
[A6 C5 1.9 TDI] Niska temperatura cieczy
witam chciałbym dołączyć sie do tematu tylko ze w moim przypadku samochód się nie dogrzewa podczas wolnej jazdy tylko na 6 biegu łapie 90 stopni, a podczas postoju spada na 75, dodatkowo mam problem z układem chłodzenia gdyż pękają mi przewody od chłodzenia w ciągu 2 lat zmieniłem wszystkie przewody(niektóre przewody 2 razy) i króciec na silniku czy przyczyną tego możne być zapchana chłodnica czy uszczelka pod głowica. dodam jeszcze ze spalanie mi wzrosło jak samochód przestał trzymać temperaturę około 2l wiecej na 100 km. mechanik mój powiedział ze to jest końcówka silnika ze tak przewody chłodzenia pękają ...
[ Dodano: 2011-06-15, 12:13 ]
dodam ze samochód nie bierze oleju

[ Dodano: 2011-06-15, 12:13 ]
dodam ze samochód nie bierze oleju
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
co do niedogrzewania to raczej termostat, za wcześnie się otwiera lub się nie domyka. trochę dziwne że na postoju temp spada a podczas jazdy rośnie. gdybyś miał niedrożny układ to wtedy by się grzał za mocno a nie nie dogrzewał. pękanie przewodów może wskazywać walniętą uszczelkę i wzrost ciśnienia w wężach ale wówczas raczej też by się grzał(sprawdź twardość przewodów na odpalonym i zgaszonym silniku). podwyższone spalanie może być spowodowane niedogrzewaniem silnika ale też może to co innego. za dużo informacji żeby postawić konkretną diagnozę. zacznij od najtańszych rzeczy przede wszystkim sprawdź czujnik bo objawy dziwne i może przekłamuje, potem termostat i jak nic się nie zmieni to myśleć dalej
a wiec tak dziś sprawdziłem przewody dam rade je ścisnąć, po zgaszeniu twardość jest taka sam lecz gdy odkręcę korek wtedy sa bardziej miękkie. a co do stania na postoju to dzis trzymała temperaturę. zauważyłem ze temperatura spada kiedy samochód jedzie z dużych z górek silnik nie posiada obciążenia takiego. od kiedy mam ten samochód a to juz 4 lata bedzie zawsze pokazywał tem 91 wskazówka delikatnie za ta kreseczką 90 stopni
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie orientujecie sie czy sa preparaty do czyszczenia chłodnicy? jeśli tak to jak działają lub jak sie stosuje ps. gdzie w audi a6 c5 1.9 TDI AVF znajduje się termostat może ktoś ma zdjęcie abo filmik. jak zmienić termostat.
[ Dodano: 2011-06-17, 14:29 ]
a zapomniałem mechanik który naprawiał mi króciec powiedział ze te przewody są rozpuszczane ale przez co jak oleju nie bierze.

[ Dodano: 2011-06-17, 14:29 ]
a zapomniałem mechanik który naprawiał mi króciec powiedział ze te przewody są rozpuszczane ale przez co jak oleju nie bierze.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
płyn do czyszczenia układu http://www.hil.pl/-p-47.htmlBLV pisze:nie orientujecie sie czy sa preparaty do czyszczenia chłodnicy? jeśli tak to jak działają lub jak sie stosuje ps. gdzie w audi a6 c5 1.9 TDI AVF znajduje się termostat może ktoś ma zdjęcie abo filmik. jak zmienić termostat.![]()
[ Dodano: 2011-06-17, 14:29 ]
a zapomniałem mechanik który naprawiał mi króciec powiedział ze te przewody są rozpuszczane ale przez co jak oleju nie bierze.
Kolego termostat znajduje się na dole samochodu przy pompie wodnej . Z chłodnicy wychodzi gruby dolny przewód gumowy i łączy się z pompą wodną tam jest termostat. Stojąc przodem do auta po prawej stronie.