[100 C4 2,5 TDI] Czasami się przymula, przytyka, mocy brak
[100 C4 2,5 TDI] Czasami się przymula, przytyka, mocy brak
Cześć,
Audi 100 C4 2,5 TDI 115 koni 1992 rok.
Czasami(ostatnio coraz częściej) maszyna się "przytyka" tzn jadę sobie np na czwóreczce, w pewnym momencie chcę kogoś wyprzedzić, gaz podłoga, a auto jak jechało tak jedzie(przyśpiesza jak zwykły diesel..czyli prawie nie przyspiesza), tak jakby turbo się nie załączyło.
Ale wcisnę sprzęgło, obroty spadną, ponownie zapnę bieg i już normalnie ciągnie. :roll:
Ostatnio leciałem w trasie 200km i problem występuje na każdym biegu(czasami poczas ruszania) i działa to troszkę na nerwy...
W nocy rzadziej się przytyka, w dzień częściej - zapewne ma na to wpływ temperatura czy wilgotność powietrza(po deszczu częściej).
Na kompie tylko EGR wyskakuje, więcej błędów nie ma.
Ostatnio wymieniłem rozrząd, wtryskiwacz sterujący, zapłon ustawiony, wszystko ładnie pięknie, ale chciałbym jeszcze pozbyć się przypadłości, którą opisałem w tym topicu. Czy to może być zawór N75?
Liczę na Waszą poradę.
Audi 100 C4 2,5 TDI 115 koni 1992 rok.
Czasami(ostatnio coraz częściej) maszyna się "przytyka" tzn jadę sobie np na czwóreczce, w pewnym momencie chcę kogoś wyprzedzić, gaz podłoga, a auto jak jechało tak jedzie(przyśpiesza jak zwykły diesel..czyli prawie nie przyspiesza), tak jakby turbo się nie załączyło.
Ale wcisnę sprzęgło, obroty spadną, ponownie zapnę bieg i już normalnie ciągnie. :roll:
Ostatnio leciałem w trasie 200km i problem występuje na każdym biegu(czasami poczas ruszania) i działa to troszkę na nerwy...
W nocy rzadziej się przytyka, w dzień częściej - zapewne ma na to wpływ temperatura czy wilgotność powietrza(po deszczu częściej).
Na kompie tylko EGR wyskakuje, więcej błędów nie ma.
Ostatnio wymieniłem rozrząd, wtryskiwacz sterujący, zapłon ustawiony, wszystko ładnie pięknie, ale chciałbym jeszcze pozbyć się przypadłości, którą opisałem w tym topicu. Czy to może być zawór N75?
Liczę na Waszą poradę.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2009, 19:20 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lut 2011, 19:44
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
kornikbp, miałem podobny problem, wywaliłem katalizator, wstawiłem strumienice i jeszcze na tym zarobiłem bo stary katalizator sprzedałem za 210 zł, generalnie wyrzucenie katalizatora pomogło, odzyskałem moc i turbina zaczęła ładnie pracować
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL 

Witam wszystkich,
Próbowałem skontaktować się z autorem tematu aby dowiedzieć się co było przyczyną zamulającego się auta ale nie odpowiada a w mojej 100 C4 2.5TDI występuje identyczny problem.
Panowie sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny:
-podmieniałem ze sprawnej setki N75 i przepływkę a problem nadal występował
-ponieważ zamulanie auta rzadziej występuje w nocy (niższa temperatura) brałem pod uwagę intercooler ale po wyczyszczeniu go(z zewnatrz i w środku ) audiuweczka zamula się jak zamulała
-rozruszałem sprężonym powietrzem zawór upustowy przy turbinie mimo że sztanga i tak swobodnie chodziła
-posprawdzałem szczelność wszystkich wężyków idących od zaworu N75 i dupa...
-wirnik turbiny obraca się bez większych oporów czyli jakby wszystko OK nie wiem co mogę jeszcze zrobić żeby Audiola jeździła jak dawniej.
Mieszkam 50km od BP i 16 od ÂŁukowa za pomoc na rękach będę nosił...mi pomysłów już zabrakło...
z góry dzięki za pomoc
Próbowałem skontaktować się z autorem tematu aby dowiedzieć się co było przyczyną zamulającego się auta ale nie odpowiada a w mojej 100 C4 2.5TDI występuje identyczny problem.
Panowie sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny:
-podmieniałem ze sprawnej setki N75 i przepływkę a problem nadal występował
-ponieważ zamulanie auta rzadziej występuje w nocy (niższa temperatura) brałem pod uwagę intercooler ale po wyczyszczeniu go(z zewnatrz i w środku ) audiuweczka zamula się jak zamulała
-rozruszałem sprężonym powietrzem zawór upustowy przy turbinie mimo że sztanga i tak swobodnie chodziła
-posprawdzałem szczelność wszystkich wężyków idących od zaworu N75 i dupa...
-wirnik turbiny obraca się bez większych oporów czyli jakby wszystko OK nie wiem co mogę jeszcze zrobić żeby Audiola jeździła jak dawniej.
Mieszkam 50km od BP i 16 od ÂŁukowa za pomoc na rękach będę nosił...mi pomysłów już zabrakło...
z góry dzięki za pomoc
Fałdzik-klima jest i nawet działa ale audiola nie jest cały czas zamulona. Dopóki przyśpieszam auto ciągnie normalnie dopiero jak przestanę przyśpieszać i jadę chwilę z tą samą prędkością a później znowu chcę przyśpieszyć audiola łapie muła. Wystarczy wtedy wcisnąć sprzęgło obroty spadną do obrotów biegu jałowego puszczam sprzęgło i audióweczka znowu ciągnie.
Andi 2.5 tdi, ale vacumpompa nie ma chyba z tym nic wspólnego (poprawcie mnie jeśli się mylę ) ale ciśnienie jakie wytwarza vacum jest wykorzystywane do wysterowania zaworu EGR a ten zawór już dawno sobie zaślepiłem tuż przy kolektorze ssącym kawałkiem grubej blachy kwasowej
Andi 2.5 tdi, ale vacumpompa nie ma chyba z tym nic wspólnego (poprawcie mnie jeśli się mylę ) ale ciśnienie jakie wytwarza vacum jest wykorzystywane do wysterowania zaworu EGR a ten zawór już dawno sobie zaślepiłem tuż przy kolektorze ssącym kawałkiem grubej blachy kwasowej