[A6 C5 ] Odnowa lamp - przednich.
Jestem właśnie w trakcie drugiego podejścia. Odbłyśniki zawiezione do napylania. Szkła już wypolerowane - czekają na montaż.
Oto moje przemyślenia w trakcie drugiego podejścia:
1. Demontaż robiłem w piekarniku. Musiałem nastawić na więcej, niż 50 stopni, bo słabo rozmiękała ta izolacja (chyba 60-65 było).
2. Rozpięcie regulacji poziomu świecenia - taka kuleczka spięta ze sworzniem lampy: trzeba ją wypiąć na bok.
3. Bardzo dobrym pomysłem jest wyjęcie tej ramki plastikowej wewnątrz klosza. Wyjmuje się go od strony kierunkowskazów. Niestety ciasno siedzi i w jednej ramce ułamałem dolny wąs.
4. Polerowanie zewnątrz zacząłem od papieru 800, a potem 2000. I to wystarczyło. Zauważyłem, że oprócz dokładnego wyszlifowania klosza, na efekt końcowy najbardziej wpływa cierpliwość przy polerowaniu. Nie należy tu przesadzać z ilością pasty Tempo; cienka powłoka na całej powierzchni, poczekać, aż lekko przyschnie i wtedy polerować, polerować, polerować... Piwo bardzo pomaga w utrzymaniu należytej cierpliwości
5. Ponieważ poprzednim razem niestety starłem trochę sreberka z ramki, kupiłem w Praktikerze spray - srebrny połyskujący, imitujący chrom. Może do końca się nie świeci, jak chrom, ale kolor jest prawie jednolity i nie denerwuje mnie już to przetarcie.
I najważniejsze - gość w napylarni był trochę zdenerwowany, że tyle ma roboty z demontażem przesłonki odbłyśnika. Więc jeśli zależy komuś na czasie, to może warto to zdemontować do rosołu - czyli wyjąć soczewkę i odłączyć tę przesłonkę metalową.
To tyle z pola walki Jutro, jak odbiorę odbłyśniki, to dam znać. Jak zobaczycie łunę nad wawą, to znaczy, że jadę na jazdę próbną
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-16, 17:57 ]
Oto moje przemyślenia w trakcie drugiego podejścia:
1. Demontaż robiłem w piekarniku. Musiałem nastawić na więcej, niż 50 stopni, bo słabo rozmiękała ta izolacja (chyba 60-65 było).
2. Rozpięcie regulacji poziomu świecenia - taka kuleczka spięta ze sworzniem lampy: trzeba ją wypiąć na bok.
3. Bardzo dobrym pomysłem jest wyjęcie tej ramki plastikowej wewnątrz klosza. Wyjmuje się go od strony kierunkowskazów. Niestety ciasno siedzi i w jednej ramce ułamałem dolny wąs.
4. Polerowanie zewnątrz zacząłem od papieru 800, a potem 2000. I to wystarczyło. Zauważyłem, że oprócz dokładnego wyszlifowania klosza, na efekt końcowy najbardziej wpływa cierpliwość przy polerowaniu. Nie należy tu przesadzać z ilością pasty Tempo; cienka powłoka na całej powierzchni, poczekać, aż lekko przyschnie i wtedy polerować, polerować, polerować... Piwo bardzo pomaga w utrzymaniu należytej cierpliwości
5. Ponieważ poprzednim razem niestety starłem trochę sreberka z ramki, kupiłem w Praktikerze spray - srebrny połyskujący, imitujący chrom. Może do końca się nie świeci, jak chrom, ale kolor jest prawie jednolity i nie denerwuje mnie już to przetarcie.
I najważniejsze - gość w napylarni był trochę zdenerwowany, że tyle ma roboty z demontażem przesłonki odbłyśnika. Więc jeśli zależy komuś na czasie, to może warto to zdemontować do rosołu - czyli wyjąć soczewkę i odłączyć tę przesłonkę metalową.
To tyle z pola walki Jutro, jak odbiorę odbłyśniki, to dam znać. Jak zobaczycie łunę nad wawą, to znaczy, że jadę na jazdę próbną
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-16, 17:57 ]
Właśnie o tym pisałem - na jedną lampę jedno piwo średnio wychodzi - co potwierdza zdjęcie kolegi :Dkitan pisze:no to ja też się pochwalę, lampy czyściłem na aucie bo w środku były jeszcze ok
po czyszczeniu jednej lampy
i tak na gotowo
[url=http://images47.fotosik.pl/917/aefce19aa6df161bm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images35.fotosik.pl/720/cb9ab0585c806d77m.jpg]Obrazek[/URL]
Na moje lampy też nadszedł czas. zabierałem się do pracy z przekonaniem, że wcale tak źle nie wyglądają, ale skoro wszyscy, to dlaczego nie ja
Ale się zdziwiłem gdy porównałem prawą lampę po zrobieniu, z lewą
A tutaj już obie po skończonej polerce
i lewa
Ale się zdziwiłem gdy porównałem prawą lampę po zrobieniu, z lewą
A tutaj już obie po skończonej polerce
i lewa
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Wow!
Operacja zakończona! Muszę przyznać, że po pierwszej porażce byłem mocno zniechęcony. Ale w zasadzie nie ma alternatywy. Jak mam dać za komplet jakichś zamienników - o których nic nie wiem i nie jestem przekonany, jak będą świecić - 600 zł, to wolałem się ponownie zmobilizować. I naprawdę warto było!
Teraz wyglądają jak nowe! I świecą prawie jak nowe. O tym właśnie trochę więcej chciałem napisać.
Zawiozłem odbłyśniki do napylania do warsztatu na Ursynowie przy Puławskiej (adres podawałem wcześniej). Problemy pojawiły się dwa. Po pierwsze metalowa przesłonka. Mocowana jest na dwóch wąsach. ÂŻeby było dobre dojście przy napylaniu, to trzeba ją zdemontować. No i w jednej jeden z wąsów się urwał, więc musiałem nawiercić otworek w oprawie i zadrutować, żeby się nie ruszał. Po drugie powierzchnia wewnątrz odbłyśnika. Niestety gościowi nie udało się jej dobrze wypolerować. Zrobił, co mógł i napylił (aluminium) na to, co zostało. Lustro to niestety nie jest. Więc jeśli komuś zależy na naprawdę dobrej regeneracji, to powinien zam zdemontować tę przesłonkę, soczewkę i samemu wypolerować - myślę, że papier wodny tej samej gramatury co plastiki wystarczy. Mnie się spieszyło niestety i tego nie zrobiłem - choć i tak efekt odblasku jest nieporównywalny. Teraz wiem, że mógłby być jeszcze lepszy, gdybym wypolerował.
Jednym słowem jestem z efektu bardzo zadowolony. Zdjęć nie zrobiłem, bo każdy wie, jak wyglądają zmasakrowane lampy i jak wyglądają nówki
Koszty umiarkowane: 2x50 zł napylanie, ok. 50 zł wszystkie narzędzia do polerki i przedłużka do klucza Torx (btw. nie wiem, jak niektórzy magicy odkręcają tę dolną śrubę bez przedłużki...), pasta Tempo, papier ścierny (po jednym arkuszu wystarczyło) i spray udający chrom do przetartej ramki. Prądu do grzania piekarnika nie liczę. Piwa też nie
Operacja zakończona! Muszę przyznać, że po pierwszej porażce byłem mocno zniechęcony. Ale w zasadzie nie ma alternatywy. Jak mam dać za komplet jakichś zamienników - o których nic nie wiem i nie jestem przekonany, jak będą świecić - 600 zł, to wolałem się ponownie zmobilizować. I naprawdę warto było!
Teraz wyglądają jak nowe! I świecą prawie jak nowe. O tym właśnie trochę więcej chciałem napisać.
Zawiozłem odbłyśniki do napylania do warsztatu na Ursynowie przy Puławskiej (adres podawałem wcześniej). Problemy pojawiły się dwa. Po pierwsze metalowa przesłonka. Mocowana jest na dwóch wąsach. ÂŻeby było dobre dojście przy napylaniu, to trzeba ją zdemontować. No i w jednej jeden z wąsów się urwał, więc musiałem nawiercić otworek w oprawie i zadrutować, żeby się nie ruszał. Po drugie powierzchnia wewnątrz odbłyśnika. Niestety gościowi nie udało się jej dobrze wypolerować. Zrobił, co mógł i napylił (aluminium) na to, co zostało. Lustro to niestety nie jest. Więc jeśli komuś zależy na naprawdę dobrej regeneracji, to powinien zam zdemontować tę przesłonkę, soczewkę i samemu wypolerować - myślę, że papier wodny tej samej gramatury co plastiki wystarczy. Mnie się spieszyło niestety i tego nie zrobiłem - choć i tak efekt odblasku jest nieporównywalny. Teraz wiem, że mógłby być jeszcze lepszy, gdybym wypolerował.
Jednym słowem jestem z efektu bardzo zadowolony. Zdjęć nie zrobiłem, bo każdy wie, jak wyglądają zmasakrowane lampy i jak wyglądają nówki
Koszty umiarkowane: 2x50 zł napylanie, ok. 50 zł wszystkie narzędzia do polerki i przedłużka do klucza Torx (btw. nie wiem, jak niektórzy magicy odkręcają tę dolną śrubę bez przedłużki...), pasta Tempo, papier ścierny (po jednym arkuszu wystarczyło) i spray udający chrom do przetartej ramki. Prądu do grzania piekarnika nie liczę. Piwa też nie
wiitam
mam takie pytanie, i mam nadzieje ze ktos mi pomoze
na aucie mam zamontowane jakies badziewne lampy (chyba TYC) ktoore swieca tak tragicznie ze boje sie jezdzic w nocy bo nic nie widze
ponadto mam komplet ori lamp z anglika
dlatego wie ktos moze co dokladnie odpowiada za moc swiecenia? sama zarowka i soczewka?
czym dokladnie sie roznia eu od anglikow, soczewka czy ustawieniem soczewki? czy jak bym wymienil soczewke to nie bede razil?
a moze jest inna przyczyna slabego swiecenia, ale w kazdym razie klosze mam czysciutkie
licze na pomoc panowie
mam takie pytanie, i mam nadzieje ze ktos mi pomoze
na aucie mam zamontowane jakies badziewne lampy (chyba TYC) ktoore swieca tak tragicznie ze boje sie jezdzic w nocy bo nic nie widze
ponadto mam komplet ori lamp z anglika
dlatego wie ktos moze co dokladnie odpowiada za moc swiecenia? sama zarowka i soczewka?
czym dokladnie sie roznia eu od anglikow, soczewka czy ustawieniem soczewki? czy jak bym wymienil soczewke to nie bede razil?
a moze jest inna przyczyna slabego swiecenia, ale w kazdym razie klosze mam czysciutkie
licze na pomoc panowie
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
sadzik65439, przestawia sie ale chyba na usa a nie anglika
a jak myslisz, dzieki soczewce moze lepiej swiecic? pozatym zeby ja zmienic trzeba rozklejac lampe? chyba raczej nie
a jak myslisz, dzieki soczewce moze lepiej swiecic? pozatym zeby ja zmienic trzeba rozklejac lampe? chyba raczej nie
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
jak to co ma usa do eu? w usa oba swiatla swieca tak samo a w eu lewe nizej a prawe skierowane bardziej na pobocze
jestes pewien ze sie przestawia z anglika na ue? mi sie wydaje ze nie
jestes pewien ze sie przestawia z anglika na ue? mi sie wydaje ze nie
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
jesli zeczywiscie da rade przestawic to jak sie to robi? bo moze cale lampy zmienie
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
Z tego, co widziałem po rozbiórce lampy do rosołu, to blaszka na odbłyśniku powinna właśnie wyrównywać poziom - czyli to, co zostało opisane jako US. W Angliku te blaszki powinny być zamocowane w przeciwną stronę, żeby dawać ślad jako lustrzane odbicie tego, co na powyższym zdjęciu pokazał kolega.
Co do świecenia - decydujące znaczenie w przypadku świateł mijania ma cały zespół: odbłyśnik - soczewka. Brak lustrzanej powłoki odbłyśnika LUB zła jego geometria względem soczewki będą powodować katastrofę a nie światła... Dlatego zamiast kupować jakieś TYC wolałem zregenerować ori.
Co do świecenia - decydujące znaczenie w przypadku świateł mijania ma cały zespół: odbłyśnik - soczewka. Brak lustrzanej powłoki odbłyśnika LUB zła jego geometria względem soczewki będą powodować katastrofę a nie światła... Dlatego zamiast kupować jakieś TYC wolałem zregenerować ori.
ja juz z takimi lampami kupilem...
a jak bym wymienil soczewke i odblysnik to w "ktora" strone by swiecilo?
bo dalej nie rozumiem jaki element odpowiada za kierunek swiecenia
a jak bym wymienil soczewke i odblysnik to w "ktora" strone by swiecilo?
bo dalej nie rozumiem jaki element odpowiada za kierunek swiecenia
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga