[ A6 C5 2.5 Tdi] ciężko pali
- eldo
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Jak na moje oko to kąt musowo trzeba zmienić ! Powinieneś się zbliżyć do wartość w rubryce [Actual start]  0 ATDC / -2 ATDC. Osobiście odpalam przy -1ATDC od przysłowiowego "kopa"   Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ?
 Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ?   
 
Przydało by się wkleić log 007 co by porównać wartości grupy 004 do osiągniętej temperatury. Kąt wtrysku logujemy i ustawiamy przy temp. 90st
			
			
									
									 Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ?
 Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ?   
 Przydało by się wkleić log 007 co by porównać wartości grupy 004 do osiągniętej temperatury. Kąt wtrysku logujemy i ustawiamy przy temp. 90st
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl 
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
						Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- 
				
				Multifonika A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dejus- skoro twój mechanik twierdzi że kąt wtrysku jest OK- jedź i kopnij go w du..ę- a jak się zdziwi to powiedz że koledzy z forum zaraz przyjadą i też mu nakopią ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif) .
 .
Kąt masz ewidentnie ustawiony za późno- ECU (sterownik silnika) ledwo nadąża za wymaganiami postawionymi przez mapy zapisane w jego pamięci.
Pytasz co z tym zrobić- krótko i na temat: musisz przyspieszyć kąt wtrysku obracając kołem pompy w prawą stronę tak, aby w BS-ach na LATE było 100%wysterowania pompy przy kącie rzędu 1* ATDC (rozumiem że VAG-a posiadasz więc do roboty... ).
 ).
Pamiętaj aby wykonując logi wcisnąć przycisk LOG w momencie gdy wysterowanie jest na LATE. pzdr.
			
			
									
									
						![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif) .
 .Kąt masz ewidentnie ustawiony za późno- ECU (sterownik silnika) ledwo nadąża za wymaganiami postawionymi przez mapy zapisane w jego pamięci.
Pytasz co z tym zrobić- krótko i na temat: musisz przyspieszyć kąt wtrysku obracając kołem pompy w prawą stronę tak, aby w BS-ach na LATE było 100%wysterowania pompy przy kącie rzędu 1* ATDC (rozumiem że VAG-a posiadasz więc do roboty...
 ).
 ).Pamiętaj aby wykonując logi wcisnąć przycisk LOG w momencie gdy wysterowanie jest na LATE. pzdr.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
a logów z grupy 007 jak nie było tak nie ma, więc jak tu cos poradzić  ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif) przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik
 przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik   i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st
 i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st   kolega widocznie z problemem sie uporał
 kolega widocznie z problemem sie uporał   
  
			
			
									
									![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif) przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik
 przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik   i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st
 i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st   kolega widocznie z problemem sie uporał
 kolega widocznie z problemem sie uporał   
  
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl 
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
						Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych  
 
[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html
			
			
									
									
						 
 [ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html
- eldo
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
do puki nie uzyskasz temperatury 90st nic nie ustawiaj (zmieniaj). Zacznij od wymiany termostatu, bo wnioskując  z Twojej wypowiedzi czujnik temperatury jest OK. Następnie wklej jeszcze raz logi z grupy 004BS, 004 i 007. Nie ma niestety pewności że ten kąt wtrysku z 1 strony jest wiarygodny  
			
			
									
									
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl 
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
						Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Witam,
Miałem ten sam problem, wymiana aku pomogła.
Jak ręką odjął...
No i wszystkie błędy przy odpalaniu zniknęły, typu brak płynu hamulcowego itd.
Przy okazji stwierdziłem że oryginalne akumulatory są całkiem przyzwoite, mój wytrzymał prawie 10 lat, 4 w dojczlandzie i prawie 6 u mnie pod chmurką![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
			
			
									
									Miałem ten sam problem, wymiana aku pomogła.
Jak ręką odjął...
No i wszystkie błędy przy odpalaniu zniknęły, typu brak płynu hamulcowego itd.
Przy okazji stwierdziłem że oryginalne akumulatory są całkiem przyzwoite, mój wytrzymał prawie 10 lat, 4 w dojczlandzie i prawie 6 u mnie pod chmurką
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Auta są łatwiejsze w prowadzeniu niż kobiety, albo odwrotnie?
						Przede wszystkim to ty masz ustawiony za wczesny wtrysk a nie za póÂźny, więc regulacja kąta polega w twoim przypadku na obróceniu koła zębatego w lewo nie w prawo czyli w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Czyli według mnie na razie nie ma potrzeby przesuwać paska zębatego na kole...........dejus pisze:witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych
[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html
 
							








 ??
??





 
 
