Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 paź 2011, 14:01

wojoo, przeczytaj powyższy post pantona, dotyczący vonito... moim zdaniem na Twoją dolegliwość to pomoże, jeśli nie ma innych - mechanicznych błędów...

Kolego panton, moim zdaniem temat jest ew. do przedyskutowania z panem Sopą - dlaczego tak a nie inaczej i napewno przed następną wymianą o tym porozmawiam... Dziękuję Ci za zwrócenie uwagi w tej kwestii...

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 paź 2011, 13:55

vonito pisze:MaTyS wybacz ale musisz jeszcze jaśniej <mysli>
jak to jest jeden producent oleju do naszych skrzyń skoro produkuje go ZF i Castrol...
dla mnie to dwóch producentów
Producent jest jeden i na pewno nie jest to ZF. Nigdzie nie natknąłem się na informacje, że Castrol jest producentem oleju do naszych skrzyń. Być może akurat jest, ale i tak nie sprzedaje pod swoją marką oleju, który jest dystrybuowany tylko i wyłącznie przez ZF i AUDI.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 14:48 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 paź 2011, 16:51

MaTyS pisze:Producent jest jeden
To stanowcze stwierdzenie -możesz podać nazwę?

Sądzę, że oleje stosowane przez ZF są wyprodukowane w Niemczech.
Jednak uważam, że producentów na świecie może być więcej (ok. 5), którzy produkują oleje do skrzyni wg.określonych norm.
Zdecydowana większość kupuje w beczkach i rozlewa we własne opakowania, ale szczegóły to zapewne znają tylko ludzie z branży.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 paź 2011, 17:42

Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej, niestety info jakie otrzymałem od ZF mówiło tylko o tym, że "The fluids are produced at an oil manufacturer by order of ZF"... .

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 paź 2011, 19:48

MaTyS pisze:Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej, niestety info jakie otrzymałem od ZF mówiło tylko o tym, że "The fluids are produced at an oil manufacturer by order of ZF"... .
Sprawa oczywista: ZF jest producentem skrzyni, nie olejów.
Olej musi zostać wyprodukowany przez rafinerię, albo laboratorium petro-chemiczne, które jakoś tam wzbogaca bazę zakupioną od rafinerii.
Przykładowo ORLEN ma w swojej ofercie olej spełniający normy ZF-5HP19, ale czy faktycznie ORLEN jest producentem tego akurat oleju to wątpię :]

ÂŻeby nie było OT to podsumuję, że falujące obroty najlepiej na początku zdiagnozować skrzynię dynamicznie. Jak nie będzie diagnozy i będzemy chcieli grzebać to lepiej zacząć od wymiany oleju z filtrem (którą można zamknąć w 500zł), zanim wpędzimy się w zbędne koszty. <luzik>

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 24 paź 2011, 19:53

Nareszcie udało mi sie nakręcić filmik... wystarczyło ze troche zrobiło się cieplej i skrzynia już wariowała


Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 paź 2011, 20:02

wojoo, Twoja skrzynia to krejzol jakiś <lol> -a może lejesz jakieś lewe paliwo i tak Ci silnik faluje <lol> (żartuję, heh <luzik> )

A tak na serio to na bank jest jakiś uślizg, bo tak jak pisałeś masz efekt Multitronic'a <zalamka>

Jesteś pewien, że aspekt temp.aury i pogody ma tu znaczenie ?? <mysli>

W czwartek diagnozujemy <okok>

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 24 paź 2011, 20:07

Dzisiaj przyspieszajac dynamicznie w trybie D od 0-100 to cały czas miałem 3 tys obr i nawet na chwile nie spadlo... to w koncu ja mam multitronic czy tip?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 paź 2011, 20:10

M0NEER, miałem podbijanie obrotów przy zmianie z 3 na 4 bieg oraz podszarpywanie w trakcie... czynności opisane powyżej moim zdaniem powinny pomóc... U mnie pomogło i teraz jest idealnie...
Oczywiście pytanie jaki przebieg i czy już było coś robione ze skrzynią (olejem)...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 paź 2011, 20:39

M0NEER pisze:
MaTyS pisze:Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej, niestety info jakie otrzymałem od ZF mówiło tylko o tym, że "The fluids are produced at an oil manufacturer by order of ZF"... .
Sprawa oczywista: ZF jest producentem skrzyni, nie olejów.
Olej musi zostać wyprodukowany przez rafinerię, albo laboratorium petro-chemiczne, które jakoś tam wzbogaca bazę zakupioną od rafinerii.
Przykładowo ORLEN ma w swojej ofercie olej spełniający normy ZF-5HP19, ale czy faktycznie ORLEN jest producentem tego akurat oleju to wątpię :]

ÂŻeby nie było OT to podsumuję, że falujące obroty najlepiej na początku zdiagnozować skrzynię dynamicznie. Jak nie będzie diagnozy i będzemy chcieli grzebać to lepiej zacząć od wymiany oleju z filtrem (którą można zamknąć w 500zł), zanim wpędzimy się w zbędne koszty. <luzik>
a jak jest możliwe zrobić to za 500 zł. ?
i jeszcze jedno pytanie uważacie że trzeba zrobić dwie wymiany czy wystarczy jedną?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 24 paź 2011, 20:43


vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 paź 2011, 20:51

no to sam olej na jedną wymianę kosztuje 500 zł.
plus filtr i uszczelka i robota to około 1000 zł.
chyba że myślisz o oleju Castrola ale raczej wykluczylem tą opcje.
no dobra... to kupujemy olej...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 paź 2011, 21:11

vonito pisze:a jak jest możliwe zrobić to za 500 zł. ?
To był mój skrót myślowy :>
Jeżeli nie udało się zdiagnozować przyczyny problemu skrzyni to lepiej kupić ten tańszy olej ZF-6 (np. 5L Ravenol 6-HP masz za 220zł) i liczyć na poprawę. Jeśli będzie poprawa to później już sam decydujesz czy ulepszać i przejść na ZF-8. A jeżeli okaże się konwerter do wymiany to wtedy od razu wymienisz konwerter i całość oleju na ZF-8.
vonito pisze:i jeszcze jedno pytanie uważacie że trzeba zrobić dwie wymiany czy wystarczy jedną?
Moim zdaniem dwie wymiany nie wymienią 100% oleju, IMHO ok.20-25% zostanie starego.
Jeżeli przechodzisz na ZF-8 i robisz adaptację to chyba lepiej zrobić dynamiczną, żeby mieć właściwy olej w skrzyni względem programu.
Nie jestem w tym ekspertem, ale to tylko moje zdanie.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 24 paź 2011, 21:23

sprawdzone kilka razy - dwie wymiany statyczne w odstępach 500-1000km sprawę załatwia... oczywiście do 6HPXX najlepiej ZF8 i nowy soft, każdy jest to w stanie wykonać to sam...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 paź 2011, 21:28

no właśnie od ziomka z Aso słyszałem że to ZF 8 ma właściwości regeneracyjne więc wymiana na ZF 6 może nie pomóc
a samemu raczej nowego softu się nie wgra...
mało tego jak się nie wymieni na Zf8 to Aso chyba nie będzie chciało wgrać nowego softu....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja