Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 TDI] Niska temperatura cieczy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 22 mar 2010, 21:43

i widzisz jak tu kolega jeden mowi jak chcesz zyby bylo dobrze zrobione zrób to sam <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 15 cze 2011, 11:46

witam chciałbym dołączyć sie do tematu tylko ze w moim przypadku samochód się nie dogrzewa podczas wolnej jazdy tylko na 6 biegu łapie 90 stopni, a podczas postoju spada na 75, dodatkowo mam problem z układem chłodzenia gdyż pękają mi przewody od chłodzenia w ciągu 2 lat zmieniłem wszystkie przewody(niektóre przewody 2 razy) i króciec na silniku czy przyczyną tego możne być zapchana chłodnica czy uszczelka pod głowica. dodam jeszcze ze spalanie mi wzrosło jak samochód przestał trzymać temperaturę około 2l wiecej na 100 km. mechanik mój powiedział ze to jest końcówka silnika ze tak przewody chłodzenia pękają ... :(

[ Dodano: 2011-06-15, 12:13 ]
dodam ze samochód nie bierze oleju

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 cze 2011, 19:22

co do niedogrzewania to raczej termostat, za wcześnie się otwiera lub się nie domyka. trochę dziwne że na postoju temp spada a podczas jazdy rośnie. gdybyś miał niedrożny układ to wtedy by się grzał za mocno a nie nie dogrzewał. pękanie przewodów może wskazywać walniętą uszczelkę i wzrost ciśnienia w wężach ale wówczas raczej też by się grzał(sprawdź twardość przewodów na odpalonym i zgaszonym silniku). podwyższone spalanie może być spowodowane niedogrzewaniem silnika ale też może to co innego. za dużo informacji żeby postawić konkretną diagnozę. zacznij od najtańszych rzeczy przede wszystkim sprawdź czujnik bo objawy dziwne i może przekłamuje, potem termostat i jak nic się nie zmieni to myśleć dalej

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 15 cze 2011, 21:23

Obstawiam termostat. Jeśli chodzi o spadki temp. na postoju. U mnie było to samo. Tylko zastanawiają mnie pękające przewody wodne. Mam pytanko ,a przewody zmieniałeś na nowe czy używane ze szrotu bo i tak niektórzy robią ?
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 15 cze 2011, 23:48

a wiec tak dziś sprawdziłem przewody dam rade je ścisnąć, po zgaszeniu twardość jest taka sam lecz gdy odkręcę korek wtedy sa bardziej miękkie. a co do stania na postoju to dzis trzymała temperaturę. zauważyłem ze temperatura spada kiedy samochód jedzie z dużych z górek silnik nie posiada obciążenia takiego. od kiedy mam ten samochód a to juz 4 lata bedzie zawsze pokazywał tem 91 wskazówka delikatnie za ta kreseczką 90 stopni

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 cze 2011, 19:31

w takim wypadku na 100% termostat, on jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałej temperatury i nie powinno być przy normalnej eksploatacji żadnych zauważalnych wahań na wskaźniku

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 16 cze 2011, 20:10

BLV pisze:witam chciałbym dołączyć sie do tematu tylko ze w moim przypadku samochód się nie dogrzewa podczas wolnej jazdy tylko na 6 biegu łapie 90
ale teraz gdy temperatura ok. 30 st na + to auto ci sie nie dogrzewa ?

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 16 cze 2011, 23:20

jadę rano do pracy to jest 18 stopni a jak wracam to 23 maksymalnie i jak wracam potrafi na chwile spaść z 90 kiedy jadę ze z górki. a jak myślicie co jest przyczyna pękania przewodów chłodniczych ? wymieniać uszczelkę pod głowica samochód ma nalatane 244000 km

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 17 cze 2011, 11:52

BLV,
a moze chłodnica jest pozatykana . nie ma przeplywu w niej i wzrasta cisnienie w wężach co powoduje ich pękanie

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 17 cze 2011, 14:24

nie orientujecie sie czy sa preparaty do czyszczenia chłodnicy? jeśli tak to jak działają lub jak sie stosuje ps. gdzie w audi a6 c5 1.9 TDI AVF znajduje się termostat może ktoś ma zdjęcie abo filmik. jak zmienić termostat. :)

[ Dodano: 2011-06-17, 14:29 ]
a zapomniałem mechanik który naprawiał mi króciec powiedział ze te przewody są rozpuszczane ale przez co jak oleju nie bierze. <uoee>

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 17 cze 2011, 18:53

BLV pisze:nie orientujecie sie czy sa preparaty do czyszczenia chłodnicy? jeśli tak to jak działają lub jak sie stosuje ps. gdzie w audi a6 c5 1.9 TDI AVF znajduje się termostat może ktoś ma zdjęcie abo filmik. jak zmienić termostat. :)

[ Dodano: 2011-06-17, 14:29 ]
a zapomniałem mechanik który naprawiał mi króciec powiedział ze te przewody są rozpuszczane ale przez co jak oleju nie bierze. <uoee>
płyn do czyszczenia układu http://www.hil.pl/-p-47.html
Kolego termostat znajduje się na dole samochodu przy pompie wodnej . Z chłodnicy wychodzi gruby dolny przewód gumowy i łączy się z pompą wodną tam jest termostat. Stojąc przodem do auta po prawej stronie.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 17 cze 2011, 19:31

dzięki znalazłem w takim razie zostało mi wyczyścić i zmienić termostat :) dzięki pozdrawiam :)

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 17 cze 2011, 19:45

Kup termostat troszkę droższy , a nie ten z dolnej półki. To się nie wymienia codziennie. Przewody wodne mogą też pękać jeśli są nie oryginalne i słabej jakości wykonania. Z tym też się spotkałem. Powodzenia <okok>
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 17 cze 2011, 21:08

dlugasek1980 pisze:Kolego termostat znajduje się na dole samochodu przy pompie wodnej .
A czasami termostat nie jest w bloku silnika ( pod alternatorem ) , widac go dokładnie bo przykręcony jest plastykową puszką ( <mysli> ) i dopiero dalej jest gruby gumowy wąż .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja