Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Utrata mocy?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
marek220
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

[ A6 C5] Utrata mocy?

Post autor: marek220 » 22 kwie 2011, 14:21

Witam,

Posiadam Audi A6/S6 z 2002 który dumnie ma w katalogu 340KM.

Postanowiłem to zweryfikować na hamowni dzisiaj i co się okazało? Mam 286KM... Czy to normlane ze po 9 latach ucieka 60KM w tych autach czy coś jest nie tak i ew. jak można tego szukać? Komputer nie posiada błędów i wszystko wygląda że jest OK.

z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 kwie 2011, 14:33

Yyyy istnieje gubienie koni ale to w granicy 20-30 KM. Nie w granicach 50-60 O_o Pierwsze słyszę :/
Silnik w nie najlepszej kondycji.. może skrzynia nie domaga? Cały wachlarz możliwości. Sprawdzałeś na wyłączonej klimie oczywiście?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 kwie 2011, 14:45

No ale trochę to 20 no 30 max. Nie 54 :/ <zalamka>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 kwie 2011, 14:49

No tak jak pisałem.. Jak musi być styrany silnik aby tyle pogubić :/
Ehh szkoda autka :(

Awatar użytkownika
marek220
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek220 » 22 kwie 2011, 14:49

Nie pozwolili mi dotknac ani zobaczyc nawet hamowni (tylko z kamery), bo mi jeszcze cos sie stanie :)
Licze ze wiedza jak hamowac i ze zrobili to poprawnie (w sensie klime wylaczyli).

Jak jezdze wydaje sie wszystko OK, skrzynia idealnie zmienia biegi, silniczek super. Fakt wezmie olej 1,5L na 10kkm.

Czyli zaczynam od sprawdzenia cisnienia w silniku?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 kwie 2011, 14:56

No lepiej jakby nie wyłączyli, bo to by oznaczało że nie jest tak źle :)
Ale. Jak to prawda, to popatrz ciśnienie na wszystkich garach, no a potem już trzeba grzebać i sprawdzać organoleptycznie :/

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 22 kwie 2011, 17:46

To gubienie koni to jakaś bzdura, Czy lokomotywa gubi węgiel z wagonów? jak jest dziura to ok sie wysypie.
jak jest brak kucy to coś się dupcy w aucie, a nie ze to normalne.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 23 kwie 2011, 12:35

marek220, jesli byles na hamowni w Elprosys (jakos tak) w Gliwicach na Tarnogorskiej to raczej znaja sie na robocie <okok> wiec szukaj w silniku :]

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 kwie 2011, 23:27

marek220, powstrzymaj się z paniką jeszcze :p
Moim zdaniem trzeba zweryfikować kilka spraw:
- czy moc podana przez producenta dotyczy samego silnika, czy mierzona na kołach? (skrzynia lubi zabrać 15-20% mocy)
- na jakim paliwie jeździsz? Producent jak podaje max moc to oczywiście na najlepszym paliwie i minimum 98 oktanów ;)
- moc jest zazwyczaj mierzona w temp.nie wyższej niż 15 stopni

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 24 kwie 2011, 08:17

Witaj
Jak już bierze olej to oznaka ze ma spory przebieg, wiec ciśnienia też nie trzyma oryginalnego napewno i dlatego wcięło tyle koników :(
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 kwie 2011, 09:21

dankan, nawet zdrowe benzyniaki Audi potrafią wziąć olej jak kręcisz na wysokich obr... :[

Będę się upierał przy tym, że podane wartości mocy silnika są podane na podstawie wyników hamowni silnika, a nie hamowni podwoziowej i stąd taka różnica.
Swojego auta nie hamowałem, ale podam na przykładzie danych katalogowych swojego samochodu:
silnik ASN (3.0 V6 30v benz) - moc: 220KM (162kW) i 300Nm
Silnik ten jest montowany w minimum 4 konfiguracjach napędu (FWD MT, FWD Multi, Quattro MT, Quattro Tip) w każdej z nich moc jest jednakowa, jednak deklarowane wartości przyspieszenia się różnią. Zakładam, że oprócz wagi auta musi być różnica w oporach przekazania mocy. Więc wniosek że podana moc dot.jedynie silnika bez brania pod uwagę rodzaju napędu (co jest oczywiście b.istotne).

[ Dodano: 2011-04-24, 09:25 ]
biernik, skąd masz tego GIFa ?? eXXXtra !! :>

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 kwie 2011, 11:57

M0NEER, ale hamownia mierzy niby moc na silniku, po to właśnie po dobiciu do max obrotów wciska się sprzęgło i napęd kręci się do zatrzymania żeby określić mniej wiecej bezwładność i tarcie jakie silnik pokonał, na wykresie podawane są straty prostą rosnącą linią...
Silniki benzynowe w audi szczególnie wyżyłowane jak na europe gubią moc i to z wielu różnych przyczyn... :(
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KANAL » 24 kwie 2011, 12:43

Zrob kilka pomiarow do 100km/h i sprawdz w katalogu ile Ci brakuje - jak nieduzo, auto nie kopci, jest kompresja to niczym sie nie przejmuj.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 24 kwie 2011, 18:50

M0NEER pisze:dankan, nawet zdrowe benzyniaki Audi potrafią wziąć olej jak kręcisz na wysokich obr... :[

Będę się upierał przy tym, że podane wartości mocy silnika są podane na podstawie wyników hamowni silnika, a nie hamowni podwoziowej i stąd taka różnica.
Swojego auta nie hamowałem, ale podam na przykładzie danych katalogowych swojego samochodu:
silnik ASN (3.0 V6 30v benz) - moc: 220KM (162kW) i 300Nm
Silnik ten jest montowany w minimum 4 konfiguracjach napędu (FWD MT, FWD Multi, Quattro MT, Quattro Tip) w każdej z nich moc jest jednakowa, jednak deklarowane wartości przyspieszenia się różnią. Zakładam, że oprócz wagi auta musi być różnica w oporach przekazania mocy. Więc wniosek że podana moc dot.jedynie silnika bez brania pod uwagę rodzaju napędu (co jest oczywiście b.istotne).

Trudno coś konkretnie powiedzieć każdy coś tu mówi się określa wypowiada :) ale jak jest naprawdę któż to wie !

[ Dodano: 2011-04-24, 09:25 ]
biernik, skąd masz tego GIFa ?? eXXXtra !! :>
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
marek220
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek220 » 28 kwie 2011, 01:24

Tak, hamowalem w Gliwicach na tarnogorskiej.

Jest tak:

Moc według normy: 286,3 BHP / 210,6 kW
Moc na silnikju: 271,3 BHP / 199,5kW
Moc na kołach: 163,7 BHP / 120,4 kW
Strata mocy: 107,6 BHP / 79,1 kW
Moment obrotowy: 375,7 Nm

Temperatura otoczenia: 25,1 C
Temp. pow. zassysanego: 31,2 C
Temp. oleju: 27,0 C

-

Jeżeli chodzi o osiągi, przyspiesza dość solidnie, ale od 200 przestaje iść... pociągnie tak do 240 i nic więcej.
Kolega mający BMW 270KM mówi że to na pewno nie ma 340KM, gdzies mi 100KM uciekło i żebym jechał na hamownie... no i nie uciekło 100 a prawie 60 KM.

Podobno przy tej mocy powinien iść spokojnie do odcięcia zapłonu, niestety on przy 240 już nie idzie ani na 4 ani na 5...

No dobra, dziękuje bardzo koledzy, będę szukał dziury w całym bo szkoda mi autka, takie fajne :) :) :)

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl