Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1.8T] Ogromne spalanie

Silniki benzynowe
Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 11 wrz 2011, 00:48

15/100 to chyba nie tak źle jak duże miasto i automat...

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 11 wrz 2011, 11:02

Filtr powietrza byl czysty, ale za to w jego komorze od groma piasku i lisci.
Przeczyscilem i pojechalem w miasto. Trasa 7km, plynna mozna powiedziec, ze bez swiatel (z 2 czy 3). Spalanie dalej wysokie.
Za miesiac podjade do mechanika od VAGa, u ktorego tez chce wymienic oliwe w skrzyni. MOze cos zaradzi. Jesli spalanie spadnie, to moze nie zaloze gazu ;)

Awatar użytkownika
1237709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 24 lip 2011, 12:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: 1237709 » 11 wrz 2011, 19:54

Mam takze 1.8 T i spalanie na miescie ~ 11 , a na trasie ( 110-120 km/h czasem do 140 ) ~ 8,5

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 20 wrz 2011, 10:45

u mnie to samo jak powyzej 120-140 8 do 9L , w miescie 10,5 do 11 , srednia mam około 9 litrów nie wiecej , ale ja mam multi skrzynie 6 stopniowa ( przy umiarkowanej jeżdzie , jak jest but jest wiecej norma )

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 20 wrz 2011, 12:47

Sporo palą wam te 1.8T hymmm ja swoim 2.8 spalam w trasie 8.5L przy 90 km/h a tak średnio raz gaz raz 120 km/h około 9.0-9,5L. Miasto to już różnie ale od 11-15L 100/h i to nawet przy spokojnej jeździe na to nie ma siły ale na trasie jest czym przycisnąć a spalanie optymalne jak dla mnie. <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 wrz 2011, 14:23

piotrek24dm pisze:Sporo palą wam te 1.8T hymmm ja swoim 2.8 spalam w trasie 8.5L przy 90 km/h a tak średnio raz gaz raz 120 km/h około 9.0-9,5L. Miasto to już różnie ale od 11-15L 100/h i to nawet przy spokojnej jeździe na to nie ma siły ale na trasie jest czym przycisnąć a spalanie optymalne jak dla mnie. <lol>
I tak pali mniej niż wolnossak o porównywalnej mocy (oczywiście jak się umie jeździć autem z T), a że sporo, cóż stada koni samym powietrzem nie wykarmi :(

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 20 wrz 2011, 16:35

Moja A6 1.8T 180KM AJL w mieście 12 literków przy spokojnej jeździe trasa 7-8. Pozdrawiam ;)

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 20 wrz 2011, 19:50

Mam 1.8 bez T i pali mi średnio 9.2l w trasie przy spokojnej jeździe (90-120) 7,5l.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 16 paź 2011, 23:45

Panowie z 1.8T mam prosbe.

Czy mozecie sprawdzic u siebie jak wyglada nagrzanie poszczegolnych wezy ukladu chlodzenia zanim na zegarach bedzie 90C ?

U mnie gdy nawet jeszcze nie ma 50C, gorny waz od chlodnicy, chlodnica, zbiorniczek wyrownawczy i pozostale przewody zaczynaja byc juz cieple. Wyjatkiem jest rura idaca z dolu chlodnicy do termostatu - jest zimna (na schemacie nr 2). Termostat wymieniony. Przed wymiana temp na trasie oscylowala w okol 82C, teraz ok 92C. Aktualnie przy tych temp zewn (ok 6-10C) silnik to ok 40C nagrzewa sie bardzo szybko (nawet niecale 2 min), pozniej juz znacznie wolniej. Moze w tym ukladzie jest jeszcze jakis inny zawor odpowiedzialny za duzy/maly obieg?

Obrazek

Jest to schemat z passata B5FL '04.

Co do wysokiego spalania to nic nie rozwiazalem.

Kolega kupil ostatnio A4 S-line 1.8T 190PS w quattro i w szczecinie po miescie pali mu 12-13l. Jak na ta moc i naped uwazam, ze wynik bardzo przyzwoity, tym bardziej ze nie jezdzi jak emeryt i nie zamula silnika na niskich obrotach. ;)

Ponizszy uklad chlodzenia jest z A6 AWT.:
Obrazek

Qris

Post autor: Qris » 30 paź 2011, 23:56

Panowie może to dziwne ale jazda dziadkowa wcale nie pomoże, to nie diesel. Jeśli ciągniecie na niskich obrotach to autku jest ciężko i pali więcej. Proponuje 2 dni pojezdzić trzymając równo miedzy 2-3tyś rpm. Mi do pracy tj okolo 3 km spala 13 czasem mniej bardzo rzadko zdąży ruszyć wskazówka do góry od temp...

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 gru 2011, 19:56

Czy zwiekszone spalanie moze byc spowodowane starymi swiecami i cewkami, mimo ze nie czuc jakis objawow ich zuzycia?

Wskazowka obrotomierza na jalowym faluje max w obrebie 1mmm, ale po dzwieku silnika tego nie czuc.
Obroty kolo 740-60.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 17 gru 2011, 22:05

jericho24 pisze: Wskazowka obrotomierza na jalowym faluje max w obrebie 1mmm, ale po dzwieku silnika tego nie czuc.
Obroty kolo 740-60.
to calkiem normalne przy silnikach turbodoladowanych.

Wieksze falowanie powoduje zapchana przeplywa.
Jej przeczyszczenie powinno pomoc:)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 gru 2011, 23:10

pama pisze:to calkiem normalne przy silnikach turbodoladowanych.
No to ok. Nic nie ruszam.
Wczoraj zamontowalem gaz i padla 1 cewka. Silnikiem rzucalo, skoki mocy, wieksze spalanie na jalowym i wyzsze obr i takie tam.

Po wymianie cewki wszystko wrocilo do normy.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 18 gru 2011, 09:55

jericho24,
sam m tez 1.8T w TT i takie falowanie +/-30rpm. Taki typ.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 18 gru 2011, 10:46

pama pisze:jericho24,
sam m tez 1.8T w TT i takie falowanie +/-30rpm. Taki typ.
OK.
TEraz czekam na padniecie pozostalych cewek, bo z tego co czytam to norma w AWT + LPG ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga