[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości
Witam
Mam podejrzenie co do poprawności ustawienia rozrządu w moim ANK.
Sprawa zaczęła się od tego, że zauważyłem zwiększone o 0,4ms czasy wtrysków dla banku2, od tego czasu próbuje dojść do tego co może być tego przyczyną
Wyeliminowąłem
- adaptację ECU - rano na OL jest tak samo ( nawet po resecie ECU jest tak samo)
- sondy regulacyjne - sprawdzone - OK
- fazatory - sprawdzone - OK
- układ WN - sprawdzony, świece NGK irydy zgodne z katalogiem - OK
Szukałem, szukałem aż znalazłem - grupa 093 w silniku - faza ustawienia wałków rozrządu, pole 3 - bank1, pole 4 - bank2.
Potzrebne mi dla porównania dane z tych pól w idlu, u mnie obie wartości w zakresie, ale rozbieżność między nimi 8st i to mnie niepokoi
B1 - (-10) st KW
B2 - (-2) st KW
Zakres wartości to (-15 do 10)
Pozdrawiam
Zagór
S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01 - 2011 - ~
A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97 - było 2005-2011
Mam podejrzenie co do poprawności ustawienia rozrządu w moim ANK.
Sprawa zaczęła się od tego, że zauważyłem zwiększone o 0,4ms czasy wtrysków dla banku2, od tego czasu próbuje dojść do tego co może być tego przyczyną
Wyeliminowąłem
- adaptację ECU - rano na OL jest tak samo ( nawet po resecie ECU jest tak samo)
- sondy regulacyjne - sprawdzone - OK
- fazatory - sprawdzone - OK
- układ WN - sprawdzony, świece NGK irydy zgodne z katalogiem - OK
Szukałem, szukałem aż znalazłem - grupa 093 w silniku - faza ustawienia wałków rozrządu, pole 3 - bank1, pole 4 - bank2.
Potzrebne mi dla porównania dane z tych pól w idlu, u mnie obie wartości w zakresie, ale rozbieżność między nimi 8st i to mnie niepokoi
B1 - (-10) st KW
B2 - (-2) st KW
Zakres wartości to (-15 do 10)
Pozdrawiam
Zagór
S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01 - 2011 - ~
A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97 - było 2005-2011
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Powitać kolegę z lpg-forum, w sumie ciekawy temat sam zobaczę jakie mam u siebie te wartości. Rozrząd wymieniałem zaraz po kupnie auta czyli w lutym..
a powiedz mi gdzie sprawdzę czasy wtrysków dla poszczególnych banków?? tak patrzę na ten screen i chyba pierwsze 4 to jest bank 1 a kolejne bank 2 bo właśnie tu widać tą różnicę..
a powiedz mi gdzie sprawdzę czasy wtrysków dla poszczególnych banków?? tak patrzę na ten screen i chyba pierwsze 4 to jest bank 1 a kolejne bank 2 bo właśnie tu widać tą różnicę..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 15:53 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 2 razy.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj
VCDS chyba nie podaje, podaje średnią arytmetyczną w grupie chyba 03, albo 04.
Ja podglądam w sofcie od staga.
Widać też na pewno LTFT - tam gdzie wyższa, pewnie będzie dłuższy czas.
U mnie LTFT w obciążeniu - tak z pamięci - +7 dla B1 i +15 dla B2
Wystarczy że podasz te wartości z 093 - będzie wiadomoczy masz rozjazd między bankami
Bo to już wiem, jak różnica jest na poziomie 1stopnia, to jest OK, od 2 stopni zaczyna się problem
2st rozjazdu to 0,1ms
4st rozjazdu to 0,2ms
8st rozjazdu to 0,4ms
to taka prosta zależność - ale nadal zbieram dane - więcej próbek to i badanie bardziej prawdziwe.
A LPG nadal leży nie uzywane w aucie
A na Pb auto śmiga aż miło - żadnych check'ow, żadnego mulenia na starcie itd - po prostu jest idealnie.
Najlepiej sprawdzać rozjazd na Pb, żeby STAG dodatkowo nie "fałszował" wyniku.
A z tymi starsznymi czasami to bym nie przesadzał - jest równo 0,4ms dłużej na B2 (wtryski 5,6,7,8)
VCDS chyba nie podaje, podaje średnią arytmetyczną w grupie chyba 03, albo 04.
Ja podglądam w sofcie od staga.
Widać też na pewno LTFT - tam gdzie wyższa, pewnie będzie dłuższy czas.
U mnie LTFT w obciążeniu - tak z pamięci - +7 dla B1 i +15 dla B2
Wystarczy że podasz te wartości z 093 - będzie wiadomoczy masz rozjazd między bankami
Bo to już wiem, jak różnica jest na poziomie 1stopnia, to jest OK, od 2 stopni zaczyna się problem
2st rozjazdu to 0,1ms
4st rozjazdu to 0,2ms
8st rozjazdu to 0,4ms
to taka prosta zależność - ale nadal zbieram dane - więcej próbek to i badanie bardziej prawdziwe.
A LPG nadal leży nie uzywane w aucie
A na Pb auto śmiga aż miło - żadnych check'ow, żadnego mulenia na starcie itd - po prostu jest idealnie.
Najlepiej sprawdzać rozjazd na Pb, żeby STAG dodatkowo nie "fałszował" wyniku.
A z tymi starsznymi czasami to bym nie przesadzał - jest równo 0,4ms dłużej na B2 (wtryski 5,6,7,8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 15:56 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
j atak wróże z fusów, a bardziej z tego kawałka ekranu STAG'a - jeśli to twój, to u Ciebie różnica tych wartości to będzie ok 16st i B2 będzie miał wyższą wartość - stąd też chyba twoje spalanie się bierze
Wyczaiłem, że róznica róznica 2st generuje wydłużenie czasu wtrysku Pb o 0,1 ms.
U mnie róznica jest 8st i czas dluższy o 0,4ms.
Widziałem i badałem dziś S8 - tam było 2st i czas dłuższy o 0,1ms.
Ale poczekamy, zobaczymy - w każdym bądź raziecoś tam już wiem, nie wiem tylko ile to będzie kosztowało - a tanio to nie będzie
Wyczaiłem, że róznica róznica 2st generuje wydłużenie czasu wtrysku Pb o 0,1 ms.
U mnie róznica jest 8st i czas dluższy o 0,4ms.
Widziałem i badałem dziś S8 - tam było 2st i czas dłuższy o 0,1ms.
Ale poczekamy, zobaczymy - w każdym bądź raziecoś tam już wiem, nie wiem tylko ile to będzie kosztowało - a tanio to nie będzie
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
To jest twój z lpg-forum ja jeszcze nie mogę podejrzeć bo nie mam kabla będzie na dniach to zerknę.. dziś grupę 093 na VAG-u przebadam..
to chyba twoje?? klik
to chyba twoje?? klik
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Powiem tylko tyle 90 % tych motorów ma jakiś tam rozajzd, jedne mniejszy inne większy, czy mój jest największy - okazę się jak ktoś wrzuci tu swoje dane, osobiście znam S6 podobnym jak mój rozjadem i jeździ super i na Pb i LPG - więc to nie eliminuje silnika, ale ja nie lubię jak coś jest nie tak jak owinno być
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga