[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze
Dzisiaj rano odpalam autko.
Pochodziło z 2 sek. i zgasło.
Dalej - kręcę i zupełny brak odpowiedzi.
Nie chce zaskoczyć i koniec.
Podłączyłem VAG commander, z softem Polski VAG 4.9
Błędów nie było (poza błędem ABSu, ale to ze względu na ostatnią wizytę w warsztacie - wydaje mi się, że tu jest to nieistotne).
Wszedłem w test wyjść silnika.
Nie mógł przeprowadzić testu "Przekaźnika dużych mocy grzania-J360".
Czy w tym może tkwić problem?
Co dalej sprawdzić?
Gdzie odnajdę ten przekaźnik?
Aha - rzeczywiście wygląda jakby za bardzo nie grzał świec - kontrolka niemal natychmiast gaśnie, a napięcie nawet nie spada...
Pochodziło z 2 sek. i zgasło.
Dalej - kręcę i zupełny brak odpowiedzi.
Nie chce zaskoczyć i koniec.
Podłączyłem VAG commander, z softem Polski VAG 4.9
Błędów nie było (poza błędem ABSu, ale to ze względu na ostatnią wizytę w warsztacie - wydaje mi się, że tu jest to nieistotne).
Wszedłem w test wyjść silnika.
Nie mógł przeprowadzić testu "Przekaźnika dużych mocy grzania-J360".
Czy w tym może tkwić problem?
Co dalej sprawdzić?
Gdzie odnajdę ten przekaźnik?
Aha - rzeczywiście wygląda jakby za bardzo nie grzał świec - kontrolka niemal natychmiast gaśnie, a napięcie nawet nie spada...
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
to raczej normalne bo jest cieplo na dworze ja tak mamkontrolka niemal natychmiast gaśnie, a napięcie nawet nie spada...
a co do reszty to hmmm ostatecznie zostaje odpalenie ''na plaka '' :|bo moze sie zapowietrzyl ale to tylko moja sugestia
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
Ehh - możliwe...oli80 pisze:na 100% ci się zapowietrzył,wypalił co miał w pompie i zgasł,miałem kiedyś tak samo,wymieniłem oring pod zaworkiem na filtrze
odpowietrzylem i mam spokuj do dziś
Tylko, że ja nie robiłem przy silniki czegokolwiek - ot wjechałem wieczorem do garażu - rano już była kicha.
Jakieś 2-3 miesiące temu mechanik wymieniał mi uszczelnienie pompy...
Czyżby coś wtedy skopali i uszczelka się rozsypała..?
Da się jeszcze jakąś sprawdzić czy to przez zapowietrzenie? (pewnie nie będzie się dało zajrzeć do jakiegoś przewodu paliwowego..?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
ma_pok pisze: Naprawde nic skomplikowanego
No i rzeczywiście - zdjąłem tą plastikową pokrywę silnika i przewód był przezroczysty.
W nim wielki bąbel powietrza (który jeszcze bardziej się powiększał przy kręceniu silnikiem).
No dobra - czyli, żeby choć odpalić - będzie trzeba odpowietrzać.
No ale samo z siebie się pewnie nie zapowietrzyło.
Paliwa w baku jest 1/4 (zazwyczaj tankuję, kiedy "brakuje" już 60l).
Jak pisałem - pod koniec lutego miałem robione "uszczelnienie pompy paliwa" - zmaszczone?
Oglądałem same przewody - niczego nie widziałem, są w miarę elastyczne, pęknięć nie widziałem...
Mogę coś jeszcze sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
kolego moze masz uszkodzone weze, nie koniecznie przy samej pompie. moze byc np na polaczeniu czarnego i przezroczystego weza. z takich minimalnych kosztow jakie moglbys poniesc na samym poczatku to proponowalbym zalozenie opasek skrecanych na wezach na filtrze bo tam moze ciagnac lewe powietrze i wymiana miedzianych podkladek na wejsciu i przelewie na pompie (2 weze po lewej stronie pompy jak patrzysz) ja kupowalem podkladki w Aso zeby miec pewnosc ze jest OK, koszt ok 3-4zł za wszystkie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
W którym miejscu są te podkładki?
Znalazłem taką fotkę pompy:
Podkładki są gdzieś w tym uchu?
Przgądałem się swojej pompie i niczego takiego tam nie widziałem...
I jeszcze pytanie o odpowietrzanie:
1. Zalałem już bak powyżej 3/4 (wczoraj o 21 przyjechałem do domu, wziąłem kanisterek 10l i... zrobiłem z nim 4 rundy między stacją, a garażem ).
Nie muszę już robic do odpowietrzania myku z przelewem (zwarcie na bezpieczniku)?
2. Co jeśli nie będę się bawił w pierwotne odpowietrzanie pompy, a od razu wezmę się za odkręcanie nakrętek wtryskiwaczy?
Znalazłem taką fotkę pompy:
Podkładki są gdzieś w tym uchu?
Przgądałem się swojej pompie i niczego takiego tam nie widziałem...
I jeszcze pytanie o odpowietrzanie:
1. Zalałem już bak powyżej 3/4 (wczoraj o 21 przyjechałem do domu, wziąłem kanisterek 10l i... zrobiłem z nim 4 rundy między stacją, a garażem ).
Nie muszę już robic do odpowietrzania myku z przelewem (zwarcie na bezpieczniku)?
2. Co jeśli nie będę się bawił w pierwotne odpowietrzanie pompy, a od razu wezmę się za odkręcanie nakrętek wtryskiwaczy?
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
1. Ja bym zalal do pelna dla pewnosci
2. Popusc nakretki na wtryskach i sprobuj odpalic - najlepiej jakby ktos krecil a Ty bedziesz obserwowal ten wezyk z paliwem.
Co do podkladek to zalaczam opisane zdjecie
[ Dodano: 2011-04-25, 12:52 ]
2. Popusc nakretki na wtryskach i sprobuj odpalic - najlepiej jakby ktos krecil a Ty bedziesz obserwowal ten wezyk z paliwem.
Co do podkladek to zalaczam opisane zdjecie
[ Dodano: 2011-04-25, 12:52 ]
skoro nie widziales u siebie tych podkladek tzn ze ktos Ci ich w ogole nie zalozyl ale to chyba az nie mozliwecharon1984 pisze:Przgądałem się swojej pompie i niczego takiego tam nie widziałem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
No to już się wyjaśniło - niestety pompa wtryskowa padła.
Nie potrafi już zaciągnąć paliwa zupełnie.
Rozmawiałem już ze znajomym mechanikiem - będzie szukał najkorzystniejszej opcji / warsztatu regenerującego pompy.
Czyli kasa, którą wydałem 2 miesiące temu za "uszczelnienie pompy" to kasa wyrzucona w błoto (już nie pamiętam dokładnie ale koło 400 zł to na pewno było).
Oczywiście mogę reklamować tą naprawę ale pewnie "paaanie przecież teraz to zupełnie coś innego padło"...
Nie potrafi już zaciągnąć paliwa zupełnie.
Rozmawiałem już ze znajomym mechanikiem - będzie szukał najkorzystniejszej opcji / warsztatu regenerującego pompy.
Czyli kasa, którą wydałem 2 miesiące temu za "uszczelnienie pompy" to kasa wyrzucona w błoto (już nie pamiętam dokładnie ale koło 400 zł to na pewno było).
Oczywiście mogę reklamować tą naprawę ale pewnie "paaanie przecież teraz to zupełnie coś innego padło"...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
OK pompa to jednak trochę kasy będzie więc myślę, że jeśli poddam auto pod jeszcze jedną diagnozę - mój mechanik nie powinien się obrazić.
Pod uwagę biorę jeszcze dwa warsztaty:
1. W Kleszczowie (bo mam do niego bliżej, a auto będzie trzeba holować).
2. SSerwis - Polecany chyba przez wszystkich Sopa Serwis
Myślicie, że warto wybierać się z czymś takim do SSerwisu, czy usterkę powinien bez problemów odnaleźć każdy serwis Audi.
Jest jeszcze jedna opcja...
3 ulice ode mnie mam ASO grupy VAGa, ale chyba mnie wyśmieją jak podjadę takim antykiem
Pod uwagę biorę jeszcze dwa warsztaty:
1. W Kleszczowie (bo mam do niego bliżej, a auto będzie trzeba holować).
2. SSerwis - Polecany chyba przez wszystkich Sopa Serwis
Myślicie, że warto wybierać się z czymś takim do SSerwisu, czy usterkę powinien bez problemów odnaleźć każdy serwis Audi.
Jest jeszcze jedna opcja...
3 ulice ode mnie mam ASO grupy VAGa, ale chyba mnie wyśmieją jak podjadę takim antykiem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga