[ALL] tip-tronic a multi-tronic ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
[ALL] tip-tronic a multi-tronic ?
Mam pytanie.... może wyda wam się śmieszne, ale liczę na fachową; odpowiedz.
A pytanie to:
Czym różni się Tip od Multi tronika..... ?
Jak poznać jaki typ jest w aucie?
Z góry dziękuję i przepraszam za tak banalne pytanie.... :P
A pytanie to:
Czym różni się Tip od Multi tronika..... ?
Jak poznać jaki typ jest w aucie?
Z góry dziękuję i przepraszam za tak banalne pytanie.... :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
Skrzynia Tiptronic to nic innego jak automat z możliwościa zmiany biegów za pomocą; drą;żka + i - ... a jeżeli chodzi o Multitronica to już zupełnie inna konstrukcja, jest to skrzynia bezstopniowa, fizycznie nie posiada tzw przełożeń - biegów. Główna zasada działania oparta jest na współpracy z dwoma zespołami kół (walców) stożkowych i paska który przesówa się po ich powierzchni.
Bezstopniowa przekładnia automatyczna Multitronic została skonstruowana przez firmę Audi. Zwiększenie komfortu prowadzenia nie jest przy tym zwiazane z utratą; dynamiki i oszczędności. Przeciwnie - większosć parametrów samochodu wyposażonego w Multitronic wypada często lepiej niż w modelach z manualną; przekładnią; 5-biegową;. Multitronic posiada też tryb zmiany biegów "na niby" (widziałem wersję z 7 wirtulanymi przełożeniami).
Kiedy prowadzi się pierwszy raz auto z taką; skrzynią;, wrażenie jest trochę takie, jakby ślizgało się sprzęgło. Przyciskamy gaz, obroty rosną;, auto przyspiesza i nie następuje spadek obrotów, który normalnie jest, gdy zwykły automat zmieni bieg na wyższy. Wszystko dlatego, bo tu nie ma biegów Zatem skrzynia trzyma te wysokie obroty (w okolicach najwyższego momentu obrotwego) dopóty, dopóki nie odpuszczamy nogi z gazu.
[ Dodano: 2008-03-26, 13:29 ]
a poznasz po tym ze multi niema możliwości blokady biegów,jeśli sie mylę to proszę o pobrawkę:)
Bezstopniowa przekładnia automatyczna Multitronic została skonstruowana przez firmę Audi. Zwiększenie komfortu prowadzenia nie jest przy tym zwiazane z utratą; dynamiki i oszczędności. Przeciwnie - większosć parametrów samochodu wyposażonego w Multitronic wypada często lepiej niż w modelach z manualną; przekładnią; 5-biegową;. Multitronic posiada też tryb zmiany biegów "na niby" (widziałem wersję z 7 wirtulanymi przełożeniami).
Kiedy prowadzi się pierwszy raz auto z taką; skrzynią;, wrażenie jest trochę takie, jakby ślizgało się sprzęgło. Przyciskamy gaz, obroty rosną;, auto przyspiesza i nie następuje spadek obrotów, który normalnie jest, gdy zwykły automat zmieni bieg na wyższy. Wszystko dlatego, bo tu nie ma biegów Zatem skrzynia trzyma te wysokie obroty (w okolicach najwyższego momentu obrotwego) dopóty, dopóki nie odpuszczamy nogi z gazu.
[ Dodano: 2008-03-26, 13:29 ]
a poznasz po tym ze multi niema możliwości blokady biegów,jeśli sie mylę to proszę o pobrawkę:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
a tak wyglada w neglizu multitronic
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990021.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 0020_e.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990019.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990018.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990021.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 0020_e.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990019.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990018.jpg
jakcek(100lica)
Mam pytanie ( ponieważ się boję ) automatu i wyczytałem na forum że żywotność multi jest około 200 tyś km
1jaka jest żywotność tiptronica
2nie bardzo zajażyłem o co chodziło koledze mikita2003 z tą blokadą biegów
3jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Proszę o ewentualną pomoc i wielkie sorki za może głupie pytania ale podobno kto pyta nie błądzi :oops:
1jaka jest żywotność tiptronica
2nie bardzo zajażyłem o co chodziło koledze mikita2003 z tą blokadą biegów
3jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Proszę o ewentualną pomoc i wielkie sorki za może głupie pytania ale podobno kto pyta nie błądzi :oops:
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka
DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW
DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja tez dołącze sie do podziękowań.mikita2003 pisze:Skrzynia Tiptronic to nic innego jak automat z możliwościa zmiany biegów za pomocą drążka + i - ... a jeżeli chodzi o Multitronica to już zupełnie inna konstrukcja, jest to skrzynia bezstopniowa, fizycznie nie posiada tzw przełożeń - biegów. Główna zasada działania oparta jest na współpracy z dwoma zespołami kół (walców) stożkowych i paska który przesówa się po ich powierzchni.
Bezstopniowa przekładnia automatyczna Multitronic została skonstruowana przez firmę Audi. Zwiększenie komfortu prowadzenia nie jest przy tym zwiazane z utratą dynamiki i oszczędności. Przeciwnie - większosć parametrów samochodu wyposażonego w Multitronic wypada często lepiej niż w modelach z manualną przekładnią 5-biegową. Multitronic posiada też tryb zmiany biegów "na niby" (widziałem wersję z 7 wirtulanymi przełożeniami).
Kiedy prowadzi się pierwszy raz auto z taką skrzynią, wrażenie jest trochę takie, jakby ślizgało się sprzęgło. Przyciskamy gaz, obroty rosną, auto przyspiesza i nie następuje spadek obrotów, który normalnie jest, gdy zwykły automat zmieni bieg na wyższy. Wszystko dlatego, bo tu nie ma biegów Zatem skrzynia trzyma te wysokie obroty (w okolicach najwyższego momentu obrotwego) dopóty, dopóki nie odpuszczamy nogi z gazu.
[ Dodano: 2008-03-26, 13:29 ]
a poznasz po tym ze multi niema możliwości blokady biegów,jeśli sie mylę to proszę o pobrawkę:)
Super i prosto wytłumaczone. Tez mam multitronica i super sie jeździ.
Wcześniej miałem vecte w automacie i to nie jest to samo, na początku ciężko było się przyzwyczaić.
Pozdro
[ Dodano: 2008-11-12, 23:48 ]
Chodzi o to że możesz ustawiż skrzynię w pozycji kolejno:Qzi pisze:Mam pytanie ( ponieważ się boję ) automatu i wyczytałem na forum że żywotność multi jest około 200 tyś km
1jaka jest żywotność tiptronica
2nie bardzo zajażyłem o co chodziło koledze mikita2003 z tą blokadą biegów
3jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Proszę o ewentualną pomoc i wielkie sorki za może głupie pytania ale podobno kto pyta nie błądzi :oops:
1-bez ostatniego biegu
2-bez 2 ostatnich biegów
3-bez 3 ostatnich biegów
(ja tak miałem w vectrze nie wiem jak w audi ale bedzie podobnie)
stąd te wycięcia
np przy 4 biegowej skrzyni zgodnie z moją powyższą numeracją mamy:
1- skrzynia z biegami 1,2,3
2- skrzynia z biegami 1,2
3- skrzynia z biegami 1
Jak się mylę to poprawcie
Pozdro
jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Na tych zdjęciach, tak. Tyle tylko, że to dolne zdjęcie pokazuje tipa przed liftem (z biegami D i bodajże 2,3,4). W tipe po lifcie w opcji automat są tylko D i S (oczywiście możliwość zmiany biegów tak samo). Zmierzam do tego, że wygląd multi i tipa w wersjach po lifcie różni się tym, że w multi nie ma S i wycięcie na zmianę biegów jest bardziej cofnięte.
Pozdrawiam
Na tych zdjęciach, tak. Tyle tylko, że to dolne zdjęcie pokazuje tipa przed liftem (z biegami D i bodajże 2,3,4). W tipe po lifcie w opcji automat są tylko D i S (oczywiście możliwość zmiany biegów tak samo). Zmierzam do tego, że wygląd multi i tipa w wersjach po lifcie różni się tym, że w multi nie ma S i wycięcie na zmianę biegów jest bardziej cofnięte.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wlkp/nl
z tego co ja zauważyłem to niektóre multi mają S a niektóre nie. Nie wiem od czego to zależy ale oglądałem ostatnio A6 z multi i na pewno była tam opcja SRoger_35 pisze:jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Na tych zdjęciach, tak. Tyle tylko, że to dolne zdjęcie pokazuje tipa przed liftem (z biegami D i bodajże 2,3,4). W tipe po lifcie w opcji automat są tylko D i S (oczywiście możliwość zmiany biegów tak samo). Zmierzam do tego, że wygląd multi i tipa w wersjach po lifcie różni się tym, że w multi nie ma S i wycięcie na zmianę biegów jest bardziej cofnięte.
Pozdrawiam
Witam
Co do awaryjności multitroniców to niestety w przedziale od 160 000 - 210 000 są awaryjne - jak wszystkie skrzynie automatyczne nowego typu. Remont skrzyni pozwala cieszyć się jej przebiegiem przez kolejne 160 000 - 200 000km. Zupełnie inna konstrukcja w porównaniu do tiptronica (tradycyjna budowa skrzyni). Multitronic to bezstopniówka (kodowa nazwa 01J). Jak przedmówcy pisali bieżnie (wałki wejścia) połączony łańcuchem. komfort jazdy z ta skrzynią jest nieporównywalny z żadną inną. Zobacz...http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
Generalniue audi rozwija te skrzynie bo juz jeżdzą 8-biegowe multitroniki pomimo wcesnej awaryjności. Inżynierowie wyliczyli, że średnio użytkownik w ciągu 2 lat gwarancji przejdzie około 120 - 140 000km (max) - dlatego potrafią 3-5 miesięcy po wygaśnięciu gwarancji paść. Niestety dzisiaj wszystko jest na "styk" zrobione. Później wszyscy mają pretense do mechaników a nie do audi
Co do awaryjności multitroniców to niestety w przedziale od 160 000 - 210 000 są awaryjne - jak wszystkie skrzynie automatyczne nowego typu. Remont skrzyni pozwala cieszyć się jej przebiegiem przez kolejne 160 000 - 200 000km. Zupełnie inna konstrukcja w porównaniu do tiptronica (tradycyjna budowa skrzyni). Multitronic to bezstopniówka (kodowa nazwa 01J). Jak przedmówcy pisali bieżnie (wałki wejścia) połączony łańcuchem. komfort jazdy z ta skrzynią jest nieporównywalny z żadną inną. Zobacz...http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
Generalniue audi rozwija te skrzynie bo juz jeżdzą 8-biegowe multitroniki pomimo wcesnej awaryjności. Inżynierowie wyliczyli, że średnio użytkownik w ciągu 2 lat gwarancji przejdzie około 120 - 140 000km (max) - dlatego potrafią 3-5 miesięcy po wygaśnięciu gwarancji paść. Niestety dzisiaj wszystko jest na "styk" zrobione. Później wszyscy mają pretense do mechaników a nie do audi
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Mandaryn od 2003 multitroniki miały (na samym dole) funkcję S. Natomiast od 2001-do 2003 były tylko z oznaczeniem w kolejności od góry: P R N D. Natomiast niezależnie wszystkie modele (różnią się przede wszystkim sterownikami i po 2003 wychodziła wersja zmodernizowana - poprawiona z 7 a nie 6 tarczkami (lamelkami) mają 6 biegów (wyświetlają się po załączeniu na funkcję Tip). Tiptronik ma 5 biegów. Nowe modele multi mają 7 biegów (tiptronik ma ich 6) i różnią się bardzo mocno technicznie od "starych". Nie zanotowano epidemii awaryjności takiej jak z tymi 2001-2004.
pozdr
pozdr
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 03 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
marcin.audi.a6, i Qzi, odradzam Wam zakup z jakimkolwiek automatem czy tip czy multi, kilku moich znajomych jest już po naprawach i niby chodzą ok ale to nie jest już to samo co było na początku, ja trochę się naszukałem, żeby 2.5 w manualu nabyć, dobry znajomy ma tipa pojeździł moim manualem i stwierdził, że następny kupi w manualu bo większa frajda z jazdy:mrgreen:
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Zanim się rozpiszę na miarę tutoriału , to podam najprostszy sposób na sprawdzenie tip/multi. Multi 2000/2001-2004 ma sześć biegów, a od 2004 (montowany tylko w nowych modelach) 7 biegów. Tiptronik miał 5 biegów i tylko tyle. Od 2004 (new face) ma 6 biegów. Sprawdza się po załączeniu na manualną zmianę - biegi wyświetlą sie na desce. Jak to nie pomoże to będę rzeźbił dalej
pozdr.
ps. Sposobów na sprawdzenie jest wiele, bo multi bardzo mocno różni się od tipa. Niestety, ale od 2003 r. konsola zmiany biegów jest identyczna z tipem. Do 2003 miały tylko PRND, a potem doszło ekstra S na końcu. W modelach do 2003 funkcja manualna + - przesunięta jest ku dołowi (- (minus) jest niżej niż D), itd.
pozdr.
ps. Sposobów na sprawdzenie jest wiele, bo multi bardzo mocno różni się od tipa. Niestety, ale od 2003 r. konsola zmiany biegów jest identyczna z tipem. Do 2003 miały tylko PRND, a potem doszło ekstra S na końcu. W modelach do 2003 funkcja manualna + - przesunięta jest ku dołowi (- (minus) jest niżej niż D), itd.
2.5 TDI AYM 2002