Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 11:24

Witam

Mam podejrzenie co do poprawności ustawienia rozrządu w moim ANK.

Sprawa zaczęła się od tego, że zauważyłem zwiększone o 0,4ms czasy wtrysków dla banku2, od tego czasu próbuje dojść do tego co może być tego przyczyną
Wyeliminowąłem

- adaptację ECU - rano na OL jest tak samo ( nawet po resecie ECU jest tak samo)
- sondy regulacyjne - sprawdzone - OK
- fazatory - sprawdzone - OK
- układ WN - sprawdzony, świece NGK irydy zgodne z katalogiem - OK

Szukałem, szukałem aż znalazłem - grupa 093 w silniku - faza ustawienia wałków rozrządu, pole 3 - bank1, pole 4 - bank2.
Potzrebne mi dla porównania dane z tych pól w idlu, u mnie obie wartości w zakresie, ale rozbieżność między nimi 8st i to mnie niepokoi :(
B1 - (-10) st KW
B2 - (-2) st KW

Zakres wartości to (-15 do 10)
Pozdrawiam

Zagór
S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01 - 2011 - ~
A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97 - było 2005-2011

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 15:18

Powitać kolegę z lpg-forum, w sumie ciekawy temat sam zobaczę jakie mam u siebie te wartości. Rozrząd wymieniałem zaraz po kupnie auta czyli w lutym..
a powiedz mi gdzie sprawdzę czasy wtrysków dla poszczególnych banków?? tak patrzę na ten screen i chyba pierwsze 4 to jest bank 1 a kolejne bank 2 bo właśnie tu widać tą różnicę..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 15:53 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 2 razy.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 15:39

Witaj

VCDS chyba nie podaje, podaje średnią arytmetyczną w grupie chyba 03, albo 04.
Ja podglądam w sofcie od staga.
Widać też na pewno LTFT - tam gdzie wyższa, pewnie będzie dłuższy czas.
U mnie LTFT w obciążeniu - tak z pamięci - +7 dla B1 i +15 dla B2
Wystarczy że podasz te wartości z 093 - będzie wiadomoczy masz rozjazd między bankami :)
Bo to już wiem, jak różnica jest na poziomie 1stopnia, to jest OK, od 2 stopni zaczyna się problem
2st rozjazdu to 0,1ms
4st rozjazdu to 0,2ms
8st rozjazdu to 0,4ms
to taka prosta zależność - ale nadal zbieram dane - więcej próbek to i badanie bardziej prawdziwe.

A LPG nadal leży nie uzywane w aucie :(
A na Pb auto śmiga aż miło - żadnych check'ow, żadnego mulenia na starcie itd - po prostu jest idealnie.


Najlepiej sprawdzać rozjazd na Pb, żeby STAG dodatkowo nie "fałszował" wyniku.

A z tymi starsznymi czasami to bym nie przesadzał - jest równo 0,4ms dłużej na B2 (wtryski 5,6,7,8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 15:56 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 15:49

Kupiłem kabelek od staga na dniach zerknę dokładnie jak u mnie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 16:01

arkadiuso pisze:Kupiłem kabelek od staga na dniach zerknę dokładnie jak u mnie..
Na dniach to ja mam zamiar dobrać się do łańcuszków rozrządu - jakbyś dał radę wcześniej to byłoby OKI.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 16:08

mogę dziś ale tylko przez vcds zajrzę w grupę 093 i spiszę wartości..
z tym, że jestem w pracy do 22 to jakoś koło 23, podam wartości..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 18:02

Spoko, nie tylko Ty tu jesteś z V8 - mam nadzieję :)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 18:09

Jest nas więcej.. ale nie każdy akurat może to dziś przeczytać.. zobaczymy, porównamy bo sam jestem ciekaw..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 18:21

j atak wróże z fusów, a bardziej z tego kawałka ekranu STAG'a - jeśli to twój, to u Ciebie różnica tych wartości to będzie ok 16st i B2 będzie miał wyższą wartość :( - stąd też chyba twoje spalanie się bierze :(
Wyczaiłem, że róznica róznica 2st generuje wydłużenie czasu wtrysku Pb o 0,1 ms.
U mnie róznica jest 8st i czas dluższy o 0,4ms.
Widziałem i badałem dziś S8 - tam było 2st i czas dłuższy o 0,1ms.
Ale poczekamy, zobaczymy - w każdym bądź raziecoś tam już wiem, nie wiem tylko ile to będzie kosztowało - a tanio to nie będzie :(

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 18:32

To jest twój z lpg-forum ja jeszcze nie mogę podejrzeć bo nie mam kabla będzie na dniach to zerknę.. dziś grupę 093 na VAG-u przebadam..
to chyba twoje?? klik
Obrazek
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 19:59

A jak to mój to zmiania postać rzeczy - ale jak widzę na LPG a czasy najlepiej sprawdzać w idlu na Pb.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 20:03

Sprawdzę i napiszę ale szczerze to pierwszy raz widzę tak dużą różnicę.. Jestem ciekaw jak jest u mnie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 20:48

Powiem tylko tyle 90 % tych motorów ma jakiś tam rozajzd, jedne mniejszy inne większy, czy mój jest największy - okazę się jak ktoś wrzuci tu swoje dane, osobiście znam S6 podobnym jak mój rozjadem i jeździ super i na Pb i LPG - więc to nie eliminuje silnika, ale ja nie lubię jak coś jest nie tak jak owinno być :)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 cze 2011, 21:04

To zupełnie tak jak ja.. i nie powiedziałem, że twój największy tylko pierwszy raz widzę tak duży.. a laik jeszcze ze mnie w tym temacie.. ale powoli się uczę.. poczekajmy na innych mój wieczorkiem bo za 1h do domku.. <lol>
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 cze 2011, 21:12

Widac wszystko w twoim osc z lpg - 0,1 ms (ale to niestabilnie - czasem jest równo) na korzyśc banku 1,
Czyli w grupie 093 w polu 3 wartość powinna być wyższa niż w polu 4, i powinno to być 2st różnicy - ciekawe co wyjdzie - patrzyłem w OL - w czasie nagrzewania na Pb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga