[A6 C4] AAT strzał podczas jazdy
[A6 C4] AAT strzał podczas jazdy
Witam.Podczas jazdy na 3 biegu chciałem ja wkrecić na obroty doszedłem do 4200 obr nagle usłyszałem strzał wbiłem 4 pózniej 5 po 300 M sie zatrzymałem spojrzałem pod spód a tam dziura z boku miska .Czym to mogło byc spowodowane?Czekam na madre odpowiedzi
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
zapewne sruba korbowodowa nie wytrzymała ,
pfu pfu kiedyś napisalem że dół naszego silnika jest niezajebywalny - no cóż hurra nie jest
no cóz tak sie moglo zdarzyć jak sie troszke przykatuje silnik , też lubie czasem pokrecić po obrotach ale strach sie bać co sie może czasem zdażyć .
btw kiedyś w starej instrukcji napraw traktorów ursusa było napisane że sróby korbowodowe wytzymuja ok 6000 h pracy i potym okresie nalezy je wymieniać ( pozatym żadko który silnik wytrzymywał bez remontu 5000h)
adrian510, napisz coś wiecej stało sie coś z wałem ? wypadła panewka
? skrzywiła sie któras korba
?
aha i przy jakim przybiegu sie to wydarzyło ?
pfu pfu kiedyś napisalem że dół naszego silnika jest niezajebywalny - no cóż hurra nie jest

no cóz tak sie moglo zdarzyć jak sie troszke przykatuje silnik , też lubie czasem pokrecić po obrotach ale strach sie bać co sie może czasem zdażyć .
btw kiedyś w starej instrukcji napraw traktorów ursusa było napisane że sróby korbowodowe wytzymuja ok 6000 h pracy i potym okresie nalezy je wymieniać ( pozatym żadko który silnik wytrzymywał bez remontu 5000h)
adrian510, napisz coś wiecej stało sie coś z wałem ? wypadła panewka


aha i przy jakim przybiegu sie to wydarzyło ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
ło <szok> respekt
jak w silniku nic nie żedzi radze jak najszybciej zdjąć miske i przekazać nam mały foto reportaż
jeśli masz szczescie poszła tylko 1 sruba w korbie a 2 jeszcze jakoś trzyma i nie obróciło panewki w najlepszym mozliwym wypadku czeka cie tylko zdjecie głowicy i wymiana 1 korby - czyli robota na pół dnia
btw od czego sa te pozostałe (całe) 2 sruby na fotach
?
jak w silniku nic nie żedzi radze jak najszybciej zdjąć miske i przekazać nam mały foto reportaż

jeśli masz szczescie poszła tylko 1 sruba w korbie a 2 jeszcze jakoś trzyma i nie obróciło panewki w najlepszym mozliwym wypadku czeka cie tylko zdjecie głowicy i wymiana 1 korby - czyli robota na pół dnia
btw od czego sa te pozostałe (całe) 2 sruby na fotach

Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dodek, moja hipoteza to taka że śruby się okręciły leżały w misce i przy ostrym bucie siłą bezwładności przemieściły się i zagarnęła je korba i może na dodatek uwaliło jedną śrubę
ÂŚruby podpór wału są właśnie M10x80, korby mają M8x42 i powinny być wkręcane od góry a tylko nakrętka od dołu. Pozatym nakrętki nie zostały znalezione ale moze to przypadek 

