Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 20 paź 2011, 17:56

tak ja również czuje że na D zamula a na S jest Ok.
u mnie na S może też faluja ale bardzo delikatnie... albo już przewrazliwiony jestem...
sprawdzalem dzisiaj osiągi i łapie setkę w około 8.5
to o ponad 1.5 więcej niż zaraz po wirusie :-(
ją do tego dziada nie będę chyba pompowal kasy... skoro się nie odwdzięcza :-)
jak konwerter to zreganeruje a wymienię olej na zamiennik od Castrola. Rozmawiałem dzisiaj z firma która naprawia Tipy i tak właśnie robią... zaleje chyba Castrola i będę wymieniał co 50 tysi.
pytanie tylko co to jest z naszymi skrzyniami?
konwerter, sterownik czy jeszcze coś innego...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 20 paź 2011, 18:43

katalogowo vectra 2.8 ma 6,9 wiec nie wiem skad masz takie dane ;)

dobra koniec OT :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 20 paź 2011, 20:42

tak się nad tym zastanawiam...
audi oleju nie robi... na rynku jest ZF albo Castrol...
w salonie sami nie wiedzą co leją... a specyfikacja identyczna...
a audi dogadało się z Castrolem na ich olej do silników... czy tylko... <mysli>
ale proszę skupmy się na tym co może być z naszymi skrzyniami...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 paź 2011, 21:44

wojoo pisze:A wytłumacz mi czym się różnią te oleje ?
Panowie, nie idźcie tą drogą... <milczek>
vonito pisze:
co o tym powiecie ?
masz na myśli to co się dzieje na filmiku na 4-5s?
To mi nie wygląda na lock-up'a! Bo jak ten szwankuje to obr.nie powinny iść w dół... <uoee> a poza tym przy takiej prędkości poniżej 70km/h lock-up raczej się nie załącza (tak mi się wydaje)

Panowie zróbcie logi dynamiczne. U mnie działanie elektrozaworów i lock-up widać w grupach 5-7 modułu skrzyni. W jednej z tych grup (albo grupa 4) pokazuje ślizganie konwertera. Także pobawcie się tym :p

wojoo, czas pyśpieszenia masz b.dobry, ale to co opisujesz z tą mułowatością wygląda na ślizganie <mysli>

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 21 paź 2011, 19:32

teraz jak na złość skrzynia działa działkiem przyzwoicie i nie moge złapać tego odpowiedniego momentu żeby nagrać i wam pokazać, ale udało mi sie takie cuś strzelić


panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 22 paź 2011, 12:00

Mam dwa auta gdzie są TIPy ZFa i każdego zalewałem ORI olejem ZFa ze źródła, które podałem wcześniej w wątku dotyczącym wymiany oleju.
Jeszcze raz napiszę - do skrzyni ZFa (5HPXX, 6HPXX) zalecam TYLKO OLEJ ORI firmy ZF!!!! ewentualnie ORI od Audi (po specyfikacji), gdyż z mojej wiedzy wynika, że producentem oleju jest tylko ZF i nie sprzedał nikomu "koncesji" na produkowanie czy dystrybuowanie oleju w swoich butelkach (np. Castrola).
vonito napisał, że nie widzisz sensu kupowania 10l oleju ZF. Kolego 10l ORI oleju ZF kosztuje 800-1000zł i wystarczy na dwie wymiany statyczne co daje nam efekt wymiany dynamicznej. Sopa robi dynamiczną 6l co widać na fakturze dlatego zalecam omijać ten warsztat szerokim łukiem chyba, że ktoś nie szanuje swoich pieniędzy i może lekko wywalić 3-4tyś na serwis skrzyni, który się zamyka w max 1500zł to OK - ma do tego prawo.
Następny temat do wyjaśnienia to info w ASO odnośnie skrzyni i serwisu. W Audi wsadzane są skrzynie 2 producentów - Tiptronic firmy ZF i Multitronic firmy Audi. Z uwagi na fakt, że multitronic to skrzynia ich - Audi posiada dokumentację, procedury itp by tę skrzynię serwisować - tutaj robi wymianę oleju, generalnie serwis. Jeżeli chodzi o skrzynie ZFa to Audi nie posiada dokumentacji technicznej, serwisowej by w tym grzebać, nie ma procedur (wystarczy zobaczyć ELSE) czy "sprzętu" dlatego Audi NIE zaleca wymiany oleju, czy jakiegokolwiek serwisu w TIPach i tylko z tego co napisałem wcześniej to wynika. Producent czyli ZF zaleca wymianę oleju w TIPie po 120kkm lub 8lat. Kupując nie ori olej ile zaoszczędzimy - 500zł (?)... może mniej.... czy jest sens (?)
Stać co niektórych na C6 a nie chcą wydać raz na kilka lat 1500zł na serwis skrzyni na ORI ZFa oleju? Nie rozumiem..
Ostatnia kwestia do wyjaśnienia. Falowanie obrotów przy przyśpieszaniu, zmianie biegów to inna sprawa niż falowanie obrotów przy stałej prędkości takie jakie widzimy na pierwszym filmiku autora wątku więc nie mieszajmy "każdego falowania". Przyczyny falowania na pierwszym filmiku autora są moi zdaniem takie jak napisałem. A falowanie czy zmiana biegów przy przyśpieszaniu to (np z 3 na 4) zrobić wymianę oleju (oczywiście ORI ZFa w butelce - wiadomo jaki powinien być do 6HP19) + aktualizacja sterownika skrzyni + adaptacja (po aktualizacji sterownika jest czysta) i wtedy zobaczyć jak skrzynia chodzi i co jej dolega w jakich warunkach i sytuacjach a nie olej w skrzyni nie ruszany nigdy a na blacie 200kkm i gdybanie co to może być.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 paź 2011, 13:30

Panton ja się w sumie z Tobą zgadzam nie chodzi mi wcale o oszczędności bo się zastanawiam czy nie zrobić wymiany w Aso 1200 zł całość i po temacie i kombinowaniu
raczej boję się innego problemu
ją mam małą wiedzę na ten temat
rozmawiałem z kilkoma firmami które zajmują się tylko skrzyniami i również z tymi które poleciles i tak...
jeden mechanik wysmial temat jakoby wymiana oleju pomagała na falujace obroty biegu 3 i 4 dodając że najpewniej jest to wałek i pompa....
drugi słusznie zauważył że jeżeli komp błędów nie pokazuje to jest to usterki mechaniczna....
a trzeci z tych firm wymienia na olek Castrola...
stąd moje pytanie o olej i zasadność stosowania ZF ale to nie problem bo i tak zrobię na ori...
problem w tym że jeśli wymienię a nic nie pomoże to jak oddam do firmy zapłacę za wymianę i olej dwa razy żeby mieć gwarancję....
dziś miałem testy dynamiczne i zero błędów...:(
czyli eleltronika odpada?

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 22 paź 2011, 19:30

u mnie natomiast zaobserwowałem jedną rzecz... jak jest zimno na dworze to skrzynia zupełnie inaczej działa (duzo lepiej)... ale za to przy zmianie z 1 biegu na 2 nie czuć szarpnięcia ale jest taki głuchy stuk <rotfl>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 paź 2011, 19:59

wojoo mo że zamiast oleju trzeba nam szukać nowych skrzyń... <lol> :| :(

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 22 paź 2011, 21:15

albo nowych aut ;)

[ Dodano: 2011-10-22, 21:16 ]
ale trzeba przyznac, że każdy serwisant ASB bardzo profesjonalnie podchodzi do sprawy... co by nie było zawsze naprawa to minimum 3 tys :D, dobrze ze nie chca wkladac nowych za 30 tys ;)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 paź 2011, 21:46

Wydaje mi się że w ASB 5HP19 lock-up jest tylko na 5-tym biegu, natomiast w 6HPxx na 5-tym i 6-tym -nie dam sobie za to nic uciąć -postaram się to zweryfikować
Zgodnie z obietnicą udało mi się ustalić że w skrzyni 5HP19 lock-up występuje na biegach: 3 - 5 <szok>
W zakresie skrzyni 6HP jedyną fachową literaturę z tabelą znalazłem dla skrzyni 6HP26 i tam lock-up jest możliwy na biegach 2-6 !! <szok> na tej podstawie domniemam, że skoro 5HP19 ma od 3-ego biegu i skoro 6HPxx jest nowszą generacją to prawdopodobnie w 6HP19A (jaką miacie z silnikiem 3.0 TDi) lock-up też powinien być na biegach 2-6 :]

Panowie, skoro temat zbacza na temat olejów do Tip'a ZF to dodam tylko że w literaturze ZF (z dnia 01.10.2009 -w załączniku) są zamieszczone 2 listy opisujące producentów i marki olejów dopuszczonych przez ZF. O dziwo listy są podzielone na Klasę 11 A i Klasę 11 B. Oleje ZF są w Klasie 11 B. Tylko w zakresie skrzyni 5HP18 ZF zaleca olej od producentów z Klasy B.

vonito, aby sprecyzować to ZF zaleca pierwszą wymianę w zakresie 80-120K (nie że dokładnie na 120K), co zależy od warunków użytkowania i stylu jazdy... Choć też nadmienia że ich ASB nie wymagają wymiany w normanlych warunkach użytkowania -ale tę bzdurę pomińmy i trzymajmy się tezy że lepiej olej wymieniać.
Kolego na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad marką oleju ale czy wybrać olej z o specyfikacji Lifeguard-6, czy Lifeguard-8 <luzik> bo tutaj jest dylemat i różnica w cenie też daje do myślenia :p
Ja u siebie wymieniłem na olej marki FEBI wg. specyfikacji do mojej skrzyni i nie ma się co doktoryzować nad marką na opakowaniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 paź 2011, 21:57

rozmawiałem dzisiaj z chłopakiem który pracuje w Audi i powiedzieł że do naszych skrzyń jest zalecany ZF 8 bo ma właściwości regenerujace... cokolwiek to oznacza i właśnie dla tego Audi zaleca wymianę przy delikatnych problemach...
tak więc jak tylko sprawdze turbo a problem dalej będzie występował (bo cały czas mam nadzieję że to to ) to jadę z olejem...

ps. więc wojoo temat jest dalej aktualny ;-)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 paź 2011, 22:11

vonito pisze:rozmawiałem dzisiaj z chłopakiem który pracuje w Audi i powiedzieł że do naszych skrzyń jest zalecany ZF 8 bo ma właściwości regenerujace...
Racja, tylko że fabrycznie masz wlany LG-6 :p i żeby było ciekawiej to przy zmianie na LG-8 zalecana jest adaptacja (odpłatna aktualizacja kompa skrzyni).

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 paź 2011, 22:24

wiem że mam ZF 6 i nawet nie tyle chodzi o adaptację bo to zrobię bez problemu co o wgranie nowego softu ale to tylko w Aso... może soft plus olej to właśnie recepta... żeby nie robić naprawy niewiadomo czego za 6 tysi.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 22 paź 2011, 23:31

vonito dobrze kombinujesz - 90% przypadków nieprawidłowej pracy skrzyni rozwiązuje olej ZF8 + najnowszy soft + adaptacja (właśnie po to ZF zaprojektował nowy rodzaj oleju i napisał nowy soft do skrzyni)

0x4B25A kwestia definicji pojęcia "szanowanie"... dla mnie osobiście płacenie za olej 4x tyle co ori ZFa jest "nie szanowaniem"......... a jeżeli uważasz, że Sopa wykonał full profeske robotę robiąc niby to wymianę dynamiczną 6l to nie będę wyprowadzał Cię z błędu.... proponuję wyjechać do naszych sąsiadów (Niemcy) i tam w pierwszym lepszym serwisie ASB wykonać dynamiczną wymianę oleju... za te samie pieniądze przeliczając na jołro wykonasz prawdziwą dynamiczną wymianę przy której będziesz mógł być bo nikt nie robi z tego TAJEMNICY zawodowej... zobaczysz również po przepompowaniu jakiej ilości oleju zacznie płynąć dopiero świeży, czysty olej.... zapewniam Cię, że nie jest to 6 czy 8l... w A4B7 kolegi poszło prawie 12l oleju... Naprawdę serwis za granicą mimo waluty jest tańszy niż w PL a o różnicy w jakości usługi nawet nie będę pisał.
ps: i nie odbieraj tego jakoś personalnie czy negatywnie... ja wiem, że kierowałeś się dobrymi intencjami ale wiesz czym jest wybrukowane piekło...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja