Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] 2.5TDi nagrzewa się tylko do 80'C - stukanie w ukła

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

[ A6 C5] 2.5TDi nagrzewa się tylko do 80'C - stukanie w ukła

Post autor: mwx » 12 paź 2011, 01:25

Dorwał mnie problem związany z temperaturą silnika.

Na wstępie napiszę, że 9 miesięcy temu (ok 12 000km) zmieniałem termostat na nowy z ASO.

Jakieś 4 miesiące temu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, niestety na taki nie z ASO - podobno "oryginalny", wyglądający jak oryginalny z napisami, znaczkami, "Made in LUXEMBOURG" itd., ponieważ pojawił się 3 razy błąd "brak kontaktu bądź zwarcie do masy". Poprzedni czujnik NIESTETY zdeponowałem w śmietniku <uoee>

Od paru dni mój silnik się nie dogrzewa (przynajmniej tak twierdzi ten wspaniały G2/G62).
Wygląda to tak, że strzałka całkiem sprawnie dociera w okolice 80'C i tam twardo stoi. Odczyty z VAG'a mówią to samo - 81-83'C i nic ponad to, ani też poniżej, nawet pomimo ostrego butowania. Zdarzyło się, że po odpaleniu po kilku minutach postoju strzałka stanęła pionowo na 90'C i tam została już przez resztę jazdy. Innym razem było tak, że stanęła w pion, a po rozpędzeniu się opadła na 80'C.

Podczas stania w korkach trenowałem odczyty temperatur z climatronic'a, ale tam potrafią wyświetlić się jakieś bzdury. Nie jestem przekonany, czy kanały 57 i 58 zwracają rzeczywiste mierzone wartości wymienione w TEJ ROZPISCE , czy jakieś wartości, które climatronic interpretuje po swojemu.

Dzisiejsze testy wykazały, że nawet na postoju z włączonym silnikiem wskazania temperatury stoją na tych przeklętych 80'C.

Włączanie/wyłączanie grzania kabiny zdaje się nie mieć wpływu na temperaturę osiąganą przez silnik.

Sprawdziłem, że wentylator obraca się luźno, dopiero po nagrzaniu opór wzrasta, więc visco chyba jest ok.

Dziś macałem dolny wąż od chłodnicy - jest tak, że dopóki nie ma tych 80'C na wskaźnikach to jest chłodny. Górna strona chłodnicy jest w tym samym momencie gorąca.

Podczas macania węża usłyszałem dziwne stukanie z okolic czujnika G2/G62 - zaciskam rękę na wężu - 'pyk' puszczam - 'pyk'

PYTANIE NR 1. : Czy w okolicy G2/G62, w układzie chłodzenia jest jakiś zaworek zwrotny, albo jakieś miejsce, w którym mogłyby się zebrać takie stukające bąbelki powietrza? Mam stracha, bo już widzę oczami wyobraźni jakieś ciało obce w tym układzie..

Mam do dyspozycji pirometr (miernik promieniowania cieplnego - taki bezdotykowy termometr), oraz termometr z czujnikiem na krótkim kabelku.

PYTANIE NR 2. : Gdzie mógłbym wetknąć/zanurzyć/przytknąć któryś z moich przyrządów pomiarowych, by zmierzyć rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego (najlepiej z włączonym silnikiem) ?

PYTANIE NR 3. : Czy to w ogóle jest możliwe, żeby w ASO Audi sprzedano mi tak tandetny shit, który nawet pomimo wymiany całego płynu na oryginalne G12+destylat nie przetrwał nawet roku?

PYTANIE NR 4. : Czy podczas montażu termostatu da się popełnić jakiś błąd, który skutkowałby takimi zjawiskami, jakie występują u mnie? To ważne pytanie, na które chciałbym znać odpowiedź przed ewentualną rozmową z mechanikiem.

Zima idzie i nie chcę jeździć z zimnym silnikiem i jeszcze zimniejszym wnętrzem. Proszę o podpowiedzi - zanim po raz trzeci w tym roku zlecę mechanikowi rozbiórkę całego przodu mojego samochodu chciałbym być pewien, że to znów ten przeklęty termostat.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, 01:25 przez mwx, łącznie zmieniany 2 razy.

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 12 paź 2011, 09:01

mwx pisze:Podczas stania w korkach trenowałem odczyty temperatur z climatronic'a, ale tam potrafią wyświetlić się jakieś bzdury. Nie jestem przekonany, czy kanały 57 i 58 zwracają rzeczywiste mierzone wartości wymienione w TEJ ROZPISCE , czy jakieś wartości, które climatronic interpretuje po swojemu.
Masz w wersji PL
http://chomikuj.pl/holekpiotr/grupa+VAG ... 176718.doc

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 paź 2011, 13:43

Dzieki ale kody z polskiej wersji w ogóle nie pasują do mojego sterownika. Z resztą te wartosci odczytane z climatronic'a wg. niemieckiej strony, którą podałem też tylko częściowo pokrywają się ze wskazaniami z VAGa, więc nie ufam za bardzo tym odczytom.

Najbardziej nurtuje mnie sprawa tego "pykania" przy zaciskaniu dolnego weza od chlodnicy.

Dziś, jak na złość auto powoli nagrzało się do 90'C, więc już totalnie zgłupiałem. Najchetniej zainstalowałbym gdzieś na szybko ten mój termometr, jako dodatkowy czujnik temperatury żeby zobaczyć co sie na prawde dzieje, ale brak mi pomuslu gdzie go upchnac.

[ Dodano: 2011-10-18, 01:16 ]
Miałem już umówioną akcję związaną z wymianą termostatu, ale natknąłem się przypadkiem na stragan na którym pan sprzedawał nowe "oryginalne" czujniczki temperatury po 30PLN. Postanowiłem zaryzykować 3 dychy, zanim wydam 20-krotność tej sumy.

Gdy wyjąłem czujnik zdziwiło mnie to, że z otworu po nim nie chlusnął G12. Z różnych opisów na forum wynika, że płyn powinien zalać mi całą górną część silnika, a tu nic. Pościskałem węże, ale nie zaczęło lecieć. Nadal słychać było ten dziwny stukot, który nakręciłem na szybko komórą:

Podczas montażu nowego czujnika ścisnąłem wąż tak, by nie było pod czujką żadnego powietrza. Po montażu przeprowadziłem procedurę odpowietrzania, opisaną szeroko i wyczerpująco na forum przez Piotrusia. Okazało się, że pomimo prawie 10 miesięcy jazdy w moim układzie chłodzenia było jeszcze powietrze i musiałem dolać jakieś 300ml G12 (mam nadzieję, że nie wycieka, bądź, co gorsza, nie ulega spalaniu).

Jazda próbna pokazała wyraźną poprawę. Silnik szybko nagrzewa się teraz do 90'C - tzn. silnik pewno nagrzewał się do tej temperatury, ale zapowietrzony/uszkodzony czujnik twierdził coś innego.

Ponieważ na raz wprowadziłem 2 zmiany, trudno mi teraz jednoznacznie stwierdzić co było przyczyną problemów - zapowietrzenie, czy czujnik.

Ten przypadek pokazuje, że na prawdę istotnym jest postępowanie wg. wskazówek wymienionych w TYM POÂŚCIE. Ilość powietrza w nagrzewnicy i to, że wąż powrotny z nagrzewnicy wyglądał na nieruszany od lat wskazywałoby na fakt, że mechanik który wymieniał termostat nie odpowietrzał układu w ten sposób.

Tak czy inaczej, problem został rozwiązany, choć byłbym baardzo wdzięczny, gdyby jakiś inny posiadacz 2.5TDi nacisnął 5 razy któryś z gumowych węży od chłodzenia i powiedział, czy też słychać takie stukanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja