Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze

Silniki wysokoprężne
charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze

Post autor: charon1984 » 23 kwie 2011, 11:39

Dzisiaj rano odpalam autko.
Pochodziło z 2 sek. i zgasło.
Dalej - kręcę i zupełny brak odpowiedzi.
Nie chce zaskoczyć i koniec.

Podłączyłem VAG commander, z softem Polski VAG 4.9

Błędów nie było (poza błędem ABSu, ale to ze względu na ostatnią wizytę w warsztacie - wydaje mi się, że tu jest to nieistotne).


Wszedłem w test wyjść silnika.
Nie mógł przeprowadzić testu "Przekaźnika dużych mocy grzania-J360".

Czy w tym może tkwić problem?
Co dalej sprawdzić?
Gdzie odnajdę ten przekaźnik?

Aha - rzeczywiście wygląda jakby za bardzo nie grzał świec - kontrolka niemal natychmiast gaśnie, a napięcie nawet nie spada...

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 23 kwie 2011, 12:13

kontrolka niemal natychmiast gaśnie, a napięcie nawet nie spada...
to raczej normalne bo jest cieplo na dworze :) ja tak mam
a co do reszty to hmmm ostatecznie zostaje odpalenie ''na plaka '' :|bo moze sie zapowietrzyl ale to tylko moja sugestia :|
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 23 kwie 2011, 14:59

oli80 pisze:na 100% ci się zapowietrzył,wypalił co miał w pompie i zgasł,miałem kiedyś tak samo,wymieniłem oring pod zaworkiem na filtrze
odpowietrzylem i mam spokuj do dziś :]
Ehh - możliwe...
Tylko, że ja nie robiłem przy silniki czegokolwiek - ot wjechałem wieczorem do garażu - rano już była kicha.

Jakieś 2-3 miesiące temu mechanik wymieniał mi uszczelnienie pompy...
Czyżby coś wtedy skopali i uszczelka się rozsypała..?


Da się jeszcze jakąś sprawdzić czy to przez zapowietrzenie? (pewnie nie będzie się dało zajrzeć do jakiegoś przewodu paliwowego..?)

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 23 kwie 2011, 22:20

kolego masz przeciez przezroczysty przewod paliwowy z filtra do pompy - zobacz czy jest tam paliwo lub czy podczas krecenia idzie duzo powietrza i bedziesz mial odpowiedz. Naprawde nic skomplikowanego

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 24 kwie 2011, 11:50

ma_pok pisze: Naprawde nic skomplikowanego
<okok>
No i rzeczywiście - zdjąłem tą plastikową pokrywę silnika i przewód był przezroczysty.
W nim wielki bąbel powietrza (który jeszcze bardziej się powiększał przy kręceniu silnikiem).

No dobra - czyli, żeby choć odpalić - będzie trzeba odpowietrzać.

No ale samo z siebie się pewnie nie zapowietrzyło.
Paliwa w baku jest 1/4 (zazwyczaj tankuję, kiedy "brakuje" już 60l).

Jak pisałem - pod koniec lutego miałem robione "uszczelnienie pompy paliwa" - zmaszczone?

Oglądałem same przewody - niczego nie widziałem, są w miarę elastyczne, pęknięć nie widziałem...

Mogę coś jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 24 kwie 2011, 11:54

kolego zalej do pelna i zobacz jak bedzie odpalal bo mozliwe ze padla Ci pompka w baku. Jak jest mniej niz 3/4 zbiornika to ona pompuje paliwo do koszyka z ktorego zaciagane jest do filtra.
Jak przy pelnym zbiorniku problem zniknie tzn ze pompka umarla.
To chyba powinienes na poczatek sprawdzic

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 24 kwie 2011, 14:14

OK - zacznę od napełnienia baku - tylko muszę sobie jakiś kanisterek załatwić bo koło 30l bym musiał dolać.

Zauważyłem, że pod pompą (po lewej stronie - tak jak dochodzi wężyk od filtra) jest mokro od ropy - jak się domyślam - powinno tam być sucho..?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 24 kwie 2011, 16:42

kolego moze masz uszkodzone weze, nie koniecznie przy samej pompie. moze byc np na polaczeniu czarnego i przezroczystego weza. z takich minimalnych kosztow jakie moglbys poniesc na samym poczatku to proponowalbym zalozenie opasek skrecanych na wezach na filtrze bo tam moze ciagnac lewe powietrze i wymiana miedzianych podkladek na wejsciu i przelewie na pompie (2 weze po lewej stronie pompy jak patrzysz) ja kupowalem podkladki w Aso zeby miec pewnosc ze jest OK, koszt ok 3-4zł za wszystkie <rotfl>

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 25 kwie 2011, 11:32

W którym miejscu są te podkładki?

Znalazłem taką fotkę pompy:

Podkładki są gdzieś w tym uchu?
Przgądałem się swojej pompie i niczego takiego tam nie widziałem...

Obrazek

I jeszcze pytanie o odpowietrzanie:

1. Zalałem już bak powyżej 3/4 (wczoraj o 21 przyjechałem do domu, wziąłem kanisterek 10l i... zrobiłem z nim 4 rundy między stacją, a garażem <rotfl> ).
Nie muszę już robic do odpowietrzania myku z przelewem (zwarcie na bezpieczniku)?

2. Co jeśli nie będę się bawił w pierwotne odpowietrzanie pompy, a od razu wezmę się za odkręcanie nakrętek wtryskiwaczy?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 25 kwie 2011, 12:49

1. Ja bym zalal do pelna dla pewnosci

2. Popusc nakretki na wtryskach i sprobuj odpalic - najlepiej jakby ktos krecil a Ty bedziesz obserwowal ten wezyk z paliwem.

Co do podkladek to zalaczam opisane zdjecie <rotfl>

[ Dodano: 2011-04-25, 12:52 ]
charon1984 pisze:Przgądałem się swojej pompie i niczego takiego tam nie widziałem...
skoro nie widziales u siebie tych podkladek tzn ze ktos Ci ich w ogole nie zalozyl ale to chyba az nie mozliwe :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 26 kwie 2011, 18:41

No to już się wyjaśniło - niestety pompa wtryskowa padła.

Nie potrafi już zaciągnąć paliwa zupełnie.

Rozmawiałem już ze znajomym mechanikiem - będzie szukał najkorzystniejszej opcji / warsztatu regenerującego pompy.

Czyli kasa, którą wydałem 2 miesiące temu za "uszczelnienie pompy" to kasa wyrzucona w błoto (już nie pamiętam dokładnie ale koło 400 zł to na pewno było).

Oczywiście mogę reklamować tą naprawę ale pewnie "paaanie przecież teraz to zupełnie coś innego padło"...

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 26 kwie 2011, 18:47

kurcze to nie dobrze. regeneracja pompy wyjdzie pewnie ok 1500zł.
Mimo szczerych checi. Ale w ogole paliwo przy kreceniu rozrusznikiem nie idzie do pompy??

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 26 kwie 2011, 19:02

ubiegłeś mnie Piotruś bo już pisałem właśnie to samo :)
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 26 kwie 2011, 20:41

OK z tym zasysaniem to ja się źle wyraziłem.

Podczas kręcenia rozrusznikiem nie pojawia się zupełnie paliwo w przewodzie.
Bak jest wypełniony w tej chwili powyżej 3/4, a przy kręceniu i tak paliwa nie widać...

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 26 kwie 2011, 20:55

OK pompa to jednak trochę kasy będzie więc myślę, że jeśli poddam auto pod jeszcze jedną diagnozę - mój mechanik nie powinien się obrazić.


Pod uwagę biorę jeszcze dwa warsztaty:
1. W Kleszczowie (bo mam do niego bliżej, a auto będzie trzeba holować).
2. SSerwis - Polecany chyba przez wszystkich Sopa Serwis

Myślicie, że warto wybierać się z czymś takim do SSerwisu, czy usterkę powinien bez problemów odnaleźć każdy serwis Audi.


Jest jeszcze jedna opcja...
3 ulice ode mnie mam ASO grupy VAGa, ale chyba mnie wyśmieją jak podjadę takim antykiem <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga