wjedz na kanal, zlej olej, zdejmuj miche i zobacz co tam sie dzieje pod nia..
i miej nadzieje ze doly naszych silników są jednak "nierozjebywalne"
[A6 C4] AAT strzał podczas jazdy
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
adrian510, są specjalne rozwiertaki z lewym gwintem. ale trzeba to robić na stole wiec moze jakiś tokarz się tego podejmie albo zakład szlifujący wały? Chyba że urwało ją równo z otworem, można nadspawać nakrętkę i poprostu wykręcić, tylko to się wiąże z nagrzaniem punktowym bloku... dlatego opcja pierwsza wydaje się lepsza 

- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
a jak tam sprawa z wałem i panewkami - porysowało coś ? i czy twój wał nie dostał troche po dupie w czasie gdy 1 podpora chodziła lużno - w innych miejscach wału mógł nie dochodzić olej pod ciśnieniem i nie było dobrego smarowania , ciekawe jest to ze nie zapaliła sie lampka z ciśnieniem oleju
Hincó też wydaje mi sie że operacja 1 jest najbardziej pożądana + solidne grzanie
a co do rozwiertaków to akurat małe piwo , najgorsze czescią tej naprawy bedzie wywiercić otwór w tym urwanym kawałku śruby - a sruba jest przecież wzmacniana , więc wiercenie reczna wiertarką dla tego kto to bedzie robił bedzie naprawde katorgą
Hincó też wydaje mi sie że operacja 1 jest najbardziej pożądana + solidne grzanie
a co do rozwiertaków to akurat małe piwo , najgorsze czescią tej naprawy bedzie wywiercić otwór w tym urwanym kawałku śruby - a sruba jest przecież wzmacniana , więc wiercenie reczna wiertarką dla tego kto to bedzie robił bedzie naprawde katorgą
Łan tu sri TDI :mrgreen:
do tego są też specjalne wiertła, np dewalt takie robi.Dodek pisze: a sruba jest przecież wzmacniana , więc wiercenie reczna wiertarką dla tego kto to bedzie robił bedzie naprawde katorgą
czy to zgrzeiny czy utwardzane śruby idzie jak w masło.
najważniejsze to przed wierceniem użyć punktaka i nie wiercić zbyt "łapczywie"
radzę cię naprawdę dobrze przyjrzeć korbowodom, tłokom, jak również samemu blokowi abyś za moment po robocie nie musiał za moment znów tego silnika wyjmować.
jesli tamte elementy nei dostały, to można to zrobic na samochodzie, pod warunkiem posiadania naprawde dobrych wierteł,
a potem już koniecznie nowe wszystkie śruby,zarówno podpór jak i korbowodów, bo to świadczy o tym że sinlik był już robiony jednak przez niedouczoną osobe która albo nie posiadał dynamometryka albo olała temat i dokręciła na pałę wszystkie śruby, sprawdź przy okazji czy nie ma nigdzie śladów po obróceniu panewek, to by dużo tłumaczyło.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
