
[ A6 C5 2.5 Tdi] Głośny metaliczny stukot
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
[ A6 C5 2.5 Tdi] Głośny metaliczny stukot
Witam.Panowie jest pytanie jak w temacie odpalam auto i zonk głośne metaliczne walenie w przedziale silnika zgasiłem auto za chwilę odpalam i znów to samo po chwili pracy silnika ucichło. Teraz najważniejsze spalanie przed tym zajściem średnie na poziomie 10L obecnie 6,8 do 8,2L więcej takich przypadków nie było ale wydaje mi się że podnosi się poziom oleju zaznaczę że silnik po kapitalnym remoncie czy jest możliwość tego zajścia nieszczelnego połączenia między wtryskiem a głowicą 

- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
piotras72 pisze:Tego typu usterka ujawniła by się charakterystycznym cykaniem kompresji z nad kolektorów wydechowych.
Tak jak kolega spinacz2100- dźwigienki do kontroli
Cały silnik po kapitalnym remoncie

Wtryski ok, prócz 6 cylindra daje trochę ponad normę.ma_pok pisze:jak puka na zimnym silnik to wcale nie musi byc hydraulika tylko ktorys z wtryskiwaczy. przydalyby sie logi 013 i 014 dla sprawdzenia korekcji.
Okazało się że pękła łapa napinająca pasek wielorowkowy ten od alternatora i pukała o koło pasowe <szok>
Gdy się trochę wytarł przestał napinacz pukać koszt używki 300zł.
Druga sprawa auto ciężko paliło na ciepłym silniku po remoncie każdy pisał że pompa na stół i już odkładałem kasę i dziś postanowiłem sprawdzić przewody od czujnika temperatury rozbebeszyłem wiązkę i co <szok> popękane przewody w tym jeden urwany pomyślałem dlaczego vag nic nie pokazywał

Koszulki termokurczliwe kawałki nowych przewodów szteker do wypinania pinów i lutownica, i furka pali jak ta lala jak gorąca i jak zimna

A kasa pójdzie na inne inwestycje w niunię.
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Właśnie na zegarze temperatura 90*C a na vagu 85*C wymieniłem termostat ale to nic nie zmieniło zero błędów pomyślałem że to czujnik temperatury do wymiany ale zanim go kupię to postanowiłem że sprawdzę przewody przy kostce i w wiązce wszyscy wiemy jakiej grubości są te przewody a że budowałem te wiązki elektryczne wiem w którym miejscu są klipsy aluminiowe które często się utleniają w połączeniu z miedzianym przewodem co powoduje rozczepienie lub urwanie przewodu po zbyt mocnym zaciśnięciu klipsa.ma_pok pisze:co bylo powodem ze postanowiles sprawdzi te przewody?? miales jakies objawy? zle wskazywal temp na desce lub na VAGu??
Zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego vag nic nie pokazał odnośnie przerwanego przewodu

Dokładnie ten tylko u mnie pękł uchwyt trzymający ten napinacz i trzeba wyjąć sprężarkę klimy pompę wspomagania i chłodnicę oleju żeby wyjąć podstawę trzymająca napinacz.kuki23 pisze:ktory to napinacz ten z amortyzatorem