Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Głośny metaliczny stukot

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

[ A6 C5 2.5 Tdi] Głośny metaliczny stukot

Post autor: dawid77 » 02 maja 2011, 14:58

Witam.Panowie jest pytanie jak w temacie odpalam auto i zonk głośne metaliczne walenie w przedziale silnika zgasiłem auto za chwilę odpalam i znów to samo po chwili pracy silnika ucichło. Teraz najważniejsze spalanie przed tym zajściem średnie na poziomie 10L obecnie 6,8 do 8,2L więcej takich przypadków nie było ale wydaje mi się że podnosi się poziom oleju zaznaczę że silnik po kapitalnym remoncie czy jest możliwość tego zajścia nieszczelnego połączenia między wtryskiem a głowicą <mysli>

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 03 maja 2011, 10:42

kolego nie chce cię straszyć ale mogły dzwigienki powypadać.Auto nie jest teraz słabsze?
Bo poprostu niektóre zawory się nie otwierają i auto mniej pali.
A przy okazji mogło ci narobić bałaganu w głowicach... :(

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 03 maja 2011, 11:07

czy jest możliwość tego zajścia nieszczelnego połączenia między wtryskiem a głowicą
Tego typu usterka ujawniła by się charakterystycznym cykaniem kompresji z nad kolektorów wydechowych.
Tak jak kolega spinacz2100- dźwigienki do kontroli :( .

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 04 maja 2011, 08:27

Dzięki chłopaki jak sprawdzę to napiszę co się stało mam nadzieję że dużego bałaganu nie narobiło a co do mocy to ładnie się zbiera jak by nic się nie stało i pali też ok. Więc sprawdzę dla pewności.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 04 maja 2011, 14:15

jak puka na zimnym silnik to wcale nie musi byc hydraulika tylko ktorys z wtryskiwaczy. przydalyby sie logi 013 i 014 dla sprawdzenia korekcji.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 04 maja 2011, 16:55

piotras72 pisze:Tego typu usterka ujawniła by się charakterystycznym cykaniem kompresji z nad kolektorów wydechowych.
Tak jak kolega spinacz2100- dźwigienki do kontroli


Cały silnik po kapitalnym remoncie :p ale dla pewności zrzuciłem dekle i wszystko ok.

ma_pok pisze:jak puka na zimnym silnik to wcale nie musi byc hydraulika tylko ktorys z wtryskiwaczy. przydalyby sie logi 013 i 014 dla sprawdzenia korekcji.
Wtryski ok, prócz 6 cylindra daje trochę ponad normę.
Okazało się że pękła łapa napinająca pasek wielorowkowy ten od alternatora i pukała o koło pasowe <szok>
Gdy się trochę wytarł przestał napinacz pukać koszt używki 300zł.
Druga sprawa auto ciężko paliło na ciepłym silniku po remoncie każdy pisał że pompa na stół i już odkładałem kasę i dziś postanowiłem sprawdzić przewody od czujnika temperatury rozbebeszyłem wiązkę i co <szok> popękane przewody w tym jeden urwany pomyślałem dlaczego vag nic nie pokazywał <mysli>
Koszulki termokurczliwe kawałki nowych przewodów szteker do wypinania pinów i lutownica, i furka pali jak ta lala jak gorąca i jak zimna <rotfl>
A kasa pójdzie na inne inwestycje w niunię.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 04 maja 2011, 17:02

dawid77 pisze:dziś postanowiłem sprawdzić przewody od czujnika temperatury
co bylo powodem ze postanowiles sprawdzi te przewody?? miales jakies objawy? zle wskazywal temp na desce lub na VAGu??

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 04 maja 2011, 19:10

ktory to napinacz ten z amortyzatorem

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 05 maja 2011, 08:03

ma_pok pisze:co bylo powodem ze postanowiles sprawdzi te przewody?? miales jakies objawy? zle wskazywal temp na desce lub na VAGu??
Właśnie na zegarze temperatura 90*C a na vagu 85*C wymieniłem termostat ale to nic nie zmieniło zero błędów pomyślałem że to czujnik temperatury do wymiany ale zanim go kupię to postanowiłem że sprawdzę przewody przy kostce i w wiązce wszyscy wiemy jakiej grubości są te przewody a że budowałem te wiązki elektryczne wiem w którym miejscu są klipsy aluminiowe które często się utleniają w połączeniu z miedzianym przewodem co powoduje rozczepienie lub urwanie przewodu po zbyt mocnym zaciśnięciu klipsa.
Zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego vag nic nie pokazał odnośnie przerwanego przewodu <mysli>
kuki23 pisze:ktory to napinacz ten z amortyzatorem
Dokładnie ten tylko u mnie pękł uchwyt trzymający ten napinacz i trzeba wyjąć sprężarkę klimy pompę wspomagania i chłodnicę oleju żeby wyjąć podstawę trzymająca napinacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja