[a6 c5 1.8T] Ogromne spalanie
Filtr powietrza byl czysty, ale za to w jego komorze od groma piasku i lisci.
Przeczyscilem i pojechalem w miasto. Trasa 7km, plynna mozna powiedziec, ze bez swiatel (z 2 czy 3). Spalanie dalej wysokie.
Za miesiac podjade do mechanika od VAGa, u ktorego tez chce wymienic oliwe w skrzyni. MOze cos zaradzi. Jesli spalanie spadnie, to moze nie zaloze gazu
Przeczyscilem i pojechalem w miasto. Trasa 7km, plynna mozna powiedziec, ze bez swiatel (z 2 czy 3). Spalanie dalej wysokie.
Za miesiac podjade do mechanika od VAGa, u ktorego tez chce wymienic oliwe w skrzyni. MOze cos zaradzi. Jesli spalanie spadnie, to moze nie zaloze gazu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Sporo palą wam te 1.8T hymmm ja swoim 2.8 spalam w trasie 8.5L przy 90 km/h a tak średnio raz gaz raz 120 km/h około 9.0-9,5L. Miasto to już różnie ale od 11-15L 100/h i to nawet przy spokojnej jeździe na to nie ma siły ale na trasie jest czym przycisnąć a spalanie optymalne jak dla mnie. 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I tak pali mniej niż wolnossak o porównywalnej mocy (oczywiście jak się umie jeździć autem z T), a że sporo, cóż stada koni samym powietrzem nie wykarmipiotrek24dm pisze:Sporo palą wam te 1.8T hymmm ja swoim 2.8 spalam w trasie 8.5L przy 90 km/h a tak średnio raz gaz raz 120 km/h około 9.0-9,5L. Miasto to już różnie ale od 11-15L 100/h i to nawet przy spokojnej jeździe na to nie ma siły ale na trasie jest czym przycisnąć a spalanie optymalne jak dla mnie.

- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Panowie z 1.8T mam prosbe.
Czy mozecie sprawdzic u siebie jak wyglada nagrzanie poszczegolnych wezy ukladu chlodzenia zanim na zegarach bedzie 90C ?
U mnie gdy nawet jeszcze nie ma 50C, gorny waz od chlodnicy, chlodnica, zbiorniczek wyrownawczy i pozostale przewody zaczynaja byc juz cieple. Wyjatkiem jest rura idaca z dolu chlodnicy do termostatu - jest zimna (na schemacie nr 2). Termostat wymieniony. Przed wymiana temp na trasie oscylowala w okol 82C, teraz ok 92C. Aktualnie przy tych temp zewn (ok 6-10C) silnik to ok 40C nagrzewa sie bardzo szybko (nawet niecale 2 min), pozniej juz znacznie wolniej. Moze w tym ukladzie jest jeszcze jakis inny zawor odpowiedzialny za duzy/maly obieg?
![Obrazek]()
Jest to schemat z passata B5FL '04.
Co do wysokiego spalania to nic nie rozwiazalem.
Kolega kupil ostatnio A4 S-line 1.8T 190PS w quattro i w szczecinie po miescie pali mu 12-13l. Jak na ta moc i naped uwazam, ze wynik bardzo przyzwoity, tym bardziej ze nie jezdzi jak emeryt i nie zamula silnika na niskich obrotach.
Ponizszy uklad chlodzenia jest z A6 AWT.:
![Obrazek]()
Czy mozecie sprawdzic u siebie jak wyglada nagrzanie poszczegolnych wezy ukladu chlodzenia zanim na zegarach bedzie 90C ?
U mnie gdy nawet jeszcze nie ma 50C, gorny waz od chlodnicy, chlodnica, zbiorniczek wyrownawczy i pozostale przewody zaczynaja byc juz cieple. Wyjatkiem jest rura idaca z dolu chlodnicy do termostatu - jest zimna (na schemacie nr 2). Termostat wymieniony. Przed wymiana temp na trasie oscylowala w okol 82C, teraz ok 92C. Aktualnie przy tych temp zewn (ok 6-10C) silnik to ok 40C nagrzewa sie bardzo szybko (nawet niecale 2 min), pozniej juz znacznie wolniej. Moze w tym ukladzie jest jeszcze jakis inny zawor odpowiedzialny za duzy/maly obieg?
Jest to schemat z passata B5FL '04.
Co do wysokiego spalania to nic nie rozwiazalem.
Kolega kupil ostatnio A4 S-line 1.8T 190PS w quattro i w szczecinie po miescie pali mu 12-13l. Jak na ta moc i naped uwazam, ze wynik bardzo przyzwoity, tym bardziej ze nie jezdzi jak emeryt i nie zamula silnika na niskich obrotach.

Ponizszy uklad chlodzenia jest z A6 AWT.:
Panowie może to dziwne ale jazda dziadkowa wcale nie pomoże, to nie diesel. Jeśli ciągniecie na niskich obrotach to autku jest ciężko i pali więcej. Proponuje 2 dni pojezdzić trzymając równo miedzy 2-3tyś rpm. Mi do pracy tj okolo 3 km spala 13 czasem mniej bardzo rzadko zdąży ruszyć wskazówka do góry od temp...