Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3.0 V6 220KM ASN] szarpie silnikiem, brak mocy

Silniki benzynowe
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[3.0 V6 220KM ASN] szarpie silnikiem, brak mocy

Post autor: tomciar » 19 lis 2009, 23:10

Witajcie, dzisiaj w trasie po raz pierwszy zawiodła mnie moja A6 - podczas jazdy zapaliła się kontrolka spalin, silnik stracił moc (objawy takie jakby wypadały zapłony), po chwili kontrolka zaczęła mrugać i tak zostało. Najpierw myślałem że któraś cewka ale to nie to, ponieważ wolne obroty ok, przegazówka na postoju ok, a podczas jazdy szarpanie i dławienie. Przy minimalnym dodaniu gazu ok, dodając trochę więcej od razu dławienie. No i tak dojechałem do domu, odpaliłem VAG-a a tam takie błędy:

4 Faults Found:
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0014 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16408 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0024 - 001 - Upper Limit Exceeded

Po wykasowaniu błędów nic się nie zmienia, pojawiają się po chwili jak tylko ruszę samochodem z miejsca. W google śladowe informacje. Ma ktoś jakiegoś pomysła?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:43 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: g_ab_rysia » 20 lis 2009, 11:40

tomciar,

witam kolegę
powiem CI ze u mnie nie dawno było podobnie ,zapaliłam rano auto ujechałam jakiś kilometr nagle ciach brak mocy i szarpie tak ze moto chce wyskoczyć z ramy :shock:
ledwo do domu wróciliśmy na tipie bo na drajwie to można było zapomnieć, taka sama historia z ta kontrolka.
diagnoza nasza polegała na sprawdzeniu świecy która nie robi i jedna była mokra ,wymieniliśmy świece i zamieniliśmy cewkę ,zapalamy auto niby ok :roll: wrzucamy D i zonk to samo.
wykręcamy świecę i mokra jest na tej poprzedniej cewce :evil: .
po wymianie cewki <ok> gitara śmiga aż milo.
tak ze stawiam u Ciebie na cewkę i życzę powodzenia
poszukiwania lalki trwają

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 lis 2009, 12:29

Bardzo to prawdopodobne co piszesz, u mnie identyczne objawy, również wracać musiałem na tipie, napisz jeszcze proszę gdzie zaopatrzyć się w cewkę - bo w błędach cały czas pojawia się cylinder 4. Przy okazji czy ktoś może napisać który to cylinder?

EDIT:

g_ab_rysia, wielkie dzięki za odzew - Twoja diagnoza trafna w 100%, cewka wymieniona (4 cylinder), problem ustąpił. Klikam POMÓGÂŁ.

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: g_ab_rysia » 20 lis 2009, 16:41

tomciar,

to super ze już działa ,a możesz zdradzić ile cie kosztowała ja zapłaciłam 120 za zamiennik z febi <ok>

pozdrawiam
poszukiwania lalki trwają

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 lis 2009, 18:51

145 oryginał ale nie w ASO tylko inter Cars.

mari69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: legnica/bodegraven/holandia

Post autor: mari69 » 25 maja 2010, 21:39

Witam ;-) ostatnio podczas powrotu z wakacji mialem dokladnie takie same obiawy :cry: ,po zdiagnozowaniu silnika okazalo sie ze cewka wiec stawial bym na cewke , ja wymienilem i smiga az milo :mrgreen: pozdrawiam
teraz audi zawsze audi;-)

Wolant13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 cze 2011, 18:03
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Wolant13 » 06 cze 2011, 18:31

Witam wszystkich mam podobny problem ale w silniku 2.7 biturbo jakby turbo się rozłączało jak próbuje dynamicznie jechać to sie nie zbiera i częsie gubi moc i na czarno dymi i wydaje świst jakby spod maski jakby przwód podciśnienia gdzieś puszczał a nie słyszałem tego wcześniej . byłem na kompie i turbo niby ładuje ok ale wypadanie zapłonu (to cewka tak dużo robi złego?)że niby za bogata mieszanka i jej nie przepala i na czarno dymi i szarpie silnikiem i brak mocy a co z tym odłosem powietrza?....wcześniej gość od kompa powiedział że turbo mi przeładowuje bo nie równo sie zbiera czasami jakby fotel wyrywała a czasami jak taczka, i też mam wywalanie checka .Prosze o rady Pozdrawiam

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 06 cze 2011, 20:52

Ja zawsze zapasową cewę mam w bagażniku hehe już 2 razy mnie to spotkało
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

alfred1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 sie 2011, 18:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: alfred1234 » 28 sie 2011, 13:33

Witam , ja miałem podobny problem w 3.0 v6, wczoraj odstawiłem do Aso bo tez słyszałem o tej akcji wymiany cewek. Ja sie nie złapałem, ponieważ moja miała wymianę wszystkich przy stanie licznika 134 tys 2011 r a teraz ma 151 tys - podpowiedzcie czy w momencie kiedy stwierdza, ze to jest któraś cewka, mam prawo mieć ją wymieniona bezpłatnie skoro nie dawno były wymieniane. Co do akcji wystarczy zadzwonic do Aso podac nr vin i powiedzą, nie trzeba na darmo jechac , tak mnie poinformowano. Jak sie jutro dowiem co mojej dolega to do pisze. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-09-07, 12:22 ]
Witam ponownie, zdiagnozowano wstepnie, ze to wina katalizatora, ale pewnosci w 100% nie mają, czy jest to mozliwe?, pomózcie bo czeka mnie nie lada wydatek.Pozdrawiam. :(

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 22 sty 2012, 20:14

Witam Serdecznie

Tak czytam i doszedłem do wniosku ze moze mam to samo....

Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem ASN 2004 rok avant. Jestem zardzo zadowolony, az do wczoraj :-)

Auto odpala na "dotyk" na wolnych pracuje równo, jak ruszę i bardzo delikatnie dotylam gazu to jest ok, ale przy przyspieszeniu zaczyna sie d lawić, szarpać i zaczyna migać chek. Po odpuszczeniu gazu chek znika i silnik znowu normalnie pracuje. Ddatkowo w trakcie jak sie miga to chek silnik wydaje burczacy dzwiek, no i nie ma sily. Objaw jest taki jak by mial zapchany dopływ powietrza, albo konczylo sie paliwo.
Dodam ze auto od pol roku ma instalacje brc, ale czy to na gazie czy na benzynie nie ma roznicy.

Wczoraj pojechalem do faceta z VAG połączyl i wywalilo z 5 błędów (niska sprawność jednego katalizatora, zła ,mieszanka, błąd na kilku cylindrach) Wykasował błędy, odpalił i już sie nie pojawiły, posprawdzał paramerty pracy i wszystko było ok, lambdy okolo 1, przepływonierz 2.80.

Ucieszyłem sie, lecz rzejechalem 10 km i na nowo to sano.
Dziś po nocy otworzylem maske i odpalilem silnik, dodatkowo zobaczylem ze na tyłach silnika, czyli przy scianie grodziowej, wydobywa sie biały dym.......


POMOCY
nie znam tego silnika i nie wiem co to moze byc

Moze znacie kogos w Warszawie albo okolicy do kogo moge sie udać z tym autem...

Tak siedzę i myśle czy to może być zapchany katalizator ?? ???, przebieg auta 196 tyś

Dzięki
Tomek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2012, 20:54

Bardzo często jest to wina złej regulacji lpg, rozjeżdżają się korekty paliwowe i jest problem na lpg jak i na pb. Ale żeby mieć pewność musisz na jakiś czas pojeździć na samej pb, aby ecu się zaadoptował, wcześniej warto skasować korekty vagiem lub odłączając akumulator.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 22 sty 2012, 21:23

Wiesz co, kurcze ale ten silnik bardzo ladnie pracował na PLG, mialem wrazenie ze równiej na wolnych niż na pb. Fakt ze stało sie to podczas jazdy na gazie a i pierwszy raz tankowałem na tej stacji.

Tak sie jeszcze zastanawiam, jak ten mechnik skasował błęby to już nie przelaczalem na PLG a i tak po paru km sie posypało.
Dziś odpiołem aku, na 10 min, zapalilem na bp przejechałem kawałek i na nowo to samo... :(

zastanawia mnie tylko jako to moze byc cewka, skoro sypie sie tylko przy obciazeniu....
Nie mam własnego VAG, nie potrzebowałem wczesniej wiem i nie bardzo wiem gdzie w okolicy do kogos podjechac...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2012, 21:37

No to masz odpowiedź, cewka do wymiany.
Na vagu powinien być błąd wypadania zapłonu z danej cewki/cylindra.
A może zacznij od wymiany świec, taĂąsza alternatywa a może być skuteczna.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 22 sty 2012, 21:51

Dzięki za pomoc
musze jutro poszukac warsztatu z odpowiednim vagiem, bo jak ostatnio pojechałem w wawie przy Jana Pawła to podłaczyli i po chwili stwierdzili ze sie nie łączy ze sterownikiem silnika i tyle..... a wczoraj face podłaczył przez inny midel i poszło, ale do niego mam 90km :
(

chyba pomysle nad wlasnym vagiem, ale juz słyszałem ze taki za 150 zł napewno nie bedzie sie laczyl z tym rocznikiem :(

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 22 sty 2012, 22:09

podjedź do megacar-u na ul. Przasnyską 2B w W-wie,
zdiagnozują ci auto, jeżeli to cewka to powinni szybko załatwić sprawę,
sam wymieniałem u Nich w A4, nie mam zamiaru ich reklamować ale nigdy się na nich nie zawiodłem.
mc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga