[ A6 C5] spalanie webasto
[ A6 C5] spalanie webasto
Witam wszystkich mam pytanie tak jak w temacie.czy sprawdziliscie pobór paliwa, osobiscie a nie z tabelek? bo ja mam mysl taka zalac auto do pelna pod korek zaprog.webasto a po nagrzaniu jechac spowrotem na stacje (do stacji mam jakies 200 m) wynik jakis powinien byc tylko na stacji bedzie glupio jak zaleje 0,5 l

Jedź na stacje zalej auto po korek, oraz zalej kanisterek/baniak mały. Wróć do domu, postaw auto. Po całkowitym odpowietrzeniu zalej go raz jeszcze, ale ręcznie(z kanisterka) po sam korek. Teraz masz punkt odniesienia. Uruchom ogrzewanie, ale dopiero gdy silnik będzie bardzo zimny!! Z tego kanisterka przelej sobie paliwo do jakiegoś naczynia z miarką [mL], aby wiedziec ile się wleje paliwa po pracy ogrzewania.
Stoper 30 min pełnej pracy.
I podaj nam wynik w mL/0,5h.
Koniecznie ogrzewanie musi startować na całkiem zimnym silniku.
W moim przypadku spalanie wynosi około 300mL/0,5h.
Niestety jeszcze tak precyzyjnego pomiaru nie przeprowadziłem.
Stoper 30 min pełnej pracy.
I podaj nam wynik w mL/0,5h.
Koniecznie ogrzewanie musi startować na całkiem zimnym silniku.
W moim przypadku spalanie wynosi około 300mL/0,5h.
Niestety jeszcze tak precyzyjnego pomiaru nie przeprowadziłem.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
Panowie co Wy chcecie zmierzyc?
Te wyniki maja sos przedstawiac?
Z tego co opisujecie to na poczatek:
Niedokladnosc pomiaru bo:
- rozszezalnosc termiczna paliwa przy zbiorniku 80l i tak malym poborze przez ogrzewanie to juz duze procentowo zafalszowanie
- temp. silnika "przy starcie" to raz
- czy uklad ustawiony jest na grzanie silnika czy tylko kabiny to powiedzmy 1,5
- temp. zew. to dwa
- temp. jaka chcemy osiagnac w aucie to trzy
- sila wiatru nazwijmy to moc wychladzania kabiny to juz cztery
mozna w miare zmierzyc pobor paliwa przy pelnej mocy grzewczej ale to i tak tylko cyferka badz kilka w zaleznosci od dokladnosci majaca z zyciem codziennym niewiele wspolnego.
Te wyniki maja sos przedstawiac?
Z tego co opisujecie to na poczatek:
Niedokladnosc pomiaru bo:
- rozszezalnosc termiczna paliwa przy zbiorniku 80l i tak malym poborze przez ogrzewanie to juz duze procentowo zafalszowanie
- temp. silnika "przy starcie" to raz
- czy uklad ustawiony jest na grzanie silnika czy tylko kabiny to powiedzmy 1,5
- temp. zew. to dwa
- temp. jaka chcemy osiagnac w aucie to trzy
- sila wiatru nazwijmy to moc wychladzania kabiny to juz cztery
mozna w miare zmierzyc pobor paliwa przy pelnej mocy grzewczej ale to i tak tylko cyferka badz kilka w zaleznosci od dokladnosci majaca z zyciem codziennym niewiele wspolnego.
Kolego ArabaT, czy Ty masz w ogóle pojęcie na temat ogrzewań postojowych??
Jaka rozszerzalność ?!? - gdzie tu następuje tak drastyczna zmiana temperatury paliwa, gdzie..?
Jak wiadomo Webasto posiada parę trybów pracy, w zależności od stanu w jakim się znajduje (głównie czynnik temperaturowy zależny od czasu).
Tak jak powiedziałem pomiar przeprowadzamy przez pół h. Wystarczy, że Webasto będzie pracowało przez te pół godziny całą swoją mocą nominalną, co da nam w efekcie wynik najwyższego spalania.
No wiadomo, że silnik zimny.
temp. zew. = temp. silnika =temp. kabiny = i niech to będzie ok. -5C.
W tych warunkach Webasto na pewno nie będzie w stanie przejść do II trybu pracy w czasie 30minut.
(chyba że ogrzewa bardzo mały silnik ok. 1.0L)
Jaka rozszerzalność ?!? - gdzie tu następuje tak drastyczna zmiana temperatury paliwa, gdzie..?
Jak wiadomo Webasto posiada parę trybów pracy, w zależności od stanu w jakim się znajduje (głównie czynnik temperaturowy zależny od czasu).
Tak jak powiedziałem pomiar przeprowadzamy przez pół h. Wystarczy, że Webasto będzie pracowało przez te pół godziny całą swoją mocą nominalną, co da nam w efekcie wynik najwyższego spalania.
No wiadomo, że silnik zimny.
temp. zew. = temp. silnika =temp. kabiny = i niech to będzie ok. -5C.
W tych warunkach Webasto na pewno nie będzie w stanie przejść do II trybu pracy w czasie 30minut.
(chyba że ogrzewa bardzo mały silnik ok. 1.0L)
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
Loozik, po to jest forum aby pogadać
Patrząc globalnie rzeczywiście poruszyłeś istotny temat rozszerzalności cieplnej, biorąc pod uwagę aż 80L, w oczekiwaniu na wynik w mL. Proporcja wartości mierzonej do objętości jest spora.
Lecz w tym wypadku aspekt ten odpada z racji tego, iż od momentu zalania paliwa na stacji mija dość długi czas do momentu pomiaru. W tym czasie temp. paliwa zdąży się ustabilizować, osiągając wartość bliską temp. zew. Jest to oczekiwanie aż silnik zupełnie ostygnie.
Po czym robimy, wcześniej wspomnianą "dolewkę po korek".
Tak więc możemy przyjąć warunki początkowe:
temp. zew = temp. silnika = temp. paliwa = temp. kabiny(ta nie ma znaczenia)
W zasadzie nie ma znaczenia od jakiej aktualnie temperatury silnika zaczniemy robić pomiar. Warunkiem niezmiernie istotnym jest aby Webasto pracowało od startu przez 0,5 h pełną mocą, czyli pierwszym trybem pracy. A pierwszy tryb pracy trwa aż do momentu gdy płyn chłodniczy osiągnie temp ok 75C, wówczas Webasto przełącza się z trybu pierwszego (pełnego obciążenia) na tryb obciążenia częściowego.
Tak więc aby podczas pomiaru nie dopuścić do przejścia z trybu I na tryb II, bezpiecznym jest wykonywać pomiar od zupełnie zimnego silnika.
PS

Patrząc globalnie rzeczywiście poruszyłeś istotny temat rozszerzalności cieplnej, biorąc pod uwagę aż 80L, w oczekiwaniu na wynik w mL. Proporcja wartości mierzonej do objętości jest spora.
Lecz w tym wypadku aspekt ten odpada z racji tego, iż od momentu zalania paliwa na stacji mija dość długi czas do momentu pomiaru. W tym czasie temp. paliwa zdąży się ustabilizować, osiągając wartość bliską temp. zew. Jest to oczekiwanie aż silnik zupełnie ostygnie.
Po czym robimy, wcześniej wspomnianą "dolewkę po korek".
Tak więc możemy przyjąć warunki początkowe:
temp. zew = temp. silnika = temp. paliwa = temp. kabiny(ta nie ma znaczenia)
W zasadzie nie ma znaczenia od jakiej aktualnie temperatury silnika zaczniemy robić pomiar. Warunkiem niezmiernie istotnym jest aby Webasto pracowało od startu przez 0,5 h pełną mocą, czyli pierwszym trybem pracy. A pierwszy tryb pracy trwa aż do momentu gdy płyn chłodniczy osiągnie temp ok 75C, wówczas Webasto przełącza się z trybu pierwszego (pełnego obciążenia) na tryb obciążenia częściowego.
Tak więc aby podczas pomiaru nie dopuścić do przejścia z trybu I na tryb II, bezpiecznym jest wykonywać pomiar od zupełnie zimnego silnika.
PS
Z tego co się orientuję to nie ma możliwości ogrzewania samej kabiny za pomocą, wyżej omawianego Webasta, tzw. mokrego.ArabaT pisze:-czy uklad ustawiony jest na grzanie silnika czy tylko kabiny
<b>WEBASTO</b> Feel the drive










