Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] PILNE! Wolne obroty około 600obr/min + LOGI

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 19:47

sebastian855, dzięki :) Przyda się w niedługim czasie. Co do szczelności. Zepsuło by się samo z siebie w ciągu minuty? Jak dla mnie zbyt duży zbieg okoliczności :) Zresztą sprawdzałem na ile mogę, bo nie mogę zdjąć osłony silnika górnej (LPG), i wygląda wszystko ładnie pięknie. U mnie pali ładnie, tylko problem jest z tymi obrotami. ÂŻe zbytnio spadają. Cały czas mam nadzieję że to przepustnica. Bo nie adaptowałem jej w ogóle. A aku odłączałem 3 razy. Jak już odpali, to potem nie gaśnie. Spadają obroty do 400-200 ale nie gaśnie. Przy dziurze w dolocie by padł na pewno.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 kwie 2011, 20:39

-=Rafal=-, adaptacja sprawy raczej nie załatwi.
A żeby ją zrobic wystarczy przekręcić zapłon i poczekać około 10 sekund i robi sie sama.
Dziura w dolocie ma bardzo duże znaczenie, i akurat może taki zbieg okoliczności się zrobił,
sprawdź jak będziesz miał vaga sondy lambda.
Jak by była któraś uszkodzona to też takie rzeczy się mogą dziać.
Awaria tego alarmu mogła narobić zamieszania w elektronice więc teraz wszystko trza posprawdzać. :)

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 24 kwie 2011, 21:37

rafal daj znac co i jak bo po tych bledach mozna paru rzeczy oczekiwac, daj znac co wykluczyles to mozna pomoc w celu dokladniejszego zdiagnozowania usterki
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 kwie 2011, 22:14

Pierwszy błąd o niskim napięciu zazwyczaj wyskakuje jak rozłączy się akumulator.
Jaka masz przepustnicę, sterowaną linką czy elektroniczną?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 22:24

Więc tak. Adaptacja się niby przeprowadza, pojawia się dosłownie na sekundę Adap. Run a potem wywala:

ERROR Block 98 Not Available

Doszły nowe dwa błędy, coś z klimą i pedałem gazu :/

Przepustnica jest sterowana linką. Ten błąd o napięciu nie wrócił, tak samo jak ten o obrotach silnika. Czekam na przesłanie logów. <wnerw>
Na tą chwilę nie mam pomysłu :/ Nic a nic. Chyba jedyna opcja czeka mnie mechanik.. <zalamka> I kolejne wydatki <nerwus>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2011, 22:45

czyli cos z przepustnica nie tak <uoee>
mozna sprobowac rozebrac i przeczyscic,mozesz to sam zrobic bez zadnych wydatkow :)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 22:49

Coś wątpię, że to coś z przepustnicą. Tym bardziej że się niby sama ustawiała :/

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2011, 22:52

zeby adaptacja sie powiodla musisz najpierw skasowac wszystkie bledy w sterowniku silnika ;) sprobuj jeszcze raz <okok>

[ Dodano: 2011-04-24, 22:53 ]
musi wyskoczyc "adap. OK"

[ Dodano: 2011-04-24, 22:57 ]
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNA LINKA GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jalowego):

Zaplon wlaczony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupe "098" (lub grupe "001" w niektórych pojazdach wyposazonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idz!]

[Przelacz na Nastawy - 04]

Po przelaczeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi sie informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie sie proces adaptacji. Mozna bedzie równiez uslyszec prace przepustnicy i zauwazyc jak zmieniaja sie pewne wartosci wyswietlane przez program VAG-COM.
System nalezy pozostawic w nastawach podstawowych przez okolo 30 sekund, po czym mozna ponownie przelaczyc na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYZSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAC PEDALU GAZU I SILNIK NIE MOZE BYC URUCHOMIONY.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 23:04

mariusz888, robiłem tak. Wszystko wychodziło. Ba. Nawet nie musiałem robić adaptacji i tak miałem napisane Adap. OK. A z zapaleniem jak był problem tak i jest dalej... I z utrzymaniem tych obrotów..
No a podczas adaptacji wyskakiwał error :/

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2011, 23:10

pozostalo sprawdzic modul zaplonowy(cewka)bo pewnie alarm byl do niej podlaczony i sprawddz uklad dolotowy <mysli>
podmien cewke ;)
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 23:12 przez mariusz888, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 23:29

No właśnie myślę nad całym zapłonem. Nic tylko we wtorek będę działał z mechanikiem, bo teraz sam nic nie zdziałam niestety :/ Dolot wygląda na szczelny.
No chyba, że ta przepustnica się coś spsuła, i trzeba przeczyścić.. No do wtorku samochód unieruchomiony. I pewnie będę musiał go holować do tego mechanika :( Bo nie wiem czy mogę takim jechać <zalamka>

Screen:
Obrazek

Pierwsze logi:

Sunday,24,April,2011,21:15:15:36838
VCDS Version: Release 10.6.2
Data version: 20101123


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67 75
76 77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-ACK.lbl
Part No: 4D0 907 551 AE
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D01
Coding: 05102
Shop #: WSC 02324
VCID: 69D2A1207F23F454

3 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 -- 35-10 - - - Intermittent
17986 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Electrical Malfunction
P1578 -- 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.lbl
Part No: 8E0 614 111 C
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00000
Shop #: WSC 02315
VCID: 1E38C2FCF6EDC3EC

No fault code found.

Po wykasowaniu i restarcie mam to i nie znika:

Sunday,24,April,2011,21:54:55:36838
VCDS Version: Release 10.6.2
Data version: 20101123



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67 75
76 77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-ACK.lbl
Part No: 4D0 907 551 AE
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D01
Coding: 05102
Shop #: WSC 02324
VCID: 69D2A1207F23F454

2 Faults Found:
17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings
P1559 -- 35-00 - -
17974 - Load Signal from A/C Compressor: Implausible Signal
P1566 -- 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.lbl
Part No: 8E0 614 111 C
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00000
Shop #: WSC 02315
VCID: 1E38C2FCF6EDC3EC

No fault code found.


17986- Cewka lewa dla zawieszenia silnika N144 - usterka elektryczna- tylko że po wykasowaniu błąd zniknął? I się nie pojawił? Ooo co chodzi :/

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2011, 23:36

17967 P1559 462F Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona

czyli jednak cos jest z ta przepustnica <uoee>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 23:39

Może wystarczy tylko czyszczenie. Ale mi już witki opadają. Tu wywala cewkę, zaraz znika, tu przepustnica nie reaguje, błąd z nią. A to wszystko po odłączeniu aku. Bardziej się skłaniam to przepustnicy... No ale... Bez rozebrania tego że tak powiem gó**o zrobię :/

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2011, 23:44

-=Rafal=- pisze:17986- Cewka lewa dla zawieszenia silnika N144 - usterka elektryczna- tylko że po wykasowaniu błąd zniknął? I się nie pojawił? Ooo co chodzi
tym sie na razie nie przejmuj ;)
trzeba sie skupic na przepustnicy(czyszczeniu) <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 kwie 2011, 23:46

Jakieś fotostory jak to zrobić? Cokolwiek? Może jutro będę działać i coś się da zrobić.. Chociaż szczerze wątpię :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja