[3.0 V6 220KM ASN] szarpie silnikiem, brak mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[3.0 V6 220KM ASN] szarpie silnikiem, brak mocy
Witajcie, dzisiaj w trasie po raz pierwszy zawiodła mnie moja A6 - podczas jazdy zapaliła się kontrolka spalin, silnik stracił moc (objawy takie jakby wypadały zapłony), po chwili kontrolka zaczęła mrugać i tak zostało. Najpierw myślałem że któraś cewka ale to nie to, ponieważ wolne obroty ok, przegazówka na postoju ok, a podczas jazdy szarpanie i dławienie. Przy minimalnym dodaniu gazu ok, dodając trochę więcej od razu dławienie. No i tak dojechałem do domu, odpaliłem VAG-a a tam takie błędy:
4 Faults Found:
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0014 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16408 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0024 - 001 - Upper Limit Exceeded
Po wykasowaniu błędów nic się nie zmienia, pojawiają się po chwili jak tylko ruszę samochodem z miejsca. W google śladowe informacje. Ma ktoś jakiegoś pomysła?
4 Faults Found:
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0014 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16408 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0024 - 001 - Upper Limit Exceeded
Po wykasowaniu błędów nic się nie zmienia, pojawiają się po chwili jak tylko ruszę samochodem z miejsca. W google śladowe informacje. Ma ktoś jakiegoś pomysła?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:43 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
- Lokalizacja: WROCŁAW
tomciar,
witam kolegę
powiem CI ze u mnie nie dawno było podobnie ,zapaliłam rano auto ujechałam jakiś kilometr nagle ciach brak mocy i szarpie tak ze moto chce wyskoczyć z ramy :shock:
ledwo do domu wróciliśmy na tipie bo na drajwie to można było zapomnieć, taka sama historia z ta kontrolka.
diagnoza nasza polegała na sprawdzeniu świecy która nie robi i jedna była mokra ,wymieniliśmy świece i zamieniliśmy cewkę ,zapalamy auto niby ok :roll: wrzucamy D i zonk to samo.
wykręcamy świecę i mokra jest na tej poprzedniej cewce :evil: .
po wymianie cewki
gitara śmiga aż milo.
tak ze stawiam u Ciebie na cewkę i życzę powodzenia
witam kolegę
powiem CI ze u mnie nie dawno było podobnie ,zapaliłam rano auto ujechałam jakiś kilometr nagle ciach brak mocy i szarpie tak ze moto chce wyskoczyć z ramy :shock:
ledwo do domu wróciliśmy na tipie bo na drajwie to można było zapomnieć, taka sama historia z ta kontrolka.
diagnoza nasza polegała na sprawdzeniu świecy która nie robi i jedna była mokra ,wymieniliśmy świece i zamieniliśmy cewkę ,zapalamy auto niby ok :roll: wrzucamy D i zonk to samo.
wykręcamy świecę i mokra jest na tej poprzedniej cewce :evil: .
po wymianie cewki

tak ze stawiam u Ciebie na cewkę i życzę powodzenia
poszukiwania lalki trwają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Bardzo to prawdopodobne co piszesz, u mnie identyczne objawy, również wracać musiałem na tipie, napisz jeszcze proszę gdzie zaopatrzyć się w cewkę - bo w błędach cały czas pojawia się cylinder 4. Przy okazji czy ktoś może napisać który to cylinder?
EDIT:
g_ab_rysia, wielkie dzięki za odzew - Twoja diagnoza trafna w 100%, cewka wymieniona (4 cylinder), problem ustąpił. Klikam POMÓGÂŁ.
EDIT:
g_ab_rysia, wielkie dzięki za odzew - Twoja diagnoza trafna w 100%, cewka wymieniona (4 cylinder), problem ustąpił. Klikam POMÓGÂŁ.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
- Lokalizacja: WROCŁAW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 cze 2011, 18:03
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Witam wszystkich mam podobny problem ale w silniku 2.7 biturbo jakby turbo się rozłączało jak próbuje dynamicznie jechać to sie nie zbiera i częsie gubi moc i na czarno dymi i wydaje świst jakby spod maski jakby przwód podciśnienia gdzieś puszczał a nie słyszałem tego wcześniej . byłem na kompie i turbo niby ładuje ok ale wypadanie zapłonu (to cewka tak dużo robi złego?)że niby za bogata mieszanka i jej nie przepala i na czarno dymi i szarpie silnikiem i brak mocy a co z tym odłosem powietrza?....wcześniej gość od kompa powiedział że turbo mi przeładowuje bo nie równo sie zbiera czasami jakby fotel wyrywała a czasami jak taczka, i też mam wywalanie checka .Prosze o rady Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 sie 2011, 18:37
- Lokalizacja: warszawa
Witam , ja miałem podobny problem w 3.0 v6, wczoraj odstawiłem do Aso bo tez słyszałem o tej akcji wymiany cewek. Ja sie nie złapałem, ponieważ moja miała wymianę wszystkich przy stanie licznika 134 tys 2011 r a teraz ma 151 tys - podpowiedzcie czy w momencie kiedy stwierdza, ze to jest któraś cewka, mam prawo mieć ją wymieniona bezpłatnie skoro nie dawno były wymieniane. Co do akcji wystarczy zadzwonic do Aso podac nr vin i powiedzą, nie trzeba na darmo jechac , tak mnie poinformowano. Jak sie jutro dowiem co mojej dolega to do pisze. Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-07, 12:22 ]
Witam ponownie, zdiagnozowano wstepnie, ze to wina katalizatora, ale pewnosci w 100% nie mają, czy jest to mozliwe?, pomózcie bo czeka mnie nie lada wydatek.Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-09-07, 12:22 ]
Witam ponownie, zdiagnozowano wstepnie, ze to wina katalizatora, ale pewnosci w 100% nie mają, czy jest to mozliwe?, pomózcie bo czeka mnie nie lada wydatek.Pozdrawiam.

Witam Serdecznie
Tak czytam i doszedłem do wniosku ze moze mam to samo....
Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem ASN 2004 rok avant. Jestem zardzo zadowolony, az do wczoraj
Auto odpala na "dotyk" na wolnych pracuje równo, jak ruszę i bardzo delikatnie dotylam gazu to jest ok, ale przy przyspieszeniu zaczyna sie d lawić, szarpać i zaczyna migać chek. Po odpuszczeniu gazu chek znika i silnik znowu normalnie pracuje. Ddatkowo w trakcie jak sie miga to chek silnik wydaje burczacy dzwiek, no i nie ma sily. Objaw jest taki jak by mial zapchany dopływ powietrza, albo konczylo sie paliwo.
Dodam ze auto od pol roku ma instalacje brc, ale czy to na gazie czy na benzynie nie ma roznicy.
Wczoraj pojechalem do faceta z VAG połączyl i wywalilo z 5 błędów (niska sprawność jednego katalizatora, zła ,mieszanka, błąd na kilku cylindrach) Wykasował błędy, odpalił i już sie nie pojawiły, posprawdzał paramerty pracy i wszystko było ok, lambdy okolo 1, przepływonierz 2.80.
Ucieszyłem sie, lecz rzejechalem 10 km i na nowo to sano.
Dziś po nocy otworzylem maske i odpalilem silnik, dodatkowo zobaczylem ze na tyłach silnika, czyli przy scianie grodziowej, wydobywa sie biały dym.......
POMOCY
nie znam tego silnika i nie wiem co to moze byc
Moze znacie kogos w Warszawie albo okolicy do kogo moge sie udać z tym autem...
Tak siedzę i myśle czy to może być zapchany katalizator
?, przebieg auta 196 tyś
Dzięki
Tomek
Tak czytam i doszedłem do wniosku ze moze mam to samo....
Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem ASN 2004 rok avant. Jestem zardzo zadowolony, az do wczoraj

Auto odpala na "dotyk" na wolnych pracuje równo, jak ruszę i bardzo delikatnie dotylam gazu to jest ok, ale przy przyspieszeniu zaczyna sie d lawić, szarpać i zaczyna migać chek. Po odpuszczeniu gazu chek znika i silnik znowu normalnie pracuje. Ddatkowo w trakcie jak sie miga to chek silnik wydaje burczacy dzwiek, no i nie ma sily. Objaw jest taki jak by mial zapchany dopływ powietrza, albo konczylo sie paliwo.
Dodam ze auto od pol roku ma instalacje brc, ale czy to na gazie czy na benzynie nie ma roznicy.
Wczoraj pojechalem do faceta z VAG połączyl i wywalilo z 5 błędów (niska sprawność jednego katalizatora, zła ,mieszanka, błąd na kilku cylindrach) Wykasował błędy, odpalił i już sie nie pojawiły, posprawdzał paramerty pracy i wszystko było ok, lambdy okolo 1, przepływonierz 2.80.
Ucieszyłem sie, lecz rzejechalem 10 km i na nowo to sano.
Dziś po nocy otworzylem maske i odpalilem silnik, dodatkowo zobaczylem ze na tyłach silnika, czyli przy scianie grodziowej, wydobywa sie biały dym.......
POMOCY
nie znam tego silnika i nie wiem co to moze byc
Moze znacie kogos w Warszawie albo okolicy do kogo moge sie udać z tym autem...
Tak siedzę i myśle czy to może być zapchany katalizator


Dzięki
Tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Wiesz co, kurcze ale ten silnik bardzo ladnie pracował na PLG, mialem wrazenie ze równiej na wolnych niż na pb. Fakt ze stało sie to podczas jazdy na gazie a i pierwszy raz tankowałem na tej stacji.
Tak sie jeszcze zastanawiam, jak ten mechnik skasował błęby to już nie przelaczalem na PLG a i tak po paru km sie posypało.
Dziś odpiołem aku, na 10 min, zapalilem na bp przejechałem kawałek i na nowo to samo...
zastanawia mnie tylko jako to moze byc cewka, skoro sypie sie tylko przy obciazeniu....
Nie mam własnego VAG, nie potrzebowałem wczesniej wiem i nie bardzo wiem gdzie w okolicy do kogos podjechac...
Tak sie jeszcze zastanawiam, jak ten mechnik skasował błęby to już nie przelaczalem na PLG a i tak po paru km sie posypało.
Dziś odpiołem aku, na 10 min, zapalilem na bp przejechałem kawałek i na nowo to samo...

zastanawia mnie tylko jako to moze byc cewka, skoro sypie sie tylko przy obciazeniu....
Nie mam własnego VAG, nie potrzebowałem wczesniej wiem i nie bardzo wiem gdzie w okolicy do kogos podjechac...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dzięki za pomoc
musze jutro poszukac warsztatu z odpowiednim vagiem, bo jak ostatnio pojechałem w wawie przy Jana Pawła to podłaczyli i po chwili stwierdzili ze sie nie łączy ze sterownikiem silnika i tyle..... a wczoraj face podłaczył przez inny midel i poszło, ale do niego mam 90km :
(
chyba pomysle nad wlasnym vagiem, ale juz słyszałem ze taki za 150 zł napewno nie bedzie sie laczyl z tym rocznikiem
musze jutro poszukac warsztatu z odpowiednim vagiem, bo jak ostatnio pojechałem w wawie przy Jana Pawła to podłaczyli i po chwili stwierdzili ze sie nie łączy ze sterownikiem silnika i tyle..... a wczoraj face podłaczył przez inny midel i poszło, ale do niego mam 90km :
(
chyba pomysle nad wlasnym vagiem, ale juz słyszałem ze taki za 150 zł napewno nie bedzie sie laczyl z tym rocznikiem
