Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Zmieniłem opony na zimowe.Zadowolenie +10

Koła, felgi i opony
szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 01 sty 2011, 15:48

Ja mam pełny S-line exterieur i nie wcisnę 16 za cholerę (większa tarcza i zacisk), zresztą na klapce najniższa felga u mnie to 17".

Na zimę mam 18" 245/40 wzór RS6 grafit polerowany czarne w środku, ana lato 19" 255/35 exclusive S-line

Jeśli chodzi o komfort to go po prostu nie ma i nie będzie na tym zawieszeniu a nawet jak założę 17' to i tak nie jest lepiej sprawdzałem.
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 13 kwie 2011, 15:53

Dzisiaj z powrotem zmieniłem zimówki 16" na letnie 18".
Chwilowe zadowolenie + 5 ,komfort - 10.Zadowolenie oczywiście tylko z wyglądu.
Pamiętałem o większych stukach kół na dziurach ale zapomniałem o koleinach.Tam gdzie poprzednio śmigałem bez niczego teraz znowu musiałem walczyć.W pierwszej chwili pomyślałem sobie że nie dokręciłem porządnie kół bo mnie tak rzuca.Dopiero po chwili dotarło że to przecież koleiny i muszę się do tego znowu przyzwyczaić

Tomas

Post autor: Tomas » 13 kwie 2011, 18:47

ZelvaBOi pisze:Seravok, dlatego ja juz na stale przesiadlem sie na 17" :( .
moze jestem troche dziwny ale dla mnie i na 16'' w c6 nie ma komfortu w porownaniu z c5 w serii ,a juz nie wspomne o kultowym c3 <okok>

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 14 kwie 2011, 00:48

ZelvaBOi pisze:Tomas, ja mam pneumatyke. Gdyby nie ryzyko zniszczenia opon i felg to nawet na 18" jest komfort. Pomimo, ze mam zawias S-Line.
Zawias S-Line występuję tylko bez pneumatyki. Jak masz pneume to masz zwykłe Adaptive Air Suspension. :) I nic do tego nie ma czy jest pełny S-Line czy tylko zewnetrzny itp... Jedynie coś a'la zawias S-Line w odmianie pneumatyki wychodzi w A8 i bodajrze Q7 i się nazywa Adaptive Air Suspension - Sport. Tak jest napisane przy wyborze wysokości w MMI(obrazek poniżej).
A co do przesiadki na letnie to w ubiegłym tygodniu zdjąłem zimowe 18stki i założyłem 20stki i zmieniłem laczki z 255/35/20 na 265/30/20 :)

Obrazek

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 kwie 2011, 10:45

ZelvaBOi pisze:Tomas, ja mam pneumatyke. Gdyby nie ryzyko zniszczenia opon i felg to nawet na 18" jest komfort. Pomimo, ze mam zawias S-Line.
ja nie rozumiem tej filozofii 18" to powinien być standard dla A6
i nie rozumiem jak to sie ma do niszczenia felg ?
205/55/16 jest super a 245/45/18 jest złe boo... ???

PS.
podobnie nie rozumiem "pełnego zawiasu S-line" od niepełnego bo różnica jest 1cm.
ale amorki są te same a nikt nie wie jaka jest różnica w specyfikacji sprężyn...
a chyba to amortyzatory decydują o twardości a sprzęzyny o szybkości reakcji czyli dobicia koła do jezdni...

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 14 kwie 2011, 13:15

vonito pisze: PS.
podobnie nie rozumiem "pełnego zawiasu S-line" od niepełnego bo różnica jest 1cm.
ale amorki są te same a nikt nie wie jaka jest różnica w specyfikacji sprężyn...
a chyba to amortyzatory decydują o twardości a sprzęzyny o szybkości reakcji czyli dobicia koła do jezdni...
Sprężyna też w pewnym stopniu odpowiada za twardość, są sprężyny progresywne i linearne ale myślę że różnicy opisywać nie muszę..
A co do dobijania koła do jezdni. To też nie sprężyna a raczej skok amortyzatora. Dlatrego jak sie zamontuje springi obniżające do samochodu ze standardowymi amorkami to po pewnym czasie amorki siadają i auto dobija, a jak wpadnie się w hopke to póxniej niemilosiernie buja . A jeśli się zamontuje amor sportowy o krótszym skoku takie zjawisko nie wsytępuję.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 kwie 2011, 13:20

hehe ja to rozumiem ale chodzi o ten centymetr w różnicy między "pełnym" S-line a tym niewiadomo jakim ;)
bo amortyzatory są takie same a spręzyny różnią się (najprawdopodobniej) jedynie wysokością ;)

[ Dodano: 2011-04-14, 14:32 ]
Ps.
Stifii co do tych skoków amortyzatorów to chyba też nie jest tak dokładnie
bo ich skok jest dużo większy od możliwości posadzonego auta, jak podnosisz samochód to dopiero wtedy widać jaki jest skok amora.
Ja obniżałem samochód nie zmieniając amorów i efekt był zaskakująco miły,(oczywiście nie Audi).
zasada jest taka że do 2 centów obniżenia nie trzeba wymieniać amorów,
i wydaję mi się że twardość amortyzatora zdecydowanie bardziej wpływa na twardość całego zawieszenia. :)

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 14 kwie 2011, 17:15

vonito pisze:zasada jest taka że do 2 centów obniżenia nie trzeba wymieniać amorów,
i wydaję mi się że twardość amortyzatora zdecydowanie bardziej wpływa na twardość całego zawieszenia. :)
Zasada zasadą ;) Ja akurat w pasku b5fl miałem najpierw gwinta kw ale była taczka, zamówiłem więc Eibach Pro Kit -35mm (siada od 30-40mm) i też niby przy tym amorki mogły byc seryjne to kupilem Sachsy o idą na pierwszy montaż. Efekt.. Przez pierwsze 3-4tys km było spoko, a po tym czasie amory się rozlały, i bujało niemilosiernie. Samochjód sprzedawałem więc kupiłem jedne z tańszych amorow sportowych MTS(ale i tak sa na wkladach KONI) i zupełnie inna fura. Trzymało się i skok zauważalnie krótszy. Nawet tak jak piszesz na podnosniku az tak koło nie schodziło w dół jak na zwykłych amorach..
A co do różniy między zawiasem z pakietu sport a tym s-line'owym to tak jak piszesz różnicy żadnej po za sprężyną. Mam w 2giej A6stce właśnie ten sport zawias -20mm i też amory ma czerwone jak w s-line.

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 14 kwie 2011, 20:12

stifii pisze:na 265/30/20 :)
A gdzie ty autem jeździsz, że takie kapcie zarzuciłeś ? Po suficie? hehe
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Tomas

Post autor: Tomas » 14 kwie 2011, 20:55

nieweazne gdzie jezdzisz ,liczy sie lans na drodze <lol> i dobre samopuczucie kierowcy , w takim przypadku komfort spada na 2 albo nawet 3 miejsce <brawo>

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 14 kwie 2011, 21:50

Masta pisze:A gdzie ty autem jeździsz, że takie kapcie zarzuciłeś ? Po suficie? hehe
Tam gdzie wszyscy, a rocznie robie około 30tys km.
Tomas pisze:nieweazne gdzie jezdzisz ,liczy sie lans na drodze <lol> i dobre samopuczucie kierowcy , w takim przypadku komfort spada na 2 albo nawet 3 miejsce <brawo>
No lans jest mega tymbardziej, że felgi świeżo odebrałem od polerki, zgadłeś. <cwaniak>
Akurat samopoczucie mam dobre, na pewno lepsze niż posiadacze zawiechy S-Line jezdzący na 17stkach :) Bo mam pneumatyke, i zachęcam do jazdy próbnej na takich felgach z tym zawiasem to sie zrozumie o czym mówię. Nie czuc że ma sie takie kółka, żałuje że nic ori nie wychodzi w 21 calach bo pewnie bym odkładał $ by sobie takie sprawić :)

Tomas

Post autor: Tomas » 14 kwie 2011, 22:15

stifii pisze:Akurat samopoczucie mam dobre, na pewno lepsze niż posiadacze zawiechy S-Line jezdzący na 17stkach :) Bo mam pneumatyke
wszystko rozumie lans ,płec piękną oglądającą sie za furką na takich kolkach <lol> tylko jedno mnie interesuje w jaki sposub pneumatyka niweluje brak opony przy 20'' przeciez juz jezdzisz praktycznie na feldze?? a jednak przy 17' jest duzo więcej oponki do tlumienia na dziorkach :>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 kwie 2011, 22:18

każdy ma własny gust i do niego prawo ;-)
ja predzej zrozumiemy założenie 20" lub 21" do A6 niż 16"
tego wyboru nie umiem zrozumieć ale nie krytykuję...

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 14 kwie 2011, 22:19

Tomas pisze:wszystko rozumie lans ,płec piękną oglądającą sie za furką na takich kolkach <lol> tylko jedno mnie interesuje w jaki sposub pneumatyka niweluje brak opony przy 20'' przeciez juz jezdzisz praktycznie na feldze?? a jednak przy 17' jest duzo więcej oponki do tlumienia na dziorkach :>
Oj jest dużo opony uwierz. Bo profil może i 30 ale za to szerokość 265. Więc nadrabia to. A jak niweluje to nie wiem, wiem co czuje, pewnie dzieki temu że nie ma spręzyn a są poduchy powietrzne i amortzatory mają zmienne tryby pracy od twradego po komfortowy. Mam porównanie bo mam druga A6 z zawiasem ori -20mm i tam na 17stkach jest bardziej "twardo" niż z pneumatyką na 20''

Tomas

Post autor: Tomas » 14 kwie 2011, 22:26

stifii pisze:Mam porównanie bo mam druga A6 z zawiasem ori -20mm i tam na 17stkach jest bardziej "twardo" niż z pneumatyką na 20''
oki czyli jak zalozysz 19'' i wlączysz tryb komfort to jest jest lepiej niz na 16'' w serii ,jesli tak to nie mam więcej pytan ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga