Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 26 paź 2011, 22:24

adaptery p&p nie sa p&p. masz rospiske iso na iso 2 w google to sobie popraw, ja juz to przerabialem. Jesli bedziesz chcial miec sds to mic trzeba przepiac z bt bezposrednio do rns-e i dopiero z rns-e out do bt

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 26 paź 2011, 22:44

Dzięki Borys. Tak coś czułem, że może być jakaś kicha :) . No to poprawiam i oczywiście przepinam ten mikrofon zgodnie z Twoją uwagą. Ciekawe tylko czy takie piny znajdę.
Pozdrawiam,
Piotrek

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 27 paź 2011, 09:08

p95z w podpisie ma 2001r, więc uznałem, że jest to przedlift. Jeśli są nowe zegary, które łykają informacje FM i CD po CANie, to nic nie będzie się restartować. Restartują się zegary, które zamrażają ramki po CANie z informacjami CD i FM. Ja starą wtyczkę w aucie uciąłem i kupiłem wtyk pod RNS z pinami i wiązkę zrobiłem od nowa.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 27 paź 2011, 21:03

W zasadzie to może zmienię na 2002, bo mam dokładnie końcówkę roku 2001 i jest to już rok modelowy 2002. Rzeczywiście tak jak jest teraz to może wprowadzać w błąd.
Pozdrawiam,
Piotrek

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 27 paź 2011, 22:10

Panowie kuźwa opamiętajcie się!

Od 9 stron tematu i 121 postów na temat dokładania kiery p95z próbuje wyważyć otwarte drzwi, bo przecież przynajmniej dwóch forumowiczów zdeklarowało że robiło ten mod!
Nie rozumiem czemu nie udostępnicie tej wiedzy forum użytkowników w formie opisu czy tutoriala. Jeżeli uważacie że to wiedza tajemna zarezerwowana dla elektroników to przepiszcie się na elektroda.pl!

Zaprzeczacie w ten sposób sensowi istnienia takich miejsc jak to - forum wymiany informacji i doświadczeń pasjonatów danego modelu niezależnie od wykształcenia, miejsca zamieszkania, doświadczeń itp.

Jeżeli powstrzymuje was aspekt zarobkowy wykorzystania takich informacji to weźcie pod uwagę że podobne tutoriale są ogólnie dostępne dla A4 A8, A6 C6 i innych marek i jakoś żadna firma z tego powodu nie splajtowała.
Z drugiej strony nie ma wysypu ofert zmiany kierownicy w A6 C5 bo umówmy się - rynek jest ograniczony i kurczy się, bo fury te są coraz starsze i coraz mniejszy sens inwestować w jakieś mody.

Nawołuję więc - pomóżcie p95z i innym forumowiczom albo kysz na elektrodę!

Pozdro,

Brian

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 28 paź 2011, 11:48

Dzięki za wsparcie, takich głosów jak najwięcej. Ale pragnę wszystkich uspokoić, na chwilę obecną nie mam żadnych wątpliwości, co do tego czy zadziała czy nie (oczywiście zadziała). Robię fotki podczas pracy do szczegółowej dokumentacji, która będzie opublikowana. Oczywiście chciałbym ją zrobić już po pełnych testach w aucie, a nie przed, bo może gdzieś mam jakiś błąd.

Niestety, a może stety :), muszę normalnie pracować i nie mogę całkowicie oddać się przeróbkom. Poza tym, dopiero wczoraj dostałem ostatnie potrzebne elementy (z wyjątkiem oczywiście poduszki).

Dzisiaj w planach mam ustalenie miejsc montażu sterowników i określenie długości wiązek, które są do zrobienia (częściowo są już gotowe).

Jak już pisałem wcześniej jedyna moja wątpliwość, to czy obecność GateWay'a od A3 nie będzie w jakiś sposób kolidować z naszymi zegarami. Mam nadzieję, że nie, ale gdyby okazało się, że nie może go być, to mam już gotowe rozwiązanie. Po wypięciu gateway'a, wpinać się będzie zworkę w jego miejsce i po problemie. Chciałem go zostawić na przyszłość, no i żeby dostać się łatwo do elektroniki kierownicy (gdyby coś nawalało), ale nie jest on konieczny do normalnej pracy. Jego brak rodzi jednak pewne zagrożenie podczas zabawy z kodowaniem np. radia. Jak nie przewidzimy gateway'a w instalacji i nieopacznie przestawimy radio na diagnozę po CAN, to stracimy z nim kontakt. No ale może to jest bardziej akademicki przypadek niż rzeczywisty.

Dajcie mi jeszcze trochę czasu i zdam ostateczną relację no i przygotuję szczegółową dokumentację łącznie z miejscem zamontowania i długościami wiązek.

Na koniec chciałem jeszcze raz zaapelować do klubowiczów o poduszkę do TT. Jak wspomniałem wcześniej może być wystrzelona i to jest chyba najlepsze rozwiązanie. Zasięgałem informacji z różnych źródeł i wychodzi na to, że zapalnik da się przełożyć, pojemności poduszek są praktycznie identyczne, natomiast ładunek w naszej starej poduszce jest właśnie przystosowany do naszego sterownika (tylko jeden zapalnik), dzięki czemu będzie to wariant optymalny. Poduszkę oczywiście chcę kupić :) .
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 30 paź 2011, 17:57

Brianhazard i censored skoro czytacie forum to nie wiem po co to spinanie sie. Gdybyscie mieli pojecie o takiej modyfikacji to zauwazycie, ze wszystko dalem koledze jak na tacy. Jesli nie rozumecie tych informacji tzn nie jestescie w stanie wykonac takiej przerobki.
Co do gateway to jest niepotrzebny, a nawet zbedny. Radia nie da sie przekodowac przypadkiem na diagnostyke can. Jedynie BT mozna w ten sposob pozbyc odwracalnie kodowania po k line. Modul kiery to widomo, nawet takiej mozliwosci nie ma i trzeba programowac na stole.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 30 paź 2011, 18:59

[b]borys1822[/b], pisze:Co do gateway to jest niepotrzebny, a nawet zbedny. Radia nie da sie przekodowac przypadkiem na diagnostyke can.
To ciekawe co Borys piszesz, z tym kodowaniem radia, bo ja właśnie ustawiłem sobie na kodowanie po CAN i działa. Może to zależy od roku produkcji radia. Ja mam w miarę nowe bo 2006r. GateWay jest oczywiście nie potrzebny do normalnej pracy, zresztą pisałem o tym, ale chętnie zostawiłbym go sobie dla przyszłych urządzeń, które może nie koniecznie będą miały diagnostykę po CAN.

Prawie wszystkie wiązki mam już porobione. Brakuje mi tylko kilku pinów żeńskich do gniazda C w rns-e, ale kupię jak wrócę, bo jestem na nizinach chwilowo.

Im dłużej zajmuję się tym tematem, to zastanawiam się, czy nie zainstalować przypadkiem za jednym zamachem kamerki cofania i TV, żeby już więcej nie wracać do tematu. Macie może koledzy jakieś sugestie, co do tunera, czyli jaki powinien być? No i rzecz jasna jaka kamerka. Oczywiście sterowanie tunerem musi być z radia i z kierownicy - o ile to będzie możliwe.
Pozdrawiam,
Piotrek

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 31 paź 2011, 09:29

TV rozwiązania:
Oryginalny tuner TV do RNS-E, do tego 4 wzmacniacze antenowe przy tylnych szybach, zmiana anteny na dachu, oraz switch przełączający antenki. Odbiór analogowy tylko do 31.07.2013 roku.
Tuner DVB-T MPG-4 zasilany z 12V i sterowany adapterem, działa sterowanie z poziomu radia.
Obecnie około 13 programów odbieranych free.
Nokia N96 z DVB-H podłączona przez adapter do RNS-E, kilkanaście programów nadawanych w większych miastach.

Co do kamerki cofania, to musi być kamera NTSC podłączona:
przez adapter po S-Video,
przez RGB bezpośrednio do radia (ale ja takiego modelu kamery cofania nie spotkałem)

Dodam, że przez adapter możliwe jest też sterowanie DVD z radyjka.
Ja miałem w schowku zmieniarkę CD, oraz DVD, a w bagażniku Tuner TV MPG4, oraz wzmacniacz Denona 6 kanałów, który zasilał subwoofer Bose oryginał A6, oraz w kole zapasowym sub Bose od Q7. Gra to zdecydowanie lepiej niż oryginał Bose w audi C5.

Jeszcze jedna ważna sprawa, o której może ktoś pisał, a może nie:
Przy przejściu z RNS-D na RNS-E, jeśli jest, trzeba odpiąć tuner TMC, wtyczki antenowe połączyć ze sobą, a we wtyku zasilania, zmostkować linię CAN. Wtedy będzie można wykorzystać istniejąca linię CAN z RNS-D do RNS-E.

RNS-E wymaga anten FM Diversity, trzeba zmienić/zamontować switcha antenowego, w zależności, czy będzie oryginalny tuner tv, czy nie (dwa różne switche).
Wszystko zależy kto z czego na co przechodzi.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 03 lis 2011, 14:11

Anteny na tylnych szybach mam i działają całkiem przyzwoicie, to może będą się nadawać?

Z tego co napisałeś altium, wynika, że warto taki adapter zakupić, bo tuner oryginalny jest drogi i na dodatek nie mam pewności czy wersja do RNS-e ma Mpg4. Rozumiem, że stosowny adapter będzie miał wejścia dla kamerki i TV.
[b]altium[/b], pisze:Jeszcze jedna ważna sprawa, o której może ktoś pisał, a może nie:
Przy przejściu z RNS-D na RNS-E, jeśli jest, trzeba odpiąć tuner TMC, wtyczki antenowe połączyć ze sobą, a we wtyku zasilania, zmostkować linię CAN. Wtedy będzie można wykorzystać istniejąca linię CAN z RNS-D do RNS-E.
Czy to oznacza, że RNS-E ma wbudowany tuner TMC?
Niebardzo kumam, co rozumiesz przez zmostkowanie CAN'a. W moim przypadku trzeba pobrać CAN'a ze złącza z drobnymi pinami, które wchodzi do RNS-D. Mam na nim jeszcze sygnał KL15 (zasialania po zapłonie) oraz RFSL. Razem cztery sygnały do pobrania.
Pozdrawiam,
Piotrek

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 04 lis 2011, 20:49

Anteny na szybach, wiadomo, działać będą, ale wzmacniacze do oryginalnego tunera TV już nie.
Tuner oryginalny w ogóle nie ma DVB-T, tylko analog.
Adapter, zależy od dostawcy, mój miał wejście na kamerę.
RNS-E ma wbudowany tuner TMC, ale nic po nim w naszym pięknym kraju.
Tuner TMC przy RNS-D nie przepuści Ci sygnałów do zegarów, ponieważ tuner TMC jest podłączony szeregowo CANem i trzeba go wymontować, a w kostce zrobić mostek.
(no chyba że tunera TMC nie masz)
Rozbierzesz będziesz sam widział o co chodzi.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 04 lis 2011, 22:53

Dzięki altium za odpowiedź. Mam TMC i teraz rozumiem o co chodziło Ci z mostkowaniem CAN'a. Taki sam patent przewiduję gdyby okazało się, że gateway będzie w kolizji z zegarami.

Tuner TV fabryczny odpada (ponad 2500), fajny bo hybryda ale będę montował DVB-T z adapterem za połowę tej kasy. Tylko słyszałem, że są problemy ze sterowaniem z radia, ale może są już takie fajne adaptery, które potrafią sterować tunerami i DVD, z tego co piszesz to są.

Jak mi nie wrzucą jakiejś ekstra roboty, to w weekend zamontuję wszystko i zrobię testy. Niestety poduchy nie mam, więc po testach wraca stara kiera.

PS.
No to niezłą furkę sobie zrobiłeś, gratuluję.
Pozdrawiam,
Piotrek

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 05 lis 2011, 12:37

poduchę możesz podłączyć każdą, najwyżej wykorzystasz tylko jeden ładunek, ten słabszy oczywiście.

dodaję pdf'y z instrukcjami na chomiku do ściągnięcia, jest tego troszkę, wszystko jasno opisane.

http://chomikuj.pl/altium1

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 lis 2011, 15:03

Witam ponownie po krótkiej przerwie.

Panie i Panowie, chciałem zakomunikować, że wszystko działa, REWELACJA <radocha> . GateWay nie wprowadza kolizji, Tiptronic działa rewelacyjnie, wszystko widać na FIS'ie, telefon też działa super.

Nie podpinałem jeszcze kompa i chwilowo mam takie zgrubne kodowanie zrobione podczas zabawy na stole. Musze zdobyć dwa dodatkowe piny do złącza diagnostycznego bo te, które siedzą w złączu do volvo, które miałem na stole, nie pasują.

Na chwilę obecną to mam mały problem żeby zmieścić wszystkie kable za radiem, cholernie tam ciasno. Może istnieją jakieś wskazówki ?

Drugi objaw, ale chyba to normalne albo wymaga jeszcze VAG'owania (chociaż nie sądzę), to brak reakcji na wciskanie przycisku MODE. Dodam, że na VAG'u widać jak się wciska. Wszystkie pozostałe działają. Takie mam wrażenie, że ten MODE działa tylko w tych nowszych radiach, które mają taki przycisk na sobie, on jest chyba zamiast CD/TV. Może ktoś coś wie na ten temat?

Za chwilę wrzucę kilka fotek z efektem końcowym no i będę robił dokumentację. Roboty jest cała kupa, ale uwierzcie mi, jest wrażenie jakby się jechało nowym autkiem :) <okok> <okok>
Pozdrawiam,
Piotrek

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 12 lis 2011, 18:47

No dawaj dawaj te foty, temet sledze juz jakis czas i juz niemoge sie doczekac efektu koncowego . :)
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga