Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB - nie odpala "Brak dostępu do prze

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 26 kwie 2011, 21:01

to jeszcze nie taki antyk a oni zapewnie nadmiaru pracy w ASO nie maja

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 27 kwie 2011, 20:50

No to wygląda na to, że zabieram się za naprawę sam.

Jeśli zdecydowałbym się na SSeriws - byłbym miesiąc bez auta.
Serwisy bliżej mnie - nie chcą się brudzić 2.5 tdi.

Rozmawiałem z właścicielem seriwsu, który uszczelniał pompę wtryskową i nie ma problemu z ew. naprawą gwarancyjną, ale według niego przyczyna raczej tkwi w pompie, w baku.
Tak czy inaczej - mam tam trochę km i zastanawiam się, czy z naprawą nie dam rady sam.


1. Zobaczę czy nie uda mi się kupić gotowej pompki do odpowietrzania - jeśli nie - będę kombinował ze zmajstrowaniem czegoś jak w opisie:

a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... wietrzanie


2. Sprawdziłem dzisiaj dostęp do pompki w baku.
Z tego co widziałem można się do niej dostać z bagażnika.

3. Czy w momencie kiedy mam 3/4 paliwa w baku - przy włączaniu zapłonu powinienem słyszeć pracę tej pompki?
Bo jest całkowita cisza.

Jeśli nie musi się załączać to na pewno powinna się uruchamiać po doprowadzeniu zasilania za bezpiecznik 28 - czyli rozumiem, że w ten sposób mogę sprawdzić czy pompa w ogóle chodzi.
(Tylko jeszcze raz pytanie - czy nie powinno jej być słychać choć na moment po włączeniu zapłonu).

Później pozostaje mi chyba jeszcze tylko sprawdzenie czy dochodzi do niej zasilanie?

Dalej już wyciągnięcie pompki - można jakąś instrukcję?

Odkręciłem pokrywę, w bagażniku.

Są doprowadzone, z tego co pamiętam 2x wtyczka + 2x przewód paliwowy.
Przewody paliwowe mogę spokojnie odłączać czy zaleje mnie w tym momencie paliwo cofające się z przewodów (pewnie przydałyby się jakieś zaciski?).

Co po odłączeniu tego wszystkiego?
By wyjąć pompkę (o ile się nie myję razem z pływakiem wskaźnika etc.) muszę odkręcić do duże plastikowe koło czy są jeszcze jakieś śruby?


Później pozostaje jeszcze chyba tylko podłączenie pompy na krótko po zasilanie (na zewnątrz)?

Pompkę się jeszcze jakąś naprawia czy jeśli jest padnięta to wywalić ją na złom i kupić nową? (ew. jaką?).


Składanie w odwrotnej kolejności - na koniec odpowietrzenie zakupioną wcześniej pompką do odpowietrzania <rotfl>

I wreszcie - punkt 4 i ostatni <lol>
Paliwo z pompy o ile dobrze widziałem idzie zaraz w jakąś redukcję i dalej wężykiem o mniejszej średnicy (niż ten wężyk wychodzący z trzpienia).
Ta redukcja była u mnie strasznie przerdzewiała - najchętniej wymieniłbym ją - to jest jakąś zaciskane czy można bez problemu kupić coś takiego i wymienić?

dziadekking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2011, 19:19
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: dziadekking » 01 maja 2011, 19:30

miałem problem z odpalaniem..w układzie paliwowym pojawiło się powietrze..wymieniłem filtr paliwa i zaworek zwrotny..powietrze w wężyku znikło..ale problem z odpalaniem pozostał..wymieniłem świece żarowe i nadal nie jest dobrze..odpala za trzecim, czwartym razem po dłuższym kręceniu rozrusznika..jak jest rozgrzany odpala za pierwszym razem..co dalej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja