sebastian855, dzięki Przyda się w niedługim czasie. Co do szczelności. Zepsuło by się samo z siebie w ciągu minuty? Jak dla mnie zbyt duży zbieg okoliczności Zresztą sprawdzałem na ile mogę, bo nie mogę zdjąć osłony silnika górnej (LPG), i wygląda wszystko ładnie pięknie. U mnie pali ładnie, tylko problem jest z tymi obrotami. ÂŻe zbytnio spadają. Cały czas mam nadzieję że to przepustnica. Bo nie adaptowałem jej w ogóle. A aku odłączałem 3 razy. Jak już odpali, to potem nie gaśnie. Spadają obroty do 400-200 ale nie gaśnie. Przy dziurze w dolocie by padł na pewno.
-=Rafal=-, adaptacja sprawy raczej nie załatwi.
A żeby ją zrobic wystarczy przekręcić zapłon i poczekać około 10 sekund i robi sie sama.
Dziura w dolocie ma bardzo duże znaczenie, i akurat może taki zbieg okoliczności się zrobił,
sprawdź jak będziesz miał vaga sondy lambda.
Jak by była któraś uszkodzona to też takie rzeczy się mogą dziać.
Awaria tego alarmu mogła narobić zamieszania w elektronice więc teraz wszystko trza posprawdzać.
rafal daj znac co i jak bo po tych bledach mozna paru rzeczy oczekiwac, daj znac co wykluczyles to mozna pomoc w celu dokladniejszego zdiagnozowania usterki
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach
Więc tak. Adaptacja się niby przeprowadza, pojawia się dosłownie na sekundę Adap. Run a potem wywala:
ERROR Block 98 Not Available
Doszły nowe dwa błędy, coś z klimą i pedałem gazu
Przepustnica jest sterowana linką. Ten błąd o napięciu nie wrócił, tak samo jak ten o obrotach silnika. Czekam na przesłanie logów.
Na tą chwilę nie mam pomysłu Nic a nic. Chyba jedyna opcja czeka mnie mechanik.. I kolejne wydatki
zeby adaptacja sie powiodla musisz najpierw skasowac wszystkie bledy w sterowniku silnika sprobuj jeszcze raz
[ Dodano: 2011-04-24, 22:53 ]
musi wyskoczyc "adap. OK"
[ Dodano: 2011-04-24, 22:57 ]
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNA LINKA GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jalowego):
Zaplon wlaczony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupe "098" (lub grupe "001" w niektórych pojazdach wyposazonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idz!]
[Przelacz na Nastawy - 04]
Po przelaczeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi sie informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie sie proces adaptacji. Mozna bedzie równiez uslyszec prace przepustnicy i zauwazyc jak zmieniaja sie pewne wartosci wyswietlane przez program VAG-COM.
System nalezy pozostawic w nastawach podstawowych przez okolo 30 sekund, po czym mozna ponownie przelaczyc na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYZSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAC PEDALU GAZU I SILNIK NIE MOZE BYC URUCHOMIONY.
mariusz888, robiłem tak. Wszystko wychodziło. Ba. Nawet nie musiałem robić adaptacji i tak miałem napisane Adap. OK. A z zapaleniem jak był problem tak i jest dalej... I z utrzymaniem tych obrotów..
No a podczas adaptacji wyskakiwał error
No właśnie myślę nad całym zapłonem. Nic tylko we wtorek będę działał z mechanikiem, bo teraz sam nic nie zdziałam niestety Dolot wygląda na szczelny.
No chyba, że ta przepustnica się coś spsuła, i trzeba przeczyścić.. No do wtorku samochód unieruchomiony. I pewnie będę musiał go holować do tego mechanika Bo nie wiem czy mogę takim jechać
Screen:
Pierwsze logi:
Sunday,24,April,2011,21:15:15:36838
VCDS Version: Release 10.6.2
Data version: 20101123
Może wystarczy tylko czyszczenie. Ale mi już witki opadają. Tu wywala cewkę, zaraz znika, tu przepustnica nie reaguje, błąd z nią. A to wszystko po odłączeniu aku. Bardziej się skłaniam to przepustnicy... No ale... Bez rozebrania tego że tak powiem gó**o zrobię
-=Rafal=- pisze:17986- Cewka lewa dla zawieszenia silnika N144 - usterka elektryczna- tylko że po wykasowaniu błąd zniknął? I się nie pojawił? Ooo co chodzi
tym sie na razie nie przejmuj
trzeba sie skupic na przepustnicy(czyszczeniu)