Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] ciężko pali

Silniki wysokoprężne
dejus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2011, 22:28
Lokalizacja: świdwin

Post autor: dejus » 02 wrz 2011, 21:35

gdzie jeszcze mogę szukać tego zapowietrzenia. mam wszystkie przewody przezroczyste i nigdzie ani najmniejszego bąbelka powietrza.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 03 wrz 2011, 02:31

miałem tak samo u mnie na szczęście pomogła wymiana filtra paliwa boscha (beeeeee) na manna i zaworka zwrotnego
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Kamil123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 wrz 2011, 21:57
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Kamil123 » 07 wrz 2011, 22:04

koledzy mam ten sam problem,jak autko mi postoi kilka godzin to potem mam problem z odpaleniem,musze z 2 razy zakrecic i zapali Mowicie tu o pecherzykach powietrza u mnie od filtra leca do pompy takie male pecherze powietrza, prosze o pomoc z gory dzieki

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 12 wrz 2011, 18:53

Jak na moje oko to kąt musowo trzeba zmienić ! Powinieneś się zbliżyć do wartość w rubryce [Actual start] 0 ATDC / -2 ATDC. Osobiście odpalam przy -1ATDC od przysłowiowego "kopa" :) Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ? <mysli>

Przydało by się wkleić log 007 co by porównać wartości grupy 004 do osiągniętej temperatury. Kąt wtrysku logujemy i ustawiamy przy temp. 90st
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

kuba90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2011, 21:29
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: kuba90 » 12 wrz 2011, 19:40

Mysle ze ELDO ma racje. Mialem podobny problem, u mnie pasek przeskoczyl i byl opozniony kat wtrysku na zimnym nie chcial zapalic gdy sie rozgrzal palil na strzala a jak troche ostyg znow ciezko palil.

dejus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2011, 22:28
Lokalizacja: świdwin

Post autor: dejus » 12 wrz 2011, 22:22

wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ????
u mnie ta wartość jest dużo niższa, co można z tym zrobić i od jakiego czynnika jest to uzależnione. jak to zwiększyć.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 wrz 2011, 12:17

dejus- skoro twój mechanik twierdzi że kąt wtrysku jest OK- jedź i kopnij go w du..ę- a jak się zdziwi to powiedz że koledzy z forum zaraz przyjadą i też mu nakopią :] .
Kąt masz ewidentnie ustawiony za późno- ECU (sterownik silnika) ledwo nadąża za wymaganiami postawionymi przez mapy zapisane w jego pamięci.
Pytasz co z tym zrobić- krótko i na temat: musisz przyspieszyć kąt wtrysku obracając kołem pompy w prawą stronę tak, aby w BS-ach na LATE było 100%wysterowania pompy przy kącie rzędu 1* ATDC (rozumiem że VAG-a posiadasz więc do roboty... <luzik> ).
Pamiętaj aby wykonując logi wcisnąć przycisk LOG w momencie gdy wysterowanie jest na LATE. pzdr.

Cod3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2009, 10:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Cod3r » 14 wrz 2011, 04:19

mam troszke inny problem na zimnym pali prawie na dotyk na cieplym zakreci 3-4 razy ;(

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 14 wrz 2011, 07:36

Cod3r, zmienisz wtryski i będzie palił na dotyk na ciepłym :)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 14 wrz 2011, 19:02

a logów z grupy 007 jak nie było tak nie ma, więc jak tu cos poradzić :] przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik :| i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st :p kolega widocznie z problemem sie uporał :) <brawo>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

dejus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2011, 22:28
Lokalizacja: świdwin

Post autor: dejus » 19 wrz 2011, 18:02

witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych <lol>

[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 20 wrz 2011, 05:43

do puki nie uzyskasz temperatury 90st nic nie ustawiaj (zmieniaj). Zacznij od wymiany termostatu, bo wnioskując z Twojej wypowiedzi czujnik temperatury jest OK. Następnie wklej jeszcze raz logi z grupy 004BS, 004 i 007. Nie ma niestety pewności że ten kąt wtrysku z 1 strony jest wiarygodny :p
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Piotr7777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2012, 19:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr7777 » 11 sty 2013, 23:22

Witam,

Miałem ten sam problem, wymiana aku pomogła.
Jak ręką odjął...

No i wszystkie błędy przy odpalaniu zniknęły, typu brak płynu hamulcowego itd.

Przy okazji stwierdziłem że oryginalne akumulatory są całkiem przyzwoite, mój wytrzymał prawie 10 lat, 4 w dojczlandzie i prawie 6 u mnie pod chmurką :]
Auta są łatwiejsze w prowadzeniu niż kobiety, albo odwrotnie?

BobyX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:23
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: BobyX » 27 mar 2013, 18:27

dejus pisze:witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych <lol>

[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html
Przede wszystkim to ty masz ustawiony za wczesny wtrysk a nie za póÂźny, więc regulacja kąta polega w twoim przypadku na obróceniu koła zębatego w lewo nie w prawo czyli w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Czyli według mnie na razie nie ma potrzeby przesuwać paska zębatego na kole...........

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 mar 2013, 11:45

chlopaki,

mysle ze kolega sobie juz poradzil .... w koncu minely niemal 2 lata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga