie zakłady które naprawiają nasze Tipy... każdy mówi coś innego <zalamka>

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 08 gru 2011, 21:54

Panowie jak zmieniam bieg np z P na D albo pomiędzy R i D i odwrotnie to czasem mi tak z 3-4 razy silnik zafaluje. Dodatkowo, jak tip zmienia z 2 na 3 to tak jakby na dwie raty zmieniał ten bieg. Najpierw spadają obr o ~200-300 a po chwili na prawidłowe dla tego biegu. Kolejna sprawa to jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i chce się szybko włączyć do ruchu to przy prędkości 20-30 km/h jak dodam mocniej gazu coś jakby od skrzyni potrafi puknąć jakby gdzieś był jakiś luz. Tak jakby skrzynia nie mogła się zdecydować na bieg i po chwili wrzuca 2. Przebieg 115tyś km olej w skrzyni był niedawno wymieniony przez poprzedniego kolegę Moneer'a statycznie na Febi.

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 08 gru 2011, 21:58

LOQ pisze:wymieniony przez poprzedniego kolegę Moneer'a statycznie na Febi.
Dziwne bo Moneer twierdził, że u niego skrzynia chodzi idealnie... i to nawet mi osobiście ;)

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 08 gru 2011, 22:06

Może się czepiam, ale kolega jest właśnie po remoncie tipa w a8 2002r. 4.2l za chyba 4tyś zł i u niego skrzynia działa idealnie a mechanicy powiedzieli mu, że tip nie ma kompromisów. Albo jest ideał albo coś się sypie i trzeba reagować, żeby koszty nie wzrosły raptownie. A to co opisałem nie jest stanem idealnym.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 gru 2011, 22:39

najpierw sprawdz czy masz jakieś błędy na kompie
potem zrób testy dynamiczne i zobacz czy coś się pokazuje
problemy które opisujesz z opadaniem obrotów przed zmianą biegu to problem ze sprzęgłem a dokładnie problem lockup'em
jesli chodzi o stuki to raczej diagnoza u mechanika

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja