[ A6 C5 2.5 Tdi] ciężko pali
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Jak na moje oko to kąt musowo trzeba zmienić ! Powinieneś się zbliżyć do wartość w rubryce [Actual start] 0 ATDC / -2 ATDC. Osobiście odpalam przy -1ATDC od przysłowiowego "kopa"
Jeszcze taka mała uwaga, czy przypadkiem przy pełnym wysterowaniu [LATE] wartości [Cold start valve] nie powinna wynosić 100% ?
Przydało by się wkleić log 007 co by porównać wartości grupy 004 do osiągniętej temperatury. Kąt wtrysku logujemy i ustawiamy przy temp. 90st


Przydało by się wkleić log 007 co by porównać wartości grupy 004 do osiągniętej temperatury. Kąt wtrysku logujemy i ustawiamy przy temp. 90st
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dejus- skoro twój mechanik twierdzi że kąt wtrysku jest OK- jedź i kopnij go w du..ę- a jak się zdziwi to powiedz że koledzy z forum zaraz przyjadą i też mu nakopią
.
Kąt masz ewidentnie ustawiony za późno- ECU (sterownik silnika) ledwo nadąża za wymaganiami postawionymi przez mapy zapisane w jego pamięci.
Pytasz co z tym zrobić- krótko i na temat: musisz przyspieszyć kąt wtrysku obracając kołem pompy w prawą stronę tak, aby w BS-ach na LATE było 100%wysterowania pompy przy kącie rzędu 1* ATDC (rozumiem że VAG-a posiadasz więc do roboty...
).
Pamiętaj aby wykonując logi wcisnąć przycisk LOG w momencie gdy wysterowanie jest na LATE. pzdr.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Kąt masz ewidentnie ustawiony za późno- ECU (sterownik silnika) ledwo nadąża za wymaganiami postawionymi przez mapy zapisane w jego pamięci.
Pytasz co z tym zrobić- krótko i na temat: musisz przyspieszyć kąt wtrysku obracając kołem pompy w prawą stronę tak, aby w BS-ach na LATE było 100%wysterowania pompy przy kącie rzędu 1* ATDC (rozumiem że VAG-a posiadasz więc do roboty...

Pamiętaj aby wykonując logi wcisnąć przycisk LOG w momencie gdy wysterowanie jest na LATE. pzdr.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
a logów z grupy 007 jak nie było tak nie ma, więc jak tu cos poradzić
przynajmniej by wyeliminował człowiek w/w czujnik
i można by sie było "na poważnie" przyglądnąć grupie 004 z 1 strony tematu... bo może wartosć kąta wtrysku faktycznie jest OK przy 90st
kolega widocznie z problemem sie uporał

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)




Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych
[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html

[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
do puki nie uzyskasz temperatury 90st nic nie ustawiaj (zmieniaj). Zacznij od wymiany termostatu, bo wnioskując z Twojej wypowiedzi czujnik temperatury jest OK. Następnie wklej jeszcze raz logi z grupy 004BS, 004 i 007. Nie ma niestety pewności że ten kąt wtrysku z 1 strony jest wiarygodny 

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Witam,
Miałem ten sam problem, wymiana aku pomogła.
Jak ręką odjął...
No i wszystkie błędy przy odpalaniu zniknęły, typu brak płynu hamulcowego itd.
Przy okazji stwierdziłem że oryginalne akumulatory są całkiem przyzwoite, mój wytrzymał prawie 10 lat, 4 w dojczlandzie i prawie 6 u mnie pod chmurką![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Miałem ten sam problem, wymiana aku pomogła.
Jak ręką odjął...
No i wszystkie błędy przy odpalaniu zniknęły, typu brak płynu hamulcowego itd.
Przy okazji stwierdziłem że oryginalne akumulatory są całkiem przyzwoite, mój wytrzymał prawie 10 lat, 4 w dojczlandzie i prawie 6 u mnie pod chmurką
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Auta są łatwiejsze w prowadzeniu niż kobiety, albo odwrotnie?
Przede wszystkim to ty masz ustawiony za wczesny wtrysk a nie za póÂźny, więc regulacja kąta polega w twoim przypadku na obróceniu koła zębatego w lewo nie w prawo czyli w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Czyli według mnie na razie nie ma potrzeby przesuwać paska zębatego na kole...........dejus pisze:witam ponownie z problemem się jeszcze nie uporałem. Robiąc log 007 wynika że mam termostat chyba walnięty bo pokazuje mi 75 stopni, a powinno być ponad 85.ale logi 004 były robione w momencie kiedy na zegarze miałem te 90 stopni.Podczas jazdy ta temperatura jednak spada do 70 stopni. Chciałem jednak zrobić test przyśpieszając kąt wtrysku i przyjrzeć się jak zmieni się praca silnika i odpalanie. Po poluzowaniu śrub "fasolek" nie mogę już obrócić kołem w prawą stronę, ponieważ jest przesunięte już na maksa. co w takim razie polecicie mi dalej robić. Wymiana termostatu jest na pewno nieunikniona i umawiam sie juz na wymianę. jeszcze wstawię te logi 007 na forum ale to już jutro. pozdrawiam zainteresowanych![]()
[ Dodano: 2011-09-19, 19:19 ]
jeszcze raz zamieszczam logi
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57681.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57682.html
Grupy: 004,004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/dejo21_57683.html