[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Kierownica kupiona w ASO normalnie na fakturę, więc drogo, chociaż z bardzo dobrym upustem. Widziałem podobne ale bez znaczka RS6 i bez chromowanych łopatek za 1200 do 1700 bez poduszki. Poducha 1000, GateWay 70, sterownik kierownicy 150, radio z polskim menu, odblokowane, z mapami 2011 (ori płyty) 2200. Wszystko na fakturę z wyjątkiem poduchy. Przygotuję w poniedziałek dokładne zestawienie elementów i kosztów.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Kostki rozłożyłem płasko na tylnej ściance (4 sztuki) i nawet nieźle wlazło. Przylepiłem je taśmą, żeby mi się nie przesuwały. Pod koniec miesiąca gość ma mieć nowy rodzaj kamerki, to pewnie poczekam na nią. Ma również fajny sterownik bo na 3 wejścia AV, więc chyba go wezmę łącznie z tunerem TV. Ma się tylko dowiedzieć, czy można uruchomić sterowanie z kierownicy. Nie mam jeszcze pewności jaki tuner TV mam kupić. Oczywiście ma być MPEG-4 no i musi działać sterowanie z kiery w zakresie wyszukania i później wyboru stacji, czyli tak jak np w radiu. Może masz jakieś sugestie w temacie TV?
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
- Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska
Sterowanie rożnymi urządzeniami odbywa się przez "wyłapywanie" rozkazów z magistrali CAN przez adapter, więc jeśli dane przyciski na kierownicy odpowiadają danemu przyciskowi na radyjku to powinno działać. Nie wiem jaki adapter planujesz zakupić.
Gdzie planujesz zamontować kamerkę? ja miałem w tylnej blendzie w miejscu wkładki zamka.
Przycisk MODE nie odpowiada CD/TV, służy do przełączania informacji na FISie, ale FIS na platformie C5 nie przewidywał kiery z przyciskiem mode.
P.S. w razie W mam tuner MPG4 i DVD na zbyciu.
Gdzie planujesz zamontować kamerkę? ja miałem w tylnej blendzie w miejscu wkładki zamka.
Przycisk MODE nie odpowiada CD/TV, służy do przełączania informacji na FISie, ale FIS na platformie C5 nie przewidywał kiery z przyciskiem mode.
P.S. w razie W mam tuner MPG4 i DVD na zbyciu.
nie sluchaj tych bzdur na temat przycisku mode. On ma za zadanie wyswietlic ksiazke telefoniczna na fisie i jest taka opcja przewidziana w Twoich zegarach
Zmienic musisz kodowanie i zadziala:
STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.
czyli tel i navi to dodaj 6 i bedzie git
Zmienic musisz kodowanie i zadziala:
STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.
czyli tel i navi to dodaj 6 i bedzie git
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
- Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska
No fakt, bzdury, ale te kodowanie nie pójdzie na przed lift, na polift tak.borys1822 pisze:nie sluchaj tych bzdur na temat przycisku mode. On ma za zadanie wyswietlic ksiazke telefoniczna na fisie i jest taka opcja przewidziana w Twoich zegarach
Zmienic musisz kodowanie i zadziala:
STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.
czyli tel i navi to dodaj 6 i bedzie git
Już sobie przypomniałem, czemu u mnie nie działało.
W polifcie faktycznie powinno zadziałać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Właśnie wróciłem do domu i spróbuję pobawić się kodowaniem. Z tego co pamiętam to wbiłem tam 23, więc na oko powinno być dobrze, ale popróbuję.
Zdobyłem również dwa piny do złącza diagnostycznego i zaraz sobie podłączę kompa.
Wymontowanie sterownika kierownicy do przeprogramowania to za dużo roboty. Zdecydowanie lepiej podłączyć sobie te CAN'y do złącza diagnostycznego. Ja podczas zabawy na stole ustawiłem sobie, że podświetlenie kiery ma działać zawsze i zapomniałem tego zmienić. No i teraz faktycznie świeci cały czas. Warto też zasilać kierownicę ze sterownika kierownicy (tak właśnie zrobiłem), bo ładnie i szybko odcina jej prąd po wyjęciu kluczyka, ale to wszystko Wam opiszę dokładnie. Sterowniki podczas uśpienia pobierają 70 mA, więc da się wytrzymać. Główny prądożerca to radio oczywiście które w pierwszej fazie uśpienia ciągnie 1,6A i nie chciało mi się dłużej czekać, żeby zobaczyć do ilu spadnie.
Kierownica była kupiona bez poduchy. W serwisie poducha to majątek. A może przy okazji wiecie Panowie (bo chyba Panie nas nie słuchają ), który z zapalników w poduszce jest ten główny: nr 1 czy nr 2? Nasza wtyczka pasuje do nr 2 i tam ją chwilowo podłączyłem. Mam odcięte wtyczki od zapalników, które przyszły z poduchą, więc mogę podłączyć się pod dowolny zapalnik lub nawet pod oba. Ale jak Borys słusznie zwrócił uwagę mogą pojawiać się błędy poduchy, bo by mnie wq...
A może ktoś wie jakim napięciem odpala się poducha? Może to jest jakiś konkretny impuls? Czy tylko zwykłe +12 ?
Zdobyłem również dwa piny do złącza diagnostycznego i zaraz sobie podłączę kompa.
Wymontowanie sterownika kierownicy do przeprogramowania to za dużo roboty. Zdecydowanie lepiej podłączyć sobie te CAN'y do złącza diagnostycznego. Ja podczas zabawy na stole ustawiłem sobie, że podświetlenie kiery ma działać zawsze i zapomniałem tego zmienić. No i teraz faktycznie świeci cały czas. Warto też zasilać kierownicę ze sterownika kierownicy (tak właśnie zrobiłem), bo ładnie i szybko odcina jej prąd po wyjęciu kluczyka, ale to wszystko Wam opiszę dokładnie. Sterowniki podczas uśpienia pobierają 70 mA, więc da się wytrzymać. Główny prądożerca to radio oczywiście które w pierwszej fazie uśpienia ciągnie 1,6A i nie chciało mi się dłużej czekać, żeby zobaczyć do ilu spadnie.
Kierownica była kupiona bez poduchy. W serwisie poducha to majątek. A może przy okazji wiecie Panowie (bo chyba Panie nas nie słuchają ), który z zapalników w poduszce jest ten główny: nr 1 czy nr 2? Nasza wtyczka pasuje do nr 2 i tam ją chwilowo podłączyłem. Mam odcięte wtyczki od zapalników, które przyszły z poduchą, więc mogę podłączyć się pod dowolny zapalnik lub nawet pod oba. Ale jak Borys słusznie zwrócił uwagę mogą pojawiać się błędy poduchy, bo by mnie wq...
A może ktoś wie jakim napięciem odpala się poducha? Może to jest jakiś konkretny impuls? Czy tylko zwykłe +12 ?
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Poduszka też jest fabryczna o dokładnie takim numerze jak powinna być do tej kierownicy.
Bedlam, tu każdy może pytać o wszystko, do tego jest to forum.
altium, bez ingerencji można podłączyć tylko jeden ładunek, właśnie nr 2.
Według mojej wiedzy to oba te ładunki są słabsze od tego, który siedzi w naszej kierownicy. Ten słabszy jest faktycznie duuużo słabszy i jego zadanie to przedłużenie stanu napełnienia poduszki i uruchamia się zawsze jako drugi z opóźnieniem od 5 do 40 ms w zależności od siły uderzenia. Ten mocniejszy jest prawe taki jak ten nasz. Praktycznie ideałem byłoby wstawienie układu opóźnienia do kierownicy i odpalać drugi ładunek np zawsze z opóźnieniem 5-8 ms. Miejsce w kierze na to jest, tylko trzeba znać dokładnie kształt impulsu.
Bedlam, tu każdy może pytać o wszystko, do tego jest to forum.
altium, bez ingerencji można podłączyć tylko jeden ładunek, właśnie nr 2.
Według mojej wiedzy to oba te ładunki są słabsze od tego, który siedzi w naszej kierownicy. Ten słabszy jest faktycznie duuużo słabszy i jego zadanie to przedłużenie stanu napełnienia poduszki i uruchamia się zawsze jako drugi z opóźnieniem od 5 do 40 ms w zależności od siły uderzenia. Ten mocniejszy jest prawe taki jak ten nasz. Praktycznie ideałem byłoby wstawienie układu opóźnienia do kierownicy i odpalać drugi ładunek np zawsze z opóźnieniem 5-8 ms. Miejsce w kierze na to jest, tylko trzeba znać dokładnie kształt impulsu.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Chyba tylko myślałem kiedyś, że mam sobie wpisać w kanale 62 wartość 23 (mowa o Instrument cluster), ale tego nie zrobiłem bo była tam 5 . Oczywiście jak poprawiłem to MODE zaczął działać. Zdążyłem to poprawić i padła mi bateria w lapku. Jak się naładuje to dokończę wszystko. Ci co mają sterowanie w kierownicach w C6 to pewnie wiedzą, ale tym wszystkim, którzy nie mają to powiem, że jest bajkowo, warto się było pomęczyć. No i oczywiście nowocześniejsza kierownica też poprawia humor.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga