[ A6 C6] Falujące obroty
wojoo, przeczytaj powyższy post pantona, dotyczący vonito... moim zdaniem na Twoją dolegliwość to pomoże, jeśli nie ma innych - mechanicznych błędów...
Kolego panton, moim zdaniem temat jest ew. do przedyskutowania z panem Sopą - dlaczego tak a nie inaczej i napewno przed następną wymianą o tym porozmawiam... Dziękuję Ci za zwrócenie uwagi w tej kwestii...
Kolego panton, moim zdaniem temat jest ew. do przedyskutowania z panem Sopą - dlaczego tak a nie inaczej i napewno przed następną wymianą o tym porozmawiam... Dziękuję Ci za zwrócenie uwagi w tej kwestii...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Producent jest jeden i na pewno nie jest to ZF. Nigdzie nie natknąłem się na informacje, że Castrol jest producentem oleju do naszych skrzyń. Być może akurat jest, ale i tak nie sprzedaje pod swoją marką oleju, który jest dystrybuowany tylko i wyłącznie przez ZF i AUDI.vonito pisze:MaTyS wybacz ale musisz jeszcze jaśniej![]()
jak to jest jeden producent oleju do naszych skrzyń skoro produkuje go ZF i Castrol...
dla mnie to dwóch producentów
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 14:48 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
To stanowcze stwierdzenie -możesz podać nazwę?MaTyS pisze:Producent jest jeden
Sądzę, że oleje stosowane przez ZF są wyprodukowane w Niemczech.
Jednak uważam, że producentów na świecie może być więcej (ok. 5), którzy produkują oleje do skrzyni wg.określonych norm.
Zdecydowana większość kupuje w beczkach i rozlewa we własne opakowania, ale szczegóły to zapewne znają tylko ludzie z branży.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Sprawa oczywista: ZF jest producentem skrzyni, nie olejów.MaTyS pisze:Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej, niestety info jakie otrzymałem od ZF mówiło tylko o tym, że "The fluids are produced at an oil manufacturer by order of ZF"... .
Olej musi zostać wyprodukowany przez rafinerię, albo laboratorium petro-chemiczne, które jakoś tam wzbogaca bazę zakupioną od rafinerii.
Przykładowo ORLEN ma w swojej ofercie olej spełniający normy ZF-5HP19, ale czy faktycznie ORLEN jest producentem tego akurat oleju to wątpię
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ÂŻeby nie było OT to podsumuję, że falujące obroty najlepiej na początku zdiagnozować skrzynię dynamicznie. Jak nie będzie diagnozy i będzemy chcieli grzebać to lepiej zacząć od wymiany oleju z filtrem (którą można zamknąć w 500zł), zanim wpędzimy się w zbędne koszty.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
a jak jest możliwe zrobić to za 500 zł. ?M0NEER pisze:Sprawa oczywista: ZF jest producentem skrzyni, nie olejów.MaTyS pisze:Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej, niestety info jakie otrzymałem od ZF mówiło tylko o tym, że "The fluids are produced at an oil manufacturer by order of ZF"... .
Olej musi zostać wyprodukowany przez rafinerię, albo laboratorium petro-chemiczne, które jakoś tam wzbogaca bazę zakupioną od rafinerii.
Przykładowo ORLEN ma w swojej ofercie olej spełniający normy ZF-5HP19, ale czy faktycznie ORLEN jest producentem tego akurat oleju to wątpię![]()
ÂŻeby nie było OT to podsumuję, że falujące obroty najlepiej na początku zdiagnozować skrzynię dynamicznie. Jak nie będzie diagnozy i będzemy chcieli grzebać to lepiej zacząć od wymiany oleju z filtrem (którą można zamknąć w 500zł), zanim wpędzimy się w zbędne koszty.
i jeszcze jedno pytanie uważacie że trzeba zrobić dwie wymiany czy wystarczy jedną?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
To był mój skrót myślowyvonito pisze:a jak jest możliwe zrobić to za 500 zł. ?

Jeżeli nie udało się zdiagnozować przyczyny problemu skrzyni to lepiej kupić ten tańszy olej ZF-6 (np. 5L Ravenol 6-HP masz za 220zł) i liczyć na poprawę. Jeśli będzie poprawa to później już sam decydujesz czy ulepszać i przejść na ZF-8. A jeżeli okaże się konwerter do wymiany to wtedy od razu wymienisz konwerter i całość oleju na ZF-8.
Moim zdaniem dwie wymiany nie wymienią 100% oleju, IMHO ok.20-25% zostanie starego.vonito pisze:i jeszcze jedno pytanie uważacie że trzeba zrobić dwie wymiany czy wystarczy jedną?
Jeżeli przechodzisz na ZF-8 i robisz adaptację to chyba lepiej zrobić dynamiczną, żeby mieć właściwy olej w skrzyni względem programu.
Nie jestem w tym ekspertem, ale to tylko moje zdanie.