Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Praca sprawnego visco

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5] Praca sprawnego visco

Post autor: dario_g » 23 lip 2011, 20:31

Mam takie pytanko!

Właśnie wymieniłem w moim aucie visco. Było walnięte, bo uległo stałemu sprzęgleniu i silnik buczał przy przyspieszaniu. Auto ogólnie bardzo muliło. Nie zdawałem sobie sprawy, że opór powietrza na łopatkach może mieć taki efekt. <mysli>

Po wymianie zauważyłem, że na zupełnie rozgrzanym silniku przy jeździe w mieście visco zostało sprzęglone i szumi (choć przy przyspieszaniu nie muli już, tak mi się przynajmniej wydaje).

Jak powinno działać więc poprawnie? Pytam tak na wszelki wypadek. Z tego co rozumiem, to przy zimnym silniku jest rozsprzęglone. Przy rozgrzanym sprzęgla się. Ale wydaje mi się, że przy jeździe w trasie powinno się rozsprzęglać, ponieważ jest wystarczające chłodzenie, right?

Może jestem już przewrażliwiony, ale wolę się upewnić ;)


Pozdro

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 23 lip 2011, 20:43

dario_g, dobrze rozumujesz :)
Jak jest zimne to jest rozsprzęglone i kręci się powoli,
w momencie gdy temp wzrasta wisko się zasprzęgla i wraz ze wzrostem obrotów keci sie szybciej.
Co do mulenia to wisko nie ma nic do tego, czy wisko jest sprzęglone czy rozsprzęglone ,nie ma to wpływu na moc silnika.
Jeśli sporadycznie coś Ci zamula to trzeba szukać gdzie indziej.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 23 lip 2011, 23:36

No ale właśnie teraz tego nie ma :) Wtedy miałem takie wrażenie, jakby nie jechał. Huczał jak diabli ale miałem wrażenie, jakbym ciągnął za sobą spadochron. Może to było tylko takie odczucie, nie wiem. Teraz żwawo się porusza. Z drugiej strony to musiałby ktoś pojechać, kto zna ten silnik i stwierdzić, czy faktycznie jest OK ;)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 lip 2011, 07:22

dario_g, chyba wiem o jakie huczenie Ci chodzi,
miałem kiedyś podobnnie i towarzyszyło to właśnie wrażeniu że auto nie chce jechać,
a problemem okazała się chyba nieszczelność zaworka sterującego zaworami dv albo n75,
albo sonda lambda, dokładnie już nie pamiętam i nie chce Cię wprowadzić w błąd.
Zrób taki test:
Jak będziesz znowu miał taki objaw, to na postoju wciśnij gaz i zwiększaj obroty do
około 5-6 tyś, w pewnym momencie powinno huczenie ustać,
i przy każdym następnym dodaniu gazu huczenia już nie powinno być.

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 24 lip 2011, 09:32

sebastian855, hmmm jak dobrze pamiętam u nas takie huczenie było spowodowane
spaloną sondą lambda przez gazowników, którzy jakoś źle kabel ułożyli i sie spaliła :(
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja