[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Sprawdziłem w elsie i z bankami jest tak, jak napisałem. Elsa opisuje również, że 16 i mniej, to już nie jest właściwie. W Twoim przypadku tylko jedna głowica niedomaga, co może oznaczać awarię napinacza, zużycie ślizgów i łańcucha, bądź problem z zaworami regulującymi ciśnienie w głowicach znajdującymi się pod kolektorem ssącym.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Chłopaki nie jestem jeszcze w 100% pewien ale być może że komputer specjalnie nie zmienia fazy na maksa w zależności od sprawności układu i sterowania systemu sond lambda. Gdy przez przypadek odłączyła mi się kostka od wtrysku gazu i testowałem w tym czasie napinacze to z jednej strony wyszło 14 a z drugiej tej ze wszystkimi podłączonymi wtryskami 21. Być może że i sprawność spalania powoduje to że faza zostaje zmieniona bo po prostu auto więcej nie przepala więc nie ma powodu by wpuszczać dodatkowe ilości paliwa do cylindrów. A po to właśnie ona się zmienia by zwiększyć wypełnienie cylindra mieszanką. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale tak wynika to z moich dotychczasowych testów.
Po podłączeniu wszystkich wtryskiwaczy LPG odczyty były równo po 21 po dociśnięciu.
Po podłączeniu wszystkich wtryskiwaczy LPG odczyty były równo po 21 po dociśnięciu.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
zasugerowałem się iż racze z wypiętym wtryskiem mogło być ciężko jechać a na pewno były by widoczne i słyszalne efekty podczas jazdy...fishmanr11 pisze: Gdy przez przypadek odłączyła mi się kostka od wtrysku gazu i testowałem w tym czasie napinacze to z jednej strony wyszło 14 a z drugiej tej ze wszystkimi podłączonymi wtryskami 21.
Tak czy inaczej dzięki za info.
ja się zastanawiam czy olać temat tej jednej strony czy wymieniać napinacz, będę wymieniał teraz termostat i będzie rozebrany przód, więc byłoby łatwiej od razu napinacz, ale 1600 zł...
robiłem dzisiaj ponowne testy i za cholerę lewa głowica nie chce wskoczyć wyżej niż 17 co bym nie robił, raz było 18
natomiast w 3 grupie ostatnie okienko pokazuje na wolnych obrotach min. 11 a max. 17, ale większość czasu oscyluje blisko 12,a podczas przyspieszania wskakuje na ok 38.
jeszcze na cewce mam małą dyskotekę w ciemnościach.... ehhh.
[ Dodano: 2011-04-12, 19:46 ]
Panowie, może mi jeszcze ktoś pomóc w sprawie tych zaworów ciśnieniowych, czy na jedną głowicę są dwa ? czy osobno jest zawór pod kolektorem i osobno pod deklem ? jakie numery mają te zaworki ?
chce je najpierw wymienić a później ew. napinacz, bo lewa głowica marnie działa.
robiłem dzisiaj ponowne testy i za cholerę lewa głowica nie chce wskoczyć wyżej niż 17 co bym nie robił, raz było 18
natomiast w 3 grupie ostatnie okienko pokazuje na wolnych obrotach min. 11 a max. 17, ale większość czasu oscyluje blisko 12,a podczas przyspieszania wskakuje na ok 38.
jeszcze na cewce mam małą dyskotekę w ciemnościach.... ehhh.
[ Dodano: 2011-04-12, 19:46 ]
Panowie, może mi jeszcze ktoś pomóc w sprawie tych zaworów ciśnieniowych, czy na jedną głowicę są dwa ? czy osobno jest zawór pod kolektorem i osobno pod deklem ? jakie numery mają te zaworki ?
chce je najpierw wymienić a później ew. napinacz, bo lewa głowica marnie działa.
Kolego yogibear1, powiedz mi jedną rzecz, bo piszesz że wymieniłeś zaworki i ustał klekot i jest git, a potem piszesz że wymieniłeś napinacze, to jak to w końcu jest, wymiana tych zaworków dała efekt na Twoje niedomagania, czy tylko chwilowy efekt i jakie były objawy przed wymiana tych zaworków i dlaczego póżniej wymieniłeś napinacze jak było wszystko OK.yogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.
admini.prosze to wziac pod uwage.
[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
gietek pisze:za cholerę lewa głowica nie chce wskoczyć wyżej niż 17
Nie wytłumaczę Tobie natomiast czemu w drugiej grupie masz wartości zawyżone.Jeśli podczas jazdy wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16 KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu)
Co do zaworków to numer katalogowy 059103175F.
Pod kolektorem ssącym są dwa i w ASO nie ma problemu bo kupując dostaje się właśnie dwa.
Ja dzisiaj takie kupiłem.
Cena w ASO Szczecin 190,46
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 10:38 przez sleppy, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
ja mam nowe wieści z frontu, u mnie napinacz na jednej głowicy w grupie 90 nie wskakuje powyżej 17 (czasem 16), w grupie 3 kąt zapłonu na wolnych obrotach po dłuższej obserwacji rośnie i wariuje w okolicach 20-26 st., po przygazowaniu na chwilę na wolnych elegancko normuje się na poziomie 12, po czym znowu zaczyna rosnąć więc wydaje mi się że ewidentnie problemem jest ciśnienie oleju, dodatkowo na tej właśnie głowicy mam gdzieś wyciek oleju, może nawet spod napinacza.... jak zlokalizuje wyciek i uszczelnię silnik sprawdzę i dam znać.
Panowie, a jak sprawdzić te napinacze i nastawnik czy co tam jeszcze trzeba odnośnie tych wałków w głowicy w motorze ASN 3.0, bo chętnie sobie sprawdzę jak to u mnie działa na komputerku
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Regulują ciśnienie na magistrali olejowej. Nie wiem czy na całej czy na jakiejś części. Wiem, że zasilają napinacze łańcucha rozrządu a o tym tutaj cały czas rozmawiamy.pancurski pisze:Jakie spełniają zadanie
Jeżeli mamy prawidłowe ciśnienie oleju to napinacze powinny pracować prawidłowo, chyba że są uwalone.
Tutaj cytat ze znanego programu:pancurski pisze:czy można jakoś sprawdzić czy z nimi wszystko ok
Nic więcej nie wiem na ten temat.Przy nierównomiernych odgłosach zaworów, które ustają po dłuższej jeździe, jednak ciągle się pojawiają podczas jazdy na krótkich odcinkach drogi, należy wymienić zawór zwrotny oleju.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga