[A6 C6] Zmieniłem opony na zimowe.Zadowolenie +10
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam pełny S-line exterieur i nie wcisnę 16 za cholerę (większa tarcza i zacisk), zresztą na klapce najniższa felga u mnie to 17".
Na zimę mam 18" 245/40 wzór RS6 grafit polerowany czarne w środku, ana lato 19" 255/35 exclusive S-line
Jeśli chodzi o komfort to go po prostu nie ma i nie będzie na tym zawieszeniu a nawet jak założę 17' to i tak nie jest lepiej sprawdzałem.
Na zimę mam 18" 245/40 wzór RS6 grafit polerowany czarne w środku, ana lato 19" 255/35 exclusive S-line
Jeśli chodzi o komfort to go po prostu nie ma i nie będzie na tym zawieszeniu a nawet jak założę 17' to i tak nie jest lepiej sprawdzałem.
Dzisiaj z powrotem zmieniłem zimówki 16" na letnie 18".
Chwilowe zadowolenie + 5 ,komfort - 10.Zadowolenie oczywiście tylko z wyglądu.
Pamiętałem o większych stukach kół na dziurach ale zapomniałem o koleinach.Tam gdzie poprzednio śmigałem bez niczego teraz znowu musiałem walczyć.W pierwszej chwili pomyślałem sobie że nie dokręciłem porządnie kół bo mnie tak rzuca.Dopiero po chwili dotarło że to przecież koleiny i muszę się do tego znowu przyzwyczaić
Chwilowe zadowolenie + 5 ,komfort - 10.Zadowolenie oczywiście tylko z wyglądu.
Pamiętałem o większych stukach kół na dziurach ale zapomniałem o koleinach.Tam gdzie poprzednio śmigałem bez niczego teraz znowu musiałem walczyć.W pierwszej chwili pomyślałem sobie że nie dokręciłem porządnie kół bo mnie tak rzuca.Dopiero po chwili dotarło że to przecież koleiny i muszę się do tego znowu przyzwyczaić
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Zawias S-Line występuję tylko bez pneumatyki. Jak masz pneume to masz zwykłe Adaptive Air Suspension. I nic do tego nie ma czy jest pełny S-Line czy tylko zewnetrzny itp... Jedynie coś a'la zawias S-Line w odmianie pneumatyki wychodzi w A8 i bodajrze Q7 i się nazywa Adaptive Air Suspension - Sport. Tak jest napisane przy wyborze wysokości w MMI(obrazek poniżej).ZelvaBOi pisze:Tomas, ja mam pneumatyke. Gdyby nie ryzyko zniszczenia opon i felg to nawet na 18" jest komfort. Pomimo, ze mam zawias S-Line.
A co do przesiadki na letnie to w ubiegłym tygodniu zdjąłem zimowe 18stki i założyłem 20stki i zmieniłem laczki z 255/35/20 na 265/30/20
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
ja nie rozumiem tej filozofii 18" to powinien być standard dla A6ZelvaBOi pisze:Tomas, ja mam pneumatyke. Gdyby nie ryzyko zniszczenia opon i felg to nawet na 18" jest komfort. Pomimo, ze mam zawias S-Line.
i nie rozumiem jak to sie ma do niszczenia felg ?
205/55/16 jest super a 245/45/18 jest złe boo... ?
PS.
podobnie nie rozumiem "pełnego zawiasu S-line" od niepełnego bo różnica jest 1cm.
ale amorki są te same a nikt nie wie jaka jest różnica w specyfikacji sprężyn...
a chyba to amortyzatory decydują o twardości a sprzęzyny o szybkości reakcji czyli dobicia koła do jezdni...
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Sprężyna też w pewnym stopniu odpowiada za twardość, są sprężyny progresywne i linearne ale myślę że różnicy opisywać nie muszę..vonito pisze: PS.
podobnie nie rozumiem "pełnego zawiasu S-line" od niepełnego bo różnica jest 1cm.
ale amorki są te same a nikt nie wie jaka jest różnica w specyfikacji sprężyn...
a chyba to amortyzatory decydują o twardości a sprzęzyny o szybkości reakcji czyli dobicia koła do jezdni...
A co do dobijania koła do jezdni. To też nie sprężyna a raczej skok amortyzatora. Dlatrego jak sie zamontuje springi obniżające do samochodu ze standardowymi amorkami to po pewnym czasie amorki siadają i auto dobija, a jak wpadnie się w hopke to póxniej niemilosiernie buja . A jeśli się zamontuje amor sportowy o krótszym skoku takie zjawisko nie wsytępuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
hehe ja to rozumiem ale chodzi o ten centymetr w różnicy między "pełnym" S-line a tym niewiadomo jakim
bo amortyzatory są takie same a spręzyny różnią się (najprawdopodobniej) jedynie wysokością
[ Dodano: 2011-04-14, 14:32 ]
Ps.
Stifii co do tych skoków amortyzatorów to chyba też nie jest tak dokładnie
bo ich skok jest dużo większy od możliwości posadzonego auta, jak podnosisz samochód to dopiero wtedy widać jaki jest skok amora.
Ja obniżałem samochód nie zmieniając amorów i efekt był zaskakująco miły,(oczywiście nie Audi).
zasada jest taka że do 2 centów obniżenia nie trzeba wymieniać amorów,
i wydaję mi się że twardość amortyzatora zdecydowanie bardziej wpływa na twardość całego zawieszenia.
bo amortyzatory są takie same a spręzyny różnią się (najprawdopodobniej) jedynie wysokością
[ Dodano: 2011-04-14, 14:32 ]
Ps.
Stifii co do tych skoków amortyzatorów to chyba też nie jest tak dokładnie
bo ich skok jest dużo większy od możliwości posadzonego auta, jak podnosisz samochód to dopiero wtedy widać jaki jest skok amora.
Ja obniżałem samochód nie zmieniając amorów i efekt był zaskakująco miły,(oczywiście nie Audi).
zasada jest taka że do 2 centów obniżenia nie trzeba wymieniać amorów,
i wydaję mi się że twardość amortyzatora zdecydowanie bardziej wpływa na twardość całego zawieszenia.
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Zasada zasadą Ja akurat w pasku b5fl miałem najpierw gwinta kw ale była taczka, zamówiłem więc Eibach Pro Kit -35mm (siada od 30-40mm) i też niby przy tym amorki mogły byc seryjne to kupilem Sachsy o idą na pierwszy montaż. Efekt.. Przez pierwsze 3-4tys km było spoko, a po tym czasie amory się rozlały, i bujało niemilosiernie. Samochjód sprzedawałem więc kupiłem jedne z tańszych amorow sportowych MTS(ale i tak sa na wkladach KONI) i zupełnie inna fura. Trzymało się i skok zauważalnie krótszy. Nawet tak jak piszesz na podnosniku az tak koło nie schodziło w dół jak na zwykłych amorach..vonito pisze:zasada jest taka że do 2 centów obniżenia nie trzeba wymieniać amorów,
i wydaję mi się że twardość amortyzatora zdecydowanie bardziej wpływa na twardość całego zawieszenia.
A co do różniy między zawiasem z pakietu sport a tym s-line'owym to tak jak piszesz różnicy żadnej po za sprężyną. Mam w 2giej A6stce właśnie ten sport zawias -20mm i też amory ma czerwone jak w s-line.
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Tam gdzie wszyscy, a rocznie robie około 30tys km.Masta pisze:A gdzie ty autem jeździsz, że takie kapcie zarzuciłeś ? Po suficie? hehe
No lans jest mega tymbardziej, że felgi świeżo odebrałem od polerki, zgadłeś.Tomas pisze:nieweazne gdzie jezdzisz ,liczy sie lans na drodze i dobre samopuczucie kierowcy , w takim przypadku komfort spada na 2 albo nawet 3 miejsce
Akurat samopoczucie mam dobre, na pewno lepsze niż posiadacze zawiechy S-Line jezdzący na 17stkach Bo mam pneumatyke, i zachęcam do jazdy próbnej na takich felgach z tym zawiasem to sie zrozumie o czym mówię. Nie czuc że ma sie takie kółka, żałuje że nic ori nie wychodzi w 21 calach bo pewnie bym odkładał $ by sobie takie sprawić
wszystko rozumie lans ,płec piękną oglądającą sie za furką na takich kolkach tylko jedno mnie interesuje w jaki sposub pneumatyka niweluje brak opony przy 20'' przeciez juz jezdzisz praktycznie na feldze?? a jednak przy 17' jest duzo więcej oponki do tlumienia na dziorkachstifii pisze:Akurat samopoczucie mam dobre, na pewno lepsze niż posiadacze zawiechy S-Line jezdzący na 17stkach Bo mam pneumatyke
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Oj jest dużo opony uwierz. Bo profil może i 30 ale za to szerokość 265. Więc nadrabia to. A jak niweluje to nie wiem, wiem co czuje, pewnie dzieki temu że nie ma spręzyn a są poduchy powietrzne i amortzatory mają zmienne tryby pracy od twradego po komfortowy. Mam porównanie bo mam druga A6 z zawiasem ori -20mm i tam na 17stkach jest bardziej "twardo" niż z pneumatyką na 20''Tomas pisze:wszystko rozumie lans ,płec piękną oglądającą sie za furką na takich kolkach tylko jedno mnie interesuje w jaki sposub pneumatyka niweluje brak opony przy 20'' przeciez juz jezdzisz praktycznie na feldze?? a jednak przy 17' jest duzo więcej oponki do tlumienia na dziorkach
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga