[ Dodano: 2011-04-16, 16:27 ]
Ja od siebie tez dodam, ze na 18" z pneumatyka smiga sie w miare komfortowo - nawet na dziurawych polskich drogach. Przyspieszenie? Roznica u mnie wynosila srednio na ich korzysc ok. 0,5-0,7 (!!) sekundy. Hamowanie? Chyba specjalnie duzej roznicy nie zauwazylem - tyle, ze nie robilem testow od 200 do zera - w normalnej jezdzie pomijalny element. Prowadzenie? Jak nie ma kolein to na zakretach przy 150 kmh (albo np. w DE przy 230 kmh) - auto idzie jak po szynach. Niby same zalety, ale jednak - jak wjezdzam juz w dziure to 18" od razu huknie jak przylozenie mlotkiem w karoserie a 17" co najwyzej lekko stuknie, odprowadzanie wody to niebo a ziemia - w deszczowa pogode czy po sniegu na 17" predkosc mam conajmniej o 20% wieksza i auto jest stabilniejsze. Halas bez porownania - 18" hucza jak wsciekle a tu dobre kilka dB ciszej i najwazniejsze - jak ktos zrobi w tydzien 3000 km po polskich koleinach na 18" i powie, ze nadal dobrze mu sie jezdzi to stawiam skrzynke piwa - to glowny powod, ktory spowodowal, ze na stale zalozylem 17".
Co prawda jakos nie moge sie rozstac z moimi 18" felgami (kurza sie wlasnie w kanciapie) ale coraz przychylniej patrze na ich sprzedaz. Za duzo jezdze i zal mi nie tylko auta ale i kregoslupa i miesni karku i rak kiedy przy 100 kmh siluje sie z kierownica na gierkowce na tych samych koleinach na ktorych przy 17" cisne bez stresu 140 kmh i nie czuje nierownosci.
_________________
oj naraziles się teraz faną 18'' wzwyz a tak nawiasem mowiąc to wszystko jest prawda co napisales i rozmowy o komfortowych 18'' ,19'',20'' nawet na pneumatyce to tylko mit ,chodzi mi glownie o odczucia po spotkaniu się z dziórką na drodze ,reszta trzymanie w zakrętach chamowanie itd.to juz inna bajka
ZelvaBOi pisze:Tomas, to i tak bedzie zawsze subiektywne odczucie - trza pojezdzic na kazdych i samemu stwierdzic co sie akceptuje . Ja przerobilem 19, 18 i 17. Moja opinia jest tylko moja i ciesze sie jak ktos sie ze mna zgodzi i oczywiscie polemizuje jak sie nie zgodzi, ale kazdemu wedlug potrzeb .
tez mialem 18'' przez chwile ale sam wygląd to nie wszystko trzeba tez dbac o rodzinke zeby ząbkow nie pogubili na dziorkach dla kawalerow tylko 19'' wzwyz
ZelvaBOi pisze:Tomas, to i tak bedzie zawsze subiektywne odczucie - trza pojezdzic na kazdych i samemu stwierdzic co sie akceptuje . Ja przerobilem 19, 18 i 17. Moja opinia jest tylko moja i ciesze sie jak ktos sie ze mna zgodzi i oczywiscie polemizuje jak sie nie zgodzi, ale kazdemu wedlug potrzeb .
tez mialem 18'' przez chwile ale sam wygląd to nie wszystko trzeba tez dbac o rodzinke zeby ząbkow nie pogubili na dziorkach dla kawalerow tylko 19'' wzwyz
No tak ale cały czas słyszę tylko 18" czy 19"... a opona?
nie ważna?
ktoś zakłada 235/35/18 i wybija zęby
na 245/40/18 jest do przyjęcia... i rodzina da radę
a polecam 245/45/18 jest idealnie... jak dla mnie
ZelvaBOi pisze:Tomas, to i tak bedzie zawsze subiektywne odczucie - trza pojezdzic na kazdych i samemu stwierdzic co sie akceptuje . Ja przerobilem 19, 18 i 17. Moja opinia jest tylko moja i ciesze sie jak ktos sie ze mna zgodzi i oczywiscie polemizuje jak sie nie zgodzi, ale kazdemu wedlug potrzeb .
tez mialem 18'' przez chwile ale sam wygląd to nie wszystko trzeba tez dbac o rodzinke zeby ząbkow nie pogubili na dziorkach dla kawalerow tylko 19'' wzwyz
No tak ale cały czas słyszę tylko 18" czy 19"... a opona?
nie ważna?
ktoś zakłada 235/35/18 i wybija zęby
na 245/40/18 jest do przyjęcia... i rodzina da radę
a polecam 245/45/18 jest idealnie... jak dla mnie
ZelvaBOi pisze:stifii , jestes taki pewien z tym S-Line w pneumatyce? Dlaczego zlosliwe gnomy w Inglostadt obnizyly mi pneumatyczne zawieszenie w SPAM do "standardowego" o 3 cm?? Na dodatek skurczybyki wlozyli mi krotkie odboje z S-Line - o 34 mm krotsze. Oj, te wredoty jeszcze w specyfikacji wrzucily mi powiekszone hamulce z przodu i z tylu. Sorry za sarkazm, ale z taka pewnoscia napisales o tym, ze nie ma S-Line pneumatycznego (jak kto woli AAS - to przeciez to samo), ze troche mnie dziwi, ze nie sprawdziles tego dokladnie. Po opuszczeniu na dynamic w moim aucie opona niemal chowa sie w nadkolu - w "zwyklym" AAS jest spora szpara jeszcze po obnizeniu. Porownywalem z limuzyna kolegi, ale nie sadze, ze Avant ma tu jakiekolwiek znaczenie. S-Line to nic innego jak odpowiednik M-Paket w BMW - marketingowe okreslenie stylizowanego auta na wzor wersji S6. Cos jak to, ze Quattro nie jest tozsame z posiadaniem Torsena.
Super za wytłumaczenie ale ten sarkazm mogłeś sobie darować bo:
-wiem co to jest S Line a co M Pakiet
-Z małym ale, wszystko co napisałeś masz rację ale akurat pneumatyka w s line czy zwykłym jest ta sama. A różnice 30mm są w zawiasie jesli jest S-Line. A hamulce większe to można było sobie dobrać jako opcje, są nawet na forum właściciele aut bez pneumy a z większymi heblami. Ja mam S-Line i nie mam wiekszych tarcz. I jakoś pneumatykę mam tak jak każdy inny, na tej samej wysokości co standard bez s-line. Mógłbyś czymś poprzeć że akurat masz pneumatykę obniżona fabrycznie? No dobra żeby nie byc gołosłownym akurat ja przedstawie teraz kilka faktów skoro aż takiej ironii uzywasz: http://www.audiusa.com/us/brand/en/tool ... owser.html
Audi Adaptive Air Suspension-sportAdaptive air suspension is an electronically controlled air suspension system at all four wheels with a continuously adaptive damping system. It unites sporty handling with a high level of ride comfort. In addition, the air suspension allows for speed-dependent lowering of the body - a change in ride height that results in a low center of gravity and significantly increased directional stability. The vehicle’s aerodynamics are improved at the same time.
The vehicle has air suspension struts on all four wheels. The data from sensors on the axles and acceleration sensors on the body is evaluated in the adaptive air suspension's central control unit. This computer controls the adjustment of the individual shock absorbers in milliseconds, depending on driving situation. Provided no higher damping forces are required - for instance, when driving straight ahead on good roads - the damper settings remain comfortably soft.
Controlled changes to the damping force at individual wheels help to eliminate body movements at any time which could reduce occupant comfort. The adaptive damping system automatically reduces rolling or pitching movements when cornering, braking or driving off-road. Adaptive air suspension moreover offers the advantages of a traditional self-leveling suspension system. The vehicle's suspension height remains constant irrespective of the load it is carrying.
The adaptive air suspension generally also allows the driver to influence the suspension characteristic - and thus the operating dynamics - as individually preferred. The damping characteristics and ride height can be adjusted in a single process via the MMI "CAR" menu system. Available as an option in the Audi A8 and Audi Q7.
Audi A6 (4F) (PR-1BK): 386 mm (front) and 384 mm (rear)
Audi A6 (4F) Allroad (PR-1BY): 388 mm (front) and 380 mm (rear)
Audi A8 (4E) standard suspension (PR-1BK): 416 mm (front) and 398 mm (rear)
Audi A8/S8 (4E) sport suspension (PR-2MA/2MB): 396 mm (front) and 378 mm (rear)
Następne:
Więc jakim cudem Twoje ów zawieszenie pneumatyczne obniżone o 34mm nigdzie nie figuruje? Mam również katalogi niemieckie i tam tak samo o czymś takim wzmianki nie ma. Jak kupowałem swoją sztukę (a jest to druga sztuka a6 na pneumatyce nie licząc innych aut) pytałem sprzedawce w niemieckim salonie właśnie o zawieszenie czy w s linie z pneumatyką jest inne(np. obniżone ) to powiedział że takie coś nie ma miejsca, chyba że to jest tradycyjny zawias tj amor+spring. A co do odbojów to już Tobie to tłumaczę, jest to z racji charakterystki zawieszenia że można je obniżyć czyli dać na dynamic, a do tego jeśli się poruszamy przez ok.40s z prędkością powyżej 120km/h to czy jest na pozyjci auto bądź dynamic(nie działa z comfort i lift) auto samo się dodatkowo obniża co nawet można zaobserwować na ustawieniech trybów. Więc raz jeszcze pytam skoro ja jestem niedoinformowany jak to ująłeś więc chciałnbym zobaczyć jakies informacje na temat tego zawiasu pneumatycznego s line, skoro oficjalnie takie coś nie figuruje. Może po prostu ktoś sobie sam VAG'iem obniżył auto a Ty to próbujesz jakoś wytłumaczyć niby AAS S-Line'owym . Przepraszam za wywód, ale strasznie mnie ciekawi to.
Na comforcie auto się nie obniża jest cały czas w tym samym położeniu. Jedynie się obniża z auto i dynamic powyżej tych 120km/h . I jak napisałeś się obniża po przekroczeniu 80km/h z lifta level w dół na comfort. E4J to tak jak napisałeś jest S Line pełny czyli zewnątrz i wewnątrz. Co do S-Line'a wewnętrznego to pominałes jeszcze gałke zmiany biegów bo tez jest inna. Zewnętrzny S Line to zderzak przedni,lotka, tylny dyfuzor i zawias w przypadku sprężyn -30 mm. I kod zewnetrznego to : PQD G S line exterior package (quattro GmbH) . Natomiast co do środka to jest cos niemalże identycznego co S Line tylko po prostu nazywa się to "sport" i takie coś mam u siebie. Poprzedni właściciel nie chciał foteli i dachu w czerni, a chciał rude skóry to sobie reszte wziął z pakietu sport(to samo co S-Line,fotele,kiera,gałka zmiany biegów, lecz jasny sufit) lecz bez znaczków S-Line. I oznaczenia są takie:
P36 G wooden multifunction sports steering wheel, 3-spoke, Walnut Brown
PS1 G front sports seats
Q1D P VOS Sports front seats .
Co do dynamic to zależy na jakim rozmiarze felgi felgi. Ale przeważnie jest przy krawędzi opony. I tak też było w "zwykłym" jak i w moim S-Linie.. A jak obniże VAG'iem zawias o 30mm bo więcej się niestety nie da to opony wchodzą w nadkola.
Tak to wygląda przy 265/30/20:
Masz może kody wypasażenie Twojego samochodu a dokladniej zawiasu? Bo ja w swoim przy zawiasie mam coś takiego:
1BK E DAE 4-corner air suspension with electronic shock absorption control
Hmm, byc może i ETKA by coś wiedziała.. Ale skoro kod zawiasu masz taki sam to wątpie by coś tam było.. A jeśli to tylko kwestia adaptacji(amory, miechy te same) to radziłbym Tobie zmiane na wartości domyślne. Nie padają Ci szybko amory albo już padły bądź miechy? Sam nawet rozważałem jazdę na obniżeniu takim około 2cm od standardowego, ale po tym jak przeczytałem zasadę działania zawiasu i jakie niesie to za sobą konsekwencję to odpuściłem. Coś tam było związane z wpadaniem samochodu w dziure że auto jest wyuczone na tych seryjnych nastawach do tego i że jeśli się obniży to będzie się przypuścmy te 20mm niżej to samochód jak wpadnie w dziurę to będzie myślał że wpada na standardzie czyli na tych 384mm tył i 386prxód s tak na prawde będzie to 364mm i 366mm i że będzie niżej a mimo to miękko a nie sztywno jak to miało miejsce na dynamic.. Musze gdzieś tego poszukac bo mniej więcej sens podałem ale tam było dokładnie to opisane.. A co do hamulców to ja mam zwykłe, a większe hamule były jako opcja do wyboru na pewno i być może jak mówisz że przy pełnym S-Line.
Nawiązując do tytułu wątku zmieniłem fabryczne Pirelli Pzero 245/40/18 na Vredestein Sessanta 225/45/18 i zadowolone +5 ,komfort + 5.
Okazało się że różnicę robiło te 2 cm na każdej oponie.Teraz już nie czuję kolein,jak już to delikatnie i musi być to duża koleina.Stuki opony w dziurach też są dużo mniej słyszalne.Nowe opony też są znacznie cichsze.Wydaje mi się że komfort jest porównywalny do moich zimówek 225/55/16 ale to dopiero porównam pożną jesienią jak je założe
A ja zmieniłem na Dunlop sport max TT i po około 1000 km
zaczęły huczec...
jest głośno a opony zaczęły się ząbkować
jeśli chodzi o właściwości jedne jest b.dobrze ale...
szum mnie zaczyna drażnić
kasa chyba źle wydana....
No właśnie zwiększyłem z 2,6 na 2,8 i nic
może trzeba żeczywiście poczekać.... choć wydaje mi się że słyszę je coraz bardziej...
a niby do samochodów o dużej mocy projektowane
Ja odradzam
Sport Contact 3 może szybciej znika (choć sie okażę dopiero) ale są ciche i sklejone z jezdnią