[ A6 C6] 5.2 FSI czyli s6
[ A6 C6] 5.2 FSI czyli s6
Witam!
mam 3.0 TDI C6 quattro
trochę brakuje mi juz mocy - z chipsem koło 300KM
4.2 FSi to "tylko" 35KM więcej
więc zacząłem przymierzać się do S6 5.2
jest w moim zasięgu - ale cena paliwa vs spalanie trochę mnie przeraża - zwłaszcza przy mojej ciężkiej nodze...
czy ktoś ma coś takiego ?
jaka instalacja ?
gdzie ?
Ile ?
mam 3.0 TDI C6 quattro
trochę brakuje mi juz mocy - z chipsem koło 300KM
4.2 FSi to "tylko" 35KM więcej
więc zacząłem przymierzać się do S6 5.2
jest w moim zasięgu - ale cena paliwa vs spalanie trochę mnie przeraża - zwłaszcza przy mojej ciężkiej nodze...
czy ktoś ma coś takiego ?
jaka instalacja ?
gdzie ?
Ile ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli dobrze rozumiem, kolega chce zagazować 5.2 V10 ? Myślę że koszty instalacji będą niewspółmierne do oszczędności, kłopotów od cholery bo to FSI, a poza tym jeśli naszemu znajomkowi Altium z forum, esa spala na spokojnym stylu około 14L to 20L gazu trzeba by liczyć tak na luzach. Podobny temat był już poruszany, wtryski FSI są smarowane i chłodzone paliwem więc nie możesz podac samego gazu tylko mieszankę więc oszczędność idzie w ... krzaki. Tak czy siak albo się dostawiasz do esy i bierzesz na klatę spalanie, albo niestety chyba trzeba odpuścić, półśrodków w tej sytuacji nie widzę
tutaj link do esy z forum s6-c6-kolejna-esa-vt30902,30.htm
tutaj link do esy z forum s6-c6-kolejna-esa-vt30902,30.htm
Ostatnio zmieniony 11 cze 2011, 19:50 przez Ssmile, łącznie zmieniany 1 raz.
Ssmile, dzięki za info,
Mam kumpla z S4 z gazem ale to V8 no i na gazie ma około 16L - ja nie chcę degradacji - znaczy mniejszego auta...
Jeździłem około tygodnia S6 jak moje A6 było w serwisie i całkiem przyjemnie się zbiera i mruczy... ale spalanie do 20L benzyny mnie przeraża...
A no i linka widziałem... mam jedną na oku w DE za 26k€ z 2006 z 98000km ale jedyne przeciwwskazania to właśnie spalanie w mieście - tam używałbym gazu... bo na trasie to jednak V10 musi jeść
zastanawiam się jeszcze nad zchipsowanym 4.2 ale te 35KM to niewielka różnica a przy moich obecnych 302KM i 597Nm
gembas, coolmen77, koledzy mam bardzo ciężką nogę... i do tego 35000-40000km rocznie a nie jak wy <15000km....
Więc jeśli nic nie wnosicie do tematu to powstrzymajcie się... poza tym FSI to benzyna 98 a nie 95...
Poza tym kupując auto w takiej cenie wcale nie znaczy że mam zamiar wydać w ciągu roku cenę auta na paliwo....
BTW napisałem do Elpigaz i kilku innych - zobaczymy co odpowiedzą...
Mam kumpla z S4 z gazem ale to V8 no i na gazie ma około 16L - ja nie chcę degradacji - znaczy mniejszego auta...
Jeździłem około tygodnia S6 jak moje A6 było w serwisie i całkiem przyjemnie się zbiera i mruczy... ale spalanie do 20L benzyny mnie przeraża...
A no i linka widziałem... mam jedną na oku w DE za 26k€ z 2006 z 98000km ale jedyne przeciwwskazania to właśnie spalanie w mieście - tam używałbym gazu... bo na trasie to jednak V10 musi jeść

zastanawiam się jeszcze nad zchipsowanym 4.2 ale te 35KM to niewielka różnica a przy moich obecnych 302KM i 597Nm
gembas, coolmen77, koledzy mam bardzo ciężką nogę... i do tego 35000-40000km rocznie a nie jak wy <15000km....
Więc jeśli nic nie wnosicie do tematu to powstrzymajcie się... poza tym FSI to benzyna 98 a nie 95...

BTW napisałem do Elpigaz i kilku innych - zobaczymy co odpowiedzą...
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tu chodzi o chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych paliwem ponieważ zamontowane są one w głowicy podobnie do świec, wtrysk bezpośrednio do komory spalania jak w dieslu.
Przy gazie oczywiście wtryskiwacze benzynowe są wyłączone więc paliwo przez nie nie przepływa i nie mają chłodzenia więc po dłuższym czasie może je szlak trafić.
Pojawiły się systemy to wtrysku bezpośredniego ale o tyle o ile wiem bazują one na wtryśnięciu benzyny np. co czwarty cykl tak żeby utrzymywać optymalną temp. wtryskiwaczy benzynowych co oznacza że oszczędności nie są tak duże jak w autach z wtryskiem pośrednim.
A koledzy znawcy inżynierowie znowu o profanacji.
Kolego firewire proponuję zmienić autko na jakieś konkretne z pośrednim wtryskiem a z Audi pozostało jedynie 4.2 w C6 335KM.
Przy gazie oczywiście wtryskiwacze benzynowe są wyłączone więc paliwo przez nie nie przepływa i nie mają chłodzenia więc po dłuższym czasie może je szlak trafić.
Pojawiły się systemy to wtrysku bezpośredniego ale o tyle o ile wiem bazują one na wtryśnięciu benzyny np. co czwarty cykl tak żeby utrzymywać optymalną temp. wtryskiwaczy benzynowych co oznacza że oszczędności nie są tak duże jak w autach z wtryskiem pośrednim.
A koledzy znawcy inżynierowie znowu o profanacji.
Kolego firewire proponuję zmienić autko na jakieś konkretne z pośrednim wtryskiem a z Audi pozostało jedynie 4.2 w C6 335KM.
[ A6 C5]
fassi1, Ssmile, 35km więcej to jednak nie to co bym chciał...
Poza tym 4.2 to nie te same Nm co 3.0 TDI a będzie mi tego brakować...
dlatego 5.2FSI myślałem o RS6 (jest jedno pokiereszowane ale jeżdżące za 36k€)- ale koszty rzeczy dodatkowych już całkowicie mnie zabijają...
szkoda że w A6 nie ma 4.2TDI, A8 to juz za duże bydle jak dla mnie...
Oj chyba zacznę myśleć o innej marce albo poczekam na 3.0 TDI 313KM - podobno z potencjałem na 400KM
UPDATE
niestety jak już napisaliście S6 i gaz to porażka... mimo iż niektórzy to zakładają... ale od jednego ze znajomych z ABT dostałem linka który mnie wyleczył z C6...
LAMBO + RS+R8
Jako że on posiada S4 polecił mi rozejrzeć się za RS6 4.2 BiTurbo (450KM) lub RS6+ (480KM) - znalazłem kilka takich - więc moje pytanie przełącza się na RS6 C5... jak z gazem jak z konsumpcją itd....no i jak z serwisem...
Poza tym 4.2 to nie te same Nm co 3.0 TDI a będzie mi tego brakować...
dlatego 5.2FSI myślałem o RS6 (jest jedno pokiereszowane ale jeżdżące za 36k€)- ale koszty rzeczy dodatkowych już całkowicie mnie zabijają...
szkoda że w A6 nie ma 4.2TDI, A8 to juz za duże bydle jak dla mnie...
Oj chyba zacznę myśleć o innej marce albo poczekam na 3.0 TDI 313KM - podobno z potencjałem na 400KM
UPDATE
niestety jak już napisaliście S6 i gaz to porażka... mimo iż niektórzy to zakładają... ale od jednego ze znajomych z ABT dostałem linka który mnie wyleczył z C6...
LAMBO + RS+R8
Jako że on posiada S4 polecił mi rozejrzeć się za RS6 4.2 BiTurbo (450KM) lub RS6+ (480KM) - znalazłem kilka takich - więc moje pytanie przełącza się na RS6 C5... jak z gazem jak z konsumpcją itd....no i jak z serwisem...
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sty 2011, 22:31
- Lokalizacja: Otwock
Sprawdź w Czakramie. Z powodzeniem wstawiają gaz do 4.2 FSI.einstein915 pisze:Sorry za odgrzewanie kotleta ale interesuje mnie czy coś się zmieniło w temacie... Czy ktoś z Was słyszał o zagazowanym 5.2 V10 ewentualnie który warsztat podejmuje się tego?
Tylko dzwoĂą do Tarnowa. W innych oddziałach tego nie montują.
Jakby wszyscy myśleli tak samo, to byłoby strasznie nudno - to raz.vax pisze: bo nie ma na paliwo
Dwa - jego cyrk, jego małpy, niech robi co chce.
Trzy - nie wiesz dlaczego montuje LPG. Może robi 100kkm rocznie a może ma stację LPG jako właściciel.
Cztery - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - każdy ocenia wedle siebie. Jeśli nie znasz wszystkich aspektów, nie możesz właściwie ocenić.
Ja też mam LPG. Kupiłem se 1.8t i zagazowałem. Bo lubię. Bo tanio mnie kosztuje eksploatacja. Bo mam takie widzimisie.
Tych co kupują diesle też zacznijmy szykanować, bo diesel to głupota. Grzechotnik do ciężarówki albo gnojowozu, przecie to nieekonomiczne, droge w utrzymaniu z tymi zabawkami typu common rail albo pompy wtryskowe, i wogóle śmierdzi fuj...
Ja osobiście właśnie tego nie ogarniam. Guzik ma wspólnego locha pod maską z oszczędnościami wynikającymi z LPG. Takie krytykowanie czy szykanowanie userów LPG w zarypistych furach jest dla mnie objawem co najmniej infantylności - zazdrości jeden drugiemu fajnej zabawki, sam chciałby ją mieć, a jak nie ma to sie klei o co popadnie.
Z całym szacunkiem do kolegi bo ani nie znam ani nic, ale to naprawdę dziecinne. Jego kasa więc niech robi co chce. Niech zamiast papieru toaletowego używa i guzik komu do tego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sty 2011, 22:31
- Lokalizacja: Otwock
itasca pisze:Sprawdź w Czakramie. Z powodzeniem wstawiają gaz do 4.2 FSI.einstein915 pisze:Sorry za odgrzewanie kotleta ale interesuje mnie czy coś się zmieniło w temacie... Czy ktoś z Was słyszał o zagazowanym 5.2 V10 ewentualnie który warsztat podejmuje się tego?
Tylko dzwoĂą do Tarnowa. W innych oddziałach tego nie montują.
Rzeczywiście tylko oni podjęli temat... Mieli dać znać w maju ale niestety się nie odezwali. Chyba nici z tego na razie...
Jak byś miał gaz za pół darmo inaczej byś gadałvax pisze:Matko Boska <szok> <szok> <szok>
Kupuje ktoś fure za kupe $$$ z wielką lochą pod maską i wsadza gaz bo nie ma na paliwo....ja tego nie ogarniam.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Oj Panowie i tak wam nic nie wytłumacze ale gaz do V10 5.2 to już pachnie gównozjadztwem. Niedługo może bmw M, audi RS i mercedesy AMG bedziecie gazować bo ktoś ma za pół darmo gaz. Niestety ale w/w fury są dla prawdziwych pasjonatów aut nietuzinkowych a wy tu mi z gazem wyjeżdżacie. MASAKRA!!! Ja rozumiem gazwać 1.8t, 2.4, 2.8 bo te motory to nic wyjątkowego więc jak ktoś nie chce klekota to jest dobra alternatywa no ale V10 to już inna bajka.
Takie auta się kupuje dla FAN`U a nie dla oszczędności aby zaraz skastrować moc, kulture pracy i sie szarpać z tym gazem. Jak ktoś chce tanio to kupuje klekota i wcale nie traci na osiągach a niech ładne sztuki zostawi dla pasjonatów bo pewnie na rynku ich jak na lekarstwo.
P.S. Tak z innej beczki skoro gaz to nie obciach to dlaczego zrobiła się moda chowania go obok wlewu paliwa
przeciez jak jest na wierzchu łatwiej tankować i operator pistoletu nie porysuje blachy
Choć to może ja się starzeje i za bardzo pasjonuje autami bo ostatnio widziałem typa co subaru wrx sti tankował gazem, szczęka mi opadła, fura za 50 tys EURO a tu taka oszczędność, polak to jednak potrafi
Tak dla rozluźnienia tematu:
![Obrazek]()
Takie auta się kupuje dla FAN`U a nie dla oszczędności aby zaraz skastrować moc, kulture pracy i sie szarpać z tym gazem. Jak ktoś chce tanio to kupuje klekota i wcale nie traci na osiągach a niech ładne sztuki zostawi dla pasjonatów bo pewnie na rynku ich jak na lekarstwo.
P.S. Tak z innej beczki skoro gaz to nie obciach to dlaczego zrobiła się moda chowania go obok wlewu paliwa


Choć to może ja się starzeje i za bardzo pasjonuje autami bo ostatnio widziałem typa co subaru wrx sti tankował gazem, szczęka mi opadła, fura za 50 tys EURO a tu taka oszczędność, polak to jednak potrafi

Tak dla rozluźnienia tematu:
A może dlatego, że na większości garaży podziemnych jest zakaz wjazdu dla pojazdów z LPG?vax pisze:P.S. Tak z innej beczki skoro gaz to nie obciach to dlaczego zrobiła się moda chowania go obok wlewu paliwa przeciez jak jest na wierzchu łatwiej tankować i operator pistoletu nie porysuje blachy

P.S. Ja też jestem przeciwny gazowaniu auta... ale swojego... a inni niech robią co chcą... nic mi do tego
