Hej,
Ostatnio rozkręcalem przód (wymiana przedniego pasa) i podczas tej operacji musialem zlać płyn chłodniczy.
Po ponownym zalaniu go mialem problem z odpowietrzeniem. Tzn tak mi się wydawało... Samochod pracowal na jałowych obrotach z odkręconym zbiornikiem wyrównawczym. Jak załączył się duży obieg to dolalem plynu.
Zostawilem samochód na pare minut po czym zauważylem ze płyn zaczął kipieć i wylatywać. Wyłączyłem silnik. Zalalem do MAX i normalnie wrócilem do domu. Następnie parę razy próbowalem bezskutecznie odpowietrzyć używając technik opisanych na tym forum i dupa.
W następnych dniach zauważyłem ze temperatura płynu chłodzącego często dochodzila do wartości 95-98*C.
Wentylator na wisko działał prawidlowo. Przy wlączonej klimie załączały się 2 dodatkowe. Więc OK.
Po paru kolejnych dniach bylem na wymianie oleju w skrzyni i silniku. Było dosyc gorąco i temp sięgnęła nawet 100-102*C. Byłem u paru "EXPERTÓW" każdy miał inną metodę odpowietrzania układu ale w zasadzie większość poparła jedną przyczynę awarii: TERMOSTAT PADÂŁ. Chłodnica jest letnia. Górny wąż gorący a dolny letni/chłodny.
Czy ktoś ma jakąś sugestię dlaczego akurat po zlaniu i zalaniu układu plynem na nowo termostat zaczął sie sypać? No i właśnie: termostat nie pada przypadkiem momentalnie, a nie przez 1,5 tyg ?
[ A6 C5] Termostat padl po wymianie płynu?
Juz mam termostat z uszczelką z ASO i prawie wszystkie graty na wymianę rozrządu. Pewnie za jakąś godzinę wzywam lawetę i fura poleci do warsztatu gdzie jutro będzie ogarniana, bo nie będe ryzykował przegrzania V8
Zastanawia mnie tylko dlaczego akurat po zlaniu płynu coś się spier... Na wszelki wypadek przepłucze jeszcze chłodnicę i wszystko zaleje nowym G12.

Zastanawia mnie tylko dlaczego akurat po zlaniu płynu coś się spier... Na wszelki wypadek przepłucze jeszcze chłodnicę i wszystko zaleje nowym G12.
Ciśnienie bylo na pewno bo 2 dni temu temp podeszła do ok 105-108*C
/ Przez co musialem parę razy zatrzymać się na poboczu na paręnaście minut w celu schłodzenia, bo nie będę czekał aż coś pier...
Już wcześniej coś ciekło jak samochód postał pare godzin. Jutro zaleje uklad i zobaczę z czego tak ciekło.. no i będę dzialał z termostatem i rozrządem...
[ Dodano: 2011-07-18, 21:00 ]
Dzisiaj wymieniony rozrząd i termostat. Silnik trzyma temp. idealnie
Nad ranem sprawdze czy nadal z niego cieknie..

Już wcześniej coś ciekło jak samochód postał pare godzin. Jutro zaleje uklad i zobaczę z czego tak ciekło.. no i będę dzialał z termostatem i rozrządem...
[ Dodano: 2011-07-18, 21:00 ]
Dzisiaj wymieniony rozrząd i termostat. Silnik trzyma temp. idealnie
