Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4 2,5 TDI] Czasami się przymula, przytyka, mocy brak

Silniki wysokoprężne
kornikbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

[100 C4 2,5 TDI] Czasami się przymula, przytyka, mocy brak

Post autor: kornikbp » 17 sie 2009, 10:32

Cześć,

Audi 100 C4 2,5 TDI 115 koni 1992 rok.

Czasami(ostatnio coraz częściej) maszyna się "przytyka" tzn jadę sobie np na czwóreczce, w pewnym momencie chcę kogoś wyprzedzić, gaz podłoga, a auto jak jechało tak jedzie(przyśpiesza jak zwykły diesel..czyli prawie nie przyspiesza), tak jakby turbo się nie załączyło.
Ale wcisnę sprzęgło, obroty spadną, ponownie zapnę bieg i już normalnie ciągnie. :roll:
Ostatnio leciałem w trasie 200km i problem występuje na każdym biegu(czasami poczas ruszania) i działa to troszkę na nerwy...

W nocy rzadziej się przytyka, w dzień częściej - zapewne ma na to wpływ temperatura czy wilgotność powietrza(po deszczu częściej).

Na kompie tylko EGR wyskakuje, więcej błędów nie ma.

Ostatnio wymieniłem rozrząd, wtryskiwacz sterujący, zapłon ustawiony, wszystko ładnie pięknie, ale chciałbym jeszcze pozbyć się przypadłości, którą opisałem w tym topicu. Czy to może być zawór N75?

Liczę na Waszą poradę.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2009, 19:20 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuczlaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kuczlaw » 17 sie 2009, 12:34

kornikbp pisze:Na kompie tylko EGR wyskakuje, więcej błędów nie ma.
No to go wyczyść...
S8

kornikbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp » 17 sie 2009, 12:40

Kilka osób mi mówiło, żeby EGRem sobie głowy nie zawracać.
Czy to EGR może być przyczyną sporadycznego "przytykania"?

edit:
Wężyk jest czymś zapchany(nit?)

Awatar użytkownika
kuczlaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kuczlaw » 17 sie 2009, 12:52

kornikbp pisze:Czy to EGR może być przyczyną sporadycznego "przytykania"?
jak najbardziej.
kornikbp pisze:Kilka osób mi mówiło, żeby EGRem sobie głowy nie zawracać.
wywal go albo wyczyść...
S8

kornikbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp » 18 sie 2009, 19:20

kurcze, kolega nie ma zapisanych logów więc bede musiał jeszcze raz podpiąć do kompa..
a powiedzcie mi jeszcze czy przyczyną może być zawór N75 lub przepływomierz powietrza? czy nie kombinować, tylko zająć się EGrkiem ? :)

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 18 sie 2009, 19:27

kolego sprobuj odlaczyc wtyczke od przeplywomierza i zobacz czy bedzie jakis efekt na plus. jak tak to znaczy ze przeplywka do wymiany - ja w piatek wymienialem, koszt 350 zł oryginal BOSCHa <ok>

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 21 maja 2011, 21:15

o czym wy gadacie ???????

Przepływomierz w C4 ?

Przecież to stary dobry klapkowy Lmm który jest nie do zajechania.
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Pajak99920
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2011, 19:44
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Pajak99920 » 27 maja 2011, 13:45

Ja mam EGR odłączony i wężyk zatkany.. auto chodzi bezproblemowo.. a to co opisujesz wcześniej mi się też zdarzało, żadko bo żadko ale jednak, pomogła regulacja dawki paliwa + wyregulowanie paska na pompie paliwa, i u mnie problem znikł.
Audi.. Love.. Forever..

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 27 maja 2011, 14:54

kornikbp, miałem podobny problem, wywaliłem katalizator, wstawiłem strumienice i jeszcze na tym zarobiłem bo stary katalizator sprzedałem za 210 zł, generalnie wyrzucenie katalizatora pomogło, odzyskałem moc i turbina zaczęła ładnie pracować
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

radhool
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2011, 11:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: radhool » 18 lip 2011, 13:00

Witam wszystkich,
Próbowałem skontaktować się z autorem tematu aby dowiedzieć się co było przyczyną zamulającego się auta ale nie odpowiada a w mojej 100 C4 2.5TDI występuje identyczny problem.
Panowie sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny:
-podmieniałem ze sprawnej setki N75 i przepływkę a problem nadal występował
-ponieważ zamulanie auta rzadziej występuje w nocy (niższa temperatura) brałem pod uwagę intercooler ale po wyczyszczeniu go(z zewnatrz i w środku ) audiuweczka zamula się jak zamulała
-rozruszałem sprężonym powietrzem zawór upustowy przy turbinie mimo że sztanga i tak swobodnie chodziła
-posprawdzałem szczelność wszystkich wężyków idących od zaworu N75 i dupa...
-wirnik turbiny obraca się bez większych oporów czyli jakby wszystko OK nie wiem co mogę jeszcze zrobić żeby Audiola jeździła jak dawniej.
Mieszkam 50km od BP i 16 od ÂŁukowa za pomoc na rękach będę nosił...mi pomysłów już zabrakło...
z góry dzięki za pomoc

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 18 lip 2011, 13:22

radhool, masz klimatyzację? możliwe, że już leciwa sprężarka klimy zabiera nieco mocy silnikowi
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lip 2011, 16:50

Ja mam coś takiego, że jak auto się dobrze rozgrzeje to ucieka mu trochę kucyków.
Po włączeniu klimy jest jeszcze gorzej.
Jednocześnie wtrysk sterujący mi pada.
Po nocy miga kontrolka świec żarowych i VAG wychwytuje błąd G-80.
Szukam wtrysku sterującego i pewnie końcówki wtrysków będą nowe.

radhool
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2011, 11:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: radhool » 18 lip 2011, 23:23

Fałdzik-klima jest i nawet działa ale audiola nie jest cały czas zamulona. Dopóki przyśpieszam auto ciągnie normalnie dopiero jak przestanę przyśpieszać i jadę chwilę z tą samą prędkością a później znowu chcę przyśpieszyć audiola łapie muła. Wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło obroty spadną do obrotów biegu jałowego puszczam sprzęgło i audióweczka znowu ciągnie.
Andi 2.5 tdi, ale vacumpompa nie ma chyba z tym nic wspólnego (poprawcie mnie jeśli się mylę ) ale ciśnienie jakie wytwarza vacum jest wykorzystywane do wysterowania zaworu EGR a ten zawór już dawno sobie zaślepiłem tuż przy kolektorze ssącym kawałkiem grubej blachy kwasowej

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 19 lip 2011, 13:34

a węże wszystkie są całe ? może któryś jest pęknięty czy coś tak że nie widać
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lip 2011, 19:56

radhool, dokładnie tak miałem, ale tylko po dłuższej jeździe (autostrada). Nie wiedziałęm o co biega, wymieniłem wtrysk sterujacy i przeszło, może zbieg okoliczności? Poprostu po odpuszczeniu gazu i kolejnej próbie przyspieszania już nie ciagło, dopiero wciśnięcie sprzęgła pomagało...
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga