Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 kwie 2011, 05:49

Te 17 to już na granicy sprawności. AFAIK 3 okienko w bloku to bank1 (strona pasażera), a 4 bank2 (kierowca).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 kwie 2011, 09:54

gietek, kolego na którym kanale wyświetlane sa te wartości?

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 07 kwie 2011, 10:15

ja mam na kanale 90, 3 i 4 okienko, tylko nie wiem na 100% która głowica jest która. poza tym nie wiem czy u mnie nie jest problemem ciśnienie oleju.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 kwie 2011, 10:37

Sprawdziłem w elsie i z bankami jest tak, jak napisałem. Elsa opisuje również, że 16 i mniej, to już nie jest właściwie. W Twoim przypadku tylko jedna głowica niedomaga, co może oznaczać awarię napinacza, zużycie ślizgów i łańcucha, bądź problem z zaworami regulującymi ciśnienie w głowicach znajdującymi się pod kolektorem ssącym.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 kwie 2011, 10:45

Chłopaki nie jestem jeszcze w 100% pewien ale być może że komputer specjalnie nie zmienia fazy na maksa w zależności od sprawności układu i sterowania systemu sond lambda. Gdy przez przypadek odłączyła mi się kostka od wtrysku gazu i testowałem w tym czasie napinacze to z jednej strony wyszło 14 a z drugiej tej ze wszystkimi podłączonymi wtryskami 21. Być może że i sprawność spalania powoduje to że faza zostaje zmieniona bo po prostu auto więcej nie przepala więc nie ma powodu by wpuszczać dodatkowe ilości paliwa do cylindrów. A po to właśnie ona się zmienia by zwiększyć wypełnienie cylindra mieszanką. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale tak wynika to z moich dotychczasowych testów. <okok>

Po podłączeniu wszystkich wtryskiwaczy LPG odczyty były równo po 21 po dociśnięciu.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 kwie 2011, 12:17

a czy to ciśnienie nie powinno być sprawdzane podczas jazdy na obciążeniu?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 kwie 2011, 12:46

Jeśli pytasz o wskazania napinaczy w VAGu, to tak - testy powinny być przeprowadzone podczas jazdy z obciążeniem.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 kwie 2011, 13:01

fishmanr11 pisze: Gdy przez przypadek odłączyła mi się kostka od wtrysku gazu i testowałem w tym czasie napinacze to z jednej strony wyszło 14 a z drugiej tej ze wszystkimi podłączonymi wtryskami 21. <okok>
zasugerowałem się iż racze z wypiętym wtryskiem mogło być ciężko jechać a na pewno były by widoczne i słyszalne efekty podczas jazdy...

Tak czy inaczej dzięki za info.

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 07 kwie 2011, 14:06

ja się zastanawiam czy olać temat tej jednej strony czy wymieniać napinacz, będę wymieniał teraz termostat i będzie rozebrany przód, więc byłoby łatwiej od razu napinacz, ale 1600 zł... <uoee>
robiłem dzisiaj ponowne testy i za cholerę lewa głowica nie chce wskoczyć wyżej niż 17 co bym nie robił, raz było 18 :>
natomiast w 3 grupie ostatnie okienko pokazuje na wolnych obrotach min. 11 a max. 17, ale większość czasu oscyluje blisko 12,a podczas przyspieszania wskakuje na ok 38.
jeszcze na cewce mam małą dyskotekę w ciemnościach.... ehhh.

[ Dodano: 2011-04-12, 19:46 ]
Panowie, może mi jeszcze ktoś pomóc w sprawie tych zaworów ciśnieniowych, czy na jedną głowicę są dwa ? czy osobno jest zawór pod kolektorem i osobno pod deklem ? jakie numery mają te zaworki ?
chce je najpierw wymienić a później ew. napinacz, bo lewa głowica marnie działa.

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 24 maja 2011, 08:33

yogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.

admini.prosze to wziac pod uwage.
<ok>

[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
Kolego yogibear1, powiedz mi jedną rzecz, bo piszesz że wymieniłeś zaworki i ustał klekot i jest git, a potem piszesz że wymieniłeś napinacze, to jak to w końcu jest, wymiana tych zaworków dała efekt na Twoje niedomagania, czy tylko chwilowy efekt i jakie były objawy przed wymiana tych zaworków i dlaczego póżniej wymieniłeś napinacze jak było wszystko OK.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 24 maja 2011, 19:57

gietek pisze:za cholerę lewa głowica nie chce wskoczyć wyżej niż 17
Jeśli podczas jazdy wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16 KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu)
Nie wytłumaczę Tobie natomiast czemu w drugiej grupie masz wartości zawyżone.

Co do zaworków to numer katalogowy 059103175F.
Pod kolektorem ssącym są dwa i w ASO nie ma problemu bo kupując dostaje się właśnie dwa.
Ja dzisiaj takie kupiłem.

Obrazek

Obrazek

Cena w ASO Szczecin 190,46 <zalamka>
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 10:38 przez sleppy, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 24 maja 2011, 20:02

ja mam nowe wieści z frontu, u mnie napinacz na jednej głowicy w grupie 90 nie wskakuje powyżej 17 (czasem 16), w grupie 3 kąt zapłonu na wolnych obrotach po dłuższej obserwacji rośnie i wariuje w okolicach 20-26 st., po przygazowaniu na chwilę na wolnych elegancko normuje się na poziomie 12, po czym znowu zaczyna rosnąć więc wydaje mi się że ewidentnie problemem jest ciśnienie oleju, dodatkowo na tej właśnie głowicy mam gdzieś wyciek oleju, może nawet spod napinacza.... jak zlokalizuje wyciek i uszczelnię silnik sprawdzę i dam znać.

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 24 maja 2011, 22:18

Panowie, a jak sprawdzić te napinacze i nastawnik czy co tam jeszcze trzeba odnośnie tych wałków w głowicy w motorze ASN 3.0, bo chętnie sobie sprawdzę jak to u mnie działa na komputerku :>
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 25 maja 2011, 12:22

Mam pytanie apropo zaworków o których wspomniane było wyżej. Jakie spełniają zadanie i czy można jakoś sprawdzić czy z nimi wszystko ok czy też niedomagają.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 25 maja 2011, 22:41

pancurski pisze:Jakie spełniają zadanie
Regulują ciśnienie na magistrali olejowej. Nie wiem czy na całej czy na jakiejś części. Wiem, że zasilają napinacze łańcucha rozrządu a o tym tutaj cały czas rozmawiamy.
Jeżeli mamy prawidłowe ciśnienie oleju to napinacze powinny pracować prawidłowo, chyba że są uwalone.
pancurski pisze:czy można jakoś sprawdzić czy z nimi wszystko ok
Tutaj cytat ze znanego programu:
Przy nierównomiernych odgłosach zaworów, które ustają po dłuższej jeździe, jednak ciągle się pojawiają podczas jazdy na krótkich odcinkach drogi, należy wymienić zawór zwrotny oleju.
Nic więcej nie wiem na ten temat.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga