Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] AAT strzał podczas jazdy

Silniki wysokoprężne
adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C4] AAT strzał podczas jazdy

Post autor: adrian510 » 22 kwie 2011, 12:33

Witam.Podczas jazdy na 3 biegu chciałem ja wkrecić na obroty doszedłem do 4200 obr nagle usłyszałem strzał wbiłem 4 pózniej 5 po 300 M sie zatrzymałem spojrzałem pod spód a tam dziura z boku miska .Czym to mogło byc spowodowane?Czekam na madre odpowiedzi

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 kwie 2011, 14:16

Hmmm...
zepsulo sie...
Ostatnio byl podobny temat...
Jezeli nie urwalo korby czy nie peklo/zgielo to poprostu wada odlewu... daj fotke jak mozesz... ;)
Obrazek TDI +

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 22 kwie 2011, 15:49

ze środka wyciagnąłem 3 sruby M10 ok 70mm i kawałek zgiete blaachy bez problemu tym jechałem a dziura wyglada jakby ktos młotkiem uderzył od środka

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 kwie 2011, 16:34

Nic nie wywrozymy przez siec ani nie naprawimy...
po zdjeciu miski bedzie wiadomo... dawno masz auto ? raczej stopka to nie jest chyba ze gdzies tam lezy, moze smok pompy?
trzeba rozebrac i ocemic straty... raczej ktos nieodpowiedni palce w tym maczal...
Powodzenia w naprawie... <okok>
Obrazek TDI +

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 22 kwie 2011, 16:56

Jeżdze nia od roku i 20 tys km.Silnik nie zmienił charakterystyki pracy ani zadna kontrolka sie nie zapaliła.Mnie interesuje jedno aby nie było to nic z wałem lub korbami oto zdjecia jedna śruba jest zerwana nie krótsza
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


Obrazek

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 22 kwie 2011, 18:36

ja jeszcze miski nie zdjałem ale widac ze 2 śruby sie odkreciły i trzecia zerwały

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 22 kwie 2011, 19:10

zapewne sruba korbowodowa nie wytrzymała ,

pfu pfu kiedyś napisalem że dół naszego silnika jest niezajebywalny - no cóż hurra nie jest :[

no cóz tak sie moglo zdarzyć jak sie troszke przykatuje silnik , też lubie czasem pokrecić po obrotach ale strach sie bać co sie może czasem zdażyć .

btw kiedyś w starej instrukcji napraw traktorów ursusa było napisane że sróby korbowodowe wytzymuja ok 6000 h pracy i potym okresie nalezy je wymieniać ( pozatym żadko który silnik wytrzymywał bez remontu 5000h)

adrian510, napisz coś wiecej stało sie coś z wałem ? wypadła panewka ??? skrzywiła sie któras korba ???

aha i przy jakim przybiegu sie to wydarzyło ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 22 kwie 2011, 19:18

Przebieg 412tys ale ja jechałem nadal bez problemu rozpedzajac nadal.Nie wiem czy cos sie wykrzywiło bo miski nie zdjałem

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 22 kwie 2011, 20:31

ło <szok> respekt

jak w silniku nic nie żedzi radze jak najszybciej zdjąć miske i przekazać nam mały foto reportaż :)

jeśli masz szczescie poszła tylko 1 sruba w korbie a 2 jeszcze jakoś trzyma i nie obróciło panewki w najlepszym mozliwym wypadku czeka cie tylko zdjecie głowicy i wymiana 1 korby - czyli robota na pół dnia

btw od czego sa te pozostałe (całe) 2 sruby na fotach ???
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 kwie 2011, 23:51

Te śruby są za długie na korbowodowe...
To są prędzej śruby od stopek wału, wał sie jako tako trzyma na reszcie podpór ale może się poprostu złamać jakby mu dać w palnik... Jakby odleciały z korbowodu dwie śruby to byłby młynek...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 23 kwie 2011, 01:06

raczej nie od stopy wału - zauważ że urwana sruba miała taką moc ( przyspieszenie ) że zrobiła dziure w misce
możliwe że popusciło np przeciwwage wału ale nie wiem czy wał w tym silniku ma odkrecane przeciwwagi
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 23 kwie 2011, 08:20

Dodek, moja hipoteza to taka że śruby się okręciły leżały w misce i przy ostrym bucie siłą bezwładności przemieściły się i zagarnęła je korba i może na dodatek uwaliło jedną śrubę ;) ÂŚruby podpór wału są właśnie M10x80, korby mają M8x42 i powinny być wkręcane od góry a tylko nakrętka od dołu. Pozatym nakrętki nie zostały znalezione ale moze to przypadek ;)
Obrazek TDI +

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 23 kwie 2011, 09:47

ale nie uwazacie ze ta czesc metlu to panewka? z tymi podporami duzo rozbierania?

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 23 kwie 2011, 10:12

hincu może i masz racje , a może i ząden z nas jej nie ma , sie okaże
adrian510, nie obraź sie ale zamiast zadawać tu pytania bierz sie za sciąganie miski
Łan tu sri TDI :mrgreen:

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 23 kwie 2011, 18:28

swieta zaczeły sie i jakos czasu nie było
zastanawia mnie jak najłatwiej to zrobic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga