[ A6 C5] Utrata mocy?
[ A6 C5] Utrata mocy?
Witam,
Posiadam Audi A6/S6 z 2002 który dumnie ma w katalogu 340KM.
Postanowiłem to zweryfikować na hamowni dzisiaj i co się okazało? Mam 286KM... Czy to normlane ze po 9 latach ucieka 60KM w tych autach czy coś jest nie tak i ew. jak można tego szukać? Komputer nie posiada błędów i wszystko wygląda że jest OK.
z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam Audi A6/S6 z 2002 który dumnie ma w katalogu 340KM.
Postanowiłem to zweryfikować na hamowni dzisiaj i co się okazało? Mam 286KM... Czy to normlane ze po 9 latach ucieka 60KM w tych autach czy coś jest nie tak i ew. jak można tego szukać? Komputer nie posiada błędów i wszystko wygląda że jest OK.
z góry dziękuję za pomoc.
Nie pozwolili mi dotknac ani zobaczyc nawet hamowni (tylko z kamery), bo mi jeszcze cos sie stanie
Licze ze wiedza jak hamowac i ze zrobili to poprawnie (w sensie klime wylaczyli).
Jak jezdze wydaje sie wszystko OK, skrzynia idealnie zmienia biegi, silniczek super. Fakt wezmie olej 1,5L na 10kkm.
Czyli zaczynam od sprawdzenia cisnienia w silniku?
Licze ze wiedza jak hamowac i ze zrobili to poprawnie (w sensie klime wylaczyli).
Jak jezdze wydaje sie wszystko OK, skrzynia idealnie zmienia biegi, silniczek super. Fakt wezmie olej 1,5L na 10kkm.
Czyli zaczynam od sprawdzenia cisnienia w silniku?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
marek220, powstrzymaj się z paniką jeszcze
Moim zdaniem trzeba zweryfikować kilka spraw:
- czy moc podana przez producenta dotyczy samego silnika, czy mierzona na kołach? (skrzynia lubi zabrać 15-20% mocy)
- na jakim paliwie jeździsz? Producent jak podaje max moc to oczywiście na najlepszym paliwie i minimum 98 oktanów
- moc jest zazwyczaj mierzona w temp.nie wyższej niż 15 stopni
Moim zdaniem trzeba zweryfikować kilka spraw:
- czy moc podana przez producenta dotyczy samego silnika, czy mierzona na kołach? (skrzynia lubi zabrać 15-20% mocy)
- na jakim paliwie jeździsz? Producent jak podaje max moc to oczywiście na najlepszym paliwie i minimum 98 oktanów
- moc jest zazwyczaj mierzona w temp.nie wyższej niż 15 stopni
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
dankan, nawet zdrowe benzyniaki Audi potrafią wziąć olej jak kręcisz na wysokich obr...
Będę się upierał przy tym, że podane wartości mocy silnika są podane na podstawie wyników hamowni silnika, a nie hamowni podwoziowej i stąd taka różnica.
Swojego auta nie hamowałem, ale podam na przykładzie danych katalogowych swojego samochodu:
silnik ASN (3.0 V6 30v benz) - moc: 220KM (162kW) i 300Nm
Silnik ten jest montowany w minimum 4 konfiguracjach napędu (FWD MT, FWD Multi, Quattro MT, Quattro Tip) w każdej z nich moc jest jednakowa, jednak deklarowane wartości przyspieszenia się różnią. Zakładam, że oprócz wagi auta musi być różnica w oporach przekazania mocy. Więc wniosek że podana moc dot.jedynie silnika bez brania pod uwagę rodzaju napędu (co jest oczywiście b.istotne).
[ Dodano: 2011-04-24, 09:25 ]
biernik, skąd masz tego GIFa eXXXtra
Będę się upierał przy tym, że podane wartości mocy silnika są podane na podstawie wyników hamowni silnika, a nie hamowni podwoziowej i stąd taka różnica.
Swojego auta nie hamowałem, ale podam na przykładzie danych katalogowych swojego samochodu:
silnik ASN (3.0 V6 30v benz) - moc: 220KM (162kW) i 300Nm
Silnik ten jest montowany w minimum 4 konfiguracjach napędu (FWD MT, FWD Multi, Quattro MT, Quattro Tip) w każdej z nich moc jest jednakowa, jednak deklarowane wartości przyspieszenia się różnią. Zakładam, że oprócz wagi auta musi być różnica w oporach przekazania mocy. Więc wniosek że podana moc dot.jedynie silnika bez brania pod uwagę rodzaju napędu (co jest oczywiście b.istotne).
[ Dodano: 2011-04-24, 09:25 ]
biernik, skąd masz tego GIFa eXXXtra
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
M0NEER, ale hamownia mierzy niby moc na silniku, po to właśnie po dobiciu do max obrotów wciska się sprzęgło i napęd kręci się do zatrzymania żeby określić mniej wiecej bezwładność i tarcie jakie silnik pokonał, na wykresie podawane są straty prostą rosnącą linią...
Silniki benzynowe w audi szczególnie wyżyłowane jak na europe gubią moc i to z wielu różnych przyczyn...
Silniki benzynowe w audi szczególnie wyżyłowane jak na europe gubią moc i to z wielu różnych przyczyn...
M0NEER pisze:dankan, nawet zdrowe benzyniaki Audi potrafią wziąć olej jak kręcisz na wysokich obr...
Będę się upierał przy tym, że podane wartości mocy silnika są podane na podstawie wyników hamowni silnika, a nie hamowni podwoziowej i stąd taka różnica.
Swojego auta nie hamowałem, ale podam na przykładzie danych katalogowych swojego samochodu:
silnik ASN (3.0 V6 30v benz) - moc: 220KM (162kW) i 300Nm
Silnik ten jest montowany w minimum 4 konfiguracjach napędu (FWD MT, FWD Multi, Quattro MT, Quattro Tip) w każdej z nich moc jest jednakowa, jednak deklarowane wartości przyspieszenia się różnią. Zakładam, że oprócz wagi auta musi być różnica w oporach przekazania mocy. Więc wniosek że podana moc dot.jedynie silnika bez brania pod uwagę rodzaju napędu (co jest oczywiście b.istotne).
Trudno coś konkretnie powiedzieć każdy coś tu mówi się określa wypowiada ale jak jest naprawdę któż to wie !
[ Dodano: 2011-04-24, 09:25 ]
biernik, skąd masz tego GIFa eXXXtra
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
Tak, hamowalem w Gliwicach na tarnogorskiej.
Jest tak:
Moc według normy: 286,3 BHP / 210,6 kW
Moc na silnikju: 271,3 BHP / 199,5kW
Moc na kołach: 163,7 BHP / 120,4 kW
Strata mocy: 107,6 BHP / 79,1 kW
Moment obrotowy: 375,7 Nm
Temperatura otoczenia: 25,1 C
Temp. pow. zassysanego: 31,2 C
Temp. oleju: 27,0 C
-
Jeżeli chodzi o osiągi, przyspiesza dość solidnie, ale od 200 przestaje iść... pociągnie tak do 240 i nic więcej.
Kolega mający BMW 270KM mówi że to na pewno nie ma 340KM, gdzies mi 100KM uciekło i żebym jechał na hamownie... no i nie uciekło 100 a prawie 60 KM.
Podobno przy tej mocy powinien iść spokojnie do odcięcia zapłonu, niestety on przy 240 już nie idzie ani na 4 ani na 5...
No dobra, dziękuje bardzo koledzy, będę szukał dziury w całym bo szkoda mi autka, takie fajne
pozdrawiam
Jest tak:
Moc według normy: 286,3 BHP / 210,6 kW
Moc na silnikju: 271,3 BHP / 199,5kW
Moc na kołach: 163,7 BHP / 120,4 kW
Strata mocy: 107,6 BHP / 79,1 kW
Moment obrotowy: 375,7 Nm
Temperatura otoczenia: 25,1 C
Temp. pow. zassysanego: 31,2 C
Temp. oleju: 27,0 C
-
Jeżeli chodzi o osiągi, przyspiesza dość solidnie, ale od 200 przestaje iść... pociągnie tak do 240 i nic więcej.
Kolega mający BMW 270KM mówi że to na pewno nie ma 340KM, gdzies mi 100KM uciekło i żebym jechał na hamownie... no i nie uciekło 100 a prawie 60 KM.
Podobno przy tej mocy powinien iść spokojnie do odcięcia zapłonu, niestety on przy 240 już nie idzie ani na 4 ani na 5...
No dobra, dziękuje bardzo koledzy, będę szukał dziury w całym bo szkoda mi autka, takie fajne
pozdrawiam