[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
No to wygląda na to, że zabieram się za naprawę sam.
Jeśli zdecydowałbym się na SSeriws - byłbym miesiąc bez auta.
Serwisy bliżej mnie - nie chcą się brudzić 2.5 tdi.
Rozmawiałem z właścicielem seriwsu, który uszczelniał pompę wtryskową i nie ma problemu z ew. naprawą gwarancyjną, ale według niego przyczyna raczej tkwi w pompie, w baku.
Tak czy inaczej - mam tam trochę km i zastanawiam się, czy z naprawą nie dam rady sam.
1. Zobaczę czy nie uda mi się kupić gotowej pompki do odpowietrzania - jeśli nie - będę kombinował ze zmajstrowaniem czegoś jak w opisie:
a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... wietrzanie
2. Sprawdziłem dzisiaj dostęp do pompki w baku.
Z tego co widziałem można się do niej dostać z bagażnika.
3. Czy w momencie kiedy mam 3/4 paliwa w baku - przy włączaniu zapłonu powinienem słyszeć pracę tej pompki?
Bo jest całkowita cisza.
Jeśli nie musi się załączać to na pewno powinna się uruchamiać po doprowadzeniu zasilania za bezpiecznik 28 - czyli rozumiem, że w ten sposób mogę sprawdzić czy pompa w ogóle chodzi.
(Tylko jeszcze raz pytanie - czy nie powinno jej być słychać choć na moment po włączeniu zapłonu).
Później pozostaje mi chyba jeszcze tylko sprawdzenie czy dochodzi do niej zasilanie?
Dalej już wyciągnięcie pompki - można jakąś instrukcję?
Odkręciłem pokrywę, w bagażniku.
Są doprowadzone, z tego co pamiętam 2x wtyczka + 2x przewód paliwowy.
Przewody paliwowe mogę spokojnie odłączać czy zaleje mnie w tym momencie paliwo cofające się z przewodów (pewnie przydałyby się jakieś zaciski?).
Co po odłączeniu tego wszystkiego?
By wyjąć pompkę (o ile się nie myję razem z pływakiem wskaźnika etc.) muszę odkręcić do duże plastikowe koło czy są jeszcze jakieś śruby?
Później pozostaje jeszcze chyba tylko podłączenie pompy na krótko po zasilanie (na zewnątrz)?
Pompkę się jeszcze jakąś naprawia czy jeśli jest padnięta to wywalić ją na złom i kupić nową? (ew. jaką?).
Składanie w odwrotnej kolejności - na koniec odpowietrzenie zakupioną wcześniej pompką do odpowietrzania
I wreszcie - punkt 4 i ostatni
Paliwo z pompy o ile dobrze widziałem idzie zaraz w jakąś redukcję i dalej wężykiem o mniejszej średnicy (niż ten wężyk wychodzący z trzpienia).
Ta redukcja była u mnie strasznie przerdzewiała - najchętniej wymieniłbym ją - to jest jakąś zaciskane czy można bez problemu kupić coś takiego i wymienić?
Jeśli zdecydowałbym się na SSeriws - byłbym miesiąc bez auta.
Serwisy bliżej mnie - nie chcą się brudzić 2.5 tdi.
Rozmawiałem z właścicielem seriwsu, który uszczelniał pompę wtryskową i nie ma problemu z ew. naprawą gwarancyjną, ale według niego przyczyna raczej tkwi w pompie, w baku.
Tak czy inaczej - mam tam trochę km i zastanawiam się, czy z naprawą nie dam rady sam.
1. Zobaczę czy nie uda mi się kupić gotowej pompki do odpowietrzania - jeśli nie - będę kombinował ze zmajstrowaniem czegoś jak w opisie:
a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... wietrzanie
2. Sprawdziłem dzisiaj dostęp do pompki w baku.
Z tego co widziałem można się do niej dostać z bagażnika.
3. Czy w momencie kiedy mam 3/4 paliwa w baku - przy włączaniu zapłonu powinienem słyszeć pracę tej pompki?
Bo jest całkowita cisza.
Jeśli nie musi się załączać to na pewno powinna się uruchamiać po doprowadzeniu zasilania za bezpiecznik 28 - czyli rozumiem, że w ten sposób mogę sprawdzić czy pompa w ogóle chodzi.
(Tylko jeszcze raz pytanie - czy nie powinno jej być słychać choć na moment po włączeniu zapłonu).
Później pozostaje mi chyba jeszcze tylko sprawdzenie czy dochodzi do niej zasilanie?
Dalej już wyciągnięcie pompki - można jakąś instrukcję?
Odkręciłem pokrywę, w bagażniku.
Są doprowadzone, z tego co pamiętam 2x wtyczka + 2x przewód paliwowy.
Przewody paliwowe mogę spokojnie odłączać czy zaleje mnie w tym momencie paliwo cofające się z przewodów (pewnie przydałyby się jakieś zaciski?).
Co po odłączeniu tego wszystkiego?
By wyjąć pompkę (o ile się nie myję razem z pływakiem wskaźnika etc.) muszę odkręcić do duże plastikowe koło czy są jeszcze jakieś śruby?
Później pozostaje jeszcze chyba tylko podłączenie pompy na krótko po zasilanie (na zewnątrz)?
Pompkę się jeszcze jakąś naprawia czy jeśli jest padnięta to wywalić ją na złom i kupić nową? (ew. jaką?).
Składanie w odwrotnej kolejności - na koniec odpowietrzenie zakupioną wcześniej pompką do odpowietrzania

I wreszcie - punkt 4 i ostatni

Paliwo z pompy o ile dobrze widziałem idzie zaraz w jakąś redukcję i dalej wężykiem o mniejszej średnicy (niż ten wężyk wychodzący z trzpienia).
Ta redukcja była u mnie strasznie przerdzewiała - najchętniej wymieniłbym ją - to jest jakąś zaciskane czy można bez problemu kupić coś takiego i wymienić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 kwie 2011, 19:19
- Lokalizacja: wielkopolska
miałem problem z odpalaniem..w układzie paliwowym pojawiło się powietrze..wymieniłem filtr paliwa i zaworek zwrotny..powietrze w wężyku znikło..ale problem z odpalaniem pozostał..wymieniłem świece żarowe i nadal nie jest dobrze..odpala za trzecim, czwartym razem po dłuższym kręceniu rozrusznika..jak jest rozgrzany odpala za pierwszym razem..co dalej?