Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Termostat padl po wymianie płynu?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Blade-Karol

[ A6 C5] Termostat padl po wymianie płynu?

Post autor: Blade-Karol » 16 lip 2011, 17:31

Hej,

Ostatnio rozkręcalem przód (wymiana przedniego pasa) i podczas tej operacji musialem zlać płyn chłodniczy.

Po ponownym zalaniu go mialem problem z odpowietrzeniem. Tzn tak mi się wydawało... Samochod pracowal na jałowych obrotach z odkręconym zbiornikiem wyrównawczym. Jak załączył się duży obieg to dolalem plynu.

Zostawilem samochód na pare minut po czym zauważylem ze płyn zaczął kipieć i wylatywać. Wyłączyłem silnik. Zalalem do MAX i normalnie wrócilem do domu. Następnie parę razy próbowalem bezskutecznie odpowietrzyć używając technik opisanych na tym forum i dupa.
W następnych dniach zauważyłem ze temperatura płynu chłodzącego często dochodzila do wartości 95-98*C.

Wentylator na wisko działał prawidlowo. Przy wlączonej klimie załączały się 2 dodatkowe. Więc OK.
Po paru kolejnych dniach bylem na wymianie oleju w skrzyni i silniku. Było dosyc gorąco i temp sięgnęła nawet 100-102*C. Byłem u paru "EXPERTÓW" każdy miał inną metodę odpowietrzania układu ale w zasadzie większość poparła jedną przyczynę awarii: TERMOSTAT PADÂŁ. Chłodnica jest letnia. Górny wąż gorący a dolny letni/chłodny.


Czy ktoś ma jakąś sugestię dlaczego akurat po zlaniu i zalaniu układu plynem na nowo termostat zaczął sie sypać? No i właśnie: termostat nie pada przypadkiem momentalnie, a nie przez 1,5 tyg ?

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 16 lip 2011, 21:56

Nie chcę wprowadzać w błąd ale ja miałem idealnie tak samo, padł termostat i pracował w małym obiegu, możesz jeszcze sprawdzić w ten sposób, rozgrzej silnik i zobacz czy węże są twarde jak "kamień" jeżeli są twarde to sto procent termostat, i oczywiście kup tylko oryginał.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 17 lip 2011, 13:10

Juz mam termostat z uszczelką z ASO i prawie wszystkie graty na wymianę rozrządu. Pewnie za jakąś godzinę wzywam lawetę i fura poleci do warsztatu gdzie jutro będzie ogarniana, bo nie będe ryzykował przegrzania V8 <uoee>

Zastanawia mnie tylko dlaczego akurat po zlaniu płynu coś się spier... Na wszelki wypadek przepłucze jeszcze chłodnicę i wszystko zaleje nowym G12.

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 17 lip 2011, 13:16

Termostaty często padają w audi, a to że akurat po wymianie płynu to pewnie przypadek. :>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 17 lip 2011, 15:14

Kurde... dzisiaj (po 2 dniach) schodzę do garażu a tam pod samochodem kałuża.. w zborniku wyrównawczym płynu moze ze 2 cm zostało.... Jakieś pomysły gdzie mógł się rozszczelnić? Uszczelka termostatu, pompy wody...

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 17 lip 2011, 15:47

Mogło dojść do rozszczelnienia się pompy wody, ale ja chyba stawiał bym na któryś z węży gumowych, ja tak miałem, termostat się zatnie i wytwarza się ciśnienie w układzie.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 17 lip 2011, 17:57

Ciśnienie bylo na pewno bo 2 dni temu temp podeszła do ok 105-108*C ;// Przez co musialem parę razy zatrzymać się na poboczu na paręnaście minut w celu schłodzenia, bo nie będę czekał aż coś pier...

Już wcześniej coś ciekło jak samochód postał pare godzin. Jutro zaleje uklad i zobaczę z czego tak ciekło.. no i będę dzialał z termostatem i rozrządem...

[ Dodano: 2011-07-18, 21:00 ]
Dzisiaj wymieniony rozrząd i termostat. Silnik trzyma temp. idealnie ;) Nad ranem sprawdze czy nadal z niego cieknie..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja